Πρωταπριλιά

Δύο είναι οι επικρατέστερες εκδοχές σχετικά με τον τόπο και τον χρόνο που γεννήθηκε το έθιμο με τα μικρά ψέματα που λέμε την ημέρα της Πρωταπριλιάς.

Σύμφωνα με την πρώτη εκδοχή, το έθιμο ξεκίνησε από τους Κέλτες. Λαός της βορειοδυτικής Ευρώπης, οι Κέλτες, ήταν δεινοί ψαράδες. Η εποχή του ψαρέματος ξεκινούσε την 1η Απριλίου. Όσο καλοί ψαράδες όμως και να ήταν, την εποχή αυτή του χρόνου τα ψάρια πιάνονται δύσκολα. Έτσι και αυτοί, όπως προστάζει ο “κώδικας δεοντολογίας” των ψαράδων όλων των εποχών, έλεγαν ψέματα σχετικά με τα πόσα ψάρια είχαν πιάσει. Αυτή η συνήθεια έγινε, με το πέρασμα του χρόνου, έθιμο.

Η δεύτερη εκδοχή, που θεωρείται και πιο βάσιμη ιστορικά, θέλει γενέτειρα του εθίμου τη Γαλλία του 16ου αιώνα. Μέχρι το 1564 η πρωτοχρονιά των Γάλλων ήταν η 1η Απριλίου. Τη χρονιά αυτή όμως, και επί βασιλείας Καρόλου του 9ου, αυτό άλλαξε και Πρωτοχρονιά θεωρούταν πλέον η 1η Ιανουαρίου. Στην αρχή αυτό δεν το δέχτηκαν όλοι οι πολίτες. Οι αντιδραστικοί συνέχιζαν να γιορτάζουν, την παλαιά πλέον, πρωτοχρονιά τους την 1η Απριλίου, ενώ οι υπόλοιποι τους έστελναν πρωτοχρονιάτικα δώρα για να τους κοροϊδέψουν. Το πείραγμα αυτό μετατράπηκε με τον καιρό σε έθιμο.

Αφού μάθαμε για το έθιμο της Πρωταπριλιάς διαβάσαμε το παραμύθι “Ο ψεύτης βοσκός” και στη συνέχεια είδαμε ένα βιντεάκι για να γνωρίσουμε τον Πινόκιο

Στη συνέχεια παίξαμε το “παιχνίδι του Πινόκιο”: κάθε παιδί σηκωνόταν με τη σειρά και αφηγούνταν μια μικρή ιστορία. Τα υπόλοιπα παιδιά αποφασίζουν αν η ιστορία που άκουσαν ήταν αληθινή ή ψεύτικη και ψηφίζουν σηκώνοντας το αντίστοιχο καρτελάκι. Για κάθε ψεύτικη ιστορία που ακούγεται προσθέτουμε ένα τουβλάκι στη μύτη του Πινόκιο

20240401 113815 20240401 114416 20240401 114135 20240401 114310 20240401 114857

 

Στη συνέχει συμπληρώσαμε ένα σχετικό φύλλο εργασίας

20240401 120049

Παιδικός Διαγωνισμός Ζωγραφικής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης

Με θέμα «Σημερινές Ιστορίες Αγγείων» ο 11ος Παιδικός Διαγωνισμός Ζωγραφικής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης καλεί τους μικρούς μας φίλους  να αποτυπώσουν εικόνες της καθημερινότητάς τους που θα ήθελαν να αφήσουν για τους εαυτούς τους, στους ανθρώπους του μέλλοντος.

Οι δικές μας συμμετοχές στον διαγωνισμό:

ΑΝΤΡΕΑΣ 1 ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΙΣΜΗΝΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΕΪΣΙ ΝΙΚΟΛΑΣ

Διαδικτυακό σεμινάριο ενδοσχολικής επιμόρφωσης σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των εξαρτήσεων Κοζάνης

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Αντιμετωπίζοντας καταστάσεις μετάβασης στο σχολικό περιβάλλον

Στο πλαίσιο της συνεργασίας του Κέντρου Πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής Υγείας Κοζάνης «ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ» με την σχολική κοινότητα, την Παρασκευή, 8 Μαρτίου 2024 και ώρα 17.00 μ.μ., μέσω της πλατφόρμας Zoom παρακολουθήσαμε  τρίωρο διαδικτυακό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς με θέμα τη μετάβαση/προσαρμογή στις αλλαγές με τίτλο  «Αντιμετωπίζοντας καταστάσεις μετάβασης στο σχολικό περιβάλλον».
Ο στόχος του σεμιναρίου ήταν η προαγωγή της συλλογικής ψυχοκοινωνικής υγείας μέσω της ανάδειξης της σημασίας της σκέψης και της καλλιέργειας δεξιοτήτων ζωής που αποτελεί την αφετηρία μιας ευρύτερης παρέμβασης υποστήριξης της μετάβασης.
Ερωτήματα που  μας απασχόλησαν:

•        Πως ολοκληρώνω έναν κύκλο που τελειώνει;
•        Πώς ανοίγομαι στο καινούργιο που έρχεται;
•        Πώς αντιμετωπίζω τις μεταβάσεις και ποιες είναι οι δεξιότητες- δυνάμεις που χρησιμοποιώ;
•        Τι δώρα φέρνουν οι μεταβάσεις και πώς τα αξιοποιώ δημιουργικά;
•        Πώς οι μεταβάσεις οδηγούν σε ένα δημιουργικό μεγάλωμα;
•        Πώς αυτή την εμπειρία τη μεταφέρω στην τάξη;

Το σεμινάριο αυτό διοργανώθηκε στα πλαίσια της “Αξιολόγησης Εκπαιδευτικ

Περιφερειακός Διαγωνισμός STEM και Εκπαιδευτικής Ρομποτικής

Πολλά συγχαρητήρια στους “Θαλασσινούς μας Ήρωες” που συμμετείχαν στον Περιφερειακό Διαγωνισμό STEM και Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Δυτικής Μακεδονίας, όπου κέρδισαν το βραβείο “Καλύτερης Κατασκευής”

20240310 164522

20240309 095403 received 1654722988704968 received 1854357981661040 20240309 112752 20240309 113119 20240309 161936 20240309 161734 20240309 161356 20240309 162208 20240309 104654 20240309 161558

Τσικνοπέμπτη

Έτοιμοι οι μικροί μου “Πικάσο”

20240307 125053 20240307 130135 20240307 130119 20240307 125211

Ευχαριστούμε και τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων για τα σάντουιτς που μας πρόσφερε και μας βοήθησε να μπούμε περισσότερο στο κλίμα της ημέρας

Β 768x576 1

IMG 20240307 113600 768x576 1

sdr

6 Μαρτίου, Πανελλήνια ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Η 6η Μαρτίου καθιερώθηκε ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, με στόχο να δοθεί ένα συμβολικό μήνυμα επαγρύπνησης απέναντι σε ένα πρόβλημα που κατά τα τελευταία χρόνια εντείνεται, επηρεάζοντας την καθημερινότητα ολοένα και περισσότερων μαθητών.

Στο Νηπιαγωγείο μας, σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο, πραγματοποιήθηκαν διάφορες δράσεις ευαισθητοποίησης των παιδιών γύρω από το συγκεκριμένο θέμα.

Αρχικά διαβάσαμε το παραμύθι “Ο Μυτόγκας” της Ειρήνης Καμαράτου – Γιαλλούση.

Συζητήσαμε το περιεχόμενό του και για τα συναισθήματα που μας προκάλεσε και “μπήκαμε στα παπούτσια” τόσο του θύματος όσο του θύτη.

Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τις συμβουλές που θα δίναμε στον ήρωα του παραμυθιού για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα:

20240305 122725 20240305 114343 20240305 123821 20240305 123621 20240305 123538 20240305 123209

Παρακολουθήσαμε την ιστορία του “Όλιβερ Μπάτον”  που όλοι τον φώναζαν φλούφλη:

20240307 105254 20240307 105715

και στη συνέχεια ακούσαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι “Χέρια σαν κι αυτά” και συζητήσαμε τί είδους χέρια θέλουμε να είναι τα δικά μας:

20240307 110334 20240307 105254

Δημιουργήσαμε ένα εικονόλεξο και μια αφίσα με λέξεις-συνθήματα κατά της βίας

Untitled 31 20240307 123252