ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗ

Καλημέρα παιδιά!!!

Χαιρόμαστε πολύ με τις εργασίες που μας στέλνετε. Ελπίζουμε να διασκεδάζεται αλλά να ανακαλύπτετε και νέες γνώσεις!

Σήμερα σκεφτήκαμε να κάνουμε κάτι όμορφο και δημιουργικό, παίζοντας και ζωγραφίζοντας. Άλλωστε γνωρίζουμε ,πως με αυτόν τον τρόπο μαθαίνουμε νέα πράγματα, αλλά ταυτόχρονα εξασκούμε και τις δεξιότητες που έχει ο καθένας μας!!!

Το παιχνίδι μας σχετίζετε με τα ανακυκλώσιμα υλικά, που τώρα πια τα γνωρίζουμε καλά.

Προσέξτε λοιπόν τι θα κάνετε:

  • Πάρτε ένα χαρτί Α4, ή το μπλοκ της ζωγραφικής σας και ζωγραφίστε αντικείμενα από υλικά που ανακυκλώνονται.
  • Το κάθε αντικείμενο ζωγραφίστε το δύο φορές. Την πρώτη φορά ζωγραφίστε το μεγάλο και την δεύτερη μικρό (όποιος θέλει μπορεί και να το βάψει)
  • Κόψτε τα αντικείμενά σας με ένα ψαλιδάκι (με στρογγυλεμένες άκρες), γύρω – γύρω το κάθε ένα ξεχωριστά. Και τα μεγάλα και τα μικρά αντικείμενα
  • Πείτε τους γονείς σας να γράψουν, για το μεγάλο αντικείμενο την ονομασία του, όπως είναι αρχικά και για το μικρό, το υποκοριστικό του
  • Κόψτε και τις ονομασίες και βάλτε τες μαζί με τα κομμένα αντικείμενα
  • Βάλτε το κάθε αντικείμενο κοντά στην σωστή ονομασία του. Τα μεγάλα με την αρχική και τα μικρά με το υποκοριστικό τους
  • Βάλτε όλα τα μεγάλα αντικείμενα με τις ονομασίες τους μαζί και όλα τα μικρά με τα υποκοριστικά τους μαζί. Έτσι κάνατε δύο ομάδες αντικειμένων, την ομάδα με τα μικρά και την ομάδα με τα μεγάλα.

Παιδιά, το παιχνίδι αυτό, μπορεί να γίνει και στον υπολογιστή. Το μόνο που χρειάζεται , είναι να αλλάξουμε λίγο τους κανόνες. Ακολουθήστε τις οδηγίες και θα καταλάβετε πόσο εύκολο και διασκεδαστικό είναι:

  • Πατήστε πάνω στον σύνδεσμο ΜΕΓΑΛΟ – ΜΙΚΡΟ που ακολουθεί παρακάτω (πρέπει όμως πρώτα να διαβάσετε όλες τις οδηγίες και μετά να ανοίξετε τον σύνδεσμο)
  • Θα βρεθείτε σε αυτό

…το περιβάλλον

  • Ανοίξτε μία – μία όλες τις διαφάνειες, πατώντας το “κάτω βελάκι”, αν θέλετε μπορείτε να επιστρέφετε στην προηγούμενη πατώντας το “πάνω βελάκι”
  • Πατήστε μέσα στο πλαίσιο με την ονομασία του κάθε αντικειμένου (πάνω από το αντικείμενο)
  • Γράψτε τις λέξεις  ΜΕΓΑΛΟ – ΜΙΚΡΟ , πάνω από το αντίστοιχο αντικείμενο και δίπλα από το όνομά του (όπως στο παράδειγμα), χρησιμοποιώντας το πληκτρολόγιο του υπολογιστή.
  • Κάντε την ίδια εργασία σε όλες τις διαφάνειες
  • Με το “πάνω βελάκι” μπορείτε να μεταβείτε στην προηγούμενη διαφάνεια και να αλλάξετε κάτι αν θέλετε
  • Αποθηκεύστε την εργασία σας, πηγαίνοντας πάνω αριστερά στην οθόνη του υπολογιστή (στο κυκλάκι) πατήστε πάνω και κάντε “αποθήκευση ως…”
  • Στείλτε μας τις δραστηριότητές σας , είτε τις έχετε αποθηκεύσει στον υπολογιστή, είτε τις έχετε φωτογραφίσει από τον υπολογιστή ή έχετε φωτογραφίσει την εργασία που κάνατε σε συμβατικό υλικό (χαρτί Α4), με e-mails ή viber όπως κάνατε και με τις προηγούμενες

Για να υλοποιήσετε την εργασία, πατήστε πάνω στον σύνδεσμο, για να μεταβείτε στο λογισμικό παρουσίασης powerpoint:          MEGALO MIKRO

Γονείς:

Τα παιδιά ,ασφαλώς θα χρειαστούν την βοήθειά σας και στην αποκωδικοποίηση των οδηγιών (πρέπει να τις διαβάσετε εσείς) και στην υλοποίηση της δραστηριότητας(χρήση του προτεινόμενου λογισμικού powerpoint), αλλά και στην αποθήκευση των εργασιών τους

Παιδιά:

τώρα θα συνεχίσουμε με μια άλλη εξίσου διασκεδαστική δραστηριότητα. Είναι ένα παιχνίδι στον υπολογιστή,  για να εξασκηθούμε στο πώς μπορούμε να  χωρίσουμε τα αντικείμενα που ανακυκλώνονται με βάση ένα χαρακτηριστικό τους, το υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένα

Η άσκηση θα υλοποιηθεί στο περιβάλλον του μαθησιακού αντικειμένου “ανακύκλωση τώρα” από τον εθνικό συσσωρευτή εκπαιδευτικού περιεχομένου photodentro

Ακολουθήστε τις οδηγίες:

  • Πατήστε στον σύνδεσμο  που ακολουθεί παρακάτω, αφού διαβάσετε πρώτα όλες τις οδηγίες προσεκτικά, και θα βρεθείτε σε αυτό

…το περιβάλλον

  • Το παιχνίδι αρχίζει αμέσως μόλις πατήσετε πάνω στο αντικείμενο που βρίσκετε μέσα στο κυκλάκι. Μόλις “πατήσετε” πάνω του, “σύρτε το” σε όποιον  από  τους τρεις κάδους νομίζετε ότι πρέπει να μπει
  • Ο πρώτος κάδος είναι για τα αντικείμενα που είναι κατασκευασμένα από πλαστικό, ο δεύτερος κάδος είναι για τα αντικείμενα που είναι κατασκευασμένα από χαρτί και ο τρίτος κάδος είναι για τα αντικείμενα που είναι κατασκευασμένα από γυαλί
  • Σε κάθε κίνηση που θα κάνετε, “σέρνοντας” ένα αντικείμενο μέσα σε έναν κάδο, βλέπετε αμέσως αν έχετε επιλέξει τον σωστό κάδο, για το συγκεκριμένο αντικείμενο(με βάση το υλικό κατασκευής του)
  • Αν κάνετε κάποιο λάθος , μπορείτε στην επανάληψη του παιχνιδιού να το διορθώσετε(ακονίζει την μνήμη μας!)
  • Μπορείτε να ξαναπαίξετε το παιχνίδι όσες φορές θέλετε!

Πατήστε πάνω στον σύνδεσμο :                         http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3601

  •  για να μεταβείτε στο μαθησιακό αντικείμενο του photodentro.
  • πατήστε πάνω στην εικόνα , στην αριστερή μεριά της οθόνης και  θα βρεθείτε στο περιβάλλον της άσκησης

Παιδιά τα χρώματα που βλέπετε στους κάδους, δεν ανταποκρίνονται στα πραγματικά χρώματα που έχουν οι κάδοι ανάλογα με τα υλικά που δέχονται. Απλά ο δημιουργός του παιχνιδιού επέλεξε τα συγκεκριμένα χρώματα. Ο σκοπός του παιχνιδιού είναι να ξεχωρίσουμε τα αντικείμενα και να κάνουμε ομάδες ανάλογα με το υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένα

Αν θέλετε, μπορείτε να αναζητήσετε στην μηχανή αναζήτησης google ή google junior(για μεγαλύτερη ασφάλεια) τα χρώματα που έχουν οι κάδοι, ανάλογα με το υλικό που δέχονται.

Μπορείτε να ζωγραφίσετε τους κάδους σε χαρτί Α4 , να τους βάψετε με τα ανάλογα χρώματα, να γράψετε τις αντίστοιχες ονομασίες των υλικών που δέχονται ,να φωτογραφίσετε την εργασία σας και να μας την στείλετε στο e-mail ή στο viber!!!

Γονείς:

Προτείνουμε να συνεργαστείτε με το παιδί σας , στηρίζοντάς το , τόσο ψυχολογικά, όσο και πρακτικά. Μόνο εσείς μπορείτε να του αποκωδικοποιήσετε τον γραπτό λόγο( διαβάζοντας τις οδηγίες) , ώστε να ακολουθήσει τα βήματα και να υλοποιήσει την δραστηριότητα.

Αποθηκεύστε την εργασία βγάζοντας φωτογραφίες και στείλτε τες μας , για να υπάρχει διάδραση, διάχυση και συνεχής ανατροφοδότηση.

Μία  δραστηριότητα , που θα σας  βοηθήσει  και τα ανακυκλώσιμα αντικείμενα και υλικά να μην ξεχάσετε,αλλά και το περιβάλλον να προστατέψετε, είναι η ακόλουθη:

  • Παιδιά θα μπορούσατε να κάνετε και στο σπίτι σας ανακύκλωση, όπως ακριβώς την κάνατε και στο παιχνίδι.
  • Μπορείτε, αν θέλετε, να έχετε τρεις χάρτινες σακούλες και από έξω να γράψετε «ΧΑΡΤΙ» «ΓΥΑΛΙ» «ΠΛΑΣΤΙΚΟ» σε κάθε μία αντίστοιχα.
  • Όταν  πρόκειται να πετάξετε μια άδεια συσκευασία, σκεφτείτε από τι υλικό είναι κατασκευασμένη και πετάξτε την στην ανάλογη σακούλα.Με αυτόν τον τρόπο θα βοηθήσετε πολύ στην προστασία του περιβάλλοντος, αρκεί η συσκευασία σας να είναι καθαρή.
  • Και θυμηθείτε να βγάλετε φωτογραφίες και να μας τις στείλετε!

Τέλος αν ήμασταν στην τάξη θα κάναμε μια εύκολη και χρήσιμη κατασκευή, για τις ζεστές μέρες που έρχονται. Μία βεντάλια!!! Σας προτείνουμε να την κάνετε στο σπίτι σας.

  • Παιδιά πάρτε ένα φύλλο χαρτιού Α4 και,σε οριζόντια θέση, χωρίστε το σε τρία ίσα μέρη και τσακίστε το(όπως κάναμε τις βεντάλιες στο σχολείο).
  • Σε κάθε μία από τις τρεις επιφάνειες, πάνω ψηλά, γράψτε τις λέξεις: ΧΑΡΤΙ, ΓΥΑΛΙ, ΠΛΑΣΤΙΚΟ.
  •  Κόψτε από διαφημιστικά φυλλάδια, περιοδικά παλιά ή από όπου αλλού θέλετε,διάφορα αντικείμενα και κολλήστε τα στην αντίστοιχη επιφάνεια. Αν δεν μπορέσετε να βρείτε εικόνες αντικείμενων να κόψετε, μπορείτε να ζωγραφίσετε και να τα χρωματίσετε.
  • Η βεντάλια σας είναι έτοιμη!!
  • Βγάλτε φωτογραφία το έργο σας και στείλτε την, όπως και όλες τις μέχρι τώρα εργασίες που κάνατε.

Καλή επιτυχία σε όλες τις δραστηριότητες παιδιά!!!

Και μην ξεχνάτε, εμείς περιμένουμε…….

 

Αφήστε μια απάντηση