Αφού μιλήσαμε για τη διατροφή και γνωρίσαμε όλες τις τροφές, ξεχωρίσαμε ποιες τροφές κάνουν καλό στα δόντια μας και ποιες απο αυτές είναι βλαβερές όταν τις καταναλώνουμε σε μεγάλη ποσότητα.
Διαβάσαμε το παραμύθι ο “Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα Τρυποδόντη”. Ένα παραμύθι, που ωθεί τα παιδιά να ευαισθητοποιηθούν και να συνειδητοποιήσουν ότι η στοματική υγιεινή πρέπει να ξεκινά από μικρή ηλικία σε συνδυασμό με υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή και μαζί με τακτικές επισκέψεις στον οδοντίατρο, τα βοηθάει να έχουν υγιή και γερά δοντάκια.
Διαβάσαμε. επίσης το παραμύθι : ” Δόνα Τεριδόνα”
Επισκεφτήκαμε εικονικά έναν οδοντίατρο στο οδοντιατρείο του, ο οποίος μας είπε σημαντικά πράγματα για τη στοματική υγιεινή και μάθαμε πως βουρτσίζουμε τα δοντάκια μας μέσα από ένα σύντομο τραγούδι.
ΤΡΑΓΟΥΔΙ:
Στη συνέχεια, εργαστήκαμε ατομικά σε φύλλα εργασίας, για ποιες τροφές είναι βλαβερές και κάνουν κακό στα δόντια και ποιες είναι ωφέλιμες και κάνουν καλό στα δόντια μας. Επιπλέον, εργαστήκαμε ομαδικά και κάναμε την αντίστοιχη -ομαδοποίηση των τροφίμων σε αυτές τις δυο κατηγορίες, ταξινομώντας τροφές που είναι βλαβερές για τα δοντάκια και τροφές που τα διατηρούν λαμπερά.
Για περισσότερη εμπέδωση παίξαμε ενσωματώσαμε και την Τεχνολογία παίζοντας διαδραστικά παιχνίδια στο τάμολετσχετικά με το θέμα:
Αλλά και με το ρομποτάκι bee-bot, το οποίο βοηθούσαμε να χρησιμοποιήσει τα αντικείμενα που χρειάζεται για να πλύνει τα δόντια της χωρίς να πέσει σε μικρόβια που προκαλούν τερηδόνα ή σε χαλασμένα δοντάκια. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν πολύ με το ρομποτάκι.
Τη ΔΕΥΤΕΡΑ 25 Νοεμβρίου 2024 και ώρα 18:00, θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του Σχολείου ενημερωτική παρουσίαση σχετικά με τις πρώτες βοήθειες και τη σημασία της Τρίτης Ηλικίας από τον Αγροτικό Ιατρό του χωριού Κο Γιάννη. Η Παρουσίαση θα είναι ανοιχτή για το κοινό του χωριού. Η παρουσία σας θα μας χαροποιήσει ιδιαιτέρως και θα είναι εποικοδομητική για όλους μας!
Ολοκληρώνοντας τα εργαστήρια δεξιοτήτων με θέμα την υγιεινή διατροφή μάθαμε για την θυγατέρα του ‘Ηλιου …ποιά άλλη απο την ΕΛΙΑ; Αναμφίβολα ο Νοέμβριος είναι ο μήνας της Ελίας. Ξεκινήσαμε, λοιπόν την συζήτηση παίρνοντας αφορμή από τη πυραμίδα της Μεσογειακής διατροφής η οποία στηρίζεται στο λάδι και από έναν καταπληκτικό πίνακα του Θεόφιλου με τίτλο: Το μάζεμα των Ελαιών. Παρακολουθήσαμε διάφορα εκπαιδευτικά βίντεο και παραμύθια με την ελιά και το λάδι, το λιομάζωμα και τη διαδικασία που περνάνε η ελιές στο ελαιοτριβείο μέχρι να γίνουν λάδι!
Παρατηρήσαμε σε εικόνες με πλούσιο εποπτικό υλικό τα στάδια που ξεκινάνε οι ελιές από το ράβδισμα στα δέντρα μέχρι να φτάσουν σε μπουκάλια να τα αγοράσουμε, για περαιτέρω εμπέδωση εργαστήκαμε ατομικά σε φύλλα εργασίας όπου κολλήσαμε με τη σειρά τα στάδια.
Γνωρίσαμε τα προϊόντα που μας δίνει η Ελιά και τη χρησιμότητά της στη φαρμακευτική δοκιμάζοντας κρέμα χεριών από ελιά!
Αναπαραστήσαμε στην τάξη τη διαδικασία του ραβδίσματος, καθώς στο χωριό μας δεν ευδοκιμούν ελαιόδεντρα διότι βρισκόμαστε σε μεγάλο υψόμετρο.
Μυθολογία: Πώς πήρε το όνομά της η πόλη της Αθήνας;
Παρακολουθήσαμε βίντεο με τη διαμάχη τους. Τι πρόσφερε ο Ποσειδώνας στην πόλη; Τι πρόσφερε η Αθηνά; Τι αποφάσισαν οι κριτές; Γιατί;
Έπειτα, γνωρίσαμε τη σημασία της Ελιάς σαν το κλαδί της Ειρήνης και της Νίκης καθώς από την Αρχαιότητα τους νικητές τους επιβράβευαν με στεφάνι Ελιάς , τον κότινο, τον οποίο δημιουργήσαμε και φορέσαμε στα κεφαλάκια μας!
Μάθαμε τραγούδια σχετικά με την ελιά…
Μάθαμε παροιμίες , ανοίγματα και εκφράσεις αλλά και σύνθετες λέξεις με την Ελιά…
Παίξαμε διαδραστικά παιχνίδια στο τάμπλετ σχετικά με το θέμα!
Και τέλος, σαν μικροί καλλιτέχνες αποδώσαμε εικαστικά την ελιά….
Η επέτειος του Πολυτεχνείου στις 17 Νοεμβρίου, μας έδωσε την ευκαιρία να προσεγγίσουμε με τα παιδιά έννοιες όπως της δημοκρατίας, της ελευθερίας, της υπεράσπισης δικαιωμάτων, της δικαιοσύνης. Η προσέγγιση έγινε μέσα από σχετικά βιβλία, παραμύθια, φωτογραφίες, τραγούδια, κουκλοθέατρο, δραματοποίηση.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο δυο καρδιές κι ένα ήλιο στη μέση….
Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο για να γνωρίσουμε τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στο Πολυτεχνείο και σαν φοιτητές γράψαμε το σύνθημα “ΨΩΜΙ- ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ”
Διαβάσαμε παραμύθια όπως η Ειρήνη του Αριστοφάνη https://www.youtube.com/watch?v=Fzje34g_ebE&t=20s
Η ΝΤΕΝΕΚΕΔΟΥΠΟΛΗ της Ευγενίας Φακίνου, την οποία παίξαμε και κουκλοθέατρο με αυτοσχέδιες κούκλες … https://www.youtube.com/watch?v=btGCr7yDYac
Η Κυρά Δημοκρατία https://www.youtube.com/watch?v=A8c6JGDnOEk και εργαστήκαμε ατομικά κόβοντας και κολλώντας εικόνες στην αντίστοιχη στήλη της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑΣ.
Στη συνέχεια, κατασκευάσαμε καδράκι το περιστέρη της Ειρήνης.
Προσεγγίσαμε τις έννοιες της Ειρήνης και του Πολέμου μέσα από την τέχνη και σαν άλλοι Picaso δημιουργήσαμε τα δικά μας έργα τέχνης για την Ειρήνη…
Ταξινομήσαμε κάρτες που απεικόνιζαν καταστάσεις Ειρήνης και πολέμου και συζητήσαμε πως προτιμούμε να ζούμε, στη συνέχεια παίξαμε μουσικοκινητικό παιχνίδι όπου ανάλογα με τη μουσική κινούμασταν χαρούμενοι και είχαμε Ειρήνη και λυπημένοι όταν ακούγαμε θλιμμένη – αργή μουσική σαν να έχουμε Πόλεμο.
Τέλος, γνωρίσαμε την Ειρήνη και τον Πόλεμο μέσα από τις 5 αισθήσεις μας:
Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων μιλήσαμε για την υγιεινή διατροφή !Η προαγωγή μιας ισορροπημένης διατροφής είναι σημαντική για όλους μας, ιδιαιτέρως όμως για τα παιδιά στην ηλικία των οποίων εδραιώνονται οι συνήθειες του τρόπου ζωής, που επηρεάζουν τον άνθρωπο για πάντα. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίσουν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας τα οφέλη της υγιεινής διατροφής, να ενθαρρυνθούν ώστε να καταναλώνουν υγιεινά τρόφιμα, να αποφεύγουν τα ανθυγιεινά και να αποκτήσουν θετική στάση απέναντι στη μεσογειακή διατροφή.
Αφορμή στάθηκε η επίσκεψη του Ρούλη Τροφούλη (αυτοσχέδια κούκλα) στο σχολείο μας!
Διαβάσαμε παραμύθια όπως ” Η ΚΥΡΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΠΡΩΤΗ ΣΤΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ” https://www.youtube.com/watch?v=D2RNrkxc4OI
«Ο ωραίος Δαρείος» της Σοφίας Ζαραμπούκα. Ο Δαρείος, ο γατούλης, μένει με το αφεντικό του τον Τίτο και τρέφεται πολύ υγιεινά και ισορροπημένα. Όμως θα προτιμούσε να ζει στο δρόμο σαν τα άλλα γατιά και να τρώει από τα σκουπίδια. Και μια μέρα που το αφεντικό του έφυγε για ταξίδι, το έσκασε από το σπίτι. Η ζωή στο δρόμο και η διατροφή όμως από σκουπίδια δεν ήταν όπως το περίμενε. Ο γατούλης πάχυνε και έχασε τις δυνάμεις του.
Ήρθαμε σε επαφή με την Ελληνική μυθολογία και τη θεά Δήμητρα ως προστάτιδα της γεωργίας και των σιτηρών https://www.youtube.com/watch?v=Oo7PNA1VNiA
Αναφερθήκαμε στις ομάδες των τροφών και είπαμε τι περιλαμβάνει κάθε ομάδα. Κάναμε πικ-νικ με την κάθε ομάδα τροφίμων και χρησιμοποιήσαμε τις αισθήσεις μας ώστε να αγγίξουμε και να γευτούμε τα τρόφιμα! Τέλος, μετατραπήκαμε σε καλλιτέχνες και χρησιμοποιόντας φρούτα – λαχανικά- γαλακτοκομικά δημιουργούσαμε πρόσωπα, ανθρώπινο σώμα, ζωάκια κ.α….. Ευχαριστούμε θερμά τις μανούλες για τη συνεργασία και τη συνεισ φορά τους για τη γνωριμία τροφίμων! Τέλος, κόψαμε και κολλήσαμε τρόφιμα στη σωστή οικογένεια τροφίμωνκαι για περαιτέρω εμπέδωση δημιουργήσαμε αυτοσχέδιο παιχνίδι “Τα πιάτα των τροφίμων” όπου τοποθετούσαμε κάθε φορά τρόφιμα στην αντίστοιχη ομάδα.
Μιλήσαμε για την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής και εξηγήσαμε πως στη βάση βρίσκονται οι τροφές που μπορούμε να τρώμε καθημερινά, στη μέση αυτές που μπορούμε να τρώμε μερικές φορές την εβδομάδα και στην κορυφή αυτές που πρέπει να τρώμε μόνο μερικές φορές το μήνα. Είδαμε εκπαιδευτικό βίντεο σχετικά με την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής
https://www.youtube.com/watch?v=BoOPz-4Sou8 Δημιουργήσαμε τη δική μας τροφική πυραμίδα σε φύλλο εργασίας, κόβοντας και κολλώντας τις ομάδες τροφίμων. Για περαιτέρω εμπέδωση δημιουργήσαμε αυτοσχέδιο επιτραπέζιο παιχνίδι με την πυραμίδα της διατροφής όπου τοποθετούσαμε εικόνες τροφίμων στο αντίστοιχο κομμάτι της πυραμίδας με βάση τη συχνότητα που πρέπει να καταναλώνουμε τις τροφές,,,,
Φτιάξαμε αφίσα με το τραγούδι ΣΤΙΣ ΣΑΛΑΤΕΣ ΛΕΜΕ ΝΑΙ όπου τα παιδιά έπρεπε να διαχωρίσουν τις υγιεινές από τις ανθυγιεινές τροφές, γράφοντας ΝΑΙ/ΟΧΙ σε διάφορα τρόφιμα… και κατασκευάσαμε το μήλο με τους χρυσούς κανόνες διατροφής!
Παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής, όπου διάσημοι ζωγράφοι όπως ο Τζουζέπε χρησιμοποίησαν φρούτα να δςημιουργήσουν προσωπογραφίες και έργα τέχνης. Παρατηρήσαμε τα φρούτα και τα χρώματά τους. Μάθαμε παροιμίες όπως: Ένα μήλο την ημέρα, τον γιατρό τον κάνει πέρα, έχει κι αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια, ο πεινασμένος καρβέλια ονειρεύεται. Και τέλος, κατασκευάσαμε σουπλά για να τρώμε το φαγητό μας!
Η εκπαίδευση στη χρήση του ψαλιδιού, η οποία παρεμπιπτόντως είναι μια πολύπλοκη και δύσκολη διεργασία για τα παιδιά, αποτελεί την καλύτερη άσκηση προγραφής. Το παιδί όταν χρησιμοποιεί το ψαλίδι επιστρατεύει τα τρία δάχτυλα που χρησιμοποιεί και όταν πιάνει το μολύβι. Όταν λοιπόν εξασκείται στη χρήση του, αναπτύσσει την λεπτή κινητικότητα, δυναμώνει τους μυς των δαχτύλων που είναι απαραίτητοι για να κόψει και στη συνέχεια για να γράψει και ξεχωρίζει το “καλό” του χέρι που θα δουλεύει….
Επιπλέον το παιχνίδι με το ψαλίδι βοηθάει το παιδί να αναπτύξει τον προσανατολισμό του, να συντονίσει τις κινήσεις των δαχτύλων του, καθώς και τη συνεργασία μεταξύ των δύο χεριών του.
Σύμφωνα με το αναπτυξιακό τεστ Peabody Developmental Motor Scales, το οποίο εξετάζει την αδρή και τη λεπτή κινητικότητα των παιδιών, η χρήση του ψαλιδιού από ένα παιδί πρέπει να ακολουθεί τα εξής στάδια:
– Μέχρι 2 ετών, το παιδί κάνει απλά ψαλιδίσματα.
– Μέχρι 2 ½ ετών, το παιδί κόβει ένα μεγάλο χαρτί στη μέση.
– Μέχρι 3 – 3 ½ ετών, το παιδί κόβει πάνω σε μία χοντρή ευθεία γραμμή.
– Μέχρι 3 ½ – 4 ετών, το παιδί κόβει έναν κύκλο.
– Μέχρι 4 ½ – 5 ετών, το παιδί κόβει ένα τετράγωνο.
– Από 5 ½ – 6 ετών, το παιδί αρχίζει να κόβει πιο σύνθετα σχήματα.
Όταν το παιδί αρχίσει να χρησιμοποιεί ψαλίδι είναι σημαντικό να ασκηθεί στο να το πιάνει με το σωστό τρόπο γιατί αν συνηθίσει διαφορετικά θα είναι δύσκολο να αλλάξει τον τρόπο του!
Πολύχρωμοι ήλιοι με Ευθείες γραμμές, τετράγωνα, ορθογώνια, ζιγκ ζαγκ, καμπύλες κύκλοι ήταν αρκετοί για να κινήσουν το ενδιαφέρον των μικρών μας παιδιών ώστε να εξασκήσουμε τη χρήση ψαλιδιού και μετατρέψουν το κόψιμο σε ένα διασκεδαστικό παιχνίδι.
Επίσης, μετατραπήκαμε σε κομμωτές και κομμώτριες και κουρεύαμε παιδικά μαλλιά σε φύλλα εργασίας και όχι στην πραγματικότητα! Εξασκηθήκαμε επιπλέον, κόβοντας σχήματα με τα οποία δημιουργήσαμε τον σχηματο-ποντικούλη μας!
Τα σχήματα είναι μια από τις αγαπημένες θεματικές ενότητες για τα παιδιά! Αρέσουν πολύ στους μικρούς μας μαθητές γιατί τα συναντάμε παντού γύρω μας! Αρχικά αντλήσαμε πληροφορίες σχετικά με το επίπεδο κατανόησης των γεωμετρικών εννοιών μέσα από διάφορες ερωτήσεις. Στη συνέχεια, εντοπίσαμε διάφορα αντικείμενα στην τάξη που έχουν το υπό διαπραγμάτευση σχήμα… Προσεγγίσαμε τα γεωμετρικά σχήματα μέσα από διάφορα μουσικοκινητικά παιχνίδια, παιχνίδια μνήμης, ταξινόμησης και ομαδοποίησης, φύλλα εργασίας, κατασκευές, ιστορίες και άλλες παιγνιώδη δραστηριότητες. Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή, συνεργασία και επικοινωνία με τους συμμαθητές τους μέσα από δραστηριότητες χρησιμοποιώντας ακόμα και το σώμα τους για να δημιουργήσουν το αντίστοιχο σχήμα και να το ταξινομήσουν σε επιδαπέδιο παιχνίδι! Ακόμη γνωρίσαμε σπουδαίους ζωγράφους όπως ο Paul Klee, Pit Montrean, Kadinsky, κ.α. που χρησιμοποίησαν τα σχήματα για να δημιουργήσουν έργα τέχνης και τους μιμηθήκαμε μαθαίνοντας τα χαρακτηριστικά της τέχνης του καθενός δημιουργώντας ατομικά ή ομαδικά τα δικά μας έργα τέχνης με μαρκαδόρους, νερομπογιές ξυλομπογιές αλλά και ξύλινα τουβλάκια!
Μια ηλιόλουστη ημέρα ήταν η αφορμή να βγούμε στη αυλή για πικ-νικ και να χαρούμε τα αυτοσχέδια επιδαπέδια παιχνίδια που δημιουργήσαμε καθώς και τα νέα παιχνίδια που έκανε δωρεά στο σχολείο μας ο δημότης του χωριού Κωστούλας Στέφανος, τον οποίο και ευχαριστήσαμε με ένα χειροποίητο κάδρο από τα παιδιά! Οι κορμοί των δέντρων βάφτηκαν και μετατράπηκαν σε κέντρα μάθησης, ώστε να περνάμε δημιουργικά την ώρα μας στην αυλή! Λειτουργούν λοιπόν, ως τραπεζάκια φαγητού αλλά και καβαλέτο όπου παίζοντας με τα σχήματα μετατραπήκαμε σε διάσημοι καλλιτέχνες όπως ο Paul Κlee και αποδώσαμε εικαστικά τον πίνακα ζωγραφικής του με τίτλο ” Το κάστρο και ο ήλιος”. Ήταν μια συναρπαστική ημέρα όπως είπαν οι μικροί μας φίλοι…..
Ένα παλιό μπαούλο στάθηκε αφορμή να μεταμορφωθεί σε δανειστική βιβλιοθήκη και να ομορφαίνει με το δικό του ξεχωριστό τρόπο το σχολείο μας, όπου θα έχει την τύχη να φιλοξενεί ένα πολύτιμο θησαυρό…..τι άλλο από παραμύθια ? ‘Οπως είπε και ο σπουδαίος Albert Einstein” Άν θέλετε το παιδί σας να γίνει έξυπνο διαβάστε του παραμύθια, αν θέλετε να γίνει πιο έξυπνο διαβάστε του περισσότερα παραμύθια… Άλλωστε, ένα βιβλίο, ένα στυλό, ένα παιδί κι ένας δάσκαλος μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο όλο! Η βιβλιοθήκη μας λοιπόν, είναι ανοιχτή για το κοινό μετά το σχόλασμα ( ώρα 13:00) όπου θα καταγράφεται ποιο βιβλίο (λογοτεχνικό είτε παραμύθι) δανείζεται ο καθένας με τη δέσμευση να το επιστρέψει όπως το παρέλαβε! Τέλος, θα ήταν μεγάλη μας χαρά για την προσπάθεια εμπλουτισμού της βιβλιοθήκης μας , όποιος επιθυμεί να μας προσφέρει παραμύθια ή λογοτεχνικά βιβλία που δεν χρειάζεται πλέον. Το ίδιο ισχύει και για παιχνίδια που δεν χρησιμοποιούνται πλέον , τα οποία θα εμπλουτίσουν τη γωνιά των παιχνιδιών που φιλοξενείτε στον προαύλιο χώρο του σχολείου.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή