Οι μικροί μας ηθοποιοί παρουσίασαν με επιτυχία το θεατρικό “Ο Παπουτσής και τα ξωτικά”.. και άξιζαν το πιο ζεστό μας χειροκρότημα! Αφού μας τραγούδησαν Χριαστουγεννιατικα κάλαντα, είπαν τα ποιήματα τους,χόρεψαν και διασκέδασαν, τους περίμενε μια αναπάντεχη έκπληξη… Μα ποιος άλλος από τον Άγιο Βασίλη? Τελικά δεν είναι μύθος… Ο Άγιος- Βασίλης ήρθε στα Άγραφα φορτωμένος με δώρα για ολα τα παιδιά!
Καθώς πλησιάζουν οι γιορτές των Χριστουγέννων, θέλουμε να σας στείλουμε τις πιο θερμές μας ευχές!
Καλά και ξέγνοιαστα Χριστούγεννα σε όλους!
Με εκτίμηση και τις καλύτερες ευχές από το Νηπιαγωγείο Αγράφων 🎄
Η καλύτερη εποχή του χρόνου πλησιάζει….και δεν είναι άλλη από τα Χριστούγεννα!
Η ομορφότερη εποχή που λατρεύουν μικροί και μεγάλοι, και την προσμένουν όλο το χρόνο! Πρώτο μας μέλημα ήταν να δημιουργήσουμε χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα στην τάξη…Λόγο έλλειψης χώρου βάλαμε ένα χειροποίητο δέντρο στην τάξη μας, φτιαγμένο από χαρτόκουτο όπου πάνω του γράψαμε ευχές όπως : ΥΓΕΙΑ, ΑΓΑΠΗ, ΕΥΤΥΧΙΑ, ΟΝΕΙΡΑ ΕΛΠΙΔΑ, ΚΑΛΟΣΥΝΗ, ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ! Το στολίσαμε με λαμπιόνια και από κάτω το συντροφεύει χειροποίητη φάτνη από χαρτόκουτο.
Στη συνέχεια για να βιώσουμε τη χαρά των στολιδιών βοηθήσαμε στο στολισμό του δέντρου του συστεγαζόμενου Δημοτικού σχολείου. Βγάλαμε το δέντρο και τα στολίδια από τις κούτες , τοποθετήσαμε πρώτα τα φωτάκια και κρεμάσαμε τις μπάλες με μουσική υπόκρουση χριστουγεννιάτικων τραγουδιών! Στην κορυφή βάλαμε ένα λαμπερό αστέρι ! Το καταχαρήκαμε!
Τη βοήθειά μας προσφέραμε και στο στολισμό της πλατείας, βάζοντας κι εκεί χριστουγεννιάτικα στολίδια, ενώ τοποθετήσαμε χειροποίητους Αγι0 – Βασίληδες από κορμούς ξύλων. Η πλατεία μας, φέτος στολίστηκε με πολύ αγάπη!
Στην πλατεία….
Χριστουγεννιάτικη διάθεση επικράτησε σε όλη μας την τάξη στολίζοντάς τη με χειροτεχνίες από τα παιδιά ! Με αφορμή τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή που θα ανεβάσουν οι μικροί μας ηθοποιοί την πόρτα κοσμούσε ένα μεγάλο ξωτικό κρατώντας τεράστια γλυφιτζούρια…. Ενώ δίπλα από το δέντρο της τάξης στέκονταν ο Άγιος- Βασίλης και ο βοηθός του το ξωτικό για να προετοιμάσουν τα δωράκια μας! Τα παράθυρα και η πόρτα στολίστηκαν επίσης με σπιτάκια και δεντράκια από χαρτόκουτο, χιονισμένα για να δείξουμε και την αλλαγή της εποχής (την είσοδο του χειμώνα).
Χριστουγεννιάτικος στολισμός και στην αυλή μας…..
Τα παιδιά κατασκεύασαν χειροποίητες Χριστουγεννιάτικα στολίδια, κάρτες και ημερολόγια …..
Μέσα από παραμύθια και εκπαιδευτικά βίντεο
γνωρίσαμε την ιστορία της γέννησης του Χριστού και δημιουργήσαμε τη φάτνη μας από χάρτινο τελάρο με πραγματικό άχυρο .
Γνωρίσαμε παραδόσεις ήθη και έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς από την Ελλάδα (ότι στα παλιά χρόνια στολίζαμε καραβάκι, ενώ τώρα έλατο).Γνωρίσαμε τα γλυκά των Χριστουγέννων και δημιουργήσαμε με πλαστελίνη και πηλό μελομακάρονα και κουλουράκια με χριστουγεννιάτικες φιγούρες.
Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία ακόμη να ψυχαγωγηθούν με ιστορίες, τραγούδια παιχνίδια ψυχοκινητικά , μουσικοκινητικά και διαδραστικά, να δημιουργήσουν χριστουγεννιάτικες κατασκευές, συμμετείχαν στην προετοιμασία χριστουγεννιάτικης γιορτής και τέλος ανέπτυξαν συναισθήματα αδελφοσύνης για όλα τα πλάσματα της γης καθώς τα Χριστούγεννα είναι γιορτή αγάπης και εθελοντισμού.
Επίσης γνωρίσαμε το έθιμο των καλικαντζάρων, και ότι τα Θεοφάνια, ο ιερέας Αγιάζει για να φύγουν από το σπίτι μας! Τραγουδήσαμε το τραγούδι “Καλικάντζαροι” και τα ζωγραφήσαμε!
Τέλος, αφού γνωρίσαμε ήθη και έθιμα της Πρωτοχρονιάς, μάθαμε για το έθιμο της Βασιλόπιτας, τραγουδήσαμε τα κάλαντα της πρωτοχρονιάς χτυπώντας τα τρίγωνα και στείλαμε γράμμα στον Άγιο Βασίλη, ανυπομονώντας τον ερχομό του!
Με αφορμή , λοιπόν το παραμύθι “Ο Ποντικούλης που έσωσε τα Χριστούγεννα “, αποφασίσαμε να διοργανώσουμε bazzar, με στολίδια και χριστουγεννιάτικες κατασκευές στα οποία βοήθησαν μαθητές και γονείς, τους οποίους ευχαριστούμε θερμά! Τα χρήματα που θα συγκεντρώσουν οι γονείς θα δοθούν για φιλανθρωπικό σκοπό! Έτσι, οι μικροί μας φίλοι φέτος τα Χριστούγεννα θα βοηθήσουν οικογένειες και παιδάκια που έχουν ανάγκη!
Το κλασσικό παραμύθι ζωντανεύει με ηθοποιούς τους μικρούς μαθητές του Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου Αγράφων! Σας περιμένουμε όλους την ΠΕΜΠΤΗ 19 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ & ώρα 18:00 στην αίθουσα του Δημοτικού. Μετά τη γιορτή θαακολουθήσει έκθεση με χειροποίητα στολίδια (bazzar), στο χώρο του Νηπιαγωγείου. Τα χρήματα που θα μαζευτούν θα δοθούν για φιλανθρωπικό σκοπό, με απόφαση του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων!
<< Kυρία από που έρχεται η βροχή>> Αυτή η απλή παιδική ερώτηση μια βροχερή ημέρα στάθηκε αφορμή για να γνωρίσουμε τον κύκλο του νερού…
Η Στιγμούλα μας εξηγεί τον κύκλο του νερού!
Είδαμε πίνακες αναφοράς εκπαιδευτικά βίντεο, το παραμύθι ” Ο μπαμπακένιος” και η μικρή σταγόνα https://fliphtml5.com/zushp/kucb/%CE%97_%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%81%CE%AE_%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%B3%CF%8C%CE%BD%CE%B1_%28%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%BF%29/
Γνωρίσαμε Βασικές έννοιες και διαδικασίες…
Και για περαιτέρω εμπέδωση μάθαμε τραγούδια, χορέψαμε το χορό της βροχής , αποδώσαμε μουσικοκινητικά αλλά και δημιουργήσαμε ατομικά τον κύκλο του νερού…
Στη συνέχεια, είδαμε διάφορους πίνακες ζωγραφικής, τους σχολιάσαμε και κάναμε τη δική μας ελεύθερη ζωγραφική με θέμα ” μια Βροχερή ημέρα” αλλά και χειροτεχνία με τον εαυτό μας κάτω από την την ομπρέλα …
Μάθαμε το ποίημα….
Ενασχόληση με τα μαθηματικά καθώς βάζαμε με τη σειρά τη μεγαλύτερη ως τη μικρότερη ομπρέλα και το αντίστροφο….
Παίξαμε με το ρομποτάκι beebot την οποία κατευθύναμε ακολουθώντας τις σταγόνες να φτάσει στο συννεφάκι….
Και μετά τη βροχή, πάντα βγαίνει το ουράνιο τόξο….γνωρίσαμε το μαγικό αυτό φαινόμενο – οφθαλμαπάτη μέσα απο διάφορα εκπαιδευτικά βίντεο, τραγούδια και παραμύθια, μάθαμε τα χρώματά του που είναι πάντα 7 και πάντα με την ίδια σειρά , αποδίδοντάς τα και εικαστικά…
Αφού μιλήσαμε για τη διατροφή και γνωρίσαμε όλες τις τροφές, ξεχωρίσαμε ποιες τροφές κάνουν καλό στα δόντια μας και ποιες απο αυτές είναι βλαβερές όταν τις καταναλώνουμε σε μεγάλη ποσότητα.
Διαβάσαμε το παραμύθι ο “Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα Τρυποδόντη”. Ένα παραμύθι, που ωθεί τα παιδιά να ευαισθητοποιηθούν και να συνειδητοποιήσουν ότι η στοματική υγιεινή πρέπει να ξεκινά από μικρή ηλικία σε συνδυασμό με υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή και μαζί με τακτικές επισκέψεις στον οδοντίατρο, τα βοηθάει να έχουν υγιή και γερά δοντάκια.
Διαβάσαμε. επίσης το παραμύθι : ” Δόνα Τεριδόνα”
Επισκεφτήκαμε εικονικά έναν οδοντίατρο στο οδοντιατρείο του, ο οποίος μας είπε σημαντικά πράγματα για τη στοματική υγιεινή και μάθαμε πως βουρτσίζουμε τα δοντάκια μας μέσα από ένα σύντομο τραγούδι.
ΤΡΑΓΟΥΔΙ:
Στη συνέχεια, εργαστήκαμε ατομικά σε φύλλα εργασίας, για ποιες τροφές είναι βλαβερές και κάνουν κακό στα δόντια και ποιες είναι ωφέλιμες και κάνουν καλό στα δόντια μας. Επιπλέον, εργαστήκαμε ομαδικά και κάναμε την αντίστοιχη -ομαδοποίηση των τροφίμων σε αυτές τις δυο κατηγορίες, ταξινομώντας τροφές που είναι βλαβερές για τα δοντάκια και τροφές που τα διατηρούν λαμπερά.
Για περισσότερη εμπέδωση παίξαμε ενσωματώσαμε και την Τεχνολογία παίζοντας διαδραστικά παιχνίδια στο τάμολετσχετικά με το θέμα:
Αλλά και με το ρομποτάκι bee-bot, το οποίο βοηθούσαμε να χρησιμοποιήσει τα αντικείμενα που χρειάζεται για να πλύνει τα δόντια της χωρίς να πέσει σε μικρόβια που προκαλούν τερηδόνα ή σε χαλασμένα δοντάκια. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν πολύ με το ρομποτάκι.
Τη ΔΕΥΤΕΡΑ 25 Νοεμβρίου 2024 και ώρα 18:00, θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του Σχολείου ενημερωτική παρουσίαση σχετικά με τις πρώτες βοήθειες και τη σημασία της Τρίτης Ηλικίας από τον Αγροτικό Ιατρό του χωριού Κο Γιάννη. Η Παρουσίαση θα είναι ανοιχτή για το κοινό του χωριού. Η παρουσία σας θα μας χαροποιήσει ιδιαιτέρως και θα είναι εποικοδομητική για όλους μας!
Ολοκληρώνοντας τα εργαστήρια δεξιοτήτων με θέμα την υγιεινή διατροφή μάθαμε για την θυγατέρα του ‘Ηλιου …ποιά άλλη απο την ΕΛΙΑ; Αναμφίβολα ο Νοέμβριος είναι ο μήνας της Ελίας. Ξεκινήσαμε, λοιπόν την συζήτηση παίρνοντας αφορμή από τη πυραμίδα της Μεσογειακής διατροφής η οποία στηρίζεται στο λάδι και από έναν καταπληκτικό πίνακα του Θεόφιλου με τίτλο: Το μάζεμα των Ελαιών. Παρακολουθήσαμε διάφορα εκπαιδευτικά βίντεο και παραμύθια με την ελιά και το λάδι, το λιομάζωμα και τη διαδικασία που περνάνε η ελιές στο ελαιοτριβείο μέχρι να γίνουν λάδι!
Παρατηρήσαμε σε εικόνες με πλούσιο εποπτικό υλικό τα στάδια που ξεκινάνε οι ελιές από το ράβδισμα στα δέντρα μέχρι να φτάσουν σε μπουκάλια να τα αγοράσουμε, για περαιτέρω εμπέδωση εργαστήκαμε ατομικά σε φύλλα εργασίας όπου κολλήσαμε με τη σειρά τα στάδια.
Γνωρίσαμε τα προϊόντα που μας δίνει η Ελιά και τη χρησιμότητά της στη φαρμακευτική δοκιμάζοντας κρέμα χεριών από ελιά!
Αναπαραστήσαμε στην τάξη τη διαδικασία του ραβδίσματος, καθώς στο χωριό μας δεν ευδοκιμούν ελαιόδεντρα διότι βρισκόμαστε σε μεγάλο υψόμετρο.
Μυθολογία: Πώς πήρε το όνομά της η πόλη της Αθήνας;
Παρακολουθήσαμε βίντεο με τη διαμάχη τους. Τι πρόσφερε ο Ποσειδώνας στην πόλη; Τι πρόσφερε η Αθηνά; Τι αποφάσισαν οι κριτές; Γιατί;
Έπειτα, γνωρίσαμε τη σημασία της Ελιάς σαν το κλαδί της Ειρήνης και της Νίκης καθώς από την Αρχαιότητα τους νικητές τους επιβράβευαν με στεφάνι Ελιάς , τον κότινο, τον οποίο δημιουργήσαμε και φορέσαμε στα κεφαλάκια μας!
Μάθαμε τραγούδια σχετικά με την ελιά…
Μάθαμε παροιμίες , ανοίγματα και εκφράσεις αλλά και σύνθετες λέξεις με την Ελιά…
Παίξαμε διαδραστικά παιχνίδια στο τάμπλετ σχετικά με το θέμα!
Και τέλος, σαν μικροί καλλιτέχνες αποδώσαμε εικαστικά την ελιά….
Η επέτειος του Πολυτεχνείου στις 17 Νοεμβρίου, μας έδωσε την ευκαιρία να προσεγγίσουμε με τα παιδιά έννοιες όπως της δημοκρατίας, της ελευθερίας, της υπεράσπισης δικαιωμάτων, της δικαιοσύνης. Η προσέγγιση έγινε μέσα από σχετικά βιβλία, παραμύθια, φωτογραφίες, τραγούδια, κουκλοθέατρο, δραματοποίηση.
Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο δυο καρδιές κι ένα ήλιο στη μέση….
Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο για να γνωρίσουμε τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στο Πολυτεχνείο και σαν φοιτητές γράψαμε το σύνθημα “ΨΩΜΙ- ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ”
Διαβάσαμε παραμύθια όπως η Ειρήνη του Αριστοφάνη https://www.youtube.com/watch?v=Fzje34g_ebE&t=20s
Η ΝΤΕΝΕΚΕΔΟΥΠΟΛΗ της Ευγενίας Φακίνου, την οποία παίξαμε και κουκλοθέατρο με αυτοσχέδιες κούκλες … https://www.youtube.com/watch?v=btGCr7yDYac
Η Κυρά Δημοκρατία https://www.youtube.com/watch?v=A8c6JGDnOEk και εργαστήκαμε ατομικά κόβοντας και κολλώντας εικόνες στην αντίστοιχη στήλη της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑΣ.
Στη συνέχεια, κατασκευάσαμε καδράκι το περιστέρη της Ειρήνης.
Προσεγγίσαμε τις έννοιες της Ειρήνης και του Πολέμου μέσα από την τέχνη και σαν άλλοι Picaso δημιουργήσαμε τα δικά μας έργα τέχνης για την Ειρήνη…
Ταξινομήσαμε κάρτες που απεικόνιζαν καταστάσεις Ειρήνης και πολέμου και συζητήσαμε πως προτιμούμε να ζούμε, στη συνέχεια παίξαμε μουσικοκινητικό παιχνίδι όπου ανάλογα με τη μουσική κινούμασταν χαρούμενοι και είχαμε Ειρήνη και λυπημένοι όταν ακούγαμε θλιμμένη – αργή μουσική σαν να έχουμε Πόλεμο.
Τέλος, γνωρίσαμε την Ειρήνη και τον Πόλεμο μέσα από τις 5 αισθήσεις μας:
Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων μιλήσαμε για την υγιεινή διατροφή !Η προαγωγή μιας ισορροπημένης διατροφής είναι σημαντική για όλους μας, ιδιαιτέρως όμως για τα παιδιά στην ηλικία των οποίων εδραιώνονται οι συνήθειες του τρόπου ζωής, που επηρεάζουν τον άνθρωπο για πάντα. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίσουν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας τα οφέλη της υγιεινής διατροφής, να ενθαρρυνθούν ώστε να καταναλώνουν υγιεινά τρόφιμα, να αποφεύγουν τα ανθυγιεινά και να αποκτήσουν θετική στάση απέναντι στη μεσογειακή διατροφή.
Αφορμή στάθηκε η επίσκεψη του Ρούλη Τροφούλη (αυτοσχέδια κούκλα) στο σχολείο μας!
Διαβάσαμε παραμύθια όπως ” Η ΚΥΡΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΠΡΩΤΗ ΣΤΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ” https://www.youtube.com/watch?v=D2RNrkxc4OI
«Ο ωραίος Δαρείος» της Σοφίας Ζαραμπούκα. Ο Δαρείος, ο γατούλης, μένει με το αφεντικό του τον Τίτο και τρέφεται πολύ υγιεινά και ισορροπημένα. Όμως θα προτιμούσε να ζει στο δρόμο σαν τα άλλα γατιά και να τρώει από τα σκουπίδια. Και μια μέρα που το αφεντικό του έφυγε για ταξίδι, το έσκασε από το σπίτι. Η ζωή στο δρόμο και η διατροφή όμως από σκουπίδια δεν ήταν όπως το περίμενε. Ο γατούλης πάχυνε και έχασε τις δυνάμεις του.
Ήρθαμε σε επαφή με την Ελληνική μυθολογία και τη θεά Δήμητρα ως προστάτιδα της γεωργίας και των σιτηρών https://www.youtube.com/watch?v=Oo7PNA1VNiA
Αναφερθήκαμε στις ομάδες των τροφών και είπαμε τι περιλαμβάνει κάθε ομάδα. Κάναμε πικ-νικ με την κάθε ομάδα τροφίμων και χρησιμοποιήσαμε τις αισθήσεις μας ώστε να αγγίξουμε και να γευτούμε τα τρόφιμα! Τέλος, μετατραπήκαμε σε καλλιτέχνες και χρησιμοποιόντας φρούτα – λαχανικά- γαλακτοκομικά δημιουργούσαμε πρόσωπα, ανθρώπινο σώμα, ζωάκια κ.α….. Ευχαριστούμε θερμά τις μανούλες για τη συνεργασία και τη συνεισ φορά τους για τη γνωριμία τροφίμων! Τέλος, κόψαμε και κολλήσαμε τρόφιμα στη σωστή οικογένεια τροφίμωνκαι για περαιτέρω εμπέδωση δημιουργήσαμε αυτοσχέδιο παιχνίδι “Τα πιάτα των τροφίμων” όπου τοποθετούσαμε κάθε φορά τρόφιμα στην αντίστοιχη ομάδα.
Μιλήσαμε για την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής και εξηγήσαμε πως στη βάση βρίσκονται οι τροφές που μπορούμε να τρώμε καθημερινά, στη μέση αυτές που μπορούμε να τρώμε μερικές φορές την εβδομάδα και στην κορυφή αυτές που πρέπει να τρώμε μόνο μερικές φορές το μήνα. Είδαμε εκπαιδευτικό βίντεο σχετικά με την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής
https://www.youtube.com/watch?v=BoOPz-4Sou8 Δημιουργήσαμε τη δική μας τροφική πυραμίδα σε φύλλο εργασίας, κόβοντας και κολλώντας τις ομάδες τροφίμων. Για περαιτέρω εμπέδωση δημιουργήσαμε αυτοσχέδιο επιτραπέζιο παιχνίδι με την πυραμίδα της διατροφής όπου τοποθετούσαμε εικόνες τροφίμων στο αντίστοιχο κομμάτι της πυραμίδας με βάση τη συχνότητα που πρέπει να καταναλώνουμε τις τροφές,,,,
Φτιάξαμε αφίσα με το τραγούδι ΣΤΙΣ ΣΑΛΑΤΕΣ ΛΕΜΕ ΝΑΙ όπου τα παιδιά έπρεπε να διαχωρίσουν τις υγιεινές από τις ανθυγιεινές τροφές, γράφοντας ΝΑΙ/ΟΧΙ σε διάφορα τρόφιμα… και κατασκευάσαμε το μήλο με τους χρυσούς κανόνες διατροφής!
Παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής, όπου διάσημοι ζωγράφοι όπως ο Τζουζέπε χρησιμοποίησαν φρούτα να δςημιουργήσουν προσωπογραφίες και έργα τέχνης. Παρατηρήσαμε τα φρούτα και τα χρώματά τους. Μάθαμε παροιμίες όπως: Ένα μήλο την ημέρα, τον γιατρό τον κάνει πέρα, έχει κι αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια, ο πεινασμένος καρβέλια ονειρεύεται. Και τέλος, κατασκευάσαμε σουπλά για να τρώμε το φαγητό μας!
Η εκπαίδευση στη χρήση του ψαλιδιού, η οποία παρεμπιπτόντως είναι μια πολύπλοκη και δύσκολη διεργασία για τα παιδιά, αποτελεί την καλύτερη άσκηση προγραφής. Το παιδί όταν χρησιμοποιεί το ψαλίδι επιστρατεύει τα τρία δάχτυλα που χρησιμοποιεί και όταν πιάνει το μολύβι. Όταν λοιπόν εξασκείται στη χρήση του, αναπτύσσει την λεπτή κινητικότητα, δυναμώνει τους μυς των δαχτύλων που είναι απαραίτητοι για να κόψει και στη συνέχεια για να γράψει και ξεχωρίζει το “καλό” του χέρι που θα δουλεύει….
Επιπλέον το παιχνίδι με το ψαλίδι βοηθάει το παιδί να αναπτύξει τον προσανατολισμό του, να συντονίσει τις κινήσεις των δαχτύλων του, καθώς και τη συνεργασία μεταξύ των δύο χεριών του.
Σύμφωνα με το αναπτυξιακό τεστ Peabody Developmental Motor Scales, το οποίο εξετάζει την αδρή και τη λεπτή κινητικότητα των παιδιών, η χρήση του ψαλιδιού από ένα παιδί πρέπει να ακολουθεί τα εξής στάδια:
– Μέχρι 2 ετών, το παιδί κάνει απλά ψαλιδίσματα.
– Μέχρι 2 ½ ετών, το παιδί κόβει ένα μεγάλο χαρτί στη μέση.
– Μέχρι 3 – 3 ½ ετών, το παιδί κόβει πάνω σε μία χοντρή ευθεία γραμμή.
– Μέχρι 3 ½ – 4 ετών, το παιδί κόβει έναν κύκλο.
– Μέχρι 4 ½ – 5 ετών, το παιδί κόβει ένα τετράγωνο.
– Από 5 ½ – 6 ετών, το παιδί αρχίζει να κόβει πιο σύνθετα σχήματα.
Όταν το παιδί αρχίσει να χρησιμοποιεί ψαλίδι είναι σημαντικό να ασκηθεί στο να το πιάνει με το σωστό τρόπο γιατί αν συνηθίσει διαφορετικά θα είναι δύσκολο να αλλάξει τον τρόπο του!
Πολύχρωμοι ήλιοι με Ευθείες γραμμές, τετράγωνα, ορθογώνια, ζιγκ ζαγκ, καμπύλες κύκλοι ήταν αρκετοί για να κινήσουν το ενδιαφέρον των μικρών μας παιδιών ώστε να εξασκήσουμε τη χρήση ψαλιδιού και μετατρέψουν το κόψιμο σε ένα διασκεδαστικό παιχνίδι.
Επίσης, μετατραπήκαμε σε κομμωτές και κομμώτριες και κουρεύαμε παιδικά μαλλιά σε φύλλα εργασίας και όχι στην πραγματικότητα! Εξασκηθήκαμε επιπλέον, κόβοντας σχήματα με τα οποία δημιουργήσαμε τον σχηματο-ποντικούλη μας!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή