«Δράσεις ενεργού πολίτη»

O σημερινός πολίτης καλείται να ανταποκριθεί στο συνεχώς μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον , αναλαμβάνοντας δράση και πρωτοβουλίες για την προετοιμασία των μαθητών ώστε να είναι ενεργοί πολίτες. Παράλληλα δημιουργείται  ένα σχολικό περιβάλλον που προάγει τη συνεργασία και την αλληλεγγύη.

Το πρόγραμμα σπουδών δράσεις ενεργού πολίτη προωθεί μια ολιστική προσέγγιση, ενσωματώνοντας τους 17 ΣΒΑ και καλλιεργώντας στους μαθητές και τις μαθήτριες τη δυνατότητα να αντιμετωπίζουν σύνθετα κοινωνικά, οικονομικά κα περιβαλλοντικά ζητήματα.  Σκοπός του προγράμματος είναι να προετοιμάσει πολίτες με δεξιότητες κριτικής σκέψης , συνεργασίας ,και κοινωνικής υπευθυνότητας οι οποίοι συμβάλλουν ενεργά στη δημιουργία μιας βιώσιμης κοινωνίας, βασισμένης στην αειφορία, την κοινωνική δικαιοσύνη και την περιβαλλοντική προστασία.

Την φετινή χρονιά αξιοποιήσαμε το εργαστήριο για τα δικαιώματα των παιδιών και αφού αφιερώσαμε 10 ώρες που εντάσσονται στα διδακτικά αντικείμενα

Η δράση υλοποιήθηκε με βάση τα εξής 5 στάδια:

1 Διερεύνηση

2.Προετοιμασία- Σχεδιασμός

3. Υλοποίηση δράσης στο πεδίο

4.Επικοινωνία –Διάχυση

  1. Αναστοχασμός

Τα στάδια της διερεύνησης και της προετοιμασίας υλοποιήθηκαν μέσα στην τάξη στο πλαίσιο των διατιθέμενων ωρών και σε διασύνδεση με το εργαστήρι δεξιοτήτων: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Αφορμή για την δράση αποτέλεσε η ημέρα για τα δικαιώματα των παιδιών 20η Νοεμβρίου.

Η φάση της υλοποίησης έγινε έξω στο πεδίο   γύρω από το  σχολείο σε απόσταση περπατήματος όπου τα παιδιά διαδήλωσαν για  τα δικαιώματά τους με αφίσα  σε χαρτί του μέτρου που κατασκευάσαμε στην τάξη.

Τέλος οι μαθητές θα δημιουργήσουν ένα ταμπλό σε κεντρικό χώρο του σχολείου με φωτογραφίες και  σύντομες περιγραφές καταπάτησης δικαιωμάτων των παιδιών προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν την ευρύτερη σχολική κοινότητα στο τέλος της σχολικής χρονιάς. (επικοινωνία – διάχυση)

 

received 534235223033226

 

IMG 20250328 1243371

Επίσκεψη της Πυροσβεστικής στο Νηπιαγωγείο μας!

Σήμερα είχαμε μια ξεχωριστή και πολύ ενδιαφέρουσα επίσκεψη στο νηπιαγωγείο μας! Μας επισκέφτηκαν πυροσβέστες από την Πυροσβεστική Υπηρεσία και μας μίλησαν για το σημαντικό έργο που επιτελούν καθημερινά.

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τον εξοπλισμό των πυροσβεστών, να δουν το πυροσβεστικό όχημα και να μάθουν βασικές πληροφορίες για την πυρασφάλεια. Μας εξήγησαν τι πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση φωτιάς και πώς να προστατεύουμε τον εαυτό μας.

Ήταν μια πολύτιμη εμπειρία για όλα τα παιδιά, που γέμισε ενθουσιασμό αλλά και γνώση! Ευχαριστούμε θερμά την Πυροσβεστική Υπηρεσία για την πολύ χρήσιμη  ενημέρωση και την παρουσία της κοντά μας!

 

 

IMG 20250520 095739 IMG 20250520 100114 IMG 20250520 100429 IMG 20250520 100445 IMG 20250520 100452 IMG 20250520 100507 IMG 20250520 102152 IMG 20250520 131102 IMG 20250520 131631 IMG 20250520 143107 IMG 20250520 143211 IMG 20250520 143235 IMG 20250520 143409 IMG 20250520 143440 IMG 20250520 143507 IMG 20250520 143610 IMG 20250520 143633 IMG 20250520 143702 IMG 20250520 143746

Η φιλία μέσα από τη φύση – Μια ομαδική δημιουργία με φυσικά υλικά

Στο πλαίσιο μιας δημιουργικής ομαδικής εργασίας, αποφασίσαμε να εξερευνήσουμε το υπέροχο θέμα της φιλίας μέσα από τα μάτια της φύσης. Συγκεντρώσαμε φυσικά υλικά — φύλλα, λουλούδια, ξύλα, πέτρες, κουκουνάρια — και φτιάξαμε μια κατασκευή που αποτυπώνει τη δύναμη και την ομορφιά της φιλίας.

Η συνεργασία, ο σεβασμός και η ανταλλαγή ιδεών ήταν το ίδιο σημαντικά όσο και τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε. Όπως στη φύση, έτσι και στη φιλία, κάθε στοιχείο — μικρό ή μεγάλο — έχει τη δική του αξία και συμβάλλει σε ένα όμορφο σύνολο.

Η εργασία μας δεν ήταν μόνο μια κατασκευή, αλλά μια ευκαιρία να εκφράσουμε συναισθήματα, να δουλέψουμε μαζί και να αναγνωρίσουμε τη σημασία του να έχουμε ανθρώπους δίπλα μας που μας νοιάζονται.

 

IMG 20250428 124125 IMG 20250502 083854 IMG 20250502 105204

Επίσκεψη πυροσβέστη στο Νηπιαγωγείο μας!

Στα πλαίσια της θεματικής ενότητας Β .Παιδί ,εαυτός και κοινωνία, της θεματικής υποενότητας Β.2 Κοινωνικές Επιστήμες και της θεματικής υποενότητας Β.2.3. Κοινωνική και Οικονιμική  ζωή μιλήσαμε για τα επαγγέλματα.

Ο μπαμπάς ενός συμμαθητή μας, που είναι πυροσβέστης, ήρθε να μας μιλήσει για το επάγγελμά  του.

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά το εξοπλισμό ενός πυροσβέστη , να ακούσουν πως αντιμετωπίζουμε σωστά μια πυρκαγιά και να μάθουν χρήσιμες συμβουλές για την ασφάλειά μας.

Ευχαριστούμε θερμά τον μπαμπά- πυροσβέστη για τον χρόνο και την γνώση που μοιράστηκε μαζί μας!

 

IMG 20250429 121421 IMG 20250430 094215 IMG 20250430 094314 IMG 20250430 094346

“Όταν ο θυμός με κυριεύει”

Ο θυμός είναι ένα έντονο συναίσθημα, και τα παιδιά στο νηπιαγωγείο χρειάζονται καθοδήγηση για να τον αναγνωρίζουν και να τον διαχειρίζονται.

  • Διαβάσαμε το παραμύθι « O μεγάλος θυμός της Νέλης».  Έπειτα συζητήσαμε πάνω σε αυτό, ρωτήσαμε τα παιδιά πότε έχουν θυμώσει, τι τα έκανε να θυμώσουν και πώς αντέδρασαν.
  • Ζητήσαμε να ζωγραφίσουν πώς νιώθουν όταν θυμώνουν, ποιο χρώμα τους θυμίζει τον θυμό και γιατί.
  • Δώσαμε σενάρια (π.χ., “Κάποιος σου πήρε το παιχνίδι”, “Δε σε άφησαν να παίξεις”) και παίξαμε ρόλους, βρίσκοντας τρόπους να αντιδράσουν χωρίς να φωνάζουν ή να χτυπούν
  • Μάθαμε τεχνικές ηρεμίας όπως:

Η αναπνοή της πεταλούδας: Εισπνέουμε σιγά σαν να μυρίζουμε ένα λουλούδι και εκπνέουμε σαν να φυσάμε ένα κερί.

Το βάζο της ηρεμίας: ΠήραμεIMG 20250407 124312 IMG 20250407 120550 IMG 20250407 123104 IMG 20250407 124139 IMG 20250407 124209 IMG 20250407 124312 1  ένα βάζο με νερό, κόλλα γκλίτερ και χρώμα. Όταν το κουνάνε, βλέπουν τις νιφάδες να ηρεμούν και μαθαίνουν να ηρεμούν κι εκείνα.

Η μαγική λέξη “παύση”: Βοηθήσαμε τα παιδιά να λένε “παύση” και να μετρούν ως το 5 πριν αντιδράσουν.

 Κατασκευάσαμε  το  Συναισθηματικό Κουτί

  • Φτιάξαμε ένα κουτί με κάρτες που έχουν πάνω τρόπους για να διαχειρίζονται τον θυμό, όπως “Πάρε βαθιές ανάσες”, “Μέτρα μέχρι το 10”, “Ζήτησε βοήθεια”.

 

 

 

 

Ολοκλήρωση εργαστηρίου δεξιοτήτων “Τα δικαιώματα των παιδιών”

 

 

Πραγματοποιήσαμε δράσεις  που βοηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν, να εκτιμήσουν και να προασπίζονται τα δικαιώματά τους καθώς  και τα δικαιώματα των άλλων.

-Παρουσιάσαμε τη σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού (ΟΗΕ) για να μάθουν τα βασικά τους δικαιώματα. Συζητήσαμε και κάναμε ερωτήσεις σχετικά με το πώς νιώθουν τα παιδιά όταν τα δικαιώματα τους προστατεύονται η παραβιάζονται. Μιλήσαμε για το τι σημαίνει η λέξη «δικαίωμα» με απλά παραδείγματα.

-Φτιάξαμε αφίσα με σύμπλεγμα καρτών για τα δικαιώματα

– Παιχνίδι ρόλων μέσα από το οποίο παρουσιάσαμε καταστάσεις όπου τα παιδιά εντοπίζουν παραβιάσεις δικαιωμάτων και προτείνουν λύσεις. Δημιουργήσαμε σενάρια όπου τα παιδιά αντιμετωπίζουν καταστάσεις όπου χρειάζονται δικαιώματα(π.χ. ένα παιδί θέλει να παίξει αλλά δεν έχει φίλους).

-ψηφιακά παιχνίδια στην εφαρμογή learning up. Ερωτήσεις και απαντήσεις με βραβείο για τη συμμετοχή.

– Τα παιδιά ζωγράφισαν πως αντιλαμβάνονται τα δικαιώματά τους και κάναμε ομαδικές εργασίες.

– Φτιάξαμε παραμύθι «Το δέντρο της δικαιοσύνης» (ψηφιακό εργαλείο story umper)

-Μάθαμε τραγουδια για τα δικαιώματα όπως «όλα τα παιδιά της γης», «ένα παιδί μετράει τον κόσμο» και τα χορέψαμε.

-Προβάλαμε ταινία μικρού μήκους  «Το κουτί» για τα προσφυγόπουλα της Συρίας και συζητήσαμε για τα δικαιώματα, τις εικόνες και τα συναισθήματα που τους δημιούργησε.

IMG 20250120 102013 IMG 20250120 103456 IMG 20250120 104351 IMG 20250120 105438 IMG 20250120 105534 IMG 20250120 110151 IMG 20250120 111142 IMG 20250120 123156 IMG 20250120 123325 IMG 20250120 123729 IMG 20250120 123836 IMG 20250120 124817 IMG 20250120 124904 IMG 20250120 125101 IMG 20250120 125241 IMG 20250121 111743 IMG 20250121 123350 IMG 20250122 102621 IMG 20250122 103647 IMG 20250122 124806 IMG 20250122 124818 IMG 20250123 102451 IMG 20250123 102525 IMG 20250123 122138

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικής Φιλοζωίας

Η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικής Φιλοζωίας είναι μια  ευκαιρία για να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά  σχετικά με τη φροντίδα και τον σεβασμό προς τα ζώα με έμφαση στην ευημερία και στην καλλιέργεια της ευαισθησίας και της ενσυναίσθησης για κάθε ζωντανό ον.

  •  Διαβάσαμε το παραμύθι  «Οι περιπέτειες του Μπάφι» Μετά την αφήγηση, συζητήστε με τα παιδιά για τα συναισθήματα των ζώων και τη σημασία της φροντίδας τους.
  • Προβάλαμε ταινία μικρού μήκους με θέμα «Η ζωή μέσα από τα μάτια των αδέσποτων ζώων»
  • Τραγουδήσαμε  «Ένα τραγούδια για τα αδέσποτα ζώα»
  • Τα παιδιά έφτιαξαν το «ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΤΩΝ ΖΩΩΝ» όπου φροντίζουν παιχνίδια-ζωάκια και τα υιοθετούν συμβολικά.
  • Δραματοποιήσαμε μικρό θεατράκι όπου τα παιδιά υποδύονται ζώα και ανθρώπους που τα φροντίζου ή τα βοηθούν.
  • Ζωγράφισαν το αγαπημένο τους ζώο και το παρουσίασαν
  • Φτιάξαμε ομαδική εργασία
  • Παίξαμε παιχνίδια στην εφαρμογή learning apps  με σωστές και λάθος συμπεριφορές απέναντι στα ζώα.

IMG 20250404 114903 IMG 20250404 113913 IMG 20250404 113522 IMG 20250404 113229 IMG 20250404 105436 IMG 20250404 102436 IMG 20250404 102504 IMG 20250404 103456 IMG 20250404 103431

 

 

 

 

Στίχοι από ΧΑΙΚΟΥ

Με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας  ημέρας Παιδικής Λογοτεχνίας που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου φτιάξαμε με τα παιδιά στίχους από ΧΑΙΚΟΥ (5-7-5)και ζωγραφιές ς με θέμα την άνοιξη.



Λήψη αρχείου

chaikoy 2

Δράση ευαισθητοποίησης για την έμφυλη βία σε συνεργασία με την ΔΕΠΙΣ Μουζακίου

Η δράση αφορούσε την ανάγνωση το παραμυθιού «η Ζαχαρωτούλα που πικροποιήθηκε», ένα βιβλίο της Ραφαελίκας Γεωργαλή, αλλά και ευχάριστες εκπαιδευτικές δραστηριότητες με τους μαθητές που περιλαμβάνονται στο βιβλίο.

Το βιβλίο απευθύνεται σε παιδιά +4 και παρουσιάζει τις ορατές αλλά και αόρατες μορφές βίας που υφίστανται τα κορίτσια και οι γυναίκες. Μέσα από το παραμύθι τα κορίτσια μαθαίνουν να ξε χωρίζουν τι σημαίνει αγάπη και φροντίδα και το αγόρια μαθαίνουν να σέβονται τα δικαιώματα των κοριτσιών

Ευχαριστούμε πολύ την Δημοτική Επιτροπή Ισότητας Δήμου Μουζακίου, την Πρόεδρό της και Νηπιαγωγό κυρία Ιουλία Φωτίου και την Κοινωνική Λειτουργό κυρία Άννα Κακαράντζα.

Στο τέλος η ΔΕΠΙΣ δώρισε το βιβλίο στο σχολείο μας προκειμένου  να εμπλουτίσουμε την σχολική μας βιβλιοθήκη.

 

IMG 20250401 110622 IMG 20250401 111544 IMG 20250402 095110

 

Σχέσεις μεταξύ μαθητών (σχέδιο δράσης)

Με το παραμύθι ο Μυτόγκας προσεγγίσαμε ζητήματα που αφορούν τις σχέσεις μεταξύ των παιδιών στο νηπιαγωγείο , την αποδοχή της διαφορετικότητας και τη διαχείριση συναισθημάτων.

Μετά την ανάγνωση του παραμυθιού συζητήσαμε:

-για το πώς ένιωθε ο Μυτόγκας όταν τον κορόιδευαν

– πως θα ένιωθε ο καθένας μας αν ήταν στη θέση του

-τι θα μπορούσαν να κάνουν οι άλλοι χαρακτήρες για να τον βοηθήσουν.

Δημιουργήσαμε μια ιστορία με εναλλακτικό τέλος.

«Το καλάθι των συναισθημάτων» Τα παιδιά ζωγράφισαν πως ένιωσε ο Μυτόγκας και πως νιώθουν εκείνα όταν αντιμετωπίζουν κάτι παρόμοιο.

«Ο καθρέφτης των συναισθημάτων» Δείχνουμε εκφράσεις προσώπου (χαρά, λυπη, ντροπή)και τα παιδιά προσπαθούν να τις μιμηθούν και να τις συνδέσουν με την ιστορία.

Παιχνίδι ρόλων :  Αναπαριστούμε σκηνές από το παραμύθι και ενθαρρύνουμε την εύρεση λύσεων στις συγκρούσεις.

Αλυσίδα καλών λόγων : Τα παιδιά λένε καλά λόγια το ένα στο άλλο, ενισχύοντας τη θετική επικοινωνία.

 

IMG 20250212 115204 2 IMG 20250212 124151 1 IMG 20250212 124237 1 IMG 20250212 124300 1 IMG 20250222 1912171 1