Ένα παραμύθι σε… δύο γλώσσες
H ανάγνωση βιβλίων σε άλλη γλώσσα αποτελεί σημαντική πρακτική για την ανάδειξη της πολιτισμικής τους ταυτότητας και την ενίσχυση της πολυγλωσσικής επίγνωσης όλων των παιδιών της τάξης.
Για το λόγο αυτό προσκαλέσαμε τη μαμά μαθήτριάς μας, Αλβανικής καταγωγής και μας διάβασε ένα παραμύθι στην μητρική της γλώσσα .
Την ευχαριστούμε πολύ που δέχθηκε με προθυμία την πρόσκληση και για τα όσα μας είπε για το ταξίδι της από τη χώρα της στην Ελλάδα.
Η κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίτας του Νηπιαγωγείου Αγναντερού
Συμμετοχή σε συνεργατική δράση Νηπιαγωγείων Καρδίτσας
Μια χριστουγεννιάτικη κατασκευή με υλικά από τη φύση δημιουργήσαμε στην αυλή του σχολείου μας.
Η κατασκευή μας έγινε στο πλαίσιο συνεργατικής δράσης με τα Νηπιαγωγεία της Καρδίτσας για τη δημιουργία μιας πρωτότυπης εορταστικής κάρτας με τα έργα των σχολείων.
Η τέχνη στη γη – Land Art έχει μεγάλη παιδαγωγική αξία και καλύπτει τους στόχους της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Νοέμβρης οργώματα κι ελιές, δεν απολείπουν οι δουλειές
Αφού αξιοποιήσαμε το κέντρο υπολογιστή για αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο και την παρακολούθηση βίντεο και το κέντρο παρατήρησης και ανακάλυψης όπου τα παιδιά παρατήρησαν το σχετικό με το θέμα έντυπο υλικό κατέγραψαν τι αποκόμισαν μέσω της ζωγραφικής .
Έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα βιβλίο με τις ζωγραφιές τους. Το επόμενο βήμα μας ήταν να κάνουμε το βιβλίο μας και σε ψηφιακή μορφή αξιοποιώντας το Bookcreator: https://app.bookcreator.com/library/-NkQLBxoM2nBiA7Ug6wE/bmFMKGWcbGUBXG5IK7zHOojoy5J2/F3RFxE6LT1q0yvVq2JuaHg
3 Δεκεμβρίου: Όλοι ίσοι, όλοι διαφορετικοί
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία που εορτάζεται στις 3 Δεκεμβρίου, υλοποιήσαμε Δραστηριότητες με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση για την προάσπιση των δικαιωμάτων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, για ισότιμη αντιμετώπιση και πρόσβαση στην εκπαίδευση και την αναγκαιότητα σεβασμού της μαθητικής ετερογένειας.
Είδαμε ταινία μικρού μήκους, επεξεργαστήκαμε σχετικές αφίσες, παίξαμε παιχνίδια ρόλων, κάναμε ομαδική εργασία, διαβάσαμε το βραβευμένο βιβλίο « Η παράξενη αγάπη του αλόγου και της λεύκας» και τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με το σύστημα ανάγνωσης Braille.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων: 1ος Θεματικός Κύκλος- Ευ Ζην « Το στόμα μου προσέχω τα δόντια μου να έχω»
Η καλλιέργεια δεξιοτήτων στον 1ο Θεματικό Κύκλο συνεισφέρει στην υγιή ανάπτυξη και στη συγκρότηση ενός ενδυναμωμένου εαυτού. Με αφορμή μια οδοντόβουρτσα στο “κουτί της έκπληξης” τα παιδιά συζητούν, ανταλλάσσουν εμπειρίες και προβληματισμούς.
Εξωτερικεύουν τις γνώσεις, τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά τους καθορίζοντας το θέμα. Λένε τι ξέρουν και προτείνουν τι θέλουν να μάθουν (πως χαλάνε τα δόντια, πως καθαρίζουμε τα δόντια, νεογιλά δόντια κ.λ.π.)
– Τα παιδιά ζωγραφίζουν δόντια χαρούμενα και δόντια λυπημένα
– Συμπληρώσαμε ερωτηματολόγιο όπου ΝΑΙ=χαρούμενο πρόσωπο και όπου ΟΧΙ=λυπημένο πρόσωπο
-Ψάξαμε και βρήκαμε λαϊκές φράσεις για τα δόντια
-Ζωγραφίσαμε το τραγούδι “Το δοντάκι μου πονά”
-Ζωγραφίσαμε το παραμύθι ” Η Δόνα Τερηδόνα” αφού πρώτα τα κάνουμε ποίημα
-Διαβάσαμε το παραμύθι “Δεν φοβάμαι τον οδοντογιατρό”
– Ζωγραφίσαμε το παραμύθι ” Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντη”
-Παίξαμε την Τρίλιζα των Δοντιών”
Διαδικτυακή συνάντηση του Νηπιαγωγείου Αγναντερού με την συγγραφέα Φυλλιώ Νικολούδη
Μια διαφορετική εμπειρία έζησαν σήμερα τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Αγναντερού στα πλαίσια της δράσης για την φιλαναγνωσία που υλοποιεί με τίτλο «Ταξίδι στην μαγική χώρα των βιβλίων».
Είχαμε τη χαρά και την τιμή να συνδεθούμε διαδικτυακά με την συγγραφέα, νηπιαγωγό, πρώην Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Προσχολικής Εκπαίδευσης, και Δασκάλα Δράματος στην Εκπαίδευση κ. Φυλλιώ Νικολούδη, η οποία μίλησε στα παιδιά για το βιβλίο της «Το Χαρούμενο Λιβάδι».
Πρόκειται για μια διαχρονική ιστορία που μιλάει για το σεβασμό στη διαφορετικότητα και την αρμονική συνύπαρξη όλων στη γη.
Η κ. Νικολούδη μίλησε στα παιδιά για το πως γίνεται ένα βιβλίο, ποιοι άνθρωποι δουλεύουν γι’ αυτό (συγγραφέας, εικονογράφος, εκδοτικός οίκος) τους αφηγήθηκε μέρη από την ιστορία και τους ζήτησε να τα αναπαραστήσουν με παντομίμα.
Τέλος, τα παιδιά της έδειξαν την ομαδική τους εργασία για «Το Χαρούμενο Λιβάδι» και ατομικές τους ζωγραφιές, εμπνευσμένες από το βιβλίο.
Την ευχαριστούμε θερμά για την προθυμία, με την οποία ανταποκρίθηκε στην πρόσκλησή μας και για τα μηνύματα που πέρασε με τον μοναδικό της τρόπο στα παιδιά για την αποδοχή της διαφορετικότητας και την αξία της αρμονικής συνύπαρξης όλων.
Όλοι μαζί, όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί!
Προσεγγίσαμε τις έννοιες της Δημοκρατίας και Δικτατορίας μέσα από την ανάγνωση των παραμυθιών « Η Τενεκεδούπολη» της Ευγ. Φακίνου «Το Δάσος» της Σ. Ζαραμπούκα και «Η κ. Δημοκρατία και η κ. Δικτατορία» της Κ. Αρμενιάκου. Αναφερθήκαμε στα γεγονότα του Πολυτεχνείου, τραγουδήσαμε τραγούδια «Ο Δρόμος» «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο», είδαμε σχετικά video και animation και φτιάξαμε κατασκευές.
Διδακτική επίσκεψη σε εργαστήριο επεξεργασίας ξηρών καρπών
Μια ωραία εμπειρία αποτέλεσε για τους μαθητές του Νηπιαγωγείου Αγναντερού η εκπαιδευτική επίσκεψη που πραγματοποιήθηκε από το σχολείο μας την Τετάρτη, 15 Νοεμβρίου, στο εργαστήριο επεξεργασίας ξηρών καρπών που λειτουργεί στο Αγναντερό.
Η επίσκεψη ήταν στο πλαίσιο του Προγράμματος για τη Διατροφή που υλοποιείται το διάστημα αυτό στο Νηπιαγωγείο Αγναντερού.
Ο ιδιοκτήτης του εργαστηρίου κ. Βάϊος Μαγουλιώτης μας υποδέχθηκε εγκάρδια στο χώρο, μας ξενάγησε και απάντησε με προθυμία στις ερωτήσεις των παιδιών σχετικά με τη δουλειά του, τη λειτουργία των μηχανημάτων, αλλά και την διατροφική αξία των ξηρών καρπών και φρούτων.
Ολοκληρώνοντας την επίσκεψη τα παιδιά τον ευχαρίστησαν και δέχθηκαν με χαρά ένα σακουλάκι με επιλεγμένους ξηρούς καρπούς για το καθένα που τους πρόσφερε ο κ. Μαγουλιώτης, τον οποίο και ευχαριστούμε πολύ για τη θερμή φιλοξενία.





















































