“Όταν ο θυμός με κυριεύει”

Ο θυμός είναι ένα έντονο συναίσθημα, και τα παιδιά στο νηπιαγωγείο χρειάζονται καθοδήγηση για να τον αναγνωρίζουν και να τον διαχειρίζονται.

  • Διαβάσαμε το παραμύθι « O μεγάλος θυμός της Νέλης».  Έπειτα συζητήσαμε πάνω σε αυτό, ρωτήσαμε τα παιδιά πότε έχουν θυμώσει, τι τα έκανε να θυμώσουν και πώς αντέδρασαν.
  • Ζητήσαμε να ζωγραφίσουν πώς νιώθουν όταν θυμώνουν, ποιο χρώμα τους θυμίζει τον θυμό και γιατί.
  • Δώσαμε σενάρια (π.χ., “Κάποιος σου πήρε το παιχνίδι”, “Δε σε άφησαν να παίξεις”) και παίξαμε ρόλους, βρίσκοντας τρόπους να αντιδράσουν χωρίς να φωνάζουν ή να χτυπούν
  • Μάθαμε τεχνικές ηρεμίας όπως:

Η αναπνοή της πεταλούδας: Εισπνέουμε σιγά σαν να μυρίζουμε ένα λουλούδι και εκπνέουμε σαν να φυσάμε ένα κερί.

Το βάζο της ηρεμίας: ΠήραμεIMG 20250407 124312 IMG 20250407 120550 IMG 20250407 123104 IMG 20250407 124139 IMG 20250407 124209 IMG 20250407 124312 1  ένα βάζο με νερό, κόλλα γκλίτερ και χρώμα. Όταν το κουνάνε, βλέπουν τις νιφάδες να ηρεμούν και μαθαίνουν να ηρεμούν κι εκείνα.

Η μαγική λέξη “παύση”: Βοηθήσαμε τα παιδιά να λένε “παύση” και να μετρούν ως το 5 πριν αντιδράσουν.

 Κατασκευάσαμε  το  Συναισθηματικό Κουτί

  • Φτιάξαμε ένα κουτί με κάρτες που έχουν πάνω τρόπους για να διαχειρίζονται τον θυμό, όπως “Πάρε βαθιές ανάσες”, “Μέτρα μέχρι το 10”, “Ζήτησε βοήθεια”.