Το σχολείο μας φέτος συμμετείχε στην Ευρωπαική Εβδομάδα Κώδικα 2024 μέσα απο διάφορες δραστηριότητες αποκωδικοποίησης. Είμαστε πολύ χαρούμενοι! Έρχεται και συνέχεια!
Το νηπιαγωγείο μας απονεμήθηκε και με το πιστοποιητικό συμμετοχής!
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης, μιλήσαμε για τα χρήματα, την αποταμίευση και τη σημασία της.
Είδαμε στον υπολογιστή τον μύθο του Αισώπου “Ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας”
Πιάσαμε στα χέρια μας λεφτά και συζητήσαμε πώς μπορούμε να αγοράσουμε αυτό που θέλουμε. Συζητήσαμε για το πού βάζουμε τα χρήματα, όπως στην τσέπη μας, στο πορτοφόλι, στον κουμπαρά και αν είναι πάρα πολλά… στην τράπεζα! Μάθαμε τη λέξη σπάταλος και βρήκαμε τρόπους πώς να γίνουμε πλούσιοι!
Μάθαμε τη φράση «Φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι» και παίξαμε με τις λέξεις
και γέμισε ο καθένας το δικό του σακούλι …
Έτσι έγινε κατανοητή η έννοια της Αποταμίευσης
και η αξία της για τη ζωή μας !!!
Καθώς προετοιμαζόμαστε για τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου, έγιναν συζητήσεις για τα άσχημα που προκαλεί ο πόλεμος, αλλά και για τη σημαντικότητα της ειρήνης! Μέσα από εικόνες οι μαθητές έμαθαν για τα γεγονότα του 1940. Για το «όχι» που είπαν οι Έλληνες και για τους αγώνες που έδωσαν για την πατρίδα μας.
Μιλήσαμε για την Ελληνική σημαία για την οποία πολέμησαν οι Έλληνες. Διαβάσαμε το κείμενο «Ασπρογάλανο πανί» της Γαλάτειας Σουρέλη και μάθαμε πώς η Ελληνική σημαία πήρε το γαλανόνευκο χρώμα της. Σχηματίσαμε τη σημαία φτιάχνοντας παζλ και έπειτα φτιάξαμε τα σημαιάκια μας!
Είδαμε σε καρτέλες πώς είναι ο κόσμος με πόλεμο και πώς με ειρήνη. Έπειτα συζητήσαμε όταν έχουμε ειρήνη πώς νιώθουμε; Τι κάνουν τα παιδιά όταν ζουν σε έναν ειρηνικό κόσμο; Τι κάνουν οι μαμάδες, οι μπαμπάδες κ.λπ.
Συζητώντας αν μας αρέσει περισσότερο ο πόλεμος ή η ειρήνη αποφασίσαμε ότι αυτό που μας αρέσει είναι η Ειρήνη. ‘Έτσι φτιάξαμε την δική μας πόλη όπου θα κυριαρχεί η ειρήνη. Οι μικροί ονειροπόλοι μετέτρεψαν τα βομβαρδιστικά του πολέμου σε μαχητικά της Ειρήνης που αντί για βόμβες ρίχνουν αγάπη, λουλούδια, δώρα, γλυκά και παγωτά για να είναι οι άνθρωποι χαρούμενοι.
Προσεγγίσαμε την Ειρήνη μέσα από την Τέχνη. Διαβάσαμε το ποίημα του Γιάννη Ρίτσου «Η Ειρήνη».
Τ’ όνειρο του παιδιού είναι η ειρήνη
Τ’ όνειρο της μάνας είναι η ειρήνη
Τα λόγια της αγάπης κάτω απ’ τα δέντρα
είναι η ειρήνη.
Μιλώντας για την ειρήνη, ασχοληθήκαμε με τον πίνακα : “Το παιδί με το περιστέρι”, του Pablo Picasso. Τα παιδιά αφού παρατήρησαν τον πίνακα, τα χρώματα του, τους συμβολισμούς του, το παιδί, το περιστέρι γίνανε οι ίδιοι μικροί ζωγράφοι και φτιάξανε το δικό τους πίνακα όπως και ο Picasso.
Στο πλαίσιο της γνωριμίας μας με τον πόλεμο τα παιδιά έμαθαν για τον Πίνακα του Πικάσο “Guernica”, που τους έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Αφού σχολιάσαμε τα χρώματα, εντοπίσαμε τις φιγούρες που απεικονίζονται και κάναμε υποθέσεις για τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους, τους έδωσα κάποιες σχετικές με τον πίνακα πληροφορίες και βρήκαμε τα χρώματα του πολέμου. Έτσι τα παιδιά κατανόησαν μέσα από την τέχνη τα δεινά του πολέμου και το μήνυμα: “Οχι στον πόλεμο, Ναι στην ειρήνη”.
Την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, τη γιορτάσαμε και φέτος, αποδίδοντας την τιμή που ταιριάζει στους ήρωες που πολέμησαν για την ελευθερία της πατρίδας μας. Φτιάξαμε την σημαία της ειρήνης, είπαμε τα ποιηματάκια μας, τραγουδήσαμε, είδαμε σχετικά εκπαιδευτικά βιντεάκια και κάναμε παρέλαση.
Τα παιδιά φώναξαν δυνατά!
Στην Ειρήνη λέμε ΝΑΙ
Στον Πόλεμο λέμε ΟΧΙ
Ας τα ακούσουμε!
Κάθε χρόνο, από το 1990 γιορτάζεται την 1η Οκτωβρίου Παγκοσμίως η Ημέρα για την Τρίτη Ηλικία – Η ημέρα του παππού και της γιαγιάς. Έτσι δόθηκε η αφορμή να μιλήσουμε για τη σημαντική θέση που κατέχουν οι παππούδες και οι γιαγιάδες στη ζωή μας, καλλιεργώντας παράλληλα το σεβασμό που τους αρμόζει.
Αποφασίσαμε να τους χαρίσουμε ένα δωράκι και έτσι φτιάξαμε ένα κάδρο με αυτούς για να τους ευχαριστήσουμε!
Χρόνια πολλά παππού! Χρόνια πολλά γιαγιά!
Μια έκπληξη περίμενε τις δασκάλες αλλά και τους μαθητές του νηπιαγωγείου μας! Ανοίξαμε όλοι μαζί το μεγάλο κουτί με τα υπέροχα βιβλία και η βιβλιοθήκη μας έγινε λίγο πιο πλούσια καθώς προστέθηκαν ολοκαίνουργια παραμύθια, δωρεά του Library 4 all !!! Οι μαθητές μας ενθουσιάστηκαν και ανυπομονούσαν να τα διαβάσουν! Library 4 all, ευχαριστούμε μέσα από τα βάθη της ψυχής μας!!!
Μέλισσα
Στην θεματική ενότητα για την μέλισσα προσκαλέσαμε στην τάξη μας τον πατέρα μαθήτριας , ο οποίος ασχολείται με την μελισσοκομία.
Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία αφού τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να δούνε από κοντά μία κυψέλη, εργαλεία που χρησιμοποιεί ο μελισσοκόμος αλλά και να απαντήσει στα ερωτήματα των παιδιών δίνοντας εντυπωσιακές απαντήσεις.
Παρουσίαση βιβλίου από την συγγραφέα Γιολάντα Τσορώνη Γεωργιάδη
Στο πλαίσιο δράσης της φιλαναγνωσίας μας δόθηκε η ευκαιρία και η χαρά να παρακολουθήσουμε στις 11/4/2024 μαζί με τα παιδιά του Δημοτικού σχολείου Ορεινής Ζώνης την παρουσίαση παιδικού ,βιβλίου από την συγγραφέα Γιολάντα Τσορώνη – Γεωργιάδη.
Η Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη είναι πτυχιούχος της Νομικής Σχολής, της Παιδαγωγικής Ακαδημίας, καθώς και του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών και έχει μετεκπαιδευτεί στο Μαράσλειο Διδασκαλείο. Εργάστηκε στη δημόσια εκπαίδευση, συνεργάστηκε με παιδαγωγικά περιοδικά, είναι μέλος της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς και έχει εκδώσει πολλά βιβλία για παιδιά και μελέτες λαογραφικού περιεχομένου.
Έχει ενταχθεί στο Μητρώο Επιμορφωτών του Προγράμματος «Καινοτόμες δράσεις ενίσχυσης της φιλαναγνωσίας των μαθητών και έχει αναλάβει επιμορφωτικό έργο σε ημερίδες επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Την προηγούμενη μέρα της παρουσίασης διαβάσαμε με τα παιδιά το βιβλίο της « Δως μου το χέρι σου » .
Η αρκούδα με τα δυο αρκουδάκια της και η αλεπού με τα πέντε αλεπουδάκια της μαλώνουν. Η καθεμιά θέλει να πάρει δικό της το μέλι που βρήκαν για να το φάει με τα παιδάκια της.
“Να τρέξουμε” λέει η μία. “Όποια βγει πρώτη θα πάρει τη λιχουδιά!” συμφωνεί η άλλη.
Λίγο πριν τελειώσει ο αγώνας δρόμου, νικήτρια φαίνεται να βγαίνει η αρκούδα.
Ξαφνικά όμως γίνεται κάτι που τα ανατρέπει όλα. Και τώρα;
Γιατί περνούν το τέρμα η μια μαμά πάνω στους ώμους της άλλης;
Ποια νίκησε; Το μέλι τελικά ποια θα φάει με τα παιδάκια της; (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Τα παιδιά ζωγράφισαν ότι τους άρεσε περισσότερο από την ιστορία.
Δραματοποιήσαμε την ιστορία.
Στην παρουσίαση του βιβλίου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να πάρουν μέρος σε βιωματικές δραστηριότητες.
4 Απριλίου Παγκόσμια ημέρα αδέσποτων ζώων
Η 4η Απριλίου είναι η Παγκόσμια ημέρα αδέσποτων ζώων. Στο σχολείο μας αγαπάμε τα ζώα και όπως είναι φυσικό αφιερώσαμε την ημέρα αυτή στα αδέσποτα.
Αρχικά παρακολουθήσαμε σε βίντεοπαρουσίαση το παραμύθι «Ξουτ » της Φωτεινής Τσάμπρα και της Ζωής Σκαλίδη που αναφέρεται στην ζωή ενός αδέσποτου σκύλου και το αξιοποιήσαμε διδακτικά.
Συμπληρώσαμε σε πίνακα αναφοράς αν έχουμε ζωάκι στο σπίτι μας και ποιο είναι αυτό.
Συμπληρώσαμε μοτίβα με ζώα.
Φτιάξαμε ταΐστρες για τα πουλά και τις κρεμάσαμε στα δέντρα της αυλής .
Κατασκευάσαμε πρωτότυπο σκυλάκι .
Μας επισκέφτηκε το σκυλάκι μιας μαθήτριας εντελώς τυχαία και ήταν μια πολύ ωραία έκπληξη.
25η ΜΑΡΤΙΟΥ
25η Μαρτίου. Διπλή γιορτή . Γιορτάζει η Ελλάδα , γιορτάζουμε και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.
Παρακολουθήσαμε βίντεο με πληροφορίες για την διπλή εορτή. Τραγουδήσαμε για τους ήρωες του΄21 και χορέψαμε παραδοσιακούς χορούς στην τάξη μας.
Χρωματίσαμε σημαίες Ελληνικές και κατασκευάσαμε την Ελλάδα ως μια κοπέλα.
Μιλήσαμε για το κρυφό σχολειό και το κατασκευάσαμε
Χρωματίσαμε τσολιάδες και Αμαλίες, φτιάξαμε τις προσκλήσεις για την γιορτή μας.
Συζητήσαμε για τους ήρωες της επανάστασης και την σημασία των ηρωικών πράξεων τους. Προβληματιστήκαμε αν υπάρχουν ήρωες στις μέρες μας. Διαχωρίσαμε τους ήρωες σε φανταστικούς και σε πραγματικούς. Τα παιδιά ζωγράφισαν τον αγαπημένο τους ήρωα.
ΑΠΟΚΡΙΕΣ
Ήρθαν οι Απόκριες και αφού διαβάσαμε το υπέροχο βιβλίο της Ζωρζ Σαρρή « ο Αρλεκίνος » το αξιοποιήσαμε διδακτικά. Τα παιδιά αναδιηγήθηκαν την ιστορία προφορικά αλλά και σε φύλλο εργασίας.

Έφτιαξαν τον δικό τους Αρλεκίνο.
Φτιάξαμε κλόουν σε ρόδα.
Μεταμορφωθήκαμε σε κλόουν!
Την Τσικνοπέμπτη βρεθήκαμε στο Δημοτικό σχολείο και περάσαμε πολύ όμορφα!
Τα παιδιά ζωγράφισαν την στολή που θα φορέσουν ….
Φυσικά κάναμε και πάρτι στο σχολείο μαζί με τους γονείς!
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση, κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.
Στο σχολείο μας δεν αντιμετωπίζουμε τέτοιες καταστάσεις και είμαστε χαρούμενοι γιατί λειτουργούμε ως μια αγαπημένη ομάδα. Παρόλα αυτά και τελείως προληπτικά συζητήσαμε με τα παιδιά πως πρέπει να συμπεριφερόμαστε σε περίπτωση που αντιληφθούμε ένα τέτοιο περιστατικό ακόμη και αν αυτό είναι εκτός του σχολείου.
Υιοθετήσαμε το σύνθημα « Όχι στην βία Ναι στη φιλία» .
Χορέψαμε τον χορό της φιλίας με μουσική υπόκρουση το τραγούδι για την φιλία.
Κατασκευάσαμε βραχιολάκια φιλίας με αυτό το σύνθημα.
Υλοποιήσαμε την ιδέα των παιδιών να μεταδώσουμε το μήνυμα αυτό και στα παιδιά του Δημοτικού σχολείου Ορεινής Ζώνης. Έτσι την επόμενη μέρα επισκεφτήκαμε το Δημοτικό σχολείο και δωρίσαμε σε παιδιά τα βραχιολάκια της φιλίας
– Oι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024.
– Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, “ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ”, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
– Τα όρια των σχολικών περιφερειών, οι γονείς μπορούν να τα αναζητήσουν στη διεύθυνση και υπάρχουν και στην ιστοσελίδα της
– Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025, θα φοιτήσουν μαθητές/ριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, γεννημένοι/ες το 2020.
Α. Για την ηλεκτρονική εγγραφή οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
Β. Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:
α) τα στοιχεία του προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή.
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής.
Σημείωση: Στο τμήμα πρωινής ζώνης δικαίωμα εγγραφής έχουν ΜΟΝΟΝ μαθητές που παρακολουθούν ολοήμερο πρόγραμμα
ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
Γ. Έγγραφα που πρέπει να προσκομίσετε στο νηπιαγωγείο:
Αίτηση εγγραφής ΑΝ ΕΠΙΘΥΜΕΙΤΕ το Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα (13:00 -16:00) ή στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου (13:00 – 17:30) ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής.
Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.), συμπληρωμένο από τον γιατρό του παιδιού
Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).
Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/ρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας εάν φοιτά σε αυτή άλλο τέκνο
Πιστοποιητικό γέννησης του/της μαθητή/τριας, επίσημα μεταφρασμένο (μόνο για τους αλλοδαπούς μαθητές).
Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.
Ωράριο επικοινωνίας για πληροφορίες:
Καθημερινά 12:00-13:30 μμ.
Τηλ. 2695048634
ΔΕΙΤΕ ΛΕΠΤΟΜΕΡΩΣ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ
ΕΞΕ – 21 Εγγραφές μαθητών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25
ΠΑΡΑΚΑΛΕΙΣΤΕ να έχετε μαζί σας όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά και στοιχεία όταν έρχεστε για την προσκόμισή τους ώστε να είναι σωστά ενημερωμένος ο φάκελος εγγραφής του παιδιού σας.
Το Γάντι
Το γάντι είναι ένα υπέροχο Ουκρανικό παραδοσιακό παραμύθι .
Παγωνιά! ‘Ένα γάντι χαμένο στο δάσος γίνεται το καταφύγιο 7 διαφορετικών ζώων.
Διαβάσαμε το παραμύθι και συζητήσαμε για την ευγένεια , την αλληλεγγύη, την ανεκτικότητα, την καλοσύνη.
Αναδιηγηθήκαμε την ιστορία με την βοήθεια καρτών.
Βάλαμε στη σειρά τις εικόνες των ζώων με βάση τη σειρά που μπήκαν στο γάντι.
Βάλαμε στην σειρά τις εικόνες από τον τελευταίο στον πρώτο.
Κατασκευάσαμε το γάντι της ιστορίας για να διηγηθούν τα παιδιά το παραμύθι στους γονείς τους
Κατασκευάσαμε ομαδικά το δικό μας γάντι και με καλή θέληση χωρέσαμε όλοι.
Χειμερία Νάρκη
Διαβάσαμε το παραμύθι του Τζον Κέλλυ Ξενοδοχείο « η χειμερία νάρκη » μιλήσαμε για τα ζώα του χειμώνα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη.
Αξιοποιήσαμε διδακτικά το παραμύθι
Κλείνουμε τις πόρτες γιατί τα ζωάκια πρέπει να κοιμηθούν
Τα παιδιά επιλέγουν μια πόρτα και πρέπει να διαβάσουν τη λέξη και να κολλήσουν την πόρτα στο αντίστοιχο δωμάτιο.
Ο υπάλληλος της Υποδοχής του ξενοδοχείου μπέρδεψε τα κλειδιά. Βοηθήστε τον να τα τοποθετήσει στη σωστή θέση.
Υφάναμε κουβερτούλα για να σκεπασθεί ο νυσταγμένος αρκούδος
Με αφορμή το παραμύθι του Τζον Κέλλυ Ξενοδοχείο « η χειμερία νάρκη » μιλήσαμε για τα ζώα του χειμώνα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη.
Γνωρίσαμε με την βοήθεια του διαδικτύου ποια είναι τα ζώα αυτά , που κοιμούνται.
Συμπληρώσαμε Φύλλο εργασίας συνδέοντας το κάθε ζώο με την φωλιά του.
Διαβάσαμε το παραμύθι «Άουτς» και το αξιοποιήσαμε διδακτικά.
Κατασκευάσαμε σκαντζόχοιρους με την τεχνική κολάζ.
Δημιουργήσαμε την δική μας «αλατοζύμη » που την χρησιμοποιήσαμε ως πηλό για να φτιάξουμε τα δικά μας σκαντζοχοιράκια που τα βάλαμε στην φωλίτσα που κατασκευάσαμε για να κοιμηθούν μέχρι να περάσει ο Χειμώνας.
Δώσαμε στην ζύμη το σχήμα του σκαντζόχοιρου και για τα αγκάθια του χρησιμοποιήσαμε ηλιόσπορους.
Τα ψήσαμε στο φούρνο για να σκληρύνει η ζύμη και αφού φτιάξαμε ζεστή φωλίτσα με φύλλα τα τοποθετήσαμε μέσα.
Πειραματιζόμαστε με την πήξη και την τήξη
Με αφορμή ένα γράμμα που μας έστειλε η φίλη μας η Ζαράφη η καμηλοπάρδαλη που κόλλησε στον πάγο και ζητούσε την βοήθειά μας , άρχισε και η πρώτη μας επαφή με την τήξη και την πήξη στην τάξη μας.
Τα παιδιά κατέθεσαν ιδέες για το πως θα μπορούσαν να βοηθήσουν την καμηλοπάρδαλη.
Σκεφτήκαμε να πειραματιστούμε με διάφορα υλικά για να δούμε με ποια λιώνει ο πάγος, ( ζεστό νερό, αλάτι, ζάχαρη, ξύδι, λάδι). Τα παιδιά έκαναν υποθέσεις και δοκιμές. Το τελικό συμπέρασμα ήταν ότι ο πάγος λιώνει με όλα εκτός από το λάδι .
Βάλαμε στις παλάμες μας παγάκια για να νιώσουμε την αίσθηση του πάγου. Τέλος γράψαμε ένα γράμμα στην καμηλοπάρδαλη για το τι πρέπει να κάνει.
Βάλαμε νερό στην παγοθήκη ρίξαμε χρώμα και το βάλαμε στην κατάψυξη για να δούμε τι θα γίνει. Στο τέλος κατασκευάσαμε πέδιλα πατινάζ που τα χρωματίσαμε με τα παγάκια!
ΤΟΥ ΓΕΝΑΡΗ ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ ΜΟΙΑΖΕΙ ΣΑΝ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΡΙ
Μιλώντας για τον Ιανουάριο αναφερθήκαμε και στην γνωστή παροιμία: «Του Γενάρη το φεγγάρι μοιάζει σαν μαργαριτάρι».
Ανασυνθέσαμε την παροιμία βάζοντας στην σωστή σειρά τις λέξεις
Του Γενάρη το φεγγάρι το κάναμε και κατασκευή. Με μαύρο κάνσον. κιμωλία και γκλίτερ !
Το Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος) είναι ένας κορυφαίος οργανισμός που κάνει πραγματικότητα τις επιθυμίες παιδιών με σοβαρές ασθένειες. Το σχολείο μας για μια ακόμη χρονιά συμμετέχει στο πρόγραμμα βοηθώντας να εκπληρωθούν οι επιθυμίες των παιδιών αυτών.
Μέσω του προγράμματος Αστέρι της Ευχής, το οποίο υλοποιείται με την άδεια του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων (αρ.πρωτ. Φ.2.1/ΜΓ/68152/126587/Δ7 & Φ.14/118351/ΦΔ/125759/Δ1) δίνεται η δυνατότητα σε κάθε μαθητή με το συμβολικό ποσό των 2€ να αποκτήσει το δικό του Αστέρι της Ευχής και να βοηθήσει ένα παιδί που μάχεται για τη ζωή του.
Ενημερώσαμε τους γονείς, οι οποίοι δέχτηκαν και ανταποκρίθηκαν με χαρά και στείλαμε την παραγγελία μας.
Θα ετοιμάσουμε και μια ομαδική ζωγραφιά για την συμμετοχή μας στο διαγωνισμό Αστέρι της Ευχής 2023-2024

Λάβαμε μετά από λίγες μέρες και το πιστοποιητικό υιοθεσίας!
Πιστοποιητικό υιοθεσίας_9140097_1Θ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΛΕΟΝΤΑ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Ετοιμάσαμε το αστέρι για τον διαγωνισμό. Εμπνευστής μας ο Romero Britto
Θα θέλαμε να εκφράσουμε δημόσια, τις θερμότερες ευχαριστίες εκ μέρους των μαθητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού προς το ταπητοκαθαριστήριο ΛΑΜΨΗ για την δωρεά μοκέτας στο Νηπιαγωγείο μας. Η κα Άννα με την προσφορά της ενίσχυσε την προσπάθεια μας να δημιουργήσουμε μια όμορφη και ζεστή γωνιά βιβλιοθήκης στην τάξη μας.
Αφού μιλήσαμε για τα Χριστούγεννα . την Γέννηση του Χριστού, τα έθιμα και τις παραδόσεις ξεκινήσαμε τις Χριστουγεννιάτικες κατασκευές.
Τα παιδιά με τουβλάκια έφτιαξαν την φάτνη που γεννήθηκε ο Χριστός

Βάψαμε στολίδια χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά , τέμπερες και πολύ γκλίτερ.


Μερικά από τα στολίδια τα προσφέραμε στην Ξενοπούλειο βιβλιοθήκη στο bazaar για τα αδέσποτα.
Φτιάξαμε στολίδια με πλαστελίνη

Κατασκευάσαμε την ευχετήρια κάρτα μας.

Την φάτνη που γεννήθηκε ο Χριστός


Με την εκπαιδευτικό των αγγλικών κατασκεύασαν μια κάρτα Αι Βασίλη

Στολίσαμε το δέντρο μας τραγουδώντας τα κάλαντα

Διακοσμήσαμε τις σακούλες που θα βάλουμε μέσα όλες τις χριστουγεννιάτικες κατασκευές ,με τον Ρούντολφ.

Τον Ρούντολφ τον ζωγραφίσαμε ατομικά

Παρακολουθήσαμε την ιστορία «Hey deer!» και την αξιοποιήσαμε διδακτικά
https://www.youtube.com/watch?v=O1C9zOQpKG4&ab_channel=CGMeetup
Με αφορμή που δόθηκε από τα παιδιά κατά την διάρκεια της συζήτησης παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για το Βόρειο Σέλας
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το φυσικό φαινόμενο και πρότειναν να το ζωγραφίσουμε. Χρησιμοποιήσαμε λαδοπαστέλ και νερομπογιές


Συμπληρώσαμε το γράμμα για τον Άγιο Βασίλη, ζωγραφίζοντας το δώρο που θέλουμε να μας φέρει και το ρίξαμε στο ειδικό γραμματοκιβώτιο

Ετοιμάσαμε μικρά δωράκια και ημερολόγια


Η Ελιά
Ένα από τα δώρα του Φθινοπώρου είναι και η Ελιά.
Και αφού πολλά από τα παιδιά έχουν ελαιόδεντρα στην οικογένεια τους, αποφασίσαμε να την γνωρίσουμε λίγο καλύτερα. Την ελιά και αυτά που μας χαρίζει!
Επισκεφτήκαμε τον μικρό ελαιώνα που βρίσκεται δίπλα στο σχολείο μας και παρατηρήσαμε τους ανθρώπους που μάζευαν τις ελιές.

Είδαμε πως γίνεται το Λιομάζωμα μέσα από την τέχνη

Ταξινομήσαμε ελιές ανάλογα με το μέγεθος
Μετρήσαμε ελιές που έφεραν τα παιδιά στην τάξη

Εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιό μας με καινούριες λέξεις όπως : ελαιώνας, λιομάζωμα, ελαιοτριβείο.
Ανασυνθέσαμε την λέξη Ελιά και την γράψαμε

Επισκεφτήκαμε το ελαιοτριβείο του χωριού και παρατηρήσαμε τη διαδικασία από την ελιά …στο λάδι. Ευχαριστούμε πολύ τους ανθρώπους που λειτουργούν το ελαιοτριβείο για την υπέροχη ξενάγηση και το νοστιμότατο κέρασμα : φρέσκο λάδι με φρεσκοψημένο ψωμί. Εμπειρία μοναδική! Δεν φύγαμε με άδεια χέρια…..Πήραμε ως δώρο μικρή συσκευασία με ελαιόλαδο αρωματισμένο με λεμόνι.

Μιλήσαμε για την ελιά στα αρχαία χρόνια και κατασκευάσαμε τον δικό μας «Πίθο» , το πήλινο δοχείο που χρησιμοποιούσαν για την αποθήκευση του λαδιού. Τα παιδιά τον διακόσμησαν με το δικό τους μοναδικό τρόπο.

Φτιάξαμε με ανακυκλώσιμα υλικά τον δικό μας μικρό ελαιώνα…


Και φυσικά με το λάδι που είχαμε …τι άλλο…..αποφασίσαμε να φτιάξουμε κουλουράκια λαδιού.
Βρήκαμε την συνταγή,

Κάναμε την ζύμη με συνεργασία

και τραγουδώντας το γνωστό τραγούδι «Πλάθω κουλουράκια» φτιάξαμε τα κουλουράκια μας, Έγιναν πολύ νόστιμα, Με προσπάθεια κρατήσαμε λίγα να προσφέρουμε στους γονείς το μεσημέρι.

Μάθαμε το τραγούδι « Ντίλι- Ντίλι το καντήλι»
https://youtu.be/5u1IlfOb3Po?t=12
Ξεκινήσαμε την εισαγωγή των εννοιών Δημοκρατία – Δικτατορία με αφηγήσεις και διδακτικές αξιοποιήσεις παραμυθιών.
Διαβάσαμε το βιβλίο της Σοφίας Ζαραμπούκα «Στο Δάσος ».Αυτό είναι το πρώτο βιβλίο που έγραψε και εικονογράφησε η Σοφία Ζαραμπούκα, αμέσως μετά τη δικτατορία, και εξηγεί στα παιδιά τι σημαίνει αυτή η λέξη.
Στην συνέχεια βρεθήκαμε στην ![]()
Η Ντενεκεδούπολη είναι μια πολιτεία αλλιώτικη απ’ τις άλλες. Δεν είναι φτιαγμένη από τούβλα, πέτρες, τσιμέντο ή γυαλί. Είναι ολόκληρη φτιαγμένη από ντενεκέδες. Και μένουν σ΄αυτή, τι… άλλο; Ντενεκεδάκια. Άδεια, σκουριασμένα, παλιά ντενεκεδάκια. Βρέθηκαν όλα πεταμένα σ’ ένα σκουπιδότοπο κι αποφάσισαν να φτιάξουν τη δική τους πολιτεία, για να μένουν μόνα τους και να ‘χουν την ησυχία τους.
Τα ντενεκεδάκια που μένουν εδώ έχουν περίεργα ονόματα: Σαρδέλας, Μηλίτσα, Βουτυρένιος, Σοφός, Οκέυ-μπαμ-μπαμ. Ο Σαρδέλας είχε πριν τον πετάξουν σαρδέλες, η Μηλίτσα είχε κομπόστα μήλο, ο Βουτυρένιος βούτυρο, ο Οκέυ-μπαμ-μπαμ είχε κόκα-κόλα κι ο Σοφός είχε μέσα του καφέ.
Ζούσαν όλα πολύ ευτυχισμένα στην Ντενεκεδούπολη, ώσπου μια μέρα…

Αντιστοιχίσαμε στον κάθε ήρωα το όνομά του 
και κάθε παιδί αφού διάλεξε έναν ήρωα τον κατασκεύασε με την τεχνική του κολάζ.
Το παραμύθι άρεσε πολύ στα παιδιά, γι’ αυτό και αποφασίσαμε να το παίξουμε στο κουκλοθέατρο. 
Παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά με το Πολυτεχνείο , μιλήσαμε για εκείνη την εποχή, προβληματιστήκαμε με τις έννοιες Δημοκρατία , Δικτατορία, Ειρήνη, Αγάπη, Ομαδικότητα, θάρρος, Ελευθερία…..
Τραγουδήσαμε και μας άρεσε πολύ: « τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο». Αποφασίσαμε να κάνουμε ένα μεγάλο ομαδικό κολάζ σχετικό με την φράση που μας άρεσε περισσότερο.
«Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο δυο καρδιές και έναν ήλιο στη μέση»

Αγαπημένο επίσης τραγούδι « ο δρόμος» του Μάνου Λοίζου.
Ο δρόμος είχε την δική του ιστορία,κάποιος την έγραψε στον τοίχο με μπογιά.Ήταν μια λέξη μοναχά “Ελευθερία”κι έπειτα είπαν πως την έγραψαν παιδιά.
Αποφασίσαμε να φτιάξουμε τον δικό μας τοίχο ( μια ιδέα που μας έδωσε η Παιδαγωγική Ομάδα «Το Σκασιαρχείο» )
Χρησιμοποιήσαμε φωτογραφικό υλικό που μας έστειλε η ομάδα. Δημιουργήσαμε ένα τοίχο στην τάξη μας . Κάθε παιδί διάλεξε όποια φωτογραφία του άρεσε, μας την περιέγραψε και στην συνέχεια την κόλλησε στον τοίχο. Φτιάξανε γαρύφαλλα για να τιμήσουν αυτούς που χάθηκαν …. και περιστέρια της ειρήνης και τον διακοσμήσανε. Γράψανε τα δικά τους συνθήματα με γράμματα και σύμβολα.


Κάναμε και την πρώτη μας διαδήλωση φωνάζοντας συνθήματα!
Και να !Ο δικός μας τοίχος….η δική μας ιστορία….. όπως την έγραψαν τα παιδιά !

Αδράξαμε την ευκαιρία που μας δόθηκε αυθόρμητα και για ρομποτική.
Τα παιδιά αφού πρώτα σχεδίασαν την διαδρομή προγραμμάτισαν το ποντικάκι να την ακολουθήσει. Η δοκιμασία ήταν να καταφέρει το ποντικάκι να φτάσει στους φοιτητές του Πολυτεχνείου χωρίς να πέσει πάνω στο τανκ.


Στην 1η θεματική ενότητα των Εργαστηρίων θα ασχοληθούμε με την ισορροπημένη διατροφή και την υγιεινή φροντίδα των δοντιών.
Εργαστήριο 1ο
Μιλάμε για τις βασικές ομάδες τροφών και την Μεσογειακή διατροφική πυραμίδα.
Κατασκευάσαμε την διατροφική πυραμίδα , ομαδικά αλλά και ατομικά .


Εργαστήριο 2ο
Διαβάσαμε την ιστορία : «Ο παππούς ο Ροδαλός και η μυστική συνταγή της υγείας»
Εντοπίσαμε τα υλικά της συνταγής και αποφασίσαμε να την μαγειρέψουμε.
Η συνταγή της υγείας ήταν η εξής: Φρούτα, λαχανικά, ψάρι, δημητριακά, γαλακτοκομικά και…. πολύ φαντασία
Φορέσαμε τους μαγειρικούς σκούφους μας και ξεκινήσαμε
να διαλέγουμε τα υλικά της συνταγής από το μανάβικο και το μαγαζάκι μας.




Στην συνέχεια ατομικά το κάθε παιδί την ζωγράφισε
Εργαστήριο 3ο
Διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού

και ομαδική εργασία 
Αξιοποιήσαμε το παραμύθι « Ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα » για να μιλήσουμε για το γράμμα Ο. Εντοπίσαμε το γράμμα μέσα στην ιστορία και μέσα στην τάξη. Παρακολουθήσαμε βίντεο από την σειρά «ένα γράμμα μια ιστορία » και βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από Ο.
Τα παιδιά συμπλήρωσαν σε φύλλο εργασίας (ευχαριστούμε την κα Τάνια Μάνεση ) το γράμμα Ο όπου χρειαζόταν .

Ομαδοποίηση υγιεινών και βλαβερών τροφών και οι επιπτώσεις τους στα δόντια μας



Εργαστήριο 3ο
Συζητάμε σε τι μας χρησιμεύουν τα δόντια και μαθαίνουμε κάποια ονόματα και τη χρησιμότητα αυτών. Μαθαίνουμε τα μέρη του δοντιού.


Κατασκευάσαμε τα δόντια μας.


Εργαστήριο 4ο
Παρακολουθήσαμε βίντεο για την στοματική υγιεινή
και το τραγούδι « Το δοντάκι»
Συζητάμε τι χρειαζόμαστε για την καθημερινή φροντίδα των δοντιών



Αποφασίζουμε να κατασκευάσουμε τα απαραίτητα για την στοματική υγιεινή

Δώσαμε σε κάθε παιδί ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα βουρτσίσματος δοντιών, σε μια προσπάθεια να υιοθετήσουν σωστές συνήθειες για την φροντίδα των δοντιών. Μετά από μια εβδομάδα θα το φέρουν στην τάξη για να συζητήσουμε και να συγκρίνουμε τα δεδομένα.

Εργαστήριο 5ο
Διαβάσαμε το παραμύθι « Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας » του Ευγένιου Τριβιζά.

Φωτογραφίσαμε το χαμόγελο των παιδιών και παίξαμε το παιχνίδι: «Βρες ποιος είμαι από το χαμόγελό μου».
Τα παιδιά καλούνται να αναγνωρίσουν σε ποιον ανήκει το χαμόγελο και αφού το βρουν να γράψουν το όνομα του παιδιού.
Τα πήγαν περίφημα!

Και να! Η αφίσα με τα χαμόγελα
Εργαστήριο 6ο
Διαβάσαμε το παραμύθι «Το χαμόγελο της Λένιας » (ΑΡΓΥΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ, ΚΑΒΒΑΔΑ ΜΑΡΙΛΕΝΑ).
Ανακαλύψαμε μαζί με τη Λένια μικρά μυστικά για τα δόντια μας και την περιποίησή τους. Σ’ αυτό το βιβλίο συμβαίνει κάτι το συναρπαστικό! Τα παιδιά διαλέγουν τον τρόπο που θα συνεχίσει η ιστορία…Συζητήσαμε τις θετικές ή τις αρνητικές συνέπειες που μπορούν να έχουν οι επιλογές σου σχετικά με το τι χρειάζεται για να έχεις, όπως και η Λένια, ένα αστραφτερό χαμόγελο!
Στο τέλος του βιβλίου υπήρχαν δραστηριότητες για την υγιεινή των δοντιών και παιχνίδια .
Χωρίς να πέσει το μπαλόνι στο έδαφος προσπαθούμε με την βοήθεια μιας οδοντόβουρτσας να το τοποθετήσουμε σε μια λεκανίτσα, αφού διασχίζουμε μια μικρή διαδρομή.
Εορτασμός 28ης Οκτωβρίου
Τα παιδιά απήγγειλαν ποιήματα
Τραγουδήσαμε επετειακά τραγούδια και τον Εθνικό ύμνο
και οι Εκπαιδευτικοί έπαιξαν κουκλοθέατρο την ιστορία :« Το κανόνι της Ειρήνης»

Μιλώντας για το φθινόπωρο ξεχωρίσαμε τα φθινοπωρινά φρούτα. Μήλο, αχλάδι, ακτινίδιο, κυδώνι, σταφύλι, ρόδι.
Συζητήσαμε γιατί πρέπει να καταναλώνουμε φρούτα. Φέραμε στην τάξη φρούτα, τα παρατηρήσαμε, τα επεξεργαστήκαμε…..

τα μετρήσαμε…..

και στο τέλος τα …. δοκιμάσαμε.
Την ώρα του δεκατιανού κόψαμε τα φρούτα και τα προσφέραμε στους φίλους μας χρησιμοποιώντας ευγενικές λέξεις ( ορίστε, ευχαριστώ, παρακαλώ ).

Καταλήξαμε ότι το μήλο ήταν το αγαπημένο μας και αποφασίσαμε να μάθουμε περισσότερες πληροφορίες γι΄αυτό.

Μάθαμε τα μέρη του μήλου (φλούδα, σάρκα, σπόρια, κοτσάνι, φύλλο).
Αποφασίσαμε να φτιάξουμε με τα μήλα που μας περίσσεψαν μηλοπιτάκια .



Τα παιδιά ακολούθησαν τις οδηγίες της συνταγής και τα μηλοπιτάκια μας έγιναν όμορφα και πεντανόστιμα!

Τα φρούτα μέσα από την τέχνη του Romero Britto

Ο Romero Britto (γεννημένος στις 6 Οκτωβρίου 1963)είναι ένας νεο-ποπ Βραζιλιάνος καλλιτέχνης,ζωγράφος,serigrapher και γλύπτης. Συνδυάζει στοιχεία του κυβισμού, της ποπ τέχνης και της γκράφιτι ζωγραφικής στο έργο του, χρησιμοποιώντας ζωντανά χρώματα και τολμηρά μοτίβα ως μια οπτική έκφραση ελπίδας και ευτυχίας.
Είδαμε τα φρούτα του Φθινοπώρου μέσα από τα έργα του , συζητήσαμε για τα χρώματα , τα σχήματα..

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τα έργα του και τα χρώματα που χρησιμοποιεί και αποφασίσαμε να κάνουμε και εμείς ένα έργο με τίτλο : ” Ένα μήλο ala Britto” με φύλλο εργασίας που βρήκαμε στο διαδίκτυο.
Και να! Οι μικροί καλλιτέχνες δείχνουν με καμάρι το έργο τους!

Παίξαμε το γνωστό παραδοσιακό παιχνίδι ” τα μήλα ” στην αυλή αυλή του σχολείου…

Ακούσαμε και μάθαμε το τραγούδι ” μήλα μου για μήλα” και το παραδοσιακό ” μήλο μου κόκκινο”
και φυσικά το χορέψαμε….με πολλή χάρη και μπρίο!

Κλείσαμε την ενότητα ”Τα φρούτα του Φθινοπώρου ” με το υπέροχο βιβλίο
Το δέντρο που έδινε ( Shel Silverstein )
Το δέντρο που έδινε…….Αγάπη
Διαβάσαμε το παραμύθι και…..

Την απάντηση την κάναμε ομαδική εργασία, με τον τίτλο του βιβλίου

4 Οκτωβρίου Παγκόσμια ημέρα των ζώων!
Τα ζώα είναι ένα αγαπημένο θέμα για τα παιδιά. Όλα τα παιδιά μίλησαν για τα ζωάκια που έχουν στο σπίτι , την αγάπη και την φροντίδα που τους δίνουν.
Αναφερθήκαμε στα δικαιώματα των ζώων και ποιες είναι οι υποχρεώσεις μας απέναντι τους.
Εργαστήκαμε ομαδικά και δημιουργήσαμε μια αφίσα με τα δικαιώματα των ζώων. Την διακοσμήσαμε με ζωάκια που φτιάξαμε με τις παλάμες μας.


Με την βοήθεια της τεχνολογίας, καλέσαμε στην αυλή μας την καφέ Αρκούδα και τον Τίγρη και φωτογραφηθήκαμε μαζί τους.







Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με λαδοπαστέλ και ιδού ….το χρωματιστό λιοντάρι μας!

