Πλησιάζουν οι μέρες εορτασμού της εθνικής εορτής της 28ης Οκτωβρίου. Η ιστορική μνήμη , αλλά και η τιμή σε αυτούς που έδωσαν το αίμα τους για το ιδανικό της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ επιτάσσει την αναφορά σε αυτές τις δύσκολες, αλλά ηρωϊκές σελίδες της ελληνικής ιστορίας.
Για τα νήπια η κατανόηση της ιστορίας, σχετίζεται με την οικοδόμηση της έννοιας του χρόνου, που χρειάζεται ειδική επεξεργασία. Μπορούν να κατανοήσουν κάποιες περιγραφές για το πως ήταν τότε οι συνθήκες, να θυμούνται ίσως κάποια ονόματα που τους κάνουν ηχητική εντύπωση (Μεταξάς, Χίτλερ), ωστόσο δεν μπορούν να κατανοήσουν το βάθος του χρόνου για το οποίο μιλάμε, καθώς ακόμα δεν έχουν ξεκαθαρίσει το παρελθόν από το μέλλον (γι αυτό συχνά λένε “αύριο”, ενώ αναφέρονται στο “χθες”).
Η πραγμάτευση του θέματος γίνεται με πλούσιο εποπτικό υλικό, αναζήτηση στο διαδίκτυο για περεταίρω πληροφορίες, ανάγνωση σχετικών βιβλίων, εικαστικών δημιουργιών, ασκήσεις προγραφής (ΟΧΙ, ΑΕΡΑΣ), προφορική εξάσκηση μέσω ανάθεσης ποιημάτων, αλλά και κινητικά, μέσω της πρόβας για τη συμμετοχή στην παρέλαση.
Στο νηπιαγωγείο οικοδομούμε τη γνώση! Μαθαίνουμε βιωματικά, με όλες τις αισθήσεις και με όλες μας τις νοημοσύνες (θεωρία πολλαπλής νοημοσύνης)
Τα βιβλία που διαβάσαμε……

Το εποπτικό μας υλικό

Προγραφικές ασκήσεις


Σε αυτό όμως που εστιάσαμε την προσοχή μας και προσπαθήσαμε να το κατανοήσουμε ήταν η έννοια της ΕΙΡΗΝΗΣ, έναντι του “κακού” της ιστορίας του “ΠΟΛΕΜΟΥ”. Μέσω των αντιθέσεων στις συνθήκες που επικρατούν σε αυτές τις δύο καταστάσεις προσπαθήσαμε να οικοδομήσουμε την αξία της αγάπης και της ανάγκης συνεργασίας και αλληλεγγύης των λαών για την επικράτηση αυτής της εύθραστης, λευκής κόρης της ΕΙΡΗΝΗΣ.
Ζωγραφίζοντας τον πόλεμο και την ειρήνη

Ζωγραφίζοντας το κορίτσι με το περιστέρι της ΕΙΡΗΝΗΣ, του Πικάσο
