Κατά τη φετινή χρονιά 2024-2025 το Σχέδιο Δράσης του Νηπιαγωγείου έχει τίτλο: “Το σχολείο που ονειρεύομαι!” και περιγράφεται αναλυτικά παρακάτω:
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025
1η ΦΑΣΗ
Καταγραφή μέσω ερωτηματολογίου των αναγκών των μαθητών/τριών του σχολείου μας σχετικά με την αναδιαμόρφωση της σχολικής αυλής.
“Ζωγράφισε την αυλή του σχολείου όπως την ονειρεύεσαι!”
Συζητάμε και καταγράφουμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών για το δασάκι που εφεξής, κατόπιν ψηφοφορίας, θα ονομάζεται “ΜΙΚΡΟ ΔΑΣΑΚΙ”. Φτιάχνουμε ένα ιστόγραμμα, σχετικό με το τι έχει, ποια είδη δέντρων συναντάμε, με ποιους τρόπους μπορούμε να το φροντίζουμε αλλά και τι θα μας άρεσε να κάνουμε μέσα σε αυτό.
2η ΦΑΣΗ
ΩΡΑ ΓΙΑ ΔΡΑΣΗ!
Καθαρίζουμε το μικρό δασάκι του σχολείου μας αλλά και την αυλή! Εξοπλιζόμαστε κατάλληλα, φοράμε γάντια τηρώντας όλα τα μέτρα υγιεινής και ξεκινάμε ώστε να απολαμβάνουμε έναν χώρο καθαρό!
Μελέτη πεδίου!
Συντάσσουμε μία λίστα με ότι υπάρχει στο “ΜΙΚΡΟ ΔΑΣΑΚΙ”. Μπαίνουμε στο χώρο και καταγράφουμε επιτόπια τι υπάρχει και σε τι αριθμό (ποσότητα).
Φωτογραφίζουμε την πανίδα που συναντάμε
Χαρτογραφούμε το “ΜΙΚΡΟ ΔΑΣΑΚΙ” μέσα από τη ζωγραφική μας
Και φτιάχνουμε μία μικρή έκθεση φωτογραφίας με τα φυτά και τα δέντρα από το δασάκι μας.
Περιποιούμαστε το δασάκι μας και προετοιμάζουμε κατάλληλα το έδαφος για τη δημιουργία του βοτανικού μας κήπου. Εξοπλιζόμαστε με τα κατάλληλα εργαλεία και ξεκινάμε μικροί & μεγάλοι! Κλαδεύουμε τα δέντρα, απομακρύνουμε τα κλαδιά και σκάβουμε το χώμα.
Φέρνουμε βότανα στο σχολείο μας για να τα φυτέψουμε. Ψάχνουμε στον Οδηγό των Βοτάνων να τα βρούμε, να δούμε τι είναι, ποιες είναι οι ιδιότητές τους, πως τα χρησιμοποιούμε και σε τι μας χρησιμεύουν.
Φτιάχνουμε ένα «βοτανικό οδηγό» που περιέχει πληροφορίες για τα βότανα του κήπου μας.
Καταγράφουμε τα βότανα και τα κατηγοριοποιούμε ανάλογα με το είδος. Επίσης, συγκεντρώνουμε τα εργαλεία που θα χρειαστούμε ώστε να σκάψουμε και να τα φυτεύσουμε.
Διαλέγουμε ένα βότανο και το περιεργαζόμαστε. Το παρατηρούμε σαν φυτό, κοιτάμε πως είναι τα φύλλα του, το μυρίζουμε και βρίσκουμε ποιο είναι.
Ξεκινάμε τη διαδικασία φύτευσης!
Στο τέλος, γράφουμε ταμπέλες με τις ονομασίες των βοτάνων και τις τοποθετούμε σε κάθε ένα από αυτά.
ΠΡΙΝ… ΚΑΙ ΜΕΤΑ…
Αντίστοιχα, φυτεύουμε σπόρους λουλουδιών σε γλαστράκια ώστε να τα μεταφυτεύσουμε.
Έπειτα ζωγραφίζουμε τα είδη των λουλουδιών και τα τοποθετούμε αντίστοιχα στα γλαστράκια.
Κατασκευάζουμε βήμα βήμα μία μακέτα που να δείχνει σε μικρογραφία το “μικρό δασάκι”
Φτιάχνουμε σπιτική λεμονάδα με φρέσκο δυόσμο από τα βότανά μας
Αποτιμούμε τις δράσεις μας με διάφορους τρόπους
Συμπληρώνουμε ένα τελικό ερωτηματολόγιο που αφορά τις δραστηριότητες μας μέσα αλλά και έξω από την αίθουσα
Ζωγραφίζουμε τη δράση ή τη δραστηριότητα που μας άρεσε περισσότερο σε όλο το πρόγραμμα
Φτιάχνουμε ένα τελικό ιστόγραμμα όπου καταγράφουμε τις απόψεις των παιδιών σχετικά με το τι έχει πλέον το δασάκι μας, ποια είδη δέντρων και λουλουδιών συναντάμε στο δασάκι, με ποιους τρόπους το φροντίζουμε αλλά και τι μας αρέσει να κάνουμε μέσα σε αυτό.
Έπειτα το συγκρίνουμε με το αρχικό και εντοπίζουμε ομοιότητες, διαφορές και αλλαγές. Τέλος, διατυπώνουμε τις προτάσεις μας για επόμενες δράσεις!
Ζωγραφίζουμε στην αυλή του σχολείου επιδαπέδια παιχνίδια για να παίζουμε!
100, 90, 80, 70, 60, 5-0, 40, 30, 20, 10…. ΕΚΤΟΞΕΥΣΗ!!!
Τα καινούργια επιδαπέδια παιχνίδια μας!!!
Τέλος, το Σχέδιο Δράσης μας περιλαμβάνει την αναμόρφωση μιας κενής σχολικής αίθουσας του Δημοτικού Σχολείου ώστε να αποτελεί έναν ευχάριστο και δημιουργικό χώρο όπου τα παιδιά θα μπορούν να παίζουν, ειδικά τις μέρες που δεν βγαίνουμε στην αυλή, θα περνάμε δημιουργικό χρόνο με επιτραπέζια παιχνίδια και ανάγνωση βιβλίων και θα διοργανώνουμε τις σχολικές μας εκδηλώσεις.
Μετά…
Συλλέγουμε βιβλία για να τα ταξινομήσουμε και να εξοπλίσουμε και να εμπλουτίσουμε τις σχολικές μας βιβλιοθήκες
Συλλέγουμε επιτραπέζια παιχνίδια και παίζουμε!
Οργανώνουμε σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές και στολίζουμε την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων ανάλογα με την περίσταση
“25η Μαρτίου 1821”