Η δράση υλοποιήθηκε με παιδιά ηλικίας 4–6 ετών και είχε ως στόχο την ευαισθητοποίησή τους γύρω από το ζήτημα της σπατάλης του νερού και της προστασίας του περιβάλλοντος.
Η δραστηριότητα ξεκίνησε με συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης, όπου τα παιδιά εξέφρασαν τις ιδέες, τις εμπειρίες και τις απορίες τους σχετικά με το νερό, τη χρήση του στην καθημερινή ζωή και τη σημασία του για τη φύση και τους ζωντανούς οργανισμούς. Μέσα από καθοδηγούμενο διάλογο, τα παιδιά προβληματίστηκαν για το τι συμβαίνει όταν σπαταλάμε το νερό. Στη συνέχεια, αποφασίσαμε από κοινού την κεντρική ιδέα της ταινίας, καθώς και τη βασική εξέλιξη της ιστορίας. Τα παιδιά πρότειναν εικόνες και σκηνές, όπως μια βρύση που τρέχει άσκοπα, μια λίμνη που στερεύει, ένα ψάρι που κινδυνεύει και δέντρα που μαραίνονται. Οι ιδέες τους καταγράφηκαν και οργανώθηκαν σε μια απλή αφηγηματική δομή (αρχή – μέση – τέλος).
Ακολούθησε η δημιουργική φάση, κατά την οποία τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά στη διαμόρφωση των σκηνικών και των αντικειμένων που χρησιμοποιήθηκαν για την ταινία. Η παραγωγή πραγματοποιήθηκε με την τεχνική του stop motion animation, μια διαδικασία που ενθουσιάζει τα παιδιά, καθώς τους επιτρέπει να δουν πώς στατικές εικόνες μπορούν να «ζωντανέψουν».
Όλα τα παιδιά συμμετείχαν στη διαδικασία της φωτογράφησης, μετακινώντας σταδιακά τα αντικείμενα και αποτυπώνοντας κάθε μικρή αλλαγή. Μέσα από αυτή τη συνεργατική διαδικασία, καλλιεργήθηκαν δεξιότητες όπως η ομαδικότητα, η υπομονή, η παρατηρητικότητα και η δημιουργική έκφραση.
Η ταινία ξεκινά με την εικόνα μιας βρύσης που αρχικά στάζει. Στη συνέχεια δύο χέρια την ανοίγουν και τρέχει συνεχώς, ενώ τα χέρια πλένονται . Η ροή του νερού παρουσιάζεται ως άσκοπη και ανεξέλεγκτη, εισάγοντας το βασικό πρόβλημα της σπατάλης.
Στη συνέχεια, η ιστορία μεταφέρεται στη φύση, όπου παρουσιάζονται οι συνέπειες αυτής της σπατάλης. Μια λίμνη αρχίζει να αδειάζει σταδιακά, ενώ ένα μικρό ψάρι παραμένει μέσα της και δυσκολεύεται να επιβιώσει. Παράλληλα, ένα ποτάμι που κάποτε έρεε κανονικά, στερεύει, και το τοπίο γίνεται όλο και πιο άγονο.
Η εξέλιξη κορυφώνεται με την απεικόνιση της φύσης που μαραίνεται: τα δέντρα ξεραίνονται και το περιβάλλον χάνει τη ζωντάνια του. Οι εικόνες αυτές λειτουργούν συμβολικά, αναδεικνύοντας τη σύνδεση μεταξύ της ανθρώπινης συμπεριφοράς και των επιπτώσεων στο οικοσύστημα.
Οι μαθητές γράφουν το σύνθημα “Κάθε σταγόνα είναι Ζωή ” και φωτογραφίζουν την πρόταση ενώ σιγά σιγά την αποσυνθέτουν με το φωτογραφικό φακό. Στο μοντάζ όμως οι εικόνες μπαίνουν ανάποδα και στην ταινία μοιάζουν με σκόρπια γράμματα που σιγά σιγά συνθέτουν την πρόταση. Από εκεί και μετά συμβολικά οι εικόνες μπαίνουν ανάποδα. Η βρύση κλείνει η λίμνη γεμίζει , το ίδιο και το ποτάμι, τα δέντρα και τα φυτά επανέρχονται.
Η ταινία ολοκληρώνεται με έντονο συμβολισμό, αναδεικνύοντας παράλληλα ένα αισιόδοξο μήνυμα . Το νερό είναι απαραίτητο για τη ζωή και η αλόγιστη χρήση του μπορεί να οδηγήσει σε καταστροφικές συνέπειες για το περιβάλλον και τη ζωή μας , όμως υπάρχουν τρόποι να κάνουμε την αλλαγή !
Η συγκεκριμένη δράση αποτέλεσε μια ολοκληρωμένη μαθησιακή εμπειρία, καθώς συνδύασε τη διερεύνηση ενός σημαντικού περιβαλλοντικού ζητήματος με τη δημιουργική έκφραση και τη συνεργατική μάθηση, ενισχύοντας την περιβαλλοντική συνείδηση των παιδιών από μικρή ηλικία.
