cropped cropped Νηπιαγωγείο

Καλωσήρθατε

Στον ιστότοπο αυτό θα βρείτε νέα, ανακοινώσεις και πληροφορίες για το σχολείο μας το 5ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΡΑΜΑΣ.
Επισκεφτείτε τις διάφορες σελίδες μας για να μάθετε περισσότερα.

Εκεί μπορείτε να βρείτε διάφορες χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τους εκπαιδευτικούς που πλαισιώνουν το σχολείο μας, την προσβασιμότητα στο σχολείο μας, τον κανονισμό λειτουργίας, τα νέα του σχολείου μας και τα στοιχεία επικοινωνίας του.

20250508 101159

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΝΕΡΑ ΚΙΜΩΛΙΕΣ ΠΑΓΩΤΟ ΕΝΘΥΜΙΟ

Η τελευταία μέρα του σχολείου ήταν  ημέρα με παιχνίδια στην αυλή.  Τα παιδιά έπαιξαν ελεύθερα με νερό (  αυτοσχέδια παιχνίδια όπως πλυντήριο αυτοκινήτων, μπάνιο τις κούκλες), πότισμα και περιποίηση  του κήπου. Επιπλέον,  στα παιδιά δόθηκαν κιμωλίες για να ζωγραφίσουν το δάπεδο της αυλής μας. Η φαντασία των παιδιών μεγάλη. Η αυλή μας γέμισε με καράβια, κύματα, καρπούζια, παγωτά.  Η μεγάλη έκπληξη για να τελειώσει η ημέρα μας με ενθουσιασμό ήταν το παγωτό προσφορά του συλλόγου γονέων. Καλό καλοκαίρι σε όλους ! Εις το επανιδείν!

20250612 112353 20250612 112428 20250612 113245 20250612 113253

Στα νήπια μας να κάνουμε μια ευχή να ανοίξουν τα φτερά τους στο δημοτικό και εμείς από μακριά θα τους καμαρώνουμε!   Να μην το βάζουν κάτω και να προσπαθούν συνεχώς !

20250508 110604 20250508 110614 20250508 110622

ΚΡΑΤΑ ΨΗΛΑ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΑ ΟΛΑ ΟΣΑ ΟΝΕΙΡΕΥΕΣΑΙ….ΚΑΙ ΠΡΟΧΩΡΑ ΓΙΑ ΝΕΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ!

eikona Viber 2025 05 21 10 03 31 117 eikona Viber 2025 05 21 10 03 33 072 eikona Viber 2025 05 21 10 03 34 797 eikona Viber 2025 05 21 10 03 34 843 eikona Viber 2025 05 21 10 03 36 749 eikona Viber 2025 05 21 10 03 36 803

eikona Viber 2025 06 10 12 24 56 743

ΠΑΡΑΔΕΙΣΙΟ

Τον Ιούνιο αποφασίσαμε να κάνουμε την τελευταία μας εκδρομή γι’ αυτή την όμορφη χρονιά. Επισκεφθήκαμε το κτήμα Παραδείσιο στην Ανδριανή.  Η μέρα μας εκεί κύλησε όμορφα με παιχνίδι στην παιδική χαρά, επίσκεψη στα ζώα του κτήματος. Περάσαμε πολύ όμορφα.

eikona Viber 2025 06 10 12 30 31 410 eikona Viber 2025 06 10 12 30 32 202 eikona Viber 2025 06 10 13 57 42 474 eikona Viber 2025 06 10 13 57 45 773

eikona Viber 2025 05 04 17 29 01 270

Παγκόσμιες ημέρες Δράσης

Συμμετέχουμε στις  Παγκόσμιες Ημέρες Δράσης 2025, 22 Απριλίου (Παγκόσμια Ημέρα της Γης) έως τις 6 Μαΐου 2025

έναν εορτασμό διάρκειας δύο εβδομάδων που είναι αφιερωμένο στην Αποκατάσταση των Οικοσυστημάτων.

moley fee v3 banner

Ο Moley είναι πρεσβευτής των Παγκόσμιων Ημερών Δράσης!

MysteryActivity

Τους ευχαριστούμε πολύ!

brabeio

cielbooks petaei petaei to kalokairi cover

Πετάει …πετάει το Καλοκαίρι!

Την Παρασκευή είχαμε επισκέπτες στο σχολείο μας! Είχαμε την τιμή να φιλοξενήσουμε στην ανθισμένη αυλή μας την Δραμινή συγγραφέα και νηπιαγωγό πολλών παιδικών βιβλίων ,όπως α…..όπως…. , Πετάει, πετάει…το φθινόπωρο;  κ.α, κυρία Σεβαστή Χατζησαββίδου. Σκοπός της επίσκεψης της συγγραφέως ήταν να μας παρουσιάσει  το καινούργιο της βιβλίο με τίτλο «Πετάει, πετάει… το καλοκαίρι;»

 IMG 9108

20250509 095856

Στο σχολείο μας καλέσαμε και το γειτονικό νηπιαγωγείο ώστε όλοι μαζί να απολαύσουμε την παρουσίαση του συγκεκριμένου βιβλίου αλλά και να χαρούμε την αυλή μας όλοι μαζί, παίζοντας και τρώγοντας υγιεινές φρουτοσαλάτες.

Τα παιδιά πήραν θέση κάτω από  παχιά σκιά του δέντρου μας  και το παραμύθι ξεκίνησε.

IMG 9115

Η κα. Σεβαστή μας ταξίδεψε με την άκρως διαδραστική παρουσίαση της και στους τρεις καλοκαιρινούς μήνες . Μας αφηγήθηκε για θάλασσες, ταξίδια, βουτιές παγωτά, για βραδιές κάτω από τον έναστρο ουρανό.

Στις βαλίτσες της κουβαλούσε  ακόμη και μουσικά όργανα που σου θύμιζαν το κύμα στην ακροθαλασσιά,  το γλυκό καλοκαιρινό αεράκι αλλά και κοχύλια που έκλεινες τα μάτια σου και άκουγες τα κύματα. Τα παιδιά ενθουσιασμένα από την παρουσίαση, ζωγράφισαν κύματα και πλοία σε χαρτόνια όταν τους ζητήθηκε.

Μετά από αυτή τη μαγική παρουσίαση ένα είναι σίγουρο παιδιά και εκπαιδευτικοί …ανυπομονούν να έρθει το καλοκαίρι!

Κα. Σεβαστή σας ευχαριστούμε πολύ γι΄ αυτό το νοερό ταξίδι στο καλοκαίρι  και καλοτάξιδο το καινούργιο σας βιβλίο!

20250509 111948

΄Ενα μικρό δωράκι από εμάς να μας θυμάσαι!

ΠΕΤΑΕΙ ΠΕΤΑΕΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

Ένα υπέροχο βιβλίο της συγγραφέας Σεβαστής Χατζησαββίδου, η οποία επισκέφθηκε το σχολείο μας τέλη Μαίου και μας παρουσίασε με ευφάνταστο τρόπο το παραμύθι εξελίσσοντας την ιστορία διαδραστικά. Χρησιμοποίησε μουσικά όργανα και οι ήρωες του παραμυθιού είχαν κατασκευαστεί με ανακυκλώσιμα υλικά, ενθουσιάζοντας τα παιδιά. Στο τέλος μοίρασε στα παιδιά υλικά ( χαρτόκουτα, κηρομπογιές ) και το κάθε παιδί έφτιαξε μια καλοκαιρινή κατασκευή που συνδεόταν με το παραμύθι.

unnamed 1

Bravo Schools 2025 – Η ψηφοφορία ΞΕΚΙΝΑ !

Το Bravo Schools 2025 εχει φθάσει στην τέλικη του φάση που είναι η ανοικτή ψηφοφορία κοινού!

Το σχολείο μας 5o Νηπιαγωγείο Δράμας
συμμετέχει στο

Bravo Schools 2025

στον 8ο Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό

για τους 17 Παγκόσμιους Στόχους

                                                                    Με την ταινία μικρού μήκους :

“Υδάτινη κλωστή δεμένη σε ένα …κλίμα τυλιγμένη “

στον οποίο καταγράφονται οι προτάσεις των μαθητών για

 τη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου!

unnamed

Ψηφίστε τώρα την ταινία μικρού μήκους  που δημιουργήσαμε με τους μαθητές και σε συνεργασία με μαθητές των σχολείων 1ο Προσοτσάνης και 1ο Καλλονής Λέσβου με στόχο να ενταχθεί  το σχολείο μας, ως κέντρο ενημέρωσης και αφύπνισης της τοπικής μας κοινότητας και να ενταχτεί στο Δίκτυο Πρεσβευτώντων 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης!

Ψηφίστε εδώ

Η ΣΤΗΡΙΞΗ ΟΛΩΝ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ!

Διάρκεια ψηφοφορίας μέχρι την Πέμπτη 15 Μαΐου

0cbde504 730a 488b bad7 8170c1dacd73

Το κλίμα αλλάζει…

Την παραμονή της γιορτής της Αγίας Βαρβάρας που είναι πολιούχος της πόλης μας συνηθίζεται το έθιμο τα παιδιά να ρίχνουν στο νερό της, αυτοσχέδια καραβάκια με το κεράκι τους. Τα καραβάκια των ευχών, όπως λέγονται, σπρώχνονται για να πάνε προς το εκκλησάκι που πλέον μόνο τα θεμέλια του βρίσκονται στον βυθό της λίμνης.

Τα παιδιά λοιπόν φτιάξανε τα καραβάκια τους με υλικά της φύσης στο νηπιαγωγείο και με τους γονείς τους πήγαν να τα ρίξουν στη λίμνη . Εκεί διαπιστώσανε ότι η στάθμη του νερού είναι τόσο χαμηλή που τα θεμέλια της παλιάς εκκλησίας βγήκανε στην επιφάνεια .

εικόνα Viber 2024 12 03 17 40 57 973 εικόνα Viber 2024 12 12 21 28 24 134

Τι ακριβώς συνέβη στη λίμνη; Οι μαθητές διερευνούν το θέμα της χαμηλής στάθμης των νερών.  Οι ειδικοί λένε πώς φταίει η έλλειψη βροχοπτώσεων. Και η ανομβρία οφείλετε στην κλιματική αλλαγή ! Με αφοημή όλα αυτά  μας επισκέφτηκε η  νεράιδα Νερένια που  ζούσε σε εκείνο το ποταμάκι που ερχόταν από ψηλά!  Μας μίλησε για τον παππού του ποταμού δηλαδη το σύννεφο  και τη μητέρα του την μπόρα!

487776997 648995954412135 6530958356445336376 n

Από πού είσαι, ποταμάκι;
– Από εκείνο το βουνό.
– Πώς τον λέγαν τον παππού
σου;
– Σύννεφο στον ουρανό.
– Ποια ‘ναι η μάνα σου;
– Η μπόρα.
– Πώς κατέβηκες στη χώρα;
– Τα χωράφια να ποτίσω και
τους μύλους να γυρίσω.
– Στάσου να σε ιδούμε λίγο,
ποταμάκι μου καλό.
– Βιάζομαι πολύ να φύγω, ν’
ανταμώσω το γιαλό.

Ποίημα του Ζαχαρία  Παπαντωνίου, που ονομάζεται «το ποταμάκι».

Το δραματοποιήσαμε

IMG 20250227 121437

 Μαζί με τη Νερένια εξερευνήσαμε τον κύκλο του νερού, την χρησιμότητά του, τους κινδύνους που το απειλούν, τους τρόπους αντιμετώπισης των κινδύνων αυτών. Δημιουργήσαμε με όσα είπαμε έναν εννοιολογικό χάρτη.

f855145f 2f73 4ab5 9d86 99205183fd6d

Κάναμε πειράματα με το νερό: Οι μαθητές μελετούν τα υλικά του πειράματος , κάνουν υποθέσεις για το τι μπορεί να συμβεί, εκτελούν το πείραμα, παρατηρούν, βγάζουν συμπεράσματα!

20250130 120020 IMG 8036

Με το  βρασμό του νερού  γίνεται ατμός, ο οποίος ανεβαίνει προς τα επάνω. Όταν  συναντήσει κάτι κρύο, στην συγκεκριμένη περίπτωση  το πιάτο, γίνεται υγρό και με τη μορφή σταγόνας  πέφτει πάλι προς τα κάτω .

IMG 20250124 104452 IMG 20250124 110445 IMG 20250127 111655 1

Τοποθετήσαμε κίτρινο και μπλέ χρώμα στα 2 ποτήρια και τα συνδέσαμε με χαρτί κουζίνας με ένα ποτήρι στο κέντρο. Μετά από μερικές ώρες τα παιδιά παρατήρησαν ότι χρωματισμένο νερό μεταφέρθηκε στο κεντρικό ποτήρι όπου έγινε η μίξη και δημιουργήθηκε το πράσινο χρώμα.

IMG 20250124 105130 IMG 20250124 110440 1 IMG 20250127 111714

Χρωματίσανε με μαρκαδόρους κομάτια από χαρτοπετσέτες, τα πιάσανε σαν λουλούδια με σύρμα πίπας και τα τοποθετήσαμε σε ενα ποτήρι με νερό. Μετά από μερικές ώρες το νερό δια μέσου του σύρματος έφτασε στα χαρτιά.

IMG 20250124 114417 1

Τοποθετήσαμε σε ένα ταψί μπλε νερό και ανάψαμε ένα ρεσώ . Στη συνέχεια σκεπάσαμε το ρεσώ με ένα ποτήρι και τα παιδιά παρατήρησαν ότι το κεράκι μετά από λίγο καθώς έσβησε ανέβηκε η στάθμη του νερού μέσα στο ποτήρι.

IMG 20250124 103820 1

Αυτό δε μας πέτυχε πολύ στη φωτογραφία , όμως τα παιδιά παρατήρησαν ότι σε παγάκια  η ρίψη  παγωμένου νερού δημιουργεί ένα βουνό από πάγο!

 

IMG 20250124 100012 1 1

Σε ένα βάζο με νερό τοποθετήσαμε αφρό ξυρίσματος και από επάνω στάξαμε χρώμα ζαχαροπλαστικής και παρατηρήσαμε το “σύννεφο” να βρέχει.

IMG 20250124 094746 1

Μέσα σε ένα βάζο τοποθετήσαμε πρώτα χρώμα μετά νερό και λαδάκι και στη συνέχεια τοποθετήσαμε ταμπλέτες που αναβράζουν και δημιουργήσαμε  έναν ανεμοστρόβιλο
IMG 20250124 093625 1

IMG 8067 1

Γέμισε το ποτήρι μέχρι το χείλος . Τοποθετήθηκε ένα χαρτί. Αναποδογύρισε το ποτήρι με την παλάμη του χεριού και απομακρύνθηκε η παλάμη σιγά σιγά. Το νερό παρέμεινε στο ποτήρι μαζί με το χαρτί.

IMG 8057 1

Τα βελάκια στο χαρτί δείχνουν προς την ίδια μεριά . Αν όμως βάλουμε ένα ποτήρι με νερό ανάμεσα τους τα βελάκια δείχνουν από την αντίθετη μεριά

 

IMG 8090 1

Φυσάμε με καλαμάκι μέσα στο νερό και δημιουργούμε μπουρμπουλήθρες

Είδαμε το βίντεο

https://youtu.be/StPobH5ODTw.

Διαβάσαμε τα βιβλία ” το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα   ”      και “Πέφτει πέφτει η σταγόνα ”

images

Παρέα με τη Νερένια   αποτυπώσαμε  το κύκλο σε ένα πιάτο με τα 4 στάδια βροχόπτωση -Εξαέρωση- Συμπύκνωση – Συγκέντρωση

20250123 115329 20250129 080244 20250129 080301

Βάλαμε την Bee Bot να  ακολουθήσει τη διαδρομή του νερού από τα ίδια  στάδια!

20250122 115542

Αναφερθήκαμε στις καταστάσεις της ύλης ΥΓΡΟ -ΣΤΕΡΑΙΟ- ΑΕΡΙΟ

Παίξαμε παιχνίδια

IMG 20250227 121437

Δημιουργήσαμε ταινία και συμπληρώσαμε με animation με την τεχνική stop motion animation . Συνεργαστήκαμε για την ταινία με το 1ο Νηπιαγωγείο Προσοτσάνης, και το  1ο Νηπιαγωγείο Καλλονής Λέσβου . Τίτλος της ταινία

“Υδάτινη κλωστή δεμένη σ΄ένα… κλίμα τυλιγμένη» και  πραγματεύεται τη λειψυδρία ως αποτέλεσμα της κλιματικής αλλαγής.

20250214 115119 20250312 102802 20250313 105649

Οι μαθητές κάνουν γνωστή την ιστορία της λίμνης που έπεσε η στάθμη του νερού της λόγω της κλιματικής αλλαγής.

Παράλληλα προσπαθούν να βρουν λύση στο σημαντικό πρόβλημα.

Μετά από την ενασχόλησή με τα θέμα του νερού έχουν καταλήξει στα εξής συμπεράσματα:

“Το νερό είναι πολύτιμο αγαθό για την ύπαρξη ζωής των ανθρώπων , των ζώων , των φυτών , του πλανήτη !

Πρέπει λοιπόν να αναλάβουμε δράση !

Δημιουργούν τον ΟΙΚΟΚΩΔΙΚΑ: Φ.Α.Φ.Ε ” Φυτεύω-Ανακυκλώνω -Φροντίζω -Εξοικονομώ”

97508fa0 e3dd 43dd 9bd3 dbfd4996cda1

Μια μέρα βροχής τα παιδιά παρατηρούν τη βροχή που πέφτει στην αυλή , στο δρόμο και χάνεται. Στη διάρκεια του διαλείμματος παίζουν με τα νερά της και παρατηρούν την πίεση του νερού που τρέχει από το λούκι. Μαζεύουν νερό με τα παιχνίδια τους και μετά από συζήτηση στην ολομέλεια καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν το νερό αυτό για πότισμα του κήπου. Αποφασίζουν να δημιουργήσουν μια μικρογραφία της ιδέας τους.

κατασκευή

Φτιάχνουν μια μακέτα το σχολείο με τη σκεπή και το λούκι .Με καλαμάκι για σωλήνα που το συνδέουν με ένα μεγάλο βαρέλι . Από εκεί παίρνοντας την ιδέα από ένα βαρελάκι με βρυσάκι που έχουν στην κουζίνα τους καταλήγουν ότι πρέπει να τοποθετηθεί βρύση στο βαρέλι στο κάτω μέρος για να μπορεί όποτε ανοίγει η βρύση να δίνει νερό και ένα λάστιχο που να το φέρνει μέσα στον κήπο.

Ωραία θα ήταν η ιδέα μας να γίνει υλοποιήσιμη. Ετοιμάζουμε ένα γράμμα προς το δήμο.

epistolh

Το σχολείο μας έχει σκεπή . Έχει λούκια που χρειάζονται καθάρισμα και θα χρειαστεί ένα μεγάλο βαρέλι που θα συγκεντρώνει το νερό . Έναν συλλέκτη βροχής και μια βρύση που θα συνδεθεί με το λάστιχο που θα φτάνει στο σχολικό μας κήπο.

 

ad8f7944 b418 438a 9d12 6ad1dc584e0c

Σκακιστική Δημιουργία με Φαντασία

Μια σκακιέρα ήρθε στο σχολείο και  έγιναν οι τάξεις πεδία δράσης με Βασιλιάδες, Βασίλισσες και Πύργους !  Με Φρουρούς σε Άλογα και Στρατιωτάκια! Τα θέματα συζήτησης μονοπώλησαν οι κινήσεις των πιονιών ! Μπροστά βαδίζουν τα στρατιωτάκια . Σε Γ πηδάνε τα άλογα ! Όλες τις κινήσεις ο Βασιλιάς ναι αλλά η Βασίλισσα και όλες και πολλά βήματα!

 

Τα πιόνια της σκακιέρας έγιναν αφορμή για να δημιουργηθεί ένα παραμύθι !   Τα παιδιά ξεκίνησαν με το “Μια φορά και έναν καιρό….”  Οι ήρωες φυσικά ήταν πιόνια της σκακιέρας. Ως τόπος προσδιορίστηκε το παλάτι με τους πύργους του και η ανατροπή ήταν η απαγωγή της Βασίλισσας ! Κάθε μαθητής συμπλήρωνε την ιστορία με μια φράση  βάζοντας το προσωπικό του στοιχείο. Άλλος περιέγραφε μια αστεία σκηνή όπως ο Βασιλιάς που τρέχει με τις πιτζάμες  , άλλος έβαζε το ρομαντικό στοιχείο, όπως το ερωτευμένο ζευγάρι , ή το πολεμικό η πρόθεση να κάνουν πόλεμο με το Μαύρο Βασίλειο .Στο τέλος έδωσαν μια αίσια έκβαση στο παραμύθι και μια αστεία συνάμα ! Όταν το παραμύθι ολοκληρώθηκε και φάνηκε να το διασκεδάζουν πολύ, σκεφτήκαμε να ζητήσουμε από την τεχνητή νοημοσύνη να μας δώσει τις εικόνες για να το κάνουμε βιβλίο! Η ιδέα άρεσε αν και δεν ήταν τόσο εύκολο. Έπρεπε να προσέχουμε πολύ στη διατύπωση της ερώτησης για να μας δώσει αυτό που θέλαμε . Επιπλέον το Ghat GPT μας έδινε μόνο 3 εικόνες την ημέρα , οπότε μας πήρε κάποιες μέρες να το ολοκληρώσουμε . Υπήρχαν δυσκολίες και στο περιεχόμενο της εικόνας για τη σκηνή της απαγωγής της Βασίλισσας .

CHoris titlorg24t5

Το αποτέλεσμα όμως άφησε τους μαθητές ικανοποιημένους!

Φτιάξαμε μια σκακιέρα και κάναμε τις φιγούρες σε καπάκια που μαζεύουμε για ανακύκλωση !

Βάλαμε τα παιδιά να σκεφτούν να φανταστούν αν θα θέλαν  να συμπληρώσουν στην σκακιέρα ένα πιόνι πώς θα ήταν και ποια κίνηση θα έκανε ; Παροτρύναμε τα παιδιά να σκεφτούν απίθανους ήρωες και οι ιδέες ήταν εκπληκτικές! Τα παιδιά φυσικά τις αποτύπωσαν σε χαρτί! Όχι μόνο ζωγράφισαν τις ιδέες τους αλλά τις έδιναν και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ! Ήρωας με νερουλένιο σώμα που γίνεται ότι σχήμα θέλει, δράκοι που άλλοι βγάζουν φλόγες από το στόμα , άλλοι πέτρες , αλλά κεραυνούς από την ουρά !

Kollaz

Δεν ξέραμε ποια να διαλέξουμε ! Αποφασίσαμε να το αφήσουμε στην τύχη! Γυρίσαμε τις δημιουργίες ανάποδα και τα παιδιά τράβηξαν στην τύχη 3 εικόνες !

20250312 120950

Η μία ήταν ένα καράβι με πόδια που πλέει και στη θάλασσα και στην ξηρά! Μια κοπέλα που κρατάει  λουλούδια και ένα λιοντάρι  που πετάει φλεγόμενα βέλη από την ουρά του !

Πώς λοιπόν να κάνουμε ένα συνδυασμό αυτών των χαρακτηριστικών ; Τώρα τα παιδιά ξέρουν ότι μπορούν να ζητήσουν τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης ! Συμφωνήσαμε λοιπόν να διατυπώσουμε το παρακάτω αίτημα:

Θέλουμε την εικόνα ενός ήρωα για πιόνι  σε  σκακιέρα και να έχει τα εξής χαρακτηριστικά ! Να είναι καράβι και λουλούδι και να πετάει φλεγόμενα βέλη ! Οι ιδέες πάλι πολλές :

CHoris titlopsosdso Antigrafh 2 CHoris titlopsosdso Antigrafh 3 CHoris titlopsosdso Antigrafh 4 CHoris titlopsosdso Antigrafh CHoris titlopsosdso

Καταλήξαμε δημοκρατικά πλέον σε αυτό και αποφασίσαμε να το δημιουργήσουμε με ανακυκλώσιμα υλικά !

1667d073 bd79 4aad 9761 1ff28cb17e24 1

Ξεκινήσαμε να δημιουργούμε τη βάση με χαρτόνια και ρολά από χαρτιά κουζίνας ! Τα συνδέσαμε με χαρτοταινία.

e3293b96 446e 4d05 a8f6 b9ead40d361b

7bf9dfc0 da3d 4118 8fe9 ddb8b1dfcf17 1667d073 bd79 4aad 9761 1ff28cb17e24

Άδειες αυγοθήκες τις κόψαμε κομμάτια μικρά και τα βάλαμε σε μια λεκάνη να μουλιάσουν στο νερό! Τα περάσαμε σε μπλέντερ ο πολτός πέρασε από σίτα και τούλι για να φύγει το πολύ νερό .Ότι έμεινε ανακατεύτηκε με ατλακόλα και δημιουργήθηκε μια μάζα σαν πλαστελίνη . Τα παιδιά με το υλικό αυτό έντυσαν τη βάση και περίμεναν να στεγνώσει βήμα , βήμα , μέρα τη μέρα!

2f79c322 245e 410f 81b0 4feff730180f

IMG 8651 IMG 8654

IMG 8658 IMG 8662 78cf6daa 2453 46fc a964 06ca8f3ed832

5daac834 af84 46ca bcf3 2670c653c4dd 2665b9e8 5e24 43f0 a768 396f557513bb

3526020a a158 479a a8ae aaa96696dd73

Στη συνέχεια αφέθηκε στα μαγικά τους χεράκια για να το χρωματίσουν ! Ποιος είπε ότι η σκακιέρα μπορεί να έχει μόνο ασπρόμαυρα πιόνια ; Ποιος μπορεί να βάλει όρια στη φαντασία των παιδιών;

IMG 8812

IMG 8814 1 IMG 8815

Το φτιάξαμε και σας το παρουσιάζουμε ένα φανταστικό πιόνι που είναι καράβι σε σχήμα λουλουδιού με φλόγες  που μπορεί να κάνει όλες τις κινήσεις σαν τη βασίλισσα αλλά να βγάζει από το παιχνίδι με μια κίνηση όλα τα πιόνια που βρίσκονται σε απόσταση ενός τετραγώνου . Και μπροστά και πίσω και δεξιά και αριστερά και διαγώνια !

d80bf55f 3b1b 49ac b172 637864dd2d95

Με το έργο αυτό το νηπιαγωγείο μας δηλώνει συμμετοχή στον 1ο Μαθητικό Διαγωνισμό : “Σκακιστικές Δημιουργίες με στίχους και χρώματα”

929E60C42B3C0F8041914C2BAAD37E30

Η Τυχερή μου μέρα!

Ξεκινώντας τους εορτασμούς για την ημέρα παιδικού βιβλίου στις 2 Απριλίου είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε στο νηπιαγωγείο μας τη συγγραφέα του βιβλίου , η τυχερή μου μέρα, Χρυσούλα Καρολίδου !

IMG 8614

Η συγγραφέας ήρθε παρέα με τη μπλε βαλίτσα της και μας διάβασε το βιβλίο της . Παράλληλα μας εξήγησε πόσο σημαντικό είναι να υπενθυμίζουμε που και που στους μεγάλους να αφήνουν τα κινητά και τα τάμπλετ και να περνάνε περισσότερο χρόνο με εμάς τα παιδιά , μακριά από οθόνες !

IMG 8609

Αλλά θύμισε και στα ίδια τα παιδιά πως αξίζει περισσότερο μια βόλτα στην παιδική χαρά και το παιχνίδι με φίλους από το παιχνίδι σε μια οθόνη .

IMG 8622

Η βαλίτσα της συγγραφέως έκρυβε και παιχνίδια , ένα παιχνίδι μνήμης με στοιχεία από τις σελίδες του βιβλίου. Στη συνέχεια , μας επεφύλασσε και μια έκπληξη , φτιάξαμε μαζί της ακολουθώντας τις οδηγίες της ένα σελιδοδείκτη για να μας συντροφεύει στα επόμενα βιβλία που θα διαβάσουμε με τους γονείς!

IMG 8626

Τα παιδιά της έδωσαν μια μεγάλη ζέστη αγκαλιά και την ευχαρίστησαν δίνοντας της ένα χειροποίητο γούρι ενθύμιο από το σχολείο μας !

gςerty

Χελιδονίσματα 2025

Την Παρασκευή 21 Μαρτίου το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στα χελιδονίσματα που διοργάνωσε η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης.

Οι μαθητές δημιούργησαν με τα μικρά τους χεράκια χελιδόνια με χαρτί, κόλλα και ψαλίδι!

20250310 115307

Ενώ εργάστηκαν ομαδικά και φτιάξανε χελιδονάκια με την τεχνική του τυπώματος

IMG 8451

και παπαρούνες με το χρωματισμό φίλτρων.

7bc147d7 d679 4df2 9766 8e33840e2977

Με τη συνοδία γονέων περπάτησαν μέχρι την κεντρική πλατεία όπου συγκεντρώθηκαν περισσότερα σχολεία της πόλης και παρουσίασαν το τραγούδι των χελιδονισμάτων που έμαθαν!  Κατά την επιστροφή κρατώντας τα χελιδόνια στα  χέρια συνέχισαν να τραγουδάνε τα Ανοιξιάτικα κάλαντα ενώ έγινε μια στάση στο 196 Coffee Roasters όπου τα παιδιά δέχτηκαν κέρασμα χυμό.

Τα χελιδονίσματα είναι παραδοσιακά τραγούδια που τα τραγουδάμε στις 21 Μαρτίου που είναι ημέρα Εαρινής Ισημερίας ! Τα παιδιά φτιάχνουν ομοιώματα χελιδονιών που τα στολίζουν με Μαρτάκια ( κόκκινη σε άσπρη κλωστή τυλιγμένη) και με λουλούδια. Γυρίζουν από σπίτι σε σπίτι και τραγουδάνε :

Χελιδονάκι πέταξε ,

βρήκε πύργοή κήπο και έκατσε

και γλυκοκαλάηδησε

Μάρτη Μάρτη μου καλέ!

Μάρτη Μάρτη μου καλέ,

και Απρίλη θαυμαστέ ή βροχερέ

τα πουλάκια αυγά γεννούν

και αρχινούν να τα κλωσούν

Την χελιδόνα που έχει και κουδουνάκια στο λαιμό της την  στριφογυρίζουν με τα χεράκια τους για να ξυπνήσουν την Άνοιξη  και για να καλωσορίσουμε την έλευση των χελιδονιών, τα οποία αποτελούν σύμβολα της ανανέωσης και της αναγέννησης της φύσης!

IMG 8438 IMG 8440

Και η βεβαίωση συμμετοχής!

CHoriς titlo

xartopolemos cover

Χαρτοπόλεμος

Στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας που προάγει το σχολείο μας και την επικείμενη παγκόσμια ημέρα συνδρόμου Down στις 21 Μαρτίου, είχαμε την τιμή και τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο χώρο μας το συγγραφέα αλλά και τον ήρωα του βιβλίου ‘Ο χαρτοπόλεμος ‘.

 

Συγκεκριμένα μας επισκέφθηκαν ο κ. Νίκος Τογγιαλιδης συγγραφέας του βιβλίου μαζί με τον χαμογελαστό αδερφό του και ήρωα της ιστορίας , Αργύρη .

εικόνα Viber 2025 03 17 18 09 57 727

Ανώνυμο σχέδιο

Τα παιδιά τους υποδέχτηκαν με ενθουσιασμό και πήραν μέρος σε μια άκρως διαδραστική αφήγηση του συγκεκριμένου βιβλίου .

εικόνα Viber 2025 03 17 18 09 52 541 1

Επιπλέον , είχαν τη δυνατότητα να τους απευθύνουν τις ερωτήσεις που είχαν ετοιμάσει.Τέλος , ο κ. Τογγιαλιδης υπέγραψε το αντίτυπο του βιβλίου που έχουμε στο σχολείο μας και βγήκαμε πολλές πολλές φωτογραφίες !

  εικόνα Viber 2025 03 17 18 46 30 110

Ευχαριστούμε πολύ ! Εις το επανιδείν!