Στον ιστότοπο αυτό θα βρείτε νέα, ανακοινώσεις και πληροφορίες για το σχολείο μας το 5ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΡΑΜΑΣ. Επισκεφτείτε τις διάφορες σελίδες μας για να μάθετε περισσότερα.
Εκεί μπορείτε να βρείτε διάφορες χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τους εκπαιδευτικούς που πλαισιώνουν το σχολείο μας, την προσβασιμότητα στο σχολείο μας, τον κανονισμό λειτουργίας, τα νέα του σχολείου μας και τα στοιχεία επικοινωνίας του.
Η τελευταία μέρα του σχολείου ήταν ημέρα με παιχνίδια στην αυλή. Τα παιδιά έπαιξαν ελεύθερα με νερό ( αυτοσχέδια παιχνίδια όπως πλυντήριο αυτοκινήτων, μπάνιο τις κούκλες), πότισμα και περιποίηση του κήπου. Επιπλέον, στα παιδιά δόθηκαν κιμωλίες για να ζωγραφίσουν το δάπεδο της αυλής μας. Η φαντασία των παιδιών μεγάλη. Η αυλή μας γέμισε με καράβια, κύματα, καρπούζια, παγωτά. Η μεγάλη έκπληξη για να τελειώσει η ημέρα μας με ενθουσιασμό ήταν το παγωτό προσφορά του συλλόγου γονέων. Καλό καλοκαίρι σε όλους ! Εις το επανιδείν!
Στα νήπια μας να κάνουμε μια ευχή να ανοίξουν τα φτερά τους στο δημοτικό και εμείς από μακριά θα τους καμαρώνουμε! Να μην το βάζουν κάτω και να προσπαθούν συνεχώς !
ΚΡΑΤΑ ΨΗΛΑ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΑ ΟΛΑ ΟΣΑ ΟΝΕΙΡΕΥΕΣΑΙ….ΚΑΙ ΠΡΟΧΩΡΑ ΓΙΑ ΝΕΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ!
Τον Ιούνιο αποφασίσαμε να κάνουμε την τελευταία μας εκδρομή γι’ αυτή την όμορφη χρονιά. Επισκεφθήκαμε το κτήμα Παραδείσιο στην Ανδριανή. Η μέρα μας εκεί κύλησε όμορφα με παιχνίδι στην παιδική χαρά, επίσκεψη στα ζώα του κτήματος. Περάσαμε πολύ όμορφα.
Ήρθε η ώρα να γίνετε εδαφολόγος και να εξερευνήσετε τον απίστευτο κόσμο των σκουληκιών. Αυτά τα μικροσκοπικά πλάσματα είναι οι ήρωες του πλανήτη μας, που εργάζονται ακούραστα για να δημιουργήσουν υγιές, γόνιμο έδαφος, ώστε οτιδήποτε πάνω από την επιφάνεια να μπορεί να αναπτυχθεί και να ευδοκιμήσει. Η πρώτη σας δραστηριότητα στις Παγκόσμιες Ημέρες Δράσης είναι να ανακαλύψετε περισσότερα για αυτά τα υπέροχα πλάσματα και τη ζωή κάτω από το έδαφος κατά τη διάρκεια ενός Σαφάρι Εδάφους!
Ακολουθήσαμε τις οδηγίες : Πηδήξαμε πάνω στο έδαφος , σκάψαμε , ρίξαμε νερό και καταφέραμε να φέρουμε στην επιφάνεια ένα σκουλήκι !!!!
Για τη δεύτερη δραστηριότητα των Παγκόσμιων Ημερών Δράσης, θέλουμε να εξερευνήσετε τους καταπληκτικούς τρόπους με τους οποίους η βλάστηση, συμπεριλαμβανομένων των δέντρων, των θάμνων και άλλων φυτών, βοηθά στην πρόληψη των πλημμυρών και της ρύπανσης. Μάθετε για το πώς τα φυτά φιλτράρουν το νερό, σταθεροποιούν το έδαφος και παρέχουν σκιά για τη μείωση της εξάτμισης. Μοιραστείτε τα ευρήματά σας και τις φωτογραφίες σας γεμάτες βλάστηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιώντας το hashtag #GlobalActionDays.
Μια γλάστρα με φραουλιά και μια γλάστρα μόνο με χώμα ! Το πείραμα κατά το οποίο ρίξαμε ίδια ποσότητα νερού στις δύο γλάστρες έδειξε ότι το νερό από τη γλάστρα με το φυτό ήταν ελάχιστα λιγότερο (ίσως επειδή το φυτό ήταν ήδη ποτισμένο) αλλά φανερά καθαρότερο από το νερό της γλάστρας χωρίς φυτό! Τα παιδιά συμπεραίνουν ότι οι ρίζες είναι οι αφανείς ήρωες των φυτών .1)Ρουφάνε νερό ,2) φιλτράρουν το νερό και 3) συγκρατούν το έδαφος !
Η βιοοικονομία αφορά τη χρήση βιολογικών πόρων για τη δημιουργία βιώσιμων προϊόντων και υπηρεσιών. Η δραστηριότητά σας το Σαββατοκύριακο για την καμπάνια «Ημέρες Παγκόσμιων Δράσεων» έχει σχεδιαστεί για να φέρει κοντά όλες τις ηλικίες για να μάθουν από τις προηγούμενες γενιές, ώστε να μπορέσουμε να οικοδομήσουμε ισχυρότερα, πιο ανθεκτικά οικοσυστήματα για τις μελλοντικές γενιές. Σας προσκαλούμε να πάρετε συνεντεύξεις από μεγαλύτερα σε ηλικία μέλη της οικογένειας και ηλικιωμένους της κοινότητας σχετικά με παραδοσιακές πρακτικές που σχετίζονται με τη γεωργία, τη διατήρηση τροφίμων ή τους φυσικούς πόρους
Καλεσμένη η γιαγιά Αλίκη στο νηπιαγωγείο ! Μας περιέγραψε με γλαφυρό τρόπο πώς καλλιεργούσαν κάθε τι που χρησιμοποιούσαν για φαγητό στους λαχανόκηπους . Πώς ετοίμαζαν τα ζυμαρικά τους . Τα ζύμωναν τα κόβανε τα στεγνώνανε! Πώς φύλαγαν το κρέας που σφάζανε ένα γουρουνάκι και παστώνανε το κρέας με αλάτι χοντρό. Πώς φύλαγαν τα φρούτα στα υπόγεια των σπιτιών μέσα σε άχυρα. Κάποια φρούτα αποξηραίνανε και άλλα τα φτιάχνανε κομπόστα και τα φύλαγαν σε βάζα. Μας μίλησε για το σπαθόχορτο που μάζευαν από το χωράφια και με αυτό φτιάχνανε το σπαθόλαδο που ήταν γιατρικό για πληγές ! Όπως για το κρεμμύδι με αλάτι στα χτυπήματα . Όταν ανεβάζανε πυρετό βάζανε κρύες κομπρέσες με νερό και ξύδι στο μέτωπο. Οι ερωτήσεις πέφτανε βροχή ! Εμείς όταν θέλουμε μακαρόνια πάμε στο σουπερ μάρκετ. Για κρέας στον κρεοπώλη . Αν χτυπήσουμε παίρνουμε αλοιφές από το φαρμακείο. Και μας είπε η γιαγιά Αλίκη πολλά! Για το πώς κάνανε μπάνιο σε σκάφη. Πως είχανε 2 αλλαξιές ρούχα , που αν σκιζότανε το μπάλωναν με βελόνα και κλωστή. Για τα παιχνίδια τους που ήταν φτιαγμένα από πανιά και κλωστές .
Ας δούμε τον πλανήτη μας από μια διαφορετική οπτική γωνία – μπορείτε να δείτε την τοπική σας κοινότητα μέσα από τα μάτια της φύσης; Για την τέταρτη δραστηριότητα των Παγκόσμιων Ημερών Δράσης, θέλουμε να πάρετε τα κινητά σας τηλέφωνα και τις κάμερές σας και να τραβήξετε φωτογραφίες που δείχνουν τα προβλήματα του πλανήτη – από μια διαφορετική οπτική γωνία! Σκεφτείτε: σκουπίδια από την οπτική γωνία ενός πουλιού ή αποψίλωση των δασών μέσα από τα κλαδιά ενός δέντρου ή ενός ζώου που ζει σε δέντρα. Γίνετε δημιουργικοί και συνδεθείτε με τη φύση.
Η εργασία από το σπίτι μας έφερε τις παρακάτω εικόνες !
Και το μεγαλύτερο πρόβλημα φαίνεται πως είναι τα σκουπίδια ! Το πιο εύκολο είναι να βρίσκουμε σκουπίδια στο περιβάλλον. Τι κρίμα!
Για την τελευταία σας εργασία στις Ημέρες Παγκόσμιας Δράσης, θα θέλαμε να διοργανώσετε ένα υπαίθριο πάρτι για τη φύση και να συμμετάσχετε στο FEE στον εορτασμό της 25ης επετείου τόσο του προγράμματος «Μαθαίνοντας για τα Οικοσυστήματα και τα Δάση» (LEAF), όσο και του Χάρτη της Γης! Αλλά αυτό δεν είναι ένα συνηθισμένο πάρτι… θα θέλαμε να ενσωματώσετε δραστηριότητες, φαγητό και διακοσμήσεις με θέμα τη φύση – θυμηθείτε «ΚΑΜΙΑ παραγωγή ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ» στον σχεδιασμό του πάρτι σας, για να δημιουργήσετε μια αξέχαστη εκδήλωση που θα γιορτάζει την ομορφιά της φύσης και θα εμπνέει τους άλλους να ζουν με πιο βιώσιμο τρόπο.
Και το υπαίθριο πάρτι μας ήταν εύκολο γιατί είμαστε τυχεροί και έχουμε τη φύση στην αυλή μας! Παιχνίδια , χορός , μάθημα στην αυλή !!!! Με τα φρούτα που φέραμε κάναμε υπέροχες μοναδικές συνθέσεις που δοκιμάσαμε σχεδόν όλοι!
Το σύνθημά μας:
ΠΡΟΣΕΧΩ
τη χλωρίδα , την πανίδα ,
Μη ΣΠΑΣΕΙ .Μη ΣΠΑΣΕΙ .Μη ΣΠΑΣΕΙ
η Αλυσίδα !!!
Και φυσικά ένα καλό πάρτι θέλει και την κοιλίτσα χορτάτη ! Πίτσες προσφορά από:
Την Παρασκευή είχαμε επισκέπτες στο σχολείο μας! Είχαμε την τιμή να φιλοξενήσουμε στην ανθισμένη αυλή μας την Δραμινή συγγραφέα και νηπιαγωγό πολλών παιδικών βιβλίων ,όπως α…..όπως…. , Πετάει, πετάει…το φθινόπωρο; κ.α, κυρία Σεβαστή Χατζησαββίδου. Σκοπός της επίσκεψης της συγγραφέως ήταν να μας παρουσιάσει το καινούργιο της βιβλίο με τίτλο «Πετάει, πετάει… το καλοκαίρι;»
Στο σχολείο μας καλέσαμε και το γειτονικό νηπιαγωγείο ώστε όλοι μαζί να απολαύσουμε την παρουσίαση του συγκεκριμένου βιβλίου αλλά και να χαρούμε την αυλή μας όλοι μαζί, παίζοντας και τρώγοντας υγιεινές φρουτοσαλάτες.
Τα παιδιά πήραν θέση κάτω από παχιά σκιά του δέντρου μας και το παραμύθι ξεκίνησε.
Η κα. Σεβαστή μας ταξίδεψε με την άκρως διαδραστική παρουσίαση της και στους τρεις καλοκαιρινούς μήνες . Μας αφηγήθηκε για θάλασσες, ταξίδια, βουτιές παγωτά, για βραδιές κάτω από τον έναστρο ουρανό.
Στις βαλίτσες της κουβαλούσε ακόμη και μουσικά όργανα που σου θύμιζαν το κύμα στην ακροθαλασσιά, το γλυκό καλοκαιρινό αεράκι αλλά και κοχύλια που έκλεινες τα μάτια σου και άκουγες τα κύματα. Τα παιδιά ενθουσιασμένα από την παρουσίαση, ζωγράφισαν κύματα και πλοία σε χαρτόνια όταν τους ζητήθηκε.
Μετά από αυτή τη μαγική παρουσίαση ένα είναι σίγουρο παιδιά και εκπαιδευτικοί …ανυπομονούν να έρθει το καλοκαίρι!
Κα. Σεβαστή σας ευχαριστούμε πολύ γι΄ αυτό το νοερό ταξίδι στο καλοκαίρι και καλοτάξιδο το καινούργιο σας βιβλίο!
΄Ενα μικρό δωράκι από εμάς να μας θυμάσαι!
ΠΕΤΑΕΙ ΠΕΤΑΕΙ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
Ένα υπέροχο βιβλίο της συγγραφέας Σεβαστής Χατζησαββίδου, η οποία επισκέφθηκε το σχολείο μας τέλη Μαίου και μας παρουσίασε με ευφάνταστο τρόπο το παραμύθι εξελίσσοντας την ιστορία διαδραστικά. Χρησιμοποίησε μουσικά όργανα και οι ήρωες του παραμυθιού είχαν κατασκευαστεί με ανακυκλώσιμα υλικά, ενθουσιάζοντας τα παιδιά. Στο τέλος μοίρασε στα παιδιά υλικά ( χαρτόκουτα, κηρομπογιές ) και το κάθε παιδί έφτιαξε μια καλοκαιρινή κατασκευή που συνδεόταν με το παραμύθι.
στον οποίο καταγράφονται οι προτάσεις των μαθητών για
τη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου!
Ψηφίστε τώρα την ταινία μικρού μήκους που δημιουργήσαμε με τους μαθητές και σε συνεργασία με μαθητές των σχολείων 1ο Προσοτσάνης και 1ο Καλλονής Λέσβου με στόχο να ενταχθεί το σχολείο μας, ως κέντρο ενημέρωσης και αφύπνισης της τοπικής μας κοινότητας και να ενταχτεί στο Δίκτυο Πρεσβευτώντων 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης!
Την παραμονή της γιορτής της Αγίας Βαρβάρας που είναι πολιούχος της πόλης μας συνηθίζεται το έθιμο τα παιδιά να ρίχνουν στο νερό της, αυτοσχέδια καραβάκια με το κεράκι τους. Τα καραβάκια των ευχών, όπως λέγονται, σπρώχνονται για να πάνε προς το εκκλησάκι που πλέον μόνο τα θεμέλια του βρίσκονται στον βυθό της λίμνης.
Τα παιδιά λοιπόν φτιάξανε τα καραβάκια τους με υλικά της φύσης στο νηπιαγωγείο και με τους γονείς τους πήγαν να τα ρίξουν στη λίμνη . Εκεί διαπιστώσανε ότι η στάθμη του νερού είναι τόσο χαμηλή που τα θεμέλια της παλιάς εκκλησίας βγήκανε στην επιφάνεια .
Τι ακριβώς συνέβη στη λίμνη; Οι μαθητές διερευνούν το θέμα της χαμηλής στάθμης των νερών. Οι ειδικοί λένε πώς φταίει η έλλειψη βροχοπτώσεων. Και η ανομβρία οφείλετε στην κλιματική αλλαγή ! Με αφοημή όλα αυτά μας επισκέφτηκε η νεράιδα Νερένια που ζούσε σε εκείνο το ποταμάκι που ερχόταν από ψηλά! Μας μίλησε για τον παππού του ποταμού δηλαδη το σύννεφο και τη μητέρα του την μπόρα!
Από πού είσαι, ποταμάκι;
– Από εκείνο το βουνό.
– Πώς τον λέγαν τον παππού
σου;
– Σύννεφο στον ουρανό.
– Ποια ‘ναι η μάνα σου;
– Η μπόρα.
– Πώς κατέβηκες στη χώρα;
– Τα χωράφια να ποτίσω και
τους μύλους να γυρίσω.
– Στάσου να σε ιδούμε λίγο,
ποταμάκι μου καλό.
– Βιάζομαι πολύ να φύγω, ν’
ανταμώσω το γιαλό.
Ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου, που ονομάζεται «το ποταμάκι».
Το δραματοποιήσαμε
Μαζί με τη Νερένια εξερευνήσαμε τον κύκλο του νερού, την χρησιμότητά του, τους κινδύνους που το απειλούν, τους τρόπους αντιμετώπισης των κινδύνων αυτών. Δημιουργήσαμε με όσα είπαμε έναν εννοιολογικό χάρτη.
Κάναμε πειράματα με το νερό: Οι μαθητές μελετούν τα υλικά του πειράματος , κάνουν υποθέσεις για το τι μπορεί να συμβεί, εκτελούν το πείραμα, παρατηρούν, βγάζουν συμπεράσματα!
Με το βρασμό του νερού γίνεται ατμός, ο οποίος ανεβαίνει προς τα επάνω. Όταν συναντήσει κάτι κρύο, στην συγκεκριμένη περίπτωση το πιάτο, γίνεται υγρό και με τη μορφή σταγόνας πέφτει πάλι προς τα κάτω .
Τοποθετήσαμε κίτρινο και μπλέ χρώμα στα 2 ποτήρια και τα συνδέσαμε με χαρτί κουζίνας με ένα ποτήρι στο κέντρο. Μετά από μερικές ώρες τα παιδιά παρατήρησαν ότι χρωματισμένο νερό μεταφέρθηκε στο κεντρικό ποτήρι όπου έγινε η μίξη και δημιουργήθηκε το πράσινο χρώμα.
Χρωματίσανε με μαρκαδόρους κομάτια από χαρτοπετσέτες, τα πιάσανε σαν λουλούδια με σύρμα πίπας και τα τοποθετήσαμε σε ενα ποτήρι με νερό. Μετά από μερικές ώρες το νερό δια μέσου του σύρματος έφτασε στα χαρτιά.
Τοποθετήσαμε σε ένα ταψί μπλε νερό και ανάψαμε ένα ρεσώ . Στη συνέχεια σκεπάσαμε το ρεσώ με ένα ποτήρι και τα παιδιά παρατήρησαν ότι το κεράκι μετά από λίγο καθώς έσβησε ανέβηκε η στάθμη του νερού μέσα στο ποτήρι.
Αυτό δε μας πέτυχε πολύ στη φωτογραφία , όμως τα παιδιά παρατήρησαν ότι σε παγάκια η ρίψη παγωμένου νερού δημιουργεί ένα βουνό από πάγο!
Σε ένα βάζο με νερό τοποθετήσαμε αφρό ξυρίσματος και από επάνω στάξαμε χρώμα ζαχαροπλαστικής και παρατηρήσαμε το “σύννεφο” να βρέχει.
Μέσα σε ένα βάζο τοποθετήσαμε πρώτα χρώμα μετά νερό και λαδάκι και στη συνέχεια τοποθετήσαμε ταμπλέτες που αναβράζουν και δημιουργήσαμε έναν ανεμοστρόβιλο
Γέμισε το ποτήρι μέχρι το χείλος . Τοποθετήθηκε ένα χαρτί. Αναποδογύρισε το ποτήρι με την παλάμη του χεριού και απομακρύνθηκε η παλάμη σιγά σιγά. Το νερό παρέμεινε στο ποτήρι μαζί με το χαρτί.
Τα βελάκια στο χαρτί δείχνουν προς την ίδια μεριά . Αν όμως βάλουμε ένα ποτήρι με νερό ανάμεσα τους τα βελάκια δείχνουν από την αντίθετη μεριά
Φυσάμε με καλαμάκι μέσα στο νερό και δημιουργούμε μπουρμπουλήθρες
Παρέα με τη Νερένια αποτυπώσαμε το κύκλο σε ένα πιάτο με τα 4 στάδια βροχόπτωση -Εξαέρωση- Συμπύκνωση – Συγκέντρωση
Βάλαμε την Bee Bot να ακολουθήσει τη διαδρομή του νερού από τα ίδια στάδια!
Αναφερθήκαμε στις καταστάσεις της ύλης ΥΓΡΟ -ΣΤΕΡΑΙΟ- ΑΕΡΙΟ
Παίξαμε παιχνίδια
Δημιουργήσαμε ταινία και συμπληρώσαμε με animation με την τεχνική stop motion animation . Συνεργαστήκαμε για την ταινία με το 1ο Νηπιαγωγείο Προσοτσάνης, και το 1ο Νηπιαγωγείο Καλλονής Λέσβου . Τίτλος της ταινία
“Υδάτινη κλωστή δεμένη σ΄ένα… κλίμα τυλιγμένη» και πραγματεύεται τη λειψυδρία ως αποτέλεσμα της κλιματικής αλλαγής.
Οι μαθητές κάνουν γνωστή την ιστορία της λίμνης που έπεσε η στάθμη του νερού της λόγω της κλιματικής αλλαγής.
Παράλληλα προσπαθούν να βρουν λύση στο σημαντικό πρόβλημα.
Μετά από την ενασχόλησή με τα θέμα του νερού έχουν καταλήξει στα εξής συμπεράσματα:
“Το νερό είναι πολύτιμο αγαθό για την ύπαρξη ζωής των ανθρώπων , των ζώων , των φυτών , του πλανήτη !
Πρέπει λοιπόν να αναλάβουμε δράση !
Δημιουργούν τον ΟΙΚΟΚΩΔΙΚΑ: Φ.Α.Φ.Ε ” Φυτεύω-Ανακυκλώνω -Φροντίζω -Εξοικονομώ”
Μια μέρα βροχής τα παιδιά παρατηρούν τη βροχή που πέφτει στην αυλή , στο δρόμο και χάνεται. Στη διάρκεια του διαλείμματος παίζουν με τα νερά της και παρατηρούν την πίεση του νερού που τρέχει από το λούκι. Μαζεύουν νερό με τα παιχνίδια τους και μετά από συζήτηση στην ολομέλεια καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν το νερό αυτό για πότισμα του κήπου. Αποφασίζουν να δημιουργήσουν μια μικρογραφία της ιδέας τους.
Φτιάχνουν μια μακέτα το σχολείο με τη σκεπή και το λούκι .Με καλαμάκι για σωλήνα που το συνδέουν με ένα μεγάλο βαρέλι . Από εκεί παίρνοντας την ιδέα από ένα βαρελάκι με βρυσάκι που έχουν στην κουζίνα τους καταλήγουν ότι πρέπει να τοποθετηθεί βρύση στο βαρέλι στο κάτω μέρος για να μπορεί όποτε ανοίγει η βρύση να δίνει νερό και ένα λάστιχο που να το φέρνει μέσα στον κήπο.
Ωραία θα ήταν η ιδέα μας να γίνει υλοποιήσιμη. Ετοιμάζουμε ένα γράμμα προς το δήμο.
Το σχολείο μας έχει σκεπή . Έχει λούκια που χρειάζονται καθάρισμα και θα χρειαστεί ένα μεγάλο βαρέλι που θα συγκεντρώνει το νερό . Έναν συλλέκτη βροχής και μια βρύση που θα συνδεθεί με το λάστιχο που θα φτάνει στο σχολικό μας κήπο.
Μια σκακιέρα ήρθε στο σχολείο και έγιναν οι τάξεις πεδία δράσης με Βασιλιάδες, Βασίλισσες και Πύργους ! Με Φρουρούς σε Άλογα και Στρατιωτάκια! Τα θέματα συζήτησης μονοπώλησαν οι κινήσεις των πιονιών ! Μπροστά βαδίζουν τα στρατιωτάκια . Σε Γ πηδάνε τα άλογα ! Όλες τις κινήσεις ο Βασιλιάς ναι αλλά η Βασίλισσα και όλες και πολλά βήματα!
Τα πιόνια της σκακιέρας έγιναν αφορμή για να δημιουργηθεί ένα παραμύθι ! Τα παιδιά ξεκίνησαν με το “Μια φορά και έναν καιρό….” Οι ήρωες φυσικά ήταν πιόνια της σκακιέρας. Ως τόπος προσδιορίστηκε το παλάτι με τους πύργους του και η ανατροπή ήταν η απαγωγή της Βασίλισσας ! Κάθε μαθητής συμπλήρωνε την ιστορία με μια φράση βάζοντας το προσωπικό του στοιχείο. Άλλος περιέγραφε μια αστεία σκηνή όπως ο Βασιλιάς που τρέχει με τις πιτζάμες , άλλος έβαζε το ρομαντικό στοιχείο, όπως το ερωτευμένο ζευγάρι , ή το πολεμικό η πρόθεση να κάνουν πόλεμο με το Μαύρο Βασίλειο .Στο τέλος έδωσαν μια αίσια έκβαση στο παραμύθι και μια αστεία συνάμα ! Όταν το παραμύθι ολοκληρώθηκε και φάνηκε να το διασκεδάζουν πολύ, σκεφτήκαμε να ζητήσουμε από την τεχνητή νοημοσύνη να μας δώσει τις εικόνες για να το κάνουμε βιβλίο! Η ιδέα άρεσε αν και δεν ήταν τόσο εύκολο. Έπρεπε να προσέχουμε πολύ στη διατύπωση της ερώτησης για να μας δώσει αυτό που θέλαμε . Επιπλέον το Ghat GPT μας έδινε μόνο 3 εικόνες την ημέρα , οπότε μας πήρε κάποιες μέρες να το ολοκληρώσουμε . Υπήρχαν δυσκολίες και στο περιεχόμενο της εικόνας για τη σκηνή της απαγωγής της Βασίλισσας .
Το αποτέλεσμα όμως άφησε τους μαθητές ικανοποιημένους!
Φτιάξαμε μια σκακιέρα και κάναμε τις φιγούρες σε καπάκια που μαζεύουμε για ανακύκλωση !
Βάλαμε τα παιδιά να σκεφτούν να φανταστούν αν θα θέλαν να συμπληρώσουν στην σκακιέρα ένα πιόνι πώς θα ήταν και ποια κίνηση θα έκανε ; Παροτρύναμε τα παιδιά να σκεφτούν απίθανους ήρωες και οι ιδέες ήταν εκπληκτικές! Τα παιδιά φυσικά τις αποτύπωσαν σε χαρτί! Όχι μόνο ζωγράφισαν τις ιδέες τους αλλά τις έδιναν και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ! Ήρωας με νερουλένιο σώμα που γίνεται ότι σχήμα θέλει, δράκοι που άλλοι βγάζουν φλόγες από το στόμα , άλλοι πέτρες , αλλά κεραυνούς από την ουρά !
Δεν ξέραμε ποια να διαλέξουμε ! Αποφασίσαμε να το αφήσουμε στην τύχη! Γυρίσαμε τις δημιουργίες ανάποδα και τα παιδιά τράβηξαν στην τύχη 3 εικόνες !
Η μία ήταν ένα καράβι με πόδια που πλέει και στη θάλασσα και στην ξηρά! Μια κοπέλα που κρατάει λουλούδια και ένα λιοντάρι που πετάει φλεγόμενα βέλη από την ουρά του !
Πώς λοιπόν να κάνουμε ένα συνδυασμό αυτών των χαρακτηριστικών ; Τώρα τα παιδιά ξέρουν ότι μπορούν να ζητήσουν τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης ! Συμφωνήσαμε λοιπόν να διατυπώσουμε το παρακάτω αίτημα:
Θέλουμε την εικόνα ενός ήρωα για πιόνι σε σκακιέρα και να έχει τα εξής χαρακτηριστικά ! Να είναι καράβι και λουλούδι και να πετάει φλεγόμενα βέλη ! Οι ιδέες πάλι πολλές :
Καταλήξαμε δημοκρατικά πλέον σε αυτό και αποφασίσαμε να το δημιουργήσουμε με ανακυκλώσιμα υλικά !
Ξεκινήσαμε να δημιουργούμε τη βάση με χαρτόνια και ρολά από χαρτιά κουζίνας ! Τα συνδέσαμε με χαρτοταινία.
Άδειες αυγοθήκες τις κόψαμε κομμάτια μικρά και τα βάλαμε σε μια λεκάνη να μουλιάσουν στο νερό! Τα περάσαμε σε μπλέντερ ο πολτός πέρασε από σίτα και τούλι για να φύγει το πολύ νερό .Ότι έμεινε ανακατεύτηκε με ατλακόλα και δημιουργήθηκε μια μάζα σαν πλαστελίνη . Τα παιδιά με το υλικό αυτό έντυσαν τη βάση και περίμεναν να στεγνώσει βήμα , βήμα , μέρα τη μέρα!
Στη συνέχεια αφέθηκε στα μαγικά τους χεράκια για να το χρωματίσουν ! Ποιος είπε ότι η σκακιέρα μπορεί να έχει μόνο ασπρόμαυρα πιόνια ; Ποιος μπορεί να βάλει όρια στη φαντασία των παιδιών;
Το φτιάξαμε και σας το παρουσιάζουμε ένα φανταστικό πιόνι που είναι καράβι σε σχήμα λουλουδιού με φλόγες που μπορεί να κάνει όλες τις κινήσεις σαν τη βασίλισσα αλλά να βγάζει από το παιχνίδι με μια κίνηση όλα τα πιόνια που βρίσκονται σε απόσταση ενός τετραγώνου . Και μπροστά και πίσω και δεξιά και αριστερά και διαγώνια !
Με το έργο αυτό το νηπιαγωγείο μας δηλώνει συμμετοχή στον 1ο Μαθητικό Διαγωνισμό : “Σκακιστικές Δημιουργίες με στίχους και χρώματα”
Ξεκινώντας τους εορτασμούς για την ημέρα παιδικού βιβλίου στις 2 Απριλίου είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε στο νηπιαγωγείο μας τη συγγραφέα του βιβλίου , η τυχερή μου μέρα, Χρυσούλα Καρολίδου !
Η συγγραφέας ήρθε παρέα με τη μπλε βαλίτσα της και μας διάβασε το βιβλίο της . Παράλληλα μας εξήγησε πόσο σημαντικό είναι να υπενθυμίζουμε που και που στους μεγάλους να αφήνουν τα κινητά και τα τάμπλετ και να περνάνε περισσότερο χρόνο με εμάς τα παιδιά , μακριά από οθόνες !
Αλλά θύμισε και στα ίδια τα παιδιά πως αξίζει περισσότερο μια βόλτα στην παιδική χαρά και το παιχνίδι με φίλους από το παιχνίδι σε μια οθόνη .
Η βαλίτσα της συγγραφέως έκρυβε και παιχνίδια , ένα παιχνίδι μνήμης με στοιχεία από τις σελίδες του βιβλίου. Στη συνέχεια , μας επεφύλασσε και μια έκπληξη , φτιάξαμε μαζί της ακολουθώντας τις οδηγίες της ένα σελιδοδείκτη για να μας συντροφεύει στα επόμενα βιβλία που θα διαβάσουμε με τους γονείς!
Τα παιδιά της έδωσαν μια μεγάλη ζέστη αγκαλιά και την ευχαρίστησαν δίνοντας της ένα χειροποίητο γούρι ενθύμιο από το σχολείο μας !
Την Παρασκευή 21 Μαρτίου το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στα χελιδονίσματα που διοργάνωσε η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης.
Οι μαθητές δημιούργησαν με τα μικρά τους χεράκια χελιδόνια με χαρτί, κόλλα και ψαλίδι!
Ενώ εργάστηκαν ομαδικά και φτιάξανε χελιδονάκια με την τεχνική του τυπώματος
και παπαρούνες με το χρωματισμό φίλτρων.
Με τη συνοδία γονέων περπάτησαν μέχρι την κεντρική πλατεία όπου συγκεντρώθηκαν περισσότερα σχολεία της πόλης και παρουσίασαν το τραγούδι των χελιδονισμάτων που έμαθαν! Κατά την επιστροφή κρατώντας τα χελιδόνια στα χέρια συνέχισαν να τραγουδάνε τα Ανοιξιάτικα κάλαντα ενώ έγινε μια στάση στο 196 Coffee Roasters όπου τα παιδιά δέχτηκαν κέρασμα χυμό.
Τα χελιδονίσματα είναι παραδοσιακά τραγούδια που τα τραγουδάμε στις 21 Μαρτίου που είναι ημέρα Εαρινής Ισημερίας ! Τα παιδιά φτιάχνουν ομοιώματα χελιδονιών που τα στολίζουν με Μαρτάκια ( κόκκινη σε άσπρη κλωστή τυλιγμένη) και με λουλούδια. Γυρίζουν από σπίτι σε σπίτι και τραγουδάνε :
Χελιδονάκι πέταξε ,
βρήκε πύργοή κήπο και έκατσε
και γλυκοκαλάηδησε
Μάρτη Μάρτη μου καλέ!
Μάρτη Μάρτη μου καλέ,
και Απρίλη θαυμαστέ ή βροχερέ
τα πουλάκια αυγά γεννούν
και αρχινούν να τα κλωσούν
Την χελιδόνα που έχει και κουδουνάκια στο λαιμό της την στριφογυρίζουν με τα χεράκια τους για να ξυπνήσουν την Άνοιξη και για να καλωσορίσουμε την έλευση των χελιδονιών, τα οποία αποτελούν σύμβολα της ανανέωσης και της αναγέννησης της φύσης!
Στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας που προάγει το σχολείο μας και την επικείμενη παγκόσμια ημέρα συνδρόμου Down στις 21 Μαρτίου, είχαμε την τιμή και τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο χώρο μας το συγγραφέα αλλά και τον ήρωα του βιβλίου ‘Ο χαρτοπόλεμος ‘.
Συγκεκριμένα μας επισκέφθηκαν ο κ. Νίκος Τογγιαλιδης συγγραφέας του βιβλίου μαζί με τον χαμογελαστό αδερφό του και ήρωα της ιστορίας , Αργύρη .
Τα παιδιά τους υποδέχτηκαν με ενθουσιασμό και πήραν μέρος σε μια άκρως διαδραστική αφήγηση του συγκεκριμένου βιβλίου .
Επιπλέον , είχαν τη δυνατότητα να τους απευθύνουν τις ερωτήσεις που είχαν ετοιμάσει.Τέλος , ο κ. Τογγιαλιδης υπέγραψε το αντίτυπο του βιβλίου που έχουμε στο σχολείο μας και βγήκαμε πολλές πολλές φωτογραφίες !
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή