“Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση κι Ευθύνη”

Νοέ 202221

Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων με θέμα: «Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα στο νηπιαγωγείο»

Σκοπός του προγράμματος,, είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτόν και στον Άλλον καθώς και την έννοια, την αξία και την αποδοχή της διαφορετικότητας. Η καλύτερη κατανόηση του εαυτού μας και του άλλου δίπλα μας γίνεται μέσα από εμπειρίες.

Τα εργαστήρια, ξεκινούν με αισθητικοκινητικές δράσεις, παιχνίδια συγκρότησης ομάδας και τόνωσης των δεσμών της ομάδας.

  • Δημιουργήσαμε το «Το δέντρο της ομάδας μας» (δραστηριότητα σε Ολομέλεια με κατασκευή και κολλάζ), με στόχο τι τους αρέσει  και το «Συμβόλαιο της τάξης» (δραστηριότητα στην Ολομέλεια με συζήτηση και κολλάζ), με στόχο  να συμφωνηθούν και να καταγραφούν οι κανόνες εύρυθμης λειτουργίας της Ομάδας.

ομαδας

  • Παίξαμε το παιχνίδι «Ανταλλάσοντας εικόνες»,  κινητική δραστηριότητα και δραστηριότητα παρατήρησης και συζήτησης στην Ολομέλεια. Δώσαμε έμφαση σε πρόσωπα, ομοιότητες και διαφορές.  Στόχος ήταν να εντοπίσουν τα παιδιά ομοιότητες και διαφορές στους ανθρώπους, μέσα από εικόνες (πίνακες ζωγραφικής), αλλά και από την παρατήρηση του εαυτού τους και των συμμαθητών τους. Τα παιδιά παρατήρησαν τα ιδιαίτερα πρόσωπα στους πίνακες και συζήτησαν  για το πόσο διαφορετικοί είμαστε μεταξύ μας οι άνθρωποι και στην πραγματικότητα. Μπορεί όμως να διαφέρουμε στην εμφάνιση, αλλά όλοι έχουμε κάτι κοινό που είναι πιο σημαντικό από όλα: Τα συναισθήματα! Τα συναισθήματα, φαίνονται στα μάτια των ανθρώπων, ανεξαρτήτου χρώματος και σχήματος».

συναισθήματα    παιχνιδι

  • Ζωγραφίσαμε “Πρόσωπα πολλά-πρόσωπα διαφορετικά”.

πολλά

  • Διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε την ιστορία “Το Κάτι Άλλο”. Ζωγράφισε το κάθε παιδί το δικό του “Κάτι Άλλο”.

κατι άλλο     δικο μου κατι άλλο 

  • Με αφορμή το ντοκυμαντέρ “4,1 μίλια” που αφορά τη διάσωση προσφύγων, τα παιδιά έδωσαν ιδέες για την ένταξη παιδιών προσφύγων στην τάξη.

.jpg

  • Με αφορμή την ιστορία “Ένας για όλους και όλοι για έναν”, των Weninger και Tharlet, τα παιδιά ζωγράφισαν τι κάνει τον καθένα να νιώθει ξεχωριστός. Έπειτα πρότειναν λύσεις ώστε να βοηθήσουν τους ήρωες της ιστορίας ανάλογα με το είδος της αναπηρίας που αντιμετώπιζε ο καθένας.

.jpg  .jpg

  • Διαβάσαμε το παραμύθι  “Γάλα με κακάο” και το δραματοποιήσαμε τόσο
    τα αγόρια όσο και τα κορίτσια.
    Το γάλα με το κακάο μαλώνουν τόσο πολύ που…
    … στο τέλος γυρίζουν την πλάτη το ένα στο άλλο.
    Ώσπου μια μέρα ένα παιδάκι αποφασίσει να τους κάνει φίλους. Παρά τις
    διαμαρτυρίες τους , τους ρίχνει και τους δύο στην κατσαρόλα, τους
    ανακατεύει καλά-καλά…
    …κι από τότε το γάλα με το κακάο αγκαλιασμένα και αγαπημένα έγιναν
    οι καλύτεροι φίλοι.

.jpg   ΜΕ ΚΑΚΑΟ

.jpg     DSC06245 Small 2

  • Βρήκαμε το ποίημα και το ζωγραφίσαμε.

1    2   

DSC06246 Small

  • “Το παζλ της τάξης μας”. Όλοι διαφορετικοί αλλά όλοι ίσοι!

.jpg

  • Με το σύνθημα: « Όλοι ίσοι αλλά διαφορετικοί» μάθαμε και ζωγραφίσαμε τα είδη των γραμμών. Κάναμε κύκλους με διάφορα καπάκια, καμπύλες όπου τα χέρια μας γίνανε δέντρα και ταξίδεψε η γραμμή μας και ευθείες γραμμές χρησιμοποιώντας κολλητική ταινία. Όλες γραμμές αλλά διαφορετικές μεταξύ τους.

Viber 2022 11 24 21 04 24 235

  • Συζητήσαμε και αναλύσαμε έννοιες και αξίες που πηγάζουν από την αποδοχή της διαφορετικότητας.
    Φιλοτεχνήσαμε τις λέξεις με ευθείες γραμμές, τελείες και καμπύλες. Ομαδική δουλειά όπου οι μαθητές αντιστοίχισαν τα γράμματα, τα ζωγράφισαν, τα έκοψαν και τα κόλλησαν στις λέξεις Διαφορετικότητα, Ισότητα, Αποδοχή, Αγάπη, Σεβασμός.

Viber 2022 11 24 21 05 16 984

από κάτω από: 2022-2023, ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση κι Ευθύνη”    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ιστορικό

European Radio Logo
Νοέμβριος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Translate

Σκακιστική άσκηση



Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων