Στο νηπιαγωγείο μας επιλέξαμε φέτος,
στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού,
να συμμετέχουμε στη συμμαχία δράσης της συναδέρφου Λίας Ρίζου
με τίτλο: “color monster mix up“
Η δράση αυτή ταίριαζε απόλυτα στην τάξη μας, καθώς έχουμε ως
θεματική διακόσμησης και κούκλες τάξης: «Τα πολύχρωμα, ζωηρά τερατάκια»,
ενώ η ενότητα που επεξεργαζόμασταν στο σχολείο ήταν: τα συναισθήματα!
Αρχικά, διαβάσαμε το υπέροχο βιβλίο «Το Τερατάκι των Συναισθημάτων»
της Anna Llenas (εκδόσεις Παπαδόπουλος),
μέσα από το οποίο γνωρίσαμε καλύτερα τα συναισθήματά μας.
Με αφορμή την ιστορία, συζητήσαμε πως όλοι νιώθουμε όλα τα συναισθήματα
– χαρά, λύπη, θυμό, φόβο, ηρεμία, αγάπη – και πως πολλές φορές αυτά μπερδεύονται μέσα μας,
όπως συνέβη και στο τερατάκι του βιβλίου.
Μέσα από παιχνίδια και βιωματικές δραστηριότητες μάθαμε ότι όλα τα συναισθήματα
έχουν το ρόλο τους, ενώ κανένα δεν κρατά για πάντα.
Στη συνέχεια, υλοποίησαμε δυο δραστηριότητες προγραμματισμού, καθώς
το τερατάκι των συναισθημάτων μπέρδεψε τα συναισθήματά του
και στο 2ο Νηπιαγωγείο Ωραιοκάστρου, όπως και σε άλλα σχολεία!
Αρχικά, παίξαμε με τη μελισσούλα beebot.
Φτιάξαμε ένα δάπεδο προγραμματισμού όπου κλείσαμε κάθε συναίσθημα σε ένα «βάζο»
και τα παιδιά, δουλεύοντας συνεργατικά,
περνούσαν από το ένα βάζο στο άλλο, ακολουθώντας οδηγίες, με στόχο
να φτάσουν τελικά στο βάζο της αγάπης, όπως και στο βιβλίο.
Ένα παιδί ήταν κάθε φορά ο οδηγός της μελισσούλας,
ενώ οι υπόλοιποι έδιναν προφορικές ή οπτικές οδηγίες με βέλη,
μαθαίνοντας έτσι τις βασικές αρχές του προγραμματισμού.
Έπειτα, αποκωδικοποιήσαμε ένα φύλλο εργασίας
και… φανερώθηκε το τερατάκι της ηρεμίας! 
Στο τέλος, λάβαμε και πιστοποιητικό συμμετοχής για τη δράση μας,
γεμάτοι χαρά και πολύχρωμα συναισθήματα!
|
|





