Τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο μας ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα με τους κανόνες που θα πρέπει να υπάρχουν στην τάξη μας προκειμένου να λειτουργούμε σωστά και με ασφάλεια για όλους.
Τα παιδιά πρότειναν πολλούς κανόνες αλλά συναποφασίσαμε να “γράψουμε” τους πιο βασικούς για να μην τους ξεχνάμε.
Τους δραματοποιήσαμε μέσα στην τάξη σε ζευγάρια, μιλήσαμε για τις σωστές-επιτρεπτές συμπεριφορές και τις λάθος- μη επιτρεπτές, διαβάσαμε το παραμύθι “Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε “, ακούσαμε την ιστορία του Τζάτζαλου, φτιάξαμε κολλάζ για το τί επιτρέπεται να κάνουμε με τα χέρια μας και τέλος, βγήκαμε φωτογραφίες παίζοντας βιωματικά τους κανόνες που επιλέξαμε να ισχύουν στην τάξη, κάναμε το “Συμβόλαιο” μας και υπογράψαμε όλοι ότι δεχόμαστε και θα ακολουθούμε αυτούς τους κανόνες.
Διαβάσαμε επίσης το βιβλίο “Τα χέρια δεν χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε”, μια πολύχρωμη ιστορία αγάπης και συνύπαρξης που μας βοηθάει να καταλάβουμε πόσα ωραία και χρήσιμα πράγματα μπορουμε να κάνουμε με τα χέρια μας. Το παίξαμε, το ζωγραφίσαμε, και φτιάξαμε και την ομαδική μας, αφού “δώσαμε τα χέρια”!
Κάναμε κι ένα παιχνίδι με τους κανόνες της τάξης που συναποφασίσαμε, έναν διαγωνισμό ανάμεσα στον “Κύριο Χαρούμενο” που κέρδιζε τους θετικούς κανόνες, και τον “Κύριο Λυπημένο” που κέρδιζε τους αρνητικούς. Μαντέψτε… ο “Κύριος Χαρούμενος” σάρωσε!
Ζωγραφίσαμε τον αγαπημένο μας κανόνα…
Τέλος, οι οικογένειες των παιδιών κατέγραψαν κάποιους σημαντικούς κανόνες που τηρούν στο σπίτι. Τα παιδιά μας παρουσίασαν αυτούς τους κανόνες και τους συζητήσαμε, κατανοώντας ότι σε κάθε ομάδα, μικρότερη ή μεγαλύτερη, ακολουθούμε κάποιους κανόνες συμπεριφοράς.