Επίσκεψη στον Ιερό Ναό Υψώσεως Τιμίου Σταυρού

Σήμερα πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στην εκκλησία της Γαλήνης στα πλαίσια της γιορτής των Χριστουγέννων. Ο παπάς μίλησε στους μαθητές-τριες για τις δύο μεγάλες γιορτές που πλησιάζουν, τα Χριστούγεννα και τα Θεοφάνια και παρατηρήσαμε το χώρο και τις τοιχογραφίες της Εκκλησίας. Ακολούθησε το μυστήριο της Θείας Μετάληψης. Στο τέλος, ο πάτερ-Λάζαρος κέρασε τα παιδιά γλυκά και χυμούς!

 

1734944803683

 

 

Χριστουγεννιάτικες Ευχαριστίες

photo cover main 9

 

Ευχαριστούμε πολύ το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας

που βρίσκεται πάντα στο πλάι μας σε ό,τι χρειαστούμε!

Η αγορά παιχνιδιών, υλικών κατασκευών και γλυκισμάτων ήταν πολύτιμη για εμάς!

IMG 3227      IMG 3228

Ακόμη, ευχαριστούμε το γονέα κ. Α. Γούναρη για το χριστουγεννιάτικο δέντρο από παλέτες

και τη μητέρα  κ. Π. Δανατζή για τα φυσικά υλικά κατασκευών.

Δέντρα – Στολίδια στην αυλή μας

Οι μαθητές/τριες του 2ου Νηπιαγωγείου Ωραιοκάστρου, στα πλαίσια του προγράμματος

“Φυτεύω και υιοθετώ ένα δέντρο, δίνω ανάσα στη γη”

στόλισαν την ελιά που είχαν φυτέψει προηγούμενη χρονιά. Αξιοποιήσαμε παλιά CD και τα μετατρέψαμε σε χριστουγεννιάτικα στολίδια.

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!!!

viber image 2024 12 14 09 04 29 188a viber image 2024 12 17 21 58 19 387

viber image 2024 12 14 09 04 29 960aviber image 2024 12 17 21 58 19 026

viber image 2024 12 14 09 08 09 884 viber image 2024 12 14 09 08 08 808          1734944790548

viber image 2024 12 14 09 08 06 213viber image 2024 12 14 09 08 06 441   

viber image 2024 12 17 21 41 08 067viber image 2024 12 17 21 41 08 590

Η συμμετοχή μας αναρτήθηκε στο padlet της ανάλογης δράσης, η οποία διοργανώνεται από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, δια της Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δρ. Β. Ιππέκη.

ΔΠΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης: Εκπαιδευτική Δράση Π.Ε. με θέμα «ΔΕΝΤΡΑ “ΣΤΟΛΙΔΙΑ” ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΜΑΣ» στο πλαίσιο του Εκπαιδευτικού Προγράμματος Π.Ε. «Φυτεύω και Υιοθετώ ένα δέντρο, δίνω ανάσα στη γη»

 

11 Δεκεμβρίου -Παγκόσμια Ημέρα Παιδιού

b112bc child1 1

Στις 11 Δεκεμβρίου σε όλο τον πλανήτη γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού.

Είναι η μέρα της ίδρυσης της UNICEF , που δημιουργήθηκε από την Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1946,

με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των ανηλίκων, την παροχή μακροπρόθεσμης ανθρωπιστικής τους βοήθειας

και τη στήριξη σχετικών αναπτυξιακών προγραμμάτων.

 Με αφορμή λοιπόν τη μέρα αυτή, συζητήσαμε βάσει εικόνων τις ομοιότητες και διαφορές των παιδιών σε διάφορα μέρη της Γης,

τις ομοιότητες και διαφορές τους στην εμφάνιση, τον τρόπο ζωής και τις ανάγκες μας.

Στη συζήτηση μπήκε η Λέξη ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ.

Εξηγήσαμε τον όρο και πως τον βιώνουμε στην καθημερινότητα μας.

Μέσα από μια παρουσίαση sway (πηγή Τάνια Μάνεση): https://sway.cloud.microsoft/J9Uo81uG85OFiqPy?ref=Link

μιλήσαμε για τα δικαιώματα των παιδιών:

IMG 3140 1

• Το βασικό δικαίωμα των παιδιών είναι να καλύπτονται όλες τους οι ανάγκες για τροφή, νερό, σπίτι, γονείς, αγάπη, ευτυχία,

ασφάλεια, φροντίδα, υγεία, ειρήνη, ισότητα, παιχνίδι, μόρφωση, δίκαιη μεταχείριση και να ακούγεται η φωνή τους!

• Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα στη ζωή, την επιβίωση και την ανάπτυξη.

• Οι γονείς έχουν τον πιο σημαντικό ρόλο στην ανατροφή τους.

• Η οικογένεια έχει την ευθύνη να βοηθά το παιδί να μαθαίνει να ασκεί τα δικαιώματά του και να εξασφαλίζει την προστασία του.

• Οι ενήλικες πρέπει να κάνουν αυτό που είναι καλύτερο για τα παιδιά. Όταν παίρνουν αποφάσεις, πρέπει να σκέφτονται τις συνέπειες που θα έχουν σε εκείνα.

• Το κράτος έχει ευθύνη για την εξασφάλιση και την προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών.

Πρέπει να βοηθά την οικογένεια να τα προστατεύει και να δημιουργεί ένα περιβάλλον όπου θα μπορούν να μεγαλώσουν και να αναπτυχθούν πλήρως.

Στη συνέχεια, παίξαμε παιχνίδια:

και ζωγραφίσαμε τα δικαιώματα μας:

IMG 3139

ώστε να νιώθουμε ευγνωμοσύνη για όσα έχουμε

αλλά και να διεκδικούμε όσα δικαιούμαστε και μας αξίζουν!

Διαγωνισμός για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025

Με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2025, το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευναςπροκηρύσσει πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό με διαφορετικά θέματα για την Πρωτοβάθμια και την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το θέμα του διαγωνισμού για τους μαθητές/τριες της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι:«Λέμε ΟΧΙ στον Διαδικτυακό Εκφοβισμό: Μαθαίνουμε, Προστατευόμαστε, Στηρίζουμε!»

Μαθητές/τριες από την Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ατομικά ή ομαδικά καλούνται να δημιουργήσουν υλικό σχετικό με τις μορφές του διαδικτυακού εκφοβισμού, τα μέτρα αυτοπροστασίας, τις επιλογές διαχείρισης που έχει κάποιος είτε είναι θύμα είτε μάρτυρας ενός περιστατικού.

Οι στόχοι για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι:
  • Να μάθουν και να υιοθετήσουν ορθές συμπεριφορές διαδικτυακής χρήσης.
  • Να μάθουν να αναγνωρίζουν τις μορφές του διαδικτυακού εκφοβισμού και τους ορθούς τρόπους αντιμετώπισής του.
  • Να αναπτύξουν στρατηγικές απόκρισης στη διαδικτυακή βία, συμπεριλαμβανομένης της αναφοράς της (report) και του αποκλεισμού (block).
  • Να αποκτήσουν κριτική ικανότητα και ενσυναίσθηση στο διαδίκτυο.
  • Να καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας, υπευθυνότητα και κοινωνικές δεξιότητες.

Αρχικά γίναμε υποστηρικτές του εορτασμού της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου με τη δήλωσή μας στο χάρτη των υποστηρικτών.

Χάρτης Υποστηρικτών

Αποφασίσαμε στη συνέχεια να συμμετέχουμε στο διαγωνισμό, στέλνοντας άλλη μια φορά μέσα από τη συμμετοχή μας ένα ηχηρό μήνυμα: ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ!

Συζητήσαμε για το διαδίκτυο, τί είναι και πως αποκτούμε πρόσβαση σε αυτό, και τι θα πρέπει να προσέχουμε όταν είμαστε στο διαδίκτυο. Παρακολουθήσαμε σχετικό υποστηρικτικό υλικό και εκφράσαμε ιδέες και συναισθήματα.

Τέλος, αποφασίσαμε να στείλουμε το δικό μας μήνυμα για τον διαδικτυακό εκφοβισμό με μια αφίσα που δημιουργήθηκε από τις ιδέες, τα συναισθήματα και την καλλιτεχνική έκφραση των παιδιών.

Διαγωνισμός Ασφαλές Διαδίκτυο 2025

3 Δεκέμβρη-Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

 

 

Με Εικόνα2

αφορμή την Παγκόσμια μέρα Ατόμων με αναπηρία,

ασχοληθήκαμε στο Νηπιαγωγείο μας

με δραστηριότητες ενημέρωσης των νηπίων ως προς την αναπηρία,

την διαπραγμάτευση της έννοιας “διαφορετικότητα”

και την ενίσχυση της ευαισθητοποίησης και ενσυναίσθησής μας ως προς

τα άτομα αυτά.

Αρχικά, αναφερθήκαμε στα είδη αναπηρίας (ορατές και αόρατες):

Εικόνα1

και συζητήσαμε το τι σημαίνει η λέξη “αναπηρία”. Εστιάσαμε πως μπορεί να φαίνεται, αλλά και όχι, να είναι στο σώμα ή στο μυαλό.

Ειδικότερα, μέσα από προβολή εικόνων, συζητήσαμε με τα παιδιά για:

– Αναπηρία στο Λόγο και την ακοήΕικόνα3Εικόνα4  Μιλήσαμε για χρήση ακουστικών, τη νοηματική γλώσσα, μαντέψαμε την καθημερινότητα, τις δυσκολίες και τις “αλλαγές” που χρειάζεται να κάνει κάποιος με αυτά τα χαρακτηριστικά στη ζωή του.

– Αναπηρία στην όραση:

Εικόνα5   Εικόνα6  Μιλώντας για ανθρώπους με ολική ή μερική τύφλωση εστιάσαμε στη ζωή των τυφλών παιδιών. Θέσαμε ερωτήματα και συζητήσαμε το πώς τρώνε, περπατάνε, πως γράφουν και διαβάζουν στο σχολείο, πως περπατάνε στο δρόμο και τι θα μπορούσε να λειτουργήσει βοηθητικά:

Εικόνα7

Μάθαμε για τη γραφή braille, τους σκύλους οδηγούς και το “λευκό μπαστούνι”.

Κινητική Αναπηρία:

και σε αυτή την περίπτωση, οι εικόνες μίλησαν από μόνες…

Εικόνα8 Εικόνα9 Εικόνα10

Η ταύτιση των παιδιών ήταν μεγάλη και διαπραγματευτήκαμε κυρίως το πως ανταπεξέρχεται ένα μη αρτιμελές άτομο ή ένα άτομο σε αμαξίδιο όσα καλείται να κάνει κάθε μέρα.

Σε όλες αυτές τις ερωτήσεις, δώσαμε την απάντηση: “αλλάζοντας τον τρόπο που κάνει τα πράγματα”.  Μιλήσαμε για ράμπες, ειδικά αυτοκίνητα, ειδικές κούνιες κτ.

Εικόνα12 Εικόνα11 Εικόνα13

Τονίσαμε ιδιαίτερα το πόσο σημαντικό είναι να μην παρκάρουμε σε θέσεις με αυτό το σήμα     :Εικόνα14

Η κυρία Έμυ διηγήθηκε τη δική της ιστορία, καθώς μετά από ένα ατύχημα έχει κινητικές δυσκολίες. Περιέγραψε τις αλλαγές στη ζωή της, ενώ τόνισε πόσο τη στενοχωρεί όταν οι άνθρωποι δεν κατανοούν τη δυσκολία της να περπατήσει πχ. στο ταμείο ενός σούπερ μάρκετ, όταν αργεί.

-Αόρατη Αναπηρία: αυτή που δε φαίνεται

Επιπρόσθετα, αναφερθήκαμε στην αναπηρία που δε φαίνεται εύκολα και έχει να κάνει κυρίως με τη σκέψη και συμπεριφορά μας. Κάποιοι άνθρωποι δυσκολεύονται με τους ήχους, τη βλεμματική επαφή, την επικοινωνία ή και την αφή.

Συμφωνήσαμε πως πρέπει να αγκαλιάσουμε τις ανάγκες τους και να τους δώσουμε χρόνο και χώρο.

Εικόνα15Εικόνα16

Στη συνέχεια, παίξαμε:

– γίναμε ένα παιδάκι που δε βλέπει και πρέπει να καθίσει στο τραπεζάκι για φαγητό

–  ένα παιδάκι που έχει πατερίτσες/ νάρθηκα και πρέπει να φέρει μαρκαδόρους

–  ένα παιδάκι που δε μιλάει και θέλει να επικοινωνήσει πως θέλει να πιει νερό.

Τέλος, συζητήσαμε και μάθαμε πως πρέπει να αντιμετωπίζουμε ανθρώπους με αναπηρία, ώστε παρά την καλή μας πρόθεση κάποιες φορές, να μη γίνουμε αγενείς ή πιεστικοί:

Εικόνα17Εικόνα18Εικόνα19 Εικόνα20

Ακόμη, διαβάσαμε βιβλία για τη διαφορετικότητα:

Εικόνα21 Εικόνα22 Εικόνα23

Κλείνοντας, καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως όλοι είμαστε ξεχωριστοί και το μόνο που χρειαζόμαστε όλοι είναι αποδοχή και σεβασμό.

ΜΗ ΒΛΕΠΕΙΣΤΗΝ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΜΟΥ,
ΔΕΣ ΕΜΕΝΑ!

Εικόνα24

Ευχαριστίες

ευχαριστούμε θερμά το φαρμακείο της κυρίας Αγγελίδου Κατερίνας

που βρίσκεται

στη Γαλήνη Ωραιοκάστρου

για την πολύτιμη προσφορά  σε αναγκαία προϊόντα

για το σχολικό μας φαρμακείο.

Επίσης, ευχαριστούμε τον Σύλλογο Γονέων του σχολείου μας και τον

πρόεδρο μας κ. Βασίλη Καντούρη για την προσφορά τσαντών βιβλιοθήκης

και υλικών για χριστουγεννιάτικες κατασκευές.

cropped images of cartoon children and books eating learning preschool 2