Τσαντες και φακελοι εργασιων!

Οι φάκελοι μας γέμισαν και στολιστηκαν  στις τσαντες μας μπήκαν χειροτεχνίες και ενθύμια!

Όλα είναι έτοιμα ώστε τα μικρά παιδικα χεράκια να δουν και να δείξουν όλο καμάρι και υπερηφάνεια τους “κοπους” και τα κατορθώματα μιας ολόκληρης χρονιάς!

20240613 121148 20240613 120435 20240613 120014

Καλοκαιρινη γιορτη

Άλλη μια όμορφη σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της και δεν υπάρχει πιο καταλληλος τρόπος να ολοκληρωθεί από μια γιορτή!

Σας περιμένουμε λοιπόν να γιορτάσουμε μαζί!

Οι προσκλήσεις και τα σκηνικα μας!

20240613 134706 20240613 134628 Messenger creation cf063dea 376d 4048 b218 b2c04218d2b8 Messenger creation 0389ca95 e040 405a b6a2 5d093b5f7a02 Messenger creation 83a5de0a 84d3 4ab3 8b03 2f50d1ac497b

Καλοκαιρινες κατασκευες!

Όμορφες καλοκαιρινές δημιουργίες από τα χεράκια μας …

Καλοκαιρινό στεφάνι με φάρο, λαμπερά χρυσόψαρα, κάρτα με το αποτύπωμα μας, ταξιδιάρικα καραβια και όμορφα κηροπήγια.

Τα κηροπήγια αποτελούν δωρο από τις εκπαιδευτικούς προς τα παιδιά!

20240612 093021 20240612 093203 20240612 104044 20240612 092855 20240612 11133520240612 092637

4o Εργαστήριο Δεξιοτήτων – «Μικροί Μετεωρολόγοι»

Θεματικός Κύκλος: «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία»

Υποενότητα: «STEM/STE(A)Μ»

Τίτλος: «Μικροί Μετεωρολόγοι»

Σκοπός του εργαστηρίου ήταν η γνωριμία με τα βασικά στοιχεία της επιστήμης της μετεωρολογίας, μέσα από την καλλιέργεια μιας δομημένης νοητικής διαδικασίας της μορφής: Προβληματίζομαι-Σκέφτομαι-Ενεργώ. Εκπαιδευτικοί και μαθητές λειτουργήσαμε στα πλαίσια της φιλοσοφίας του STEM/STE(A)M, το οποίο αποτελεί μια εκπαιδευτική πολιτική, με δραστηριότητες που αναφέρονται στις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, την Επιστήμη της Μηχανικής και των Μαθηματικών. Κυρίαρχο ρόλο στη διδασκαλία με STEM αποτελεί η επίλυση ενός προβλήματος, η ανακαλυπτική-διερευνητική μάθηση και η δημιουργική εμπλοκή των μαθητών στην ανακάλυψη της λύσης. Οι μαθητές ενθαρρύνονται να απαντούν σε ερωτήματα, να εμπλέκονται σε παιγνιώδεις δραστηριότητες και να αναστοχάζονται για την επίλυση ενός προβλήματος. Οι δραστηριότητες STEM, εστιάζοντας στην συνεργασία, κεντρίζουν το ενδιαφέρον των μαθητών, καλλιεργούν την φαντασία και την κριτική τους σκέψη και ενισχύουν γενικότερα την οξυδέρκειά τους.

Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας, εισήχθησαν ομαλά στις έννοιες της μετεωρολογίας, ξεκινώντας με τον Μύθο της Περσεφόνης. Στόχος ήταν η κατανόηση της εναλλαγής των εποχών και τα εκάστοτε καιρικά φαινόμενα που λαμβάνουν χώρα. Έτσι λοιπόν, παρακολουθήσαμε σε βίντεο το μύθο και έπειτα τον δραματοποιήσαμε.

0 02 05 a1ff4c1a9d772f05506be3f07d1d864dc07be85fcd9892690d1b4222d840b63f 2a959b2d 0 02 05 8e6a5135ae6bae0dcfaedd1bd7e417151f3bd5d783b4733c58c65cfb93adebb1 bc6270a8

 

 

 

 

Μιλήσαμε για την αγαπημένη μας εποχή και τον αγαπημένο μας καιρό, με έμφαση στο τι είναι αυτό που μας κεντρίζει το ενδιαφέρον και γιατί μας αρέσει τόσο πολύ.

Σιγά-σιγά γνωρίσαμε όλα τα καιρικά φαινόμενα, τα ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε ένα παιχνίδι-κώδικα, στο οποίο πρωταγωνίστρια ήταν το ρομπότ μας, η μέλισσα. Σκοπός ήταν να ξεπεράσει όλα τα “εμπόδια” και να φτάσει στον λαμπερό ήλιο. Προσοχή!! Κάθε φορά τα “εμπόδια-καιρικά φαινόμενα” αλλάζουν θέση…

0 02 05 f71b16661fc18b4dbb6700b5688031627ac097a22bb0600df756004c027ab8ed 862c7252

 

 

 

 

Άραγε, έχουμε παρατηρήσει πως νιώθουμε όταν ακούμε ένα ήχο της φύσης; Εμείς το μάθαμε. Περπατώντας αμέριμνοι, ξαφνικά μια αστραπή, ή μια βροχή, ή μια καταιγίδα, ή ακόμα και ένας δυνατός αέρας, μας σταματούσαν και γινόμασταν «αγαλματάκια, ακούνητα, αμίλητα, αλλά εκφραστικά».

0 02 05 f5d60c289723ffad561cf7b08c6b4ca0f8958d743ec385b4f24a62f5f2a22d91 d6bba695

 

 

 

 

 

 

 

 

Ακολούθησαν και άλλα παιχνίδια με έμφαση τη δραματοποίηση, την έκφραση συναισθημάτων και την αναπαράσταση εικόνων από διάφορες καιρικές συνθήκες, σε συσχετισμό με τις πράξεις και την καθημερινότητά μας.

0 02 05 de10896668cab0e7895bc43ab0499dcbaff86c5a08ccf7f6554872c32b21cd4e 8bc1b0d

 

 

 

 

Επειδή μας αρέσει να ανακαλύπτουμε το άγνωστο κάναμε προβλέψεις για τον καιρό της επόμενης ημέρας και συλλέξαμε δεδομένα από το σύνολο των μαθητών της τάξης μας, καταχωρώντας τα σε ραβδογράμματα, ως άλλοι μικροί ερευνητές. Παράλληλα, αναρωτηθήκαμε και πήραμε απαντήσεις στο γιατί έχουμε κρύο ή ζέστη. Πως είναι η Γή μας και που είναι ο ήλιος. Κάπως έτσι οδηγηθήκαμε και στην αυλή, όπου ανακαλύψαμε με την βοήθεια του ήλιου και της πυξίδας, τα σημεία του ορίζοντα. Βροντοφωνάξαμε το αυτοσχέδιο ποιηματάκι μας: ΒΟΡΡΑΣ ΚΑΙ ΝΟΤΟΣ, ΔΥΣΗ, ΑΝΑΤΟΛΗ, δείχνοντας τα σημεία πάνω στο σώμα μας.

0 02 05 e15de159b34e23a0b7fef9ee73d33c39217214bf0abbf086ebbf36fdd0ec85da b8cc80d8 0 02 05 7cc7f596d4aa8599217e5bbf972af439877e387e3606db340eb0c4d6fa7634e6 2d813d56

 

 

 

 

Με τη χρήση διαφόρων εκπαιδευτικών λογισμικών στον υπολογιστή, αλλά και με το ρομπότ μέλισσα, ξεκαθαρίσαμε ακόμα καλύτερα το τι σημαίνει καιρός, ποια είναι τα σύμβολά του και τι φοράμε ανάλογα με το κάθε καιρικό φαινόμενο.

0 02 05 4acc89fa542007ca2cb76222fca8c0ae094e69ec52e8204556e0643ae8ea2028 dc061e4d 0 02 05 0ddda98000c2044bd50f380734100e81189df3577feefeae691d5cb82d142e30 857a8996 0 02 05 66fcba76a61303da6a15995434d23af6746a715b0221e2d172865dbd7236a1ab d9cadb2f 0 02 05 691c542bed4c768615993c11eeecd1dc9d39d059c17efaffb58450d4d30c774a e28bc9c1 0 02 05 9b4239a5b0123a55dfa48f3e1655ec188d1951f67b2937d19f3a98dca21a013a befb2cc2 0 02 05 0189f0933f7ea467e91624bae281ac0bfd3400a28a07e30035329b421d4036d2 ccedc2d8 0 02 05 67cc1f0b5707cf3d3b0bc33d8655400323aa1fb74287c9b3aec51ad6e10c1b00 113bbc8e

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πάνω στη Γή, σε κάθε χώρα του πλανήτη, την ίδια στιγμή κάνει τον ίδιο καιρό; ΌΧΙ! Εξερευνώντας την Γή από ζωντανό δορυφόρο είδαμε πως σε άλλα μέρη μπορεί να βρέχει, σε άλλα να έχει ακόμα χιόνια ή να έχει τέτοιο αέρα που να σηκώνει αγριεμένα κύματα στις θάλασσες. Ακόμα και στην χώρα μας την Ελλάδα, κάθε περιοχή δεν έχει τον ίδιο καιρό. Αλλού έδειχνε σύννεφα, αλλού ένα τεράστιο ήλιο και αλλού λίγη βροχή. Ακόμη μάθαμε και για την θερμοκρασία. Στην όχι και τόσο μακρινή Σαχάρα, ο δορυφόρος έδειχνε τα πάντα κιτρινοπορτοκαλί, ενώ στις περιοχές με πάγο όλα ήταν μπλε. Είναι και αυτός ένας τρόπος μέτρησης και συμβολισμού της θερμοκρασίας από την επιστήμη της μετεωρολογίας.

0 02 05 90db14a7375be7f29aa27cf2d1a29412de017b11300efd1210b31269088555cb 2dfb27c6

 

 

 

 

 

 

 

Ήμασταν σίγουροι ότι τα είχαμε μάθει όλα. Τα είχαμε όμως; Χμμ… πως γίνεται να είσαι ένα μικρός μετεωρολόγος χωρίς να κάνεις τον μετεωρολόγο; Έπρεπε να μεταδώσουμε τις γνώσεις μας στο κοινό μας και δεν υπήρχε καλύτερος τρόπος από ένα Δελτίο Καιρού στην τηλεόραση! Αφού πρώτα παρακολουθήσαμε δελτία καιρού από γνωστά κανάλια της τηλεόρασης, βγάλαμε τον χάρτη της Ελλάδας, τον μελετήσαμε λίγο, βρήκαμε που είναι ο Βορράς, ο Νότος, η Δύση και η Ανατολή. Στην συνέχεια, θυμηθήκαμε μεγάλες πόλεις της χώρας μας, τοποθετήσαμε τα σύμβολα του καιρού, με τις αντίστοιχες θερμοκρασίες και ξεκινήσαμε το δελτίο μας! Το διασκεδάσαμε τόσο πολύ που το ξανά κάναμε και σε ζευγάρια.

0 02 05 a67c6158706e90ef8290f0900be7af572a50c80f7e588717fd5baaadfab7597b 30e65fd8

 

 

 

 

0 02 05 725845a7f671bd8af0936446942fcc23db5b89f4dc873c8e2697691a36c80da1 200f53470 02 05 2bf34002e226112d233905ec6224117f5419a67c0176f637dab5868a9ff14d81 28dddd9e

0 02 05 a991ef70807ad7e073e679c8125357fc85ed03297d907bfeec7ec7ed1cbd5407 c4425642

 

 

0 02 05 66963f55440e82ca70bccc76fee4bdf15df34ee856cce958231d1cbe11f889f9 f05a5c66

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Επιστήμονας χωρίς πειράματα δεν γίνεται. Έτσι και εμείς παρατηρήσαμε, διατυπώσαμε υποθέσεις, καταγράψαμε δεδομένα, αλλά μάλιστα δημιουργήσαμε και καιρικά φαινόμενα μέσα στην τάξη μας. Δεν παραλείψαμε να επωφεληθούμε από ένα πείραμα και να εκτονώσουμε την ενέργειά μας μέσα από “messy play”.

0 02 05 1a2c00f4e7632a2dda686c22674efb8344c9d711e411e9917addd6f3851ec39d df381332 0 02 05 f0976c83a358bc2591855767fd1720eb66698ef135fc53e39bf0d224aa5caa4b 3b0dbb3f

 

 

 

 

0 02 05 dd6e8658e11cf1d71471f8346c7df99cab9cfde29a80283f36a65191e4c65b77 6dbe725e

0 02 05 66ed621b3c87a6d67b39024ffd44683fc92fcf96f0fcb7898c0ed9089c8473ef bbfb0392

0 02 05 21ea4d6b69ee78be584aab99559248624a98260f539c48f6f888019dde04aac4 68fb7fa9

0 02 05 5de54849f8116e1b0d131a8d8caa67ae250f3f8330a62ceb26f781b2f811b5cd c2543667

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μία ακόμη λύση εκτόνωσης και ταυτόχρονα χαλάρωσης ήταν το ψυχοκινητικό μας παιχνίδι «Οι 4 Εποχές» του Vivaldi. Γίναμε πουλιά, πετάξαμε σε δέντρα και αγρούς την άνοιξη, κολυμπήσαμε σε βαθιά και δροσερά νερά το καλοκαίρι, κρυφτήκαμε για να προστατευτούμε από τις πρώτες φθινοπωρινές βροχές και κάτσαμε στο τζάκι να ζεσταθούμε από το βαρύ κρύο του χειμώνα.

0 02 05 20f63c489567909534847389c2159136d45b74c3a7e57a29c4d37c9b5decdb1d e10f8fbe

 

 

 

 

Για το τέλος, σας αφήσαμε την ατομική μας κατασκευή, ένας τροχός με διάφορα καιρικά φαινόμενα και ένα θερμόμετρο που κάθε φορά θα το ρυθμίζουμε ανάλογα με το πόσο ζέστη ή κρύο κάνει. Το πιο σημαντικό όμως ήταν η ομαδική μας κατασκευή, δηλαδή ένας πρωτότυπος μετεωρολογικός σταθμός, που στήθηκε στην αυλή του σχολείου μας, αποτελούμενος από ένα βροχόμετρο, ένα ανεμοδείκτη και ένα ηλιακό ρολόι. Ε μάλιστα…. τώρα ήμασταν και εμείς κανονικοί επιστήμονες, «Μικροί Μετεωρολόγοι»!!!!!

0 02 05 1c05dbd9e6b43080f8544845ddae871d181f7bdf6791346d1c6011d09bb3b083 491d37d7 0 02 05 3cb93f58713cabe52d40d65e5e68db32f48291ff550d7f6d1b287935625a3ca7 141247b 0 02 05 619d26011d26251e70392c8811121cf12d6b8e2b7573313fe5f3ad676528e89b 77807945 0 02 05 09233017ceb53cc6f972247aaebf209434a31875b2bba61f2bd94c1cd1109d3b d4b5553a

 

 

8α YouSmile Awards

Παραλάβαμε τα Αναμνηστικά για τη συμμετοχή μας στον 8ο Διαγωνισμό YouSmile Awards, από το Χαμόγελο του Παιδιού.

Ελπιζουμε ως σχολείο μέσα από την δράση μας αυτή, να βάλαμε ένα λιθαράκι στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων όλων των ανθρώπων και κατ’ επέκταση για έναν καλύτερο κόσμο και ένα καλύτερο αύριο.

IMG 20240603 134254

Ημερήσια Εκδρομή στο Ναύπλιο

Στις 30 Μαΐου, οι μαθητές του νηπιαγωγείου Ψαρίου, με τη συνοδεία γονέων και εκπαιδευτικών επισκέφθηκαν την πόλη του Ναυπλίου. Συνταξιδιώτες μας σε αυτή την ξεχωριστή μέρα ήταν οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί του νηπιαγωγείου Στυμφαλίας. Πρώτη μας στάση «το Φουγάρο», ένας ιστορικός βιομηχανικός χώρος, ορόσημο της περιοχής του Ναυπλίου. Εκεί, οι μικροί μαθητές των δύο νηπιαγωγείων ξεναγήθηκαν στο Εργαστήριο των Τεχνών, ανακαλύπτοντας την τέχνη της χαρακτικής πάνω σε μακέτα. Πιο συγκεκριμένα, σχεδίασαν και χρησιμοποίησαν την τεχνική της μονοτυπίας, η οποία επέφερε μοναδικά και άκρως ιδιαίτερα έργα! Οι μαθητές μας, μέσα από την παρούσα επίσκεψη κατάφεραν να ξεδιπλώσουν όλο τους το ταλέντο και να αναπτύξουν τις ικανότητές τους στο σχέδιο, στη χρήση εργαλείων, ενώ επίσης ενίσχυσαν τη συνεργατικότητά τους μέσα σε ένα πολύ ευχάριστο κλίμα.

0 02 05 551fe207185ad93b423de509f22626d8a2ae877debcd5cdf3a2b80f21b8562df 8ddc03ff

 

 

 

 

0 02 05 da49ca0059437bd5ba168bf393aba97d66382b0b7f4925856e5c918ae1709f5b 807d41dc

 

 

 

 

0 02 05 342a6f7c11cc1213ff8a27d007289bf48c4e5a97ff79e06920e44da6af7b7104 7f8ec9c7

 

 

 

 

Επόμενη στάση, το Μουσείο Παιδικής Ηλικίας Ίδρυμα Βασίλη Παπαντωνίου, ένας χώρος αφιερωμένος στα παιδιά και σε αυτό που αγαπούν περισσότερο, δηλαδή τα παιχνίδια! Αρχικά, οι μαθητές ξεναγήθηκαν στο χώρο και ανακάλυψαν την ιστορία των παιχνιδιών, μέσα από μία πλήρη συλλογή εκθεμάτων την οποία διαθέτει το μουσείο. Στη συνέχεια κατασκεύασαν με απλά υλικά τις δικές τους κούκλες, τις διακόσμησαν και τους έδωσαν ζωή. Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, κατάφερε να ενισχύσει την ενεργό δράση των μαθητών και να τους δημιουργήσει νέα ερεθίσματα. Επιπλέον, οι μαθητές μας καλλιέργησαν την φαντασία τους και ανέπτυξαν την προσωπική τους έκφραση, μέσα από ένα βιωματικό εικαστικό εργαστήριο με ποικίλα υλικά.

0 02 05 3ed1c0c4febd121fcf404aa9a13c54333bd8c31e661f1b0c6c7ace3694f96a8e 9e324a91

 

 

 

 

0 02 05 7a00307f8fe0031241e7d7f71703abf09888c44749bb1601f49f921fc03b3e12 1cfa5084

 

 

 

 

 

 

 

 

0 02 05 e6be38d1efbe0f5381c02d2601f49e13d241dd924b7bc035a0cc64e3cca1c2a0 306b98b5

 

 

 

 

 

 

 

 

0 02 05 d33a081b154d225a117436fb78665d3a99e578b0b8e19cfdb664c21d4f5c0a34 b65816f8

 

 

 

 

Τέλος, η εκδρομή μας ολοκληρώθηκε με μια βόλτα στη πόλη του Ναυπλίου.

Μιξεις χρωματων

Ποια είναι τα βασικά χρώματα και ποια τα συμπληρωματικά? Τι θα γίνει αν ενώσουμε και ανακατέψουμε πολύ πολύ καλά δύο χρώματα? Σε αυτά τα ερωτήματα  προσπαθήσαμε να απαντήσουμε με δύο τρόπους.

Πρώτος τρόπος να βιώσουμε όσο μπορούμε καλύτερα τις μιξεις των χρωμάτων μέσω του  αισθητηριακου παιχνιδιου! Βάφουμε τα χέρια μας , αφήνουμε τα αποτυπώματα μας και έπειτα τα ενώνουμε πολύ πολύ καλα ώστε τα δύο χρώματα να γίνουν ένα! Μα τι ενθουσιασμός κατέκλυσε τη μικρή μας τάξη! Πόσο εύκολα μπόρεσαν μικρά χεράκια να δημιουργήσουν νεα, αγαπημένα χρώματα!

  1. 20240527 100310
  2. 20240527 10042320240527 100448 1
  3. 20240527 100516
  4. 20240527 100813
  5. 20240527 100833
  6. 20240527 101106
  7. 20240527 102059
  8. 20240527 103118
    The text goes here….[/docembed

 

Ο Δεύτερος τρόπος που επιλέξαμε μας έφερε σε άμεση επαφή με τον κόσμο των φυσικών επιστημών! Μικροί επιστήμονες πραγματοποιησαν εντυπωσιακά πειράματα! Βάλαμε στα ποτήρια διαφορα χρώματα , προσθέσαμε  ξύδι και σόδα και παρατηρήσαμε τα χρώματα που προέκυπταν! 20240528 100417

20240528 100355

20240528 100947

Στο τέλος κάναμε αυτό το ατομικό φύλλο εργασίας στο οποίο με βάση τα πειράματα μας ,φτιάξαμε “γέφυρες χρωματων” για να δείξουμε το χρωμα που μας δίνει η κάθε μίξη.


20240528 102146

20240528 102630

Τα χρωματα!

Το σχολειο μας αυτές τις μέρες γεμίζει με χρώματα! Αυτό γίνεται τόσο χαρούμενο και εμείς τόσο δημιουργικοί!

Ψηφίσαμε το αγαπημένο μας χρώμα συναγωνιστηκαμε στο να μαζέψουμε αντικείμενα που βρίσκονται μέσα στην τάξη απο το χρωμα αυτο, τα μετρησαμε και  συγκριναμε ποσοτητες, παίξαμε το παιχνίδι με το χρωμα της μαγισσας και δημιουργησαμε έναν πίνακα αναφοράς χρωμάτων καθώς και μικρές παλέτες ως ατομική κατασκευη.

20240521 112901

20240521 112948

20240521 113740

20240523 100315

20240524 113825

20240524 113846

20240524 115100

20240524 103201