Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Αργυροτεχνίας Ιωαννίνων
Το Μουσείο Αργυροτεχνίας επισκεφτήκαμε σήμερα και παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα:”Το ελατάκι που δεν του άρεσαν τα φύλλα του”. Θεατρικό παιχνίδι παίξαμε στο μουσείο. Ένα μικρό ελατάκι ήταν μια φορά κι έναν καιρό που βαρέθηκε τις βελόνες πάνω στα κλαδιά του και ζητούσε διαφορετικά φύλλα . Στο τέλος μετά από πολλές αλλαγές στα φύλλα του κατανοεί ότι τα δικά του φύλλα, είναι αυτά που του ταιριάζουν. Παρατηρήσαμε τα εκθέματα του μουσείου και γνωρίσαμε τι είναι η αργυροτεχνία.
Επίσκεψη στο ΚΕΠΕΑ Πραμάντων.
Εκπαιδευτική επίσκεψη πραγματοποιήσαμε στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του κ. Θεόδωρου Παπαγιάννη και στο μοναστήρι της Τσούκας, μαζί με τους γονείς και κηδεμόνες των παιδιών. Μοναδικά τοπία, εξαιρετικά τα έργα του κ. Θεόδωρου Παπαγιάννη, εξαιρετικές οι κυρίες του ΚΕΠΕΑ Πραμάντων. Με ενεργητικότητα, δυναμισμό, με διαδραστικά παιχνίδια αξιοποιούν με τον καλύτερο τρόπο τα εκθέματα, μεταδίδοντας το όραμα, τις ανησυχίες του κ. Παπαγιάννη, για ένα καλύτερο αύριο.
Πασχαλινές δραστηριότητες
Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ ΓΙΓΑΝΤΟΚΑΡΔΟΥ Γραμμόζη – Σωπίκη, Σοφία
Την Σοφία Γραμμόζη Σωπίκη είχαμε την χαρά να υποδεχτούμε σήμερα στο Νηπιαγωγείο μας
Η Σοφία Γραμμόζη – Σωπίκη γεννήθηκε στο Κεφαλόβρυσο Ιωαννίνων. Είναι παντρεμένη, μητέρα δύο παιδιών. Είναι πτυχιούχος της σχολής νηπιαγωγών Καλλιθέας, της Μαρασλείου Παιδαγωγικής Ακαδημίας και του Μ.Δ.Δ.Ε. Για τέσσερα χρόνια ήταν γραμματέας και σήμερα είναι μέλος της Ο.Μ.Ε.Ρ. (Παγκόσμια Οργάνωση Προσχολικής Αγωγής) στο παράρτημα Ιωαννίνων. Γράφει ιστορίες και ποιήματα για παιδιά. Το 2007 βραβεύτηκε από τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά για το παραμύθι: “Η χάντρα η ασημένια η χρυσομαλαματένια” (Έπαινος παραμυθιού 2007).
Μας μίλησε για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Το 2025, η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου χρηματοδοτείται από το τμήμα της IBBY στην Ολλανδία, ενώ η αφίσα και το μήνυμα της ετήσιας γιορτής γίνεται από δύο διακεκριμένους Ολλανδούς δημιουργούς παιδικών βιβλίων. Το θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου για το 2025 είναι η ελευθερία της φαντασίας και το σύνθημα είναι η τελευταία πρόταση του ποιήματος «Η γλώσσα των εικόνων»: «Φτιάξτε φωτογραφίες για το ποίημά μου και παρακαλώ αισθανθείτε ελεύθερος: αυτές οι λέξεις ανήκουν σε εσάς, παρόλο που προέρχονται από εμένα».
Απάντησε σε όλες τις απορίες μας: πως γίνεται ένα βιβλίο, πως εμπνεύστηκε τους ήρωες του παραμυθιού, πως έγινε συγγραφέας βιβλίων….
Παίξαμε διαδραστικά παιχνίδια…
Σας ευχαριστούμε θερμά για την ανταπόκριση στην πρόσκλησή μας. Σας ευχόμαστε υγεία, δημιουργία και καλή επιτυχία στο συγγραφικό σας έργο.
Εκδήλωση για την 25η Μαρτίου 1821.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με συνεργασία των δύο τμημάτων του Νηπιαγωγείου μας και με την παρουσία των γονέων.
Η ιστορία μας καλεί πάλι φέτος να αφιερώσουμε μια μέρα μνήμης στην 25η Μαρτίου 1821.
Η 25η Μαρτίου μας υπενθυμίζει ότι η ισχυρή θέληση ενός λαού μπορεί να αλλάξει την ιστορική πορεία όταν υπάρχει ομοψυχία, κοινωνική αλληλεγγύη και αισιοδοξία.
Η έναρξη της επανάστασης συνδέθηκε συμβολικά με μια από τις μεγαλύτερες στιγμές της χριστιανοσύνης τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, γεγονός που εκπέμπει το μεγαλύτερο μήνυμα αισιοδοξίας για τον άνθρωπο.
Διπλή είναι σήμερα γιορτή διπλή και η χαρά
γιορτάζει η πατρίδα μας μαζί και η Παναγιά.
Χρόνια πολλά Ελλάδα
Χρόνια πολλά στην Παναγία μας,
στον Ευάγγελο και στην Ευαγγελία
Εκπαιδευτικό διαδικτυακό πρόγραμμα με τη Ζωσιμαία Βιβλιοθήκη.
Ποιος είναι ασφαλής και ποιος όχι; Ποιος είναι καλός και ποιος κακός; Αν μείνω κλεισμένος στο χώρο μου, προστατευμένος από τα τείχη μου, χάνω ή κερδίζω; Μήπως ότι θεωρώ επικίνδυνο με εμποδίζει από το να δοκιμάσω κάτι νέο και διασκεδαστικό;
Με αφορμή το βιβλίο «Ένας τοίχος στη μέση του βιβλίου» του JonAgee, εκδόσεις Κλειδάριθμος, οι μαθητές/τριες θα μπουν στα παπούτσια του μικρού ιππότη της ιστορίας και θα προβληματιστούν σε σχέση με τα στερεότυπα και τους παραδοσιακούς συμβολισμούς (καλός-κακός, φίλος-εχθρός) συνειδητοποιώντας πως ότι φαίνεται ως αληθινό μπορεί και να μην είναι και πως η χαρά βρίσκεται στην ενότητα, τη συμπερίληψη και τη συντροφικότητα. (περιλαμβάνονται: ενημερωτική παρουσίαση για τη Ζωσιμαία Βιβλιοθήκη, αφήγηση, συζήτηση, κινητικό παιχνίδι, διαδικτυακά παιχνίδια)
«Γκρεμίζω τα τείχη! Όλοι μαζί μια παρέα!»
Και οι εργασίες μας
Πρόληψη σχολικής βίας.
«Εγγραφές μαθητών/τριών στα Δημοτικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2025-26»
Αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-2026
ΩΡΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ : 12:10 ΕΩΣ 1:30.
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 2651063117
Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2025-2026 θα
πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Οι εγγραφές στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης.
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-2026, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει
τη νόμιμη ηλικία εγγραφής. Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία
για το σχολικό έτος 2025-26, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2021 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να
δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ- ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ
Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ για την εγγραφή του νηπίου προνηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
• Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία
«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των
κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας
Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
• Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του
Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
• Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας
συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου
μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του
άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)):
α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το
Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο
των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο
Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι
συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να
υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο
που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με
ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β)τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο
σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από
το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον
υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη
Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό
Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη
σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την
ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)) οι
γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής
Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική
μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/νη του Νηπιαγωγείου. Σε
αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για
το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του
Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα
εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου
6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής
του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με
ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου
γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.
Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)), οι
γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική
υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται
από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η
υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr).
Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.
Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας
«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο
Νηπιαγωγείο (παρ.7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)).
Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές
ομάδες, όπως πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε
πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε
δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα
καταχώρισης αίτησης με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ. 7 του άρθρου 2 της
ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)).
Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών /τριών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής
1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/νήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα
και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) προνήπια/
νήπια.
3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις
16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και στις 17.30
για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
Πρόωρη αποχώρηση προνηπίων/νηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
Η εισαγωγή των μαθητών/τριών στα Πειραματικά Σχολεία (ΠΕΙ.Σ.) διέπεται από τις διατάξεις των παρ.
5, 6, 7, 8 και 9 του άρθρου 18 του ν. 4692/2020 (Α΄111). Η επιλογή μαθητών/τριών για εισαγωγή στα
Πειραματικά Νηπιαγωγεία γίνεται με δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση. Κατάλογος με τα Πειραματικά Σχολεία
της χώρας είναι διαθέσιμος στην ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών
Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) https://depps.minedu.gov.gr.
Κατά τα αναφερόμενα στην παρ. 5 του άρθρου 18, «Η εισαγωγή των μαθητών στα ΠΕΙ.Σ. γίνεται με
κλήρωση, ώστε να επιτυγχάνεται ένα κατά το δυνατόν τυχαίο δείγμα μαθητών. Με απόφαση του Υπουργού
Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π.,
καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με τη διαδικασία υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής, την
εφαρμογή της διαδικασίας της κλήρωσης, τον χρόνο διενέργειάς της, τη διασφάλιση του αδιάβλητου της
διαδικασίας και τη δυνατότητα κατ’ εξαίρεση εισαγωγής για λόγους συγγένειας με ειδική κλήρωση. Η
κλήρωση των μαθητών αφορά στην εισαγωγική σχολική τάξη ανά βαθμίδα σχολείου…. Η συμμετοχή στην
κλήρωση δεν εξαρτάται από τον τόπο διαμονής των μαθητών.»
Οι γονείς/κηδεμόνες των ενδιαφερομένων προνηπίων που έχουν γεννηθεί το έτος 2021 (προνήπια)
δικαιούνται για το σχολικό έτος 2025-2026 να καταθέσουν ηλεκτρονική αίτηση μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής
Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) για εισαγωγή σε ένα μόνο Πειραματικό Νηπιαγωγείο ανεξάρτητα από
τη διεύθυνση κατοικίας τους και τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου. Σε ορισμένα μόνο
Πειραματικά Νηπιαγωγεία μπορεί να είναι δυνατή η υποβολή αίτησης για νήπια (γεννημένα το έτος 2020),
εφόσον υπάρχουν κενές θέσεις και σε συνάρτηση με τις συνθήκες λειτουργίας του συγκεκριμένου
Νηπιαγωγείου, έπειτα από εισήγηση του οικείου Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου (ΕΠ.Ε.Σ.) και έγκριση
της Διοικούσας Επιτροπής των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.).
Η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων, το χρονικό διάστημα υποβολής των αιτήσεων, η εφαρμογή της
διαδικασίας της ηλεκτρονικής κλήρωσης ορίζονται με Υπουργική Απόφαση που θα εκδοθεί στο άμεσο χρονικό
διάστημα και θα ανακοινωθεί στην ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών
Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) https://depps.minedu.gov.gr καθώς και στις ιστοσελίδες των Πειραματικών σχολικών
μονάδων. Στην ίδια ιστοσελίδα, ανακοινώνεται η απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής των Προτύπων και
Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) για τον αριθμό των κενών θέσεων (εισακτέων) προνηπίων/νηπίων ανά
σχολείο και Περιφέρεια, για το σχολικό έτος 2025 -26. Η ηλεκτρονική κλήρωση θα πραγματοποιηθεί την
Παρασκευή 2 Μαΐου 2025.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι γονείς/κηδεμόνες που ενδιαφέρονται για τα Πειραματικά Νηπιαγωγεία, οφείλουν πρώτα να
υποβάλουν αίτηση εγγραφής μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής
Διακυβέρνησης, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr κατά το χρονικό
διάστημα από 5 Μαρτίου έως 24 Μαρτίου 2025, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα
όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου που ανήκουν (βλ. κεφάλαια Α, Β, Γ της παρούσας). Με
τον τρόπο αυτό εξασφαλίζουν την εγγραφή του παιδιού τους στο Νηπιαγωγείο, σε περίπτωση που δεν
κληρωθούν στο Πειραματικό Νηπιαγωγείο.
Στη συνέχεια, με την έκδοση της σχετικής Υπουργικής Απόφασης, μπορούν να καταθέσουν ηλεκτρονική
αίτηση για συμμετοχή στην κλήρωση σε ένα Πειραματικό Νηπιαγωγείο, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης
της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στη διαδρομή (Αρχική Εκπαίδευση Εγγραφή σε σχολείο Εισαγωγή
στα Πρότυπα, Πειραματικά και Εκκλησιαστικά σχολεία). (Η πλατφόρμα αυτή είναι διαφορετική από την
https://proti- eggrafi.services.gov.gr) . Για την έναρξη υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων καθώς και όλες
τις πληροφορίες μπορούν να παρακολουθούν την ιστοσελίδα της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και
Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) https://depps.minedu.gov.gr
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ
1. Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ οι εγγραφές σε Νηπιαγωγεία
Ειδικής Αγωγής ή σε Ιδιωτικά Νηπιαγωγεία δεν εξυπηρετούνται μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος
«Πρώτη Εγγραφή» και οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να απευθύνονται κατ’ ιδίαν στις συγκεκριμένες
σχολικές μονάδες.
2. Σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 579/1982 (Α΄ 105) ως χρόνος λήξης των κανονικών εγγραφών στα
ιδιωτικά σχολεία ορίζεται η προηγούμενη της έναρξης των μαθημάτων ημερομηνία και οι μαθητές
εγγράφονται σύμφωνα με τις σχετικές προϋποθέσεις των κεφαλαίων Α΄ και Β΄ της παρούσας εγκυκλίου.
3. Ο αριθμός των μαθητών στα ιδιωτικά σχολεία είναι ανάλογος με τις αίθουσες διδασκαλίας και τη
χωρητικότητα αυτών, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
4. Ο μέγιστος αριθμός νηπίων ανά τμήμα στα ιδιωτικά Νηπιαγωγεία είναι 28 νήπια, συμπεριλαμβανομένης
της προσαύξησης του ποσοστού 10%, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 3 του άρθρου 14 του Ν.
682/1977(Α΄ 244), σε συνδυασμό με τη διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 6 του Π.Δ. 79/2017 (ΦΕΚ Α΄
109), όπως αντικαταστάθηκε από τη διάταξη της παραγράφου 1 σε συνδυασμό με την παράγραφο 5 του
άρθρου 50 του ν.4692/2020 (Α’ 111). Επιπλέον, σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 7 του Ν.
4713/2020 (Α΄ 147), τα ιδιωτικά Νηπιαγωγεία μπορούν να καθορίζουν τον ελάχιστο αριθμό των νηπίων ανά
τμήμα, ανάλογα με τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες και τις διαθέσιμες αίθουσες διδασκαλίας.
5. Υπενθυμίζεται ότι κάθε ιδιωτικό σχολείο οφείλει να έχει έγγραφο Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας, ο
οποίος ρυθμίζει την εσωτερική οργάνωση του σχολείου, τους όρους και τη διαδικασία υπό τους οποίους
γίνονται δεκτοί και φοιτούν στο σχολείο οι μαθητές, καθώς και τις υποχρεώσεις των μαθητών και των γονέων
ή κηδεμόνων αυτών. Ο Κανονισμός κοινοποιείται από τον Διευθυντή του ιδιωτικού σχολείου στον οικείο
Διευθυντή Εκπαίδευσης, ο οποίος έχει τη δυνατότητα να τον αναπέμψει μόνον σε περίπτωση αντίθεσης
συγκεκριμένου όρου του Κανονισμού προς ρητή διάταξη νόμου. Ο συγκεκριμένος όρος και η διάταξη νόμου
στην οποία προσκρούει αναφέρονται στην πράξη αναπομπής, η οποία κοινοποιείται στον Διευθυντή του
ιδιωτικού σχολείου, εντός αποκλειστικής προθεσμίας εξήντα (60) ημερών. Αν η προθεσμία αυτή παρέλθει
άπρακτη, ο Κανονισμός θεωρείται ότι εγκρίθηκε (άρ. 4, του Ν. 4713/2020, Α 147).














Σε μια όμορφη Κηπούπολη, φημισμένη για τα γνήσια και υγιεινά όσπρια και λαχανικά της, όλα λειτουργούν ρολόι χάρη στην αγάπη και την αρμονική συνεργασία όλων και στην καλοσύνη του βασιλιά Γιγαντόκαρδου. Πολύτιμος βοηθός του ο Ζιζάνιος, ένα μικρό σκανταλιάρικο βλασταράκι. Όλα, όμως, αλλάζουν, όταν εμφανίζεται ο Μίστερ Φαστ Φούντιος με τη βοηθό του, Μις Κονσερβίτα, και τα μεγαλεπήβολα σχέδιά τους. Ο βασιλιάς Γιγαντόκαρδος συλλαμβάνεται και φυλακίζεται. Ένα εργοστάσιο παραγωγής «πακετοφαγητών» ξεφυτρώνει στη γειτονική πόλη. Όλα τα «ΟΧΙ» των κατοίκων εξαφανίζονται και νέοι, τεχνητοί σπόροι φυτεύονται, ποτισμένοι με φυτοφάρμακα. Πώς θα συνεχιστεί η ζωή; Πώς θα αντιδράσουν ο Ζιζάνιος και τα παιδιά;





