Οδύσσεια Α΄Γυμνασίου

Μαρ 20144

Ηλεκτρονικό βιβλίο μαθητή

Τρόπος εξέτασης Οδύσσειας



Λήψη αρχείου

Δείτε σε πολλές μεταφράσεις την Οδύσσεια

Ανάλυση των ενοτήτων της Οδύσσειας. Διαδραστικές ασκήσεις και πολλά άλλα αναπτυγμένα θέματα. (Από τον “Ελληνικός πολιτισμός”)

Ανάλυση ραψωδιών α-δ (Πατάκης)

βίντεο 2


Οδύσσεια Βολονάκη

Σχολικό Βοήθημα Οδύσσειας

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Εισαγωγή

ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ (ΕΙΣΑΓΩΓΗ) Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ from Katzelakis Dimitrios

Ερωτήσεις-Απαντήσεις Εισαγωγής


Το κυρίως προοίμιο: Παρουσίαση του Οδυσσέα (α 1-13/<1-10>)

● Το 2ο προοίμιο: Η αρχή της ιστορίας του ήρωα (α 14-25/<11-21>)

  1. Ποια θέματα καλύπτει το πρώτο προοίμιο και ποια το δεύτερο;

  2. Ποιοι εμποδίζουν τον νόστο του Oδυσσέα και ποιοι αποφάσισαν να τον βοηθήσουν;

  3. Ποιες λέξεις ή φράσεις του κειμένου αυτής της Ενότητας έχουν μεταφορική σημασία;
    Κυριολεξία και μεταφορά   

    1α. Ο Γιώργος αγόρασε ένα χρυσό δαχτυλίδι.  1β. Ο Γιώργος είναι χρυσό παιδί.

    Στο παραπάνω παράδειγμα χρησιμοποιείται και στις δύο προτάσεις η λέξη χρυσό. Όμως, σε κάθε πρόταση η λέξη χρυσό έχει διαφορετική σημασία. Στο παράδειγμα 1α δηλώνει από τι υλικό είναι κατασκευασμένο το δαχτυλίδι. Η λέξη δίνεται με την κυριολεκτική σημασία της. Στο παράδειγμα 1β δηλώνει μια ιδιότητα για το παιδί. Η λέξη δίνεται με τη μεταφορική σημασία της. Έτσι, στο παράδειγμα 1β ο Γιώργος δεν είναι κατασκευασμένος από χρυσό, αλλά όπως ο χρυσός έχει μεγάλη αξία έτσι και ο Γιώργος έχει μεγάλη αξία εξαιτίας του καλού χαρακτήρα του.

  4. Eντοπίστε στην περιληπτική αναδιήγηση των γεγονότων της Oδύσσειας με χρονολογική σειρά (9ο θέμα της Eισαγωγής) το σημείο από το οποίο η Mούσα αρχίζει να διηγείται τις περιπέτειες του Oδυσσέα και σκεφτείτε τι πετυχαίνει ο ποιητής με αυτή την αρχή (την αρχή in medias res – δείτε το σχετικό σχόλιο 9).

  5. Στα ομηρικά έπη συναντούμε συχνά αντιθέσεις, που βοηθούν το μάτι και τον νου να συλλαμβάνει καθαρότερα τα πράγματα, ακριβώς επειδή τα αντιπαραθέτει βάζοντας το ένα απέναντι στο άλλο: π.χ. στους στίχους 7-11 ο Οδυσσέας αντιπαρατίθεται προς τους …………………………………………………………., ενώ
    στους στίχους 14-19 προς τους …………………………………………………
    και στον στίχο 23 ο Ποσειδώνας αντιπαρατίθεται προς τους ……………………

  6. Οδύσσεια, ερωτήσεις κατανόησης 1ης ενότητας (sch.gr)


2η Ενότητα Ραψωδία α στ. 26-108: ανθρωπομορφισμός Θεών, προοικονομία, μεταφορά, επίθετα (χαρακτηριστικά, περιγραφικά), πολιτιστικά στοιχεία

Ανάλυση ενότητας



Λήψη αρχείου

Ερωτήσεις κατανόησης


Ενότητα 3η Ραψωδία α στ. 109-173: χωρισμός σε ενότητες/σκηνές/ εικόνες (οπτικές, ακουστικές, οσφρητικές, αφής), προοικονομία/ πολιτιστικά στοιχεία, ανθρωπομορφισμός, χαρακτηριστικά και περιγραφικά επίθετα.

Ανάλυση ενότητας



Λήψη αρχείου

βίντεο 3


Ενότητα 4η Ραψωδία α στ. 174-360 (ενανθρώπιση Αθηνάς, ανθρωποκεντρικός χαρακτήρας, λόγοι φιλοξενίας, ενεργά πρόσωπα, βουβά, απόντα, ομηρική ειρωνεία)

Ανάλυση ενότητας



Λήψη αρχείου


Ενότητα 5η Ραψωδία α 361-497 (χαλαρώνει ο θεσμός της βασιλείας – χαρακτηριστικά αοιδών – ευγενείς – δούλοι -ρόλος γυναίκας -χρησμοί -ύβρις, τίσις, νέμεσις).   

Ανάλυση ενότητας


Ενότητα 7η Ραψ. ε 1-165. από 1-50 περίληψη.

 



Λήψη αρχείου


8η Ενότητα Ραψ. ε 165-251



Λήψη αρχείου


Ενότητα 11η Ραψ ζ, στ. 139-259



Λήψη αρχείου

Τηλεπαιχνίδι “Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος” (Επιμέλεια: Νίκος Αστέριος)


Ραψωδία ι 240-512 (Ύβρις-Νέμεσις-Τίσις), παραμυθιακός χαρακτήρας, ανθρωποκεντρικός χαρακτήρας της Οδύσσειας. 



Λήψη αρχείου


 

Το μήλον της Έριδος

βίντεο

 

βίντεο 1

Κινούμενα σχέδια της Ελένης Μουτάφη

Κινούμενα σχέδια

Διάφορα για την Οδύσσεια

Δραματοποίση Ραψ α και οπτικοποίηση

Σχολιασμός προοιμίου στ.1-26

Οδύσσεια, α ραψ.,στ 1-25, Φύλλο εργασίας

Σχολιασμός α΄ ραψ. στ. 26-108

Φύλλο εργασίας ραψ.α, στ.26-108

Σχολιασμός α΄ ραψ. στ. 109-173

Ραψ α στ.109-173: Η Αθηνά από τον Όλυμπο στην Ιθάκη

Οδύσσεια, ραψ.α 109-173 – Φύλλο εργασίας

Σχολιασμός α΄ραψ. 174-360

Οδύσσεια, ραψ.α, στ.174-360 – Φύλλο εργασίας

Σχολιασμός α ραψ. στ. 361-497

Φιλοξενία στον Όμηρο

Φιλοξενία στην Οδύσσεια

Οδύσσεια, ραψ.α, στ.361-497 – Φύλλο εργασίας

Σχολιασμός  ε’ ραψ. στ. 1-165

ΕΝΟΤΗΤΑ 7η: ε 1-165

Οδύσσεια, ε ραψ. 1-168 – Φύλλο εργασίας

Σχολιασμός ε΄ραψ. στ. 165-310

Σχολιασμός ε΄ραψ. στ. 310-420

ραψ.ε, στ.311-420, Σχεδιαγραμματική παρουσίαση

Ομηρική/διεξοδική παρομοίωση ε΄ραψ. στ. 421-552

ραψ.ζ, στ.139-259, Σχεδιαγραμματική παρουσίαση

Σχολιασμός ι΄ραψ. στ. 512-630

Σχολιασμός ι΄ραψ. στ. 240-512

ραψ.ι, στ.240-512 Σχεδιαγραμματική παρουσίαση

Σχολιασμός π΄ ραψ. στ. 1-185

Σχολιασμός ραψ. π΄ 185-336

Σχολιασμός ραψ. χ΄, στ. 1-446

Σχολιασμός ραψ.ψ΄στ.89-381

Η Οδύσσεια στην Τέχνη: Εισαγωγικά-Τηλεμάχεια α-δ

Η Οδύσσεια στην Τέχνη: 2. ΝΟΣΤΟΣ, ε-ν 209. (α) Από το Ίλιο έως την Τηλέπυλο

(β) Από την Τηλέπυλο έως τις Πύλες του Άδη

(γ) Από τις Πύλες του Άδη έως τη Θρινακία

(δ) Από τη Θρινακία έως την Ιθάκη

Πηνελόπη:στίχοι-μουσική Μίλτος Πασχαλίδης

ΝΑΜΑ-Οδυσσέας

Ενότητα 14η – Ραψωδία ι, στίχοι 240-512

ΕΝΟΤΗΤΑ 22 (π 185-336)

Ραψωδία ψ

Project του Βακουφτσή Κων/νου: «Από την Οδύσσεια του Ομήρου στην Οδύσσεια του διαστήματος»

Διαθεματικό σενάριο 8 ωρών

Ενδιαφέρουσες πληροφορίες

Πολύ ενδιαφέρουσα ιστοσελίδα

Η σχεδία του Οδυσσέα (κατασκευές μαθητών)

Από την Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα

Διαθεματική εργασία

 Βιβλιογραφία για «Οδύσσεια» και “Ιλιάδα”

1.  Μαρωνίτης Δ, Αναζήτηση και νόστος του Οδυσσέα. Η διαλεκτική της «Οδύσσειας», Κέδρος
2.  Κομνηνού-Κακριδή Ο, Σχέδιο και τεχνική της Οδύσσειας, Θεσσαλονίκη
3.  Κομνηνού-Κακριδή Ο, Σχέδιο και τεχνική της Ιλιάδας, Θεσσαλονίκη
4.  Κακριδής Ι, Ομηρικά θέματα, εκδ. Εστία, Αθήνα
5.  Κακριδής Ι, Ομηρικές έρευνες, εκδ Εστία, Αθήνα
6.  Το βιβλίο του καθηγητή για την «Οδύσσεια»
7.  Το βιβλίο του καθηγητή για την “Ιλιάδα”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

European Radio Logo

ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ

ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ
ergasiesmathiton

Μεταφράστε λέξεις, φράσεις και ιστοσελίδες.

Translate



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων