Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και η αξία της στο σχολείο_ Μια ξεχωριστή συνέντευξη

Η σελίδα μας έχει την τιμή να δημοσιεύει σήμερα μια ξεχωριστή και ιδιαίτερα επίκαιρη συνέντευξη για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση  στο σχολείο, με τον εκπαιδευτικό κ. Μακροδήμο Νικόλαο. Ο  κ. Μακροδήμος είναι 24 χρόνια στην εκπαίδευση, από την άγονη γραμμή μέχρι τη Βουδαπέστη. Τα τελευταία χρόνια έχει ρίξει άγκυρα στο λιμάνι της Πάτρας. Τα ενδιαφέροντά του είναι η εκπαιδευτική τεχνολογία, το μοντέλο της Ανεστραμμένης τάξης και το σκάκι στα σχολεία. Διαθέτει εκπαιδευτικό ιστολόγιο https://blogs.sch.gr/makrodimos/  και κανάλι στο Youtube.. Τον ευχαριστούμε ιδιαίτερα για την ευγενή και άμεση αυτή ανταπόκρισή του.  

(Ακολουθεί η συνέντευξη )

  • Πόσο σημαντική είναι σήμερα η ανάγκη για υιοθέτηση τεχνολογικών λύσεων που θα φέρουν τους εκπαιδευτικούς κοντά στους μαθητές τους;

             Απ:  Η τεχνολογία έχει αλλάξει τον τρόπο που παίρνουμε πληροφορίες, τον τρόπο που επικοινωνούμε  και τον τρόπο που μαθαίνουμε. Οι μαθητές μας είναι «ψηφιακοί ιθαγενείς» και αν θέλουμε να είμαστε αποτελεσματικοί και σύγχρονοι θα πρέπει να υιοθετήσουμε κι εμείς τα εκπαιδευτικά εργαλεία που μας προσφέρονται για να κάνουμε τη δουλειά μας πιο εύκολη και πιο ελκυστική.

  • Τα εξ αποστάσεως μαθήματα μπορούν να αντικαταστήσουν πλήρως το εκπαιδευτικό πρόγραμμα των σχολείων;

;

             Απ:  Πλήρης αντικατάσταση δεν μπορεί να γίνει και δεν είναι και επιθυμητή. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση χρησιμοποιείται σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα του κόσμου ως συμπληρωματική εκπαίδευση. Είναι αυτό που λέμε μικτή εκπαίδευση και περιλαμβάνει μοντέλα όπως αυτό της Ανεστραμμένης τάξης που συνδυάζει την τεχνολογία στο σπίτι του μαθητή με την φυσική αλληλεπίδραση και τις βιωματικές δραστηριότητες μέσα στην τάξη.

  • Μπορεί μια ψηφιακή τάξη να είναι το ίδιο αποδοτική σε σχέση με την φυσική διδασκαλία στις αίθουσες ;

             Απ:  Μια ψηφιακή τάξη μπορεί να ενισχύσει την απόδοση της φυσικής διδασκαλίας στην τάξη. Με την ψηφιακή τάξη η εκπαίδευση δεν σταματάει όταν ο μαθητής φεύγει από το σχολείο. Το ταξίδι της γνώσης ξεκινάει με τα ερεθίσματα που παίρνει ο μαθητής από τον δάσκαλο, μέσα στην τάξη και συνεχίζεται με ψηφιακές αναζητήσεις  και αλληλεπιδράσεις στο σπίτι του.

  • Πως εξασφαλίζεται η αποδοτικότητα των μαθημάτων εξ αποστάσεως, αφού ο δάσκαλος/καθηγητής δεν έχει άμεση επαφή με τον μαθητή;

             Απ:  Η επαφή δεν είναι μόνο η φυσική παρουσία. Σε μια ψηφιακή τάξη ο δάσκαλος έχει πλήρη εποπτεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας και μπορεί να εφαρμόσει και διαφοροποιημένη διδασκαλία με μεγαλύτερη ευκολία από ότι στην αίθουσα διδασκαλίας. Ο εκπαιδευτικός λαμβάνει και στέλνει ανατροφοδότηση σε κάθε μαθητή ξεχωριστά, ενώ ο κάθε μαθητής μελετάει το γνωστικό αντικείμενο με τον δικό του προσωπικό ρυθμό, όποτε και όσες φορές θέλει.

  • Ποιες είναι οι συμβουλές που θα μπορούσατε να δώσετε προς εκπαιδευτικούς αλλά και μαθητές;

            Απ:  Να είναι επίκαιροι και σύγχρονοι, να μη διστάζουν να εξερευνούν και να δοκιμάζουν.

  • Κλείνοντας , δύο λόγια για την πλατφόρμα eme ;

            Απ:  Η πλατφόρμα e-me είναι μια εξαιρετική πρόταση του Ψηφιακού Σχολείου, στηρίζεται από το Υπουργείο Παιδείας, προσφέρει ασφάλεια και προστασία, δεν έχει εμπορικές προεκτάσεις ενώ διαθέτει πληθώρα λειτουργιών για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Τα προβλήματα πρόσβασης που παρουσιάζονται τελευταία οφείλονται στην ξαφνική αύξηση του αριθμού χρηστών αλλά αντιμετωπίζονται από την τεχνική ομάδα με υπεράνθρωπες προσπάθειες. Δυστυχώς αυτή η κρίση μας βρήκε όλους απροετοίμαστους.

                                                                                                                                        Σας ευχαριστώ !!!

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/nikitpapa/2020/03/25/i-ex-apostaseos-ekpaideysi-kai-i-axia-tis-sto-scholeio_-mia-xechoristi-synenteyxi/

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση