ΣΕΝΑΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ(ΑΔΙΔΑΚΤΟ)Γ ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ Τ.Π.Ε.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟ
ΣΕΝΑΡΙΟ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΥ (ΘΕΩΡΙΑ-ΑΣΚΗΣΕΙΣ) ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ ΤΗΣ ΠΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ: ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΕΜΑΤΟΓΡΑΦΙΑ (ΑΔΙΔΑΚΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ).
ΤΑΞΗ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ (ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ)
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 3 ΩΡΕΣ ( ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΦΥΛΛΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ)
ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ :ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΑ ΣΥΝΔΕΤΙΚΑ ΡΗΜΑΤΑ (ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ) ΚΑΙ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΑΝΘΟΛΟΓΙΟΥ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑΣ , ΕΜΠΕΔΩΝΟΥΝ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ.ΤΕΛΟΣ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ.
ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗ ΑΞΙΑ: ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ, ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΘΑ ΣΥΝΔΥΑΣΟΥΝ ΓΝΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΕΤΩΝ ΚΑΙ-ΠΙΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΑ- ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ <>, ΠΟΥ ΣΥΓΧΕΕΤΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΜΕ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΡΗΜΑΤΟΣ.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ: ΦΥΛΛΟΜΕΤΡΗΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ,ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ.
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Οι μαθητές καλούνται να βρουν στα κείμενα τα συνδετικά ρήματα και, με τη βοήθεια του καθηγητή να διερευνήσουν τη σύνταξή τους. Θα χρησιμοποιήσουν τα ρήματα εστί ,φαίνεται, διατελεί., γίγνεται, υπάρχει. Με βάση τα ευρήματά τους θα οδηγηθούν στη θεωρία ,που υπάρχει στην εκπαιδευτική πύλη.
ΣΤΟΧΟΙ (ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ)
1.Κατανόηση από τους μαθητές, του συντακτικού ρόλου των συνδετικών και της σημασίας τους μέσα από διαφορετικά κείμενα, (καλύτερη γνώση της έννοιας <>, κάτι που θα βοηθήσει περισσότερο για τις εξετάσεις .
2.Εμπέδωση της θεωρίας.
3.Εξοικείωση με τα εργαλεία του κειμενογράφου, καθώς και με το περιβάλλον της πύλης για την ελληνική γλώσσα.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
1. Οι μαθητές, χωρίζονται σε τρείς ομάδες και η κάθε ομάδα, χρησιμοποιεί τρείς υπολογιστές.
2. Όλες οι ομάδες αρχικά θα μπουν στη σελίδα της πύλης για την ελληνική γλώσσα.Μετά τη γνωριμία με την αρχική σελίδα,θα ακολουθηθεί η εξής διαδικασία: α.Οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν τις εσωτερικές συνδέσεις της πύλης ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ –ΕΡΓΑΛΕΙΑ-ΣΩΜΑΤΑ ΚΕΙΜΕΝΩΝ-ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑΣ-ΣΥΜΦΡΑΣΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΛΕΞΕΩΝ. Σε αυτό το σημείο θα ψάξουν τα συνδετικά ρήματα, το ρόλο που έχουν μέσα στα κείμενα και θα φτάσουν , με τη βοήθεια των συμμαθητών τους αρχικά, σε κάποια πρώτα συμπεράσματα για τη λειτουργία του κατηγορουμένου και της σχέσης του με τα συνδετικά ρήματα. β. Αφού γίνει αυτή η ενέργεια, μπορούν να δουν τη μετάφραση των κειμένων (για κάθε κείμενο, προσφέρεται η μετάφρασή του όταν πατήσουμε την υπερσύνδεση <>),που επεξεργάστηκαν, για καλύτερη κατανόηση του συντακτικού. γ .Οι μαθητές, αντιγράφουν σε ένα φάκελο τα σημαντικότερα παραδείγματα και τα εκτυπώνουν-αν είναι δυνατό-για να τα μελετήσουν αργότερα, εκτός μαθήματος.(είναι σημαντικό να είναι καταγεγραμμένα σε φάκελο, γιατί εκεί μπορούν, ανά πάσα στιγμή να προσθέτουν και άλλα <> του συντακτικού, ώστε στο τέλος να τα έχουν οργανωμένα για την ευκολότερη μελέτη τους. Μπορούμε επίσης να τους προτείνουμε σε αυτό το σημείο, να ανοίξουν λογαριασμό στο dropbox και να τα έχουν όλα εκεί, ώστε να είναι εύκολα διαχειρίσιμα)
3. Αφού ολοκληρωθεί η διερεύνηση, οι μαθητές ξαναγυρνούν στον ΣΥΜΦΡΑΣΤΙΚΟ ΠΙΝΑΚΑ ΛΕΞΕΩΝ-ΠΙΣΩ-ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ-ΕΡΓΑΛΕΙΑ-ΑΡΧΕΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ-ΠΙΝΑΚΑΣ ΟΡΩΝ. Στον πίνακα όρων υπάρχει η θεωρία του συντακτικού, για οποιοδήποτε φαινόμενο. Θα ψάξουμε τη θεωρία για το κατηγορούμενο .
4. Ολοκλήρωση-συμπεράσματα
Η δραστηριότητα με τη χρήση των Τ.Π.Ε. ολοκληρώνεται σε δύο ώρες. Ακολούθως τα παιδιά καλούνται να απαντήσουν στο φύλλο εργασίας που ακολουθεί, που αφορά το βαθμό κατανόησης του κατηγορουμένου.

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

1.Κατανόηση του ρόλου του εστί από 0-5 (0=καθόλου,1=μέτρια,2=σχ.καλά,3=καλά,4=πολύ καλά,5=άριστα)

2.Κατανόηση του ρόλου του φαίνεται (ομοίως)

3.Κατανόηση του ρόλου του διατελεί (ομοίως)

4 Κατανόηση του ρόλου του υπάρχει (ομοίως)

5. Κατανόηση του ρόλου του γίγνεται (ομοίως)

6.Ποιό ακριβώς σημείο δεν κατανόησα; (στη θεωρία και την πράξη)

7.Η ιστοσελίδα της πύλης για την ελληνική γλώσσα είναι διαχειρίσιμη;
(0=καθόλου-5=άριστα)
8.Ποιό συγκεκριμένα, σημείο με δυσκόλεψε; (περιγραφή).

9.Τι θα ήθελα να αλλάξει ακριβώς στη δραστηριότητα;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

10.Αξιολόγηση του ρόλου του διδάσκοντα: Πόσο με βοήθησε ο καθηγητής στην κατανόηση του φαινομένου; (0=καθόλου,5=άριστα).
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ
ΝΕΜΗΣ ΦΕΛΩΝΗΣ-ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Γ ΤΑΞΗΣ (ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ) ΜΕ ΧΡΗΣΗ Τ.Π.Ε.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟ

ΣΕΝΑΡΙΟ: ΑΠΡΟΣΩΠΑ ΡΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ (ΧΡΗ,ΔΕΙ,ΠΡΟΣΗΚΕΙ)-ΑΠΡΟΣΩΠΗ ΣΥΝΤΑΞΗ, ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ: ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΗΝΙΚΗ ΘΕΜΑΤΟΓΡΑΦΙΑ

ΤΑΞΗ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ (ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ)

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 2 ΩΡΕΣ

ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ :ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΑΠΡΟΣΩΠΑ ΡΗΜΑΤΑ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΗΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ,ΕΞΟΙΚΕΙΩΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ.ΤΕΛΟΣ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ: ΦΥΛΛΟΜΕΤΡΗΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ,ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ.

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Οι μαθητές καλούνται να βρουν στα κείμενα τα απρόσωπα ρήματα και, με τη βοήθεια του καθηγητή να διερευνήσουν τη σύνταξή τους. Θα χρησιμοποιήσουν τα ρήματα χρή, δεί, προσήκει. Με βάση τα ευρήματά τους θα οδηγηθούν στη θεωρία ,που υπάρχει στην εκπαιδευτική πύλη.

ΣΤΟΧΟΙ
1.Κατανόηση από τους μαθητές, του συντακτικού ρόλου των απροσώπων και της σημασίας τους μέσα από διαφορετικά κείμενα, κάτι που θα βοηθήσει περισσότερο για τις εξετάσεις .
2.Εμπέδωση της θεωρίας.
3.Εξοικείωση με τα εργαλεία του κειμενογράφου, καθώς και με το περιβάλλον της πύλης για την ελληνική γλώσσα.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
1. Οι μαθητές, χωρίζονται σε τρείς ομάδες και η κάθε ομάδα, χρησιμοποιεί τρείς υπολογιστές.
2. Όλες οι ομάδες αρχικά θα μπουν στη σελίδα της πύλης για την ελληνική γλώσσα.Μετά τη γνωριμία με την αρχική σελίδα,θα ακολουθηθεί η εξής διαδικασία: α.Οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν τις εσωτερικές συνδέσεις της πύλης ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ –ΕΡΓΑΛΕΙΑ-ΣΩΜΑΤΑ ΚΕΙΜΕΝΩΝ-ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑΣ-ΣΥΜΦΡΑΣΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΛΕΞΕΩΝ. Σε αυτό το σημείο θα ψάξουν τα απρόσωπα ρήματα, το ρόλο που έχουν μέσα στα κείμενα και θα φτάσουν , με τη βοήθεια των συμμαθητών τους αρχικά, σε κάποια πρώτα συμπεράσματα για την απρόσωπη σύνταξη. β. Αφού γίνει αυτή η ενέργεια, μπορούν να δουν τη μετάφραση των κειμένων που επεξεργάστηκαν, για καλύτερη κατανόηση του συντακτικού. γ .Οι μαθητές, αντιγράφουν σε ένα φάκελο τα σημαντικότερα παραδείγματα και τα εκτυπώνουν-αν είναι δυνατό-για να τα μελετήσουν αργότερα, εκτός μαθήματος.
3. Αφού ολοκληρωθεί η διερεύνηση, οι μαθητές ξαναγυρνούν στον ΣΥΜΦΡΑΣΤΙΚΟ ΠΙΝΑΚΑ ΛΕΞΕΩΝ-ΠΙΣΩ-ΠΙΝΑΚΑΣ ΟΡΩΝ. Στον πίνακα όρων υπάρχει η θεωρία του συντακτικού, για οποιοδήποτε φαινόμενο. Θα ψάξουμε τη θεωρία για τα απρόσωπα.
4. Ολοκλήρωση-συμπεράσματα
Η δραστηριότητα ολοκληρώνεται σε δύο ώρες. Ακολούθως τα παιδιά καλούνται να απαντήσουν στο φύλλο εργασίας που ακολουθεί, που αφορά το βαθμό κατανόησης του φαινομένου των απροσώπων.

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

1.Κατανόηση του ρόλου του χρή από 0-5 (0=καθόλου,1=μέτρια,2=σχ.καλά,3=καλά,4=πολύ καλά,5=άριστα)

2.Κατανόηση του ρόλου του δεί (ομοίως)

3.Κατανόηση του ρόλου του προσήκει (ομοίως)

4.Ποιό ακριβώς σημείο δεν κατανόησα; (στη θεωρία και την πράξη)

5.Η ιστοσελίδα της πύλης για την ελληνική γλώσσα είναι διαχειρίσιμη;
(0=καθόλου-5=άριστα)
6.Ποιό συγκεκριμένα, σημείο με δυσκόλεψε; (περιγραφή).

7.Τι θα ήθελα να αλλάξει ακριβώς στη δραστηριότητα;

8.Αξιολόγηση του ρόλου του διδάσκοντα: Πόσο με βοήθησε ο καθηγητής στην κατανόηση του φαινομένου; (0=καθόλου,5=άριστα).

ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ

Το ίδιο μπορεί να γίνει και για τη διδασκαλία του κατηγορουμένου. Εδώ θα ψάξουμε για το ρόλο των ρημάτων ειμί (εστί), γίγνεται, φαίνεται, διατελεί).

ΕΥΚΟΛΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟΥ

EclipseCrossword.com

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ

THREE POEMS FOR THE IMMIGRANTS (IN ENGLISH)

THREE POEMS FOR PERSECUTED …

SINBAD

Sinbad is a stranger

a man without a country (are there really people

stateless?)

without ideals (are there people without ideals?)

without home and work …. (…)

He lives in the city, port, squares,

the train stations…the train, which was made

to unite people.

Sinbad -the irony-never got this train … ..


PORT

<<The city breathes and creates near the sea.

The port, the center of town life >>

said an old guidebook.

The harbor is made ​​for travel

I travel, you travel, he travels …

The flag of Europe there

– We can all go

getting to know new places, new cultures.

All? And Sinbad?

No, not him, this is illegal…

-What is it that separates people?

-There ..

-The man is an intelligent being…

-Is this true?

“But how not?

Man-held, fighting for good.

“But of course …

“But then … there are clandestine people?

Help me to think, going crazy, there

clandestine people, unreported souls?

-Of course not, but they do not …

-What does not? Not everyone can travel? Why?

No, these are not strangers, not like us.

… … … … … … … … … … … … … … … … … … … …

The Sinbad is there every day, every hour

and looking sad, crying almost the sea

He wants the sea near him, beside him

He thinks he travels, he lives,

thinks there

thinks that once would let him believe

that he is a man

that is just like the others ..

SCHOOL

The school is located across from the port

It is a good school, has no children of immigrants.

Children learn rules of equality.

Sinbad stopped going to school early…

You see … the war ..

Children avoid immigrants

Yes, we are all alike, but they are not there ..

have no house, unwashed, uneducated,

Then ask for money, no … no …

The school has strict rules

Everyone must obey the teacher

teacher is the authority…

And what about Sinbad? But he is unlawful,

You talk to them, the dodge.

Yes, I know, the discussions talk about equality

yes, yes, I know, in cafes talking about injustice

Yes, believe me, I know, politicians are aware of the problem.

Yes, of course, the minister wants their own good ..

Children learn at school to respect

society

their own society.

Children learn to feel the struggle of peoples.

The Sinbad is there day and night, opposite the school.

He does not understand how educated people

the curse, the turn away

This is education for? This is equality?

The Sinbad is stuck in iron fence.

He looks at the sea

thinks that is connected with the case.

And when the body cries out…

he will return

can not never left the city

he just wants to see the sea

the horizon, the illusion of freedom,

dream …

The waiting is the nurturing.

But all people are equal, the book says, people have shed blood for this purpose-is not it?

Everyone is equal? ​​Probably not

There are human trash

not mentioned in the books of wise school

There are out there next to our homes,far,far away from us..

real strangers….

Ithaca for them may not exist …

NEMIS FELONIS

Ποδηλατοβόλτα 2011

Με μεγάλη επιτυχία έγινε στην Πάτρα σήμερα η ποδηλατοβόλτα του πέμπτου λυκείου μαζί με τους ποδηλάτρες. Στα πλαίσια του προγράμματος <<ΙΔΑΝΙΚΗ ΠΟΛΗ>> οι μαθητές ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας και χάρηκαν τη βόλτα τους στην άδεια από αυτοκίνητα πόλη

ΠΟΔΗΛΑΤΟΠΟΡΕΙΑ

                                                                                                          Πάτρα 04-05-2011

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

H περιβαλλοντική ομάδα του 5ου Γενικού Λυκείου Πάτρας    στα  πλαίσια των προγραμμάτων  που υλοποιούνται φέτος στο σχολείο μας με θέμα :

 ‘Η Iδανική μας Πόλη’:

α)  Ποδήλατο στη πόλη μας

β)  Φωτογραφίες της πόλης

γ)  Ιστοσελίδα

     ψάχνοντας για δράσεις που αποσκοπούν στην καλυτέρευση και στην βελτίωση της ποιότητας ζωής του πολίτη , αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν από κοινού με τους «Ποδηλάτρες Πάτρας» , ποδηλατοπορεία  στους δρόμους της πόλης μας .

Η ημέρα που θα πραγματοποιηθεί   η ποδηλατοπορεία μας  με αφετηρία

 την πλατεία Γεωργίου (στο πάνω μέρος) και τερματισμό στο μόλο της Αγ. Νικολάου ,

 είναι η Κυριακή 8 Μαΐου στις 11:00 π.μ.

Είστε όλοι ευπρόσδεκτοι.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ

invitation(1)

15425967.jpg

ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τι πρέπει να αλλάξει λοιπόν; Περιμένω τα σχόλιά σας…

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση