ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟ
ΣΕΝΑΡΙΟ: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΥ (ΘΕΩΡΙΑ-ΑΣΚΗΣΕΙΣ) ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ ΤΗΣ ΠΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ: ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΕΜΑΤΟΓΡΑΦΙΑ (ΑΔΙΔΑΚΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ).
ΤΑΞΗ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ (ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ)
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 3 ΩΡΕΣ ( ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΦΥΛΛΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ)
ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ :ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΑ ΣΥΝΔΕΤΙΚΑ ΡΗΜΑΤΑ (ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ) ΚΑΙ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΑΝΘΟΛΟΓΙΟΥ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑΣ , ΕΜΠΕΔΩΝΟΥΝ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ.ΤΕΛΟΣ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ.
ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗ ΑΞΙΑ: ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ, ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΘΑ ΣΥΝΔΥΑΣΟΥΝ ΓΝΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΕΤΩΝ ΚΑΙ-ΠΙΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΑ- ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ <>, ΠΟΥ ΣΥΓΧΕΕΤΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΜΕ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΡΗΜΑΤΟΣ.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ: ΦΥΛΛΟΜΕΤΡΗΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ,ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ.
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Οι μαθητές καλούνται να βρουν στα κείμενα τα συνδετικά ρήματα και, με τη βοήθεια του καθηγητή να διερευνήσουν τη σύνταξή τους. Θα χρησιμοποιήσουν τα ρήματα εστί ,φαίνεται, διατελεί., γίγνεται, υπάρχει. Με βάση τα ευρήματά τους θα οδηγηθούν στη θεωρία ,που υπάρχει στην εκπαιδευτική πύλη.
ΣΤΟΧΟΙ (ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ)
1.Κατανόηση από τους μαθητές, του συντακτικού ρόλου των συνδετικών και της σημασίας τους μέσα από διαφορετικά κείμενα, (καλύτερη γνώση της έννοιας <>, κάτι που θα βοηθήσει περισσότερο για τις εξετάσεις .
2.Εμπέδωση της θεωρίας.
3.Εξοικείωση με τα εργαλεία του κειμενογράφου, καθώς και με το περιβάλλον της πύλης για την ελληνική γλώσσα.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
1. Οι μαθητές, χωρίζονται σε τρείς ομάδες και η κάθε ομάδα, χρησιμοποιεί τρείς υπολογιστές.
2. Όλες οι ομάδες αρχικά θα μπουν στη σελίδα της πύλης για την ελληνική γλώσσα.Μετά τη γνωριμία με την αρχική σελίδα,θα ακολουθηθεί η εξής διαδικασία: α.Οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν τις εσωτερικές συνδέσεις της πύλης ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ –ΕΡΓΑΛΕΙΑ-ΣΩΜΑΤΑ ΚΕΙΜΕΝΩΝ-ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑΣ-ΣΥΜΦΡΑΣΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΛΕΞΕΩΝ. Σε αυτό το σημείο θα ψάξουν τα συνδετικά ρήματα, το ρόλο που έχουν μέσα στα κείμενα και θα φτάσουν , με τη βοήθεια των συμμαθητών τους αρχικά, σε κάποια πρώτα συμπεράσματα για τη λειτουργία του κατηγορουμένου και της σχέσης του με τα συνδετικά ρήματα. β. Αφού γίνει αυτή η ενέργεια, μπορούν να δουν τη μετάφραση των κειμένων (για κάθε κείμενο, προσφέρεται η μετάφρασή του όταν πατήσουμε την υπερσύνδεση <>),που επεξεργάστηκαν, για καλύτερη κατανόηση του συντακτικού. γ .Οι μαθητές, αντιγράφουν σε ένα φάκελο τα σημαντικότερα παραδείγματα και τα εκτυπώνουν-αν είναι δυνατό-για να τα μελετήσουν αργότερα, εκτός μαθήματος.(είναι σημαντικό να είναι καταγεγραμμένα σε φάκελο, γιατί εκεί μπορούν, ανά πάσα στιγμή να προσθέτουν και άλλα <> του συντακτικού, ώστε στο τέλος να τα έχουν οργανωμένα για την ευκολότερη μελέτη τους. Μπορούμε επίσης να τους προτείνουμε σε αυτό το σημείο, να ανοίξουν λογαριασμό στο dropbox και να τα έχουν όλα εκεί, ώστε να είναι εύκολα διαχειρίσιμα)
3. Αφού ολοκληρωθεί η διερεύνηση, οι μαθητές ξαναγυρνούν στον ΣΥΜΦΡΑΣΤΙΚΟ ΠΙΝΑΚΑ ΛΕΞΕΩΝ-ΠΙΣΩ-ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ-ΕΡΓΑΛΕΙΑ-ΑΡΧΕΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ-ΠΙΝΑΚΑΣ ΟΡΩΝ. Στον πίνακα όρων υπάρχει η θεωρία του συντακτικού, για οποιοδήποτε φαινόμενο. Θα ψάξουμε τη θεωρία για το κατηγορούμενο .
4. Ολοκλήρωση-συμπεράσματα
Η δραστηριότητα με τη χρήση των Τ.Π.Ε. ολοκληρώνεται σε δύο ώρες. Ακολούθως τα παιδιά καλούνται να απαντήσουν στο φύλλο εργασίας που ακολουθεί, που αφορά το βαθμό κατανόησης του κατηγορουμένου.
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
1.Κατανόηση του ρόλου του εστί από 0-5 (0=καθόλου,1=μέτρια,2=σχ.καλά,3=καλά,4=πολύ καλά,5=άριστα)
2.Κατανόηση του ρόλου του φαίνεται (ομοίως)
3.Κατανόηση του ρόλου του διατελεί (ομοίως)
4 Κατανόηση του ρόλου του υπάρχει (ομοίως)
5. Κατανόηση του ρόλου του γίγνεται (ομοίως)
6.Ποιό ακριβώς σημείο δεν κατανόησα; (στη θεωρία και την πράξη)
7.Η ιστοσελίδα της πύλης για την ελληνική γλώσσα είναι διαχειρίσιμη;
(0=καθόλου-5=άριστα)
8.Ποιό συγκεκριμένα, σημείο με δυσκόλεψε; (περιγραφή).
9.Τι θα ήθελα να αλλάξει ακριβώς στη δραστηριότητα;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
10.Αξιολόγηση του ρόλου του διδάσκοντα: Πόσο με βοήθησε ο καθηγητής στην κατανόηση του φαινομένου; (0=καθόλου,5=άριστα).
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ
ΝΕΜΗΣ ΦΕΛΩΝΗΣ-ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.