Καλή χρονιά….
Καλό Χειμώνα!
21 Δεκεμβρίου: Χειμερινό ηλιοστάσιο
Θέμα Τ.Θ. εκτός ύλης
Tο θέμα 22064 της Τ.Θ. στα Μαθηματικά Προσανατολισμού της Β΄ περιέχει ύλη από την παράγραφο “προβολή διανύσματος σε διάνυσμα” η οποία είναι εκτός ύλης (εδώ και χρόνια). Αναφέρομαι, συγκεκριμένα, στο β).
Ως πολλαπλής επιλογής, λύνεται πολύ εύκολα με τη συγκεκριμένη παράγραφο, γιατί ο μαθητής αναγνωρίζει αμέσως από τη θεωρία ότι τα δ/τα ΑΓ και ΑΔ έχουν την ίδια προβολή πάνω στο ΑΒ. Χωρίς, όμως, αυτή τη θεωρία, ο μαθητής μόνο από τύχη μπορεί να βρει τη σωστή απάντηση, και φυσικά οι προαγωγικές εξετάσεις δεν είναι για πειραματισμούς με το άγνωστο.
Αν, απλά, επαναδιατυπωθεί “να δείξετε ότι…” (το σωστό) , τότε κάτι γίνεται. Σε τελική ανάλυση, η απόδειξη του τύπου της παραγράφου της προβολής βασίζεται στο διανυσματικό άθροισμα (στην επιμεριστική και στο ότι το εσωτερικό γινόμενο 2 κάθετων ματαξύ τους δ/των έιναι ίσο με 0) που είναι γνωστό και εντός ύλης, και, αν θέλετε τη γνώμη μου, θα έπρεπε η παράγραφος της προβολής να είναι εντός ύλης. Όμως, από τη στιγμή που δεν είναι, θέματα που ξεκάθαρα παραπέμπουν στην έννοια που αυτή διαπραγματεύεται, θα έπρεπε να απουσιάζουν από την Τ.Θ. Και αυτό δεν αναιρείται από το γεγονός ότι η ενδεικτική λύση δεν αναφέρεται σαφώς στη συγκεκριμένη παράγραφο. Η ενδεικτική λύση χρησιμοποιεί τις ίδιες έννοιες με την απόδειξη, με οπτικές, μονάχα, διαφορές (αντί για άθροισμα έχει διαφορά κ.λπ.)
- https://56lyk-athin.att.sch.gr/index.php/ekpaideftikoi/kolokotroni-arxeia
- Για την αγάπη των μαθηματικών
- Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία
- Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τ.Π.Ε.
- Επιστημονική Ένωση για τη Διδακτική των Μαθηματικών
- ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΚΛΕΙΔΕΙΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ.
- Μαθηματικός Περιηγητής
- Μηχανή του χρόνου
- Π.Μ.Σ. "Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου"
- Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (Αρχική)
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Υπουργείο Πολιτισμού Παιδείας και Θρησκευμάτων
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ