Φύλλο εργασίας Μαθηματικών Στ’ τάξης

Μαθηματικά  Στ΄ τάξης, Εν. 4, Κεφ. 47 “Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων”

Στην πρώτη δραστηριότητα δίνονται τα σωματομετρικά στοιχεία για την ανάπτυξη ενός παιδιού (ύψος, βάρος) και ζητείται το κατάλληλο γράφημα ανάπτυξης του παιδιού. Περισσότερα στο φύλλο εργασίας σωματομετρικά στοιχεία

Στην δεύτερη δραστηριότητα δίνονται οι διατροφικές συνήθειες των μαθητών και ζητείται το κατάλληλο γράφημα αναπαράστασης αυτών.

Περισσότερα στο φύλλο εργασίας διατροφικές συνήθειες

 

Δωράκια για τη λήξη της σχολικής χρονιάς

Και να που έφτασε για ακόμη μια φορά η μέρα που θα αποχαιρετήσω τους μικρούς μου μαθητές. Πάντα όμως με δωράκια που θα φτιάξω με τα χεράκια μου. Αερόστατα πάνω στα οποία κόλλησα την αναμνηστική φωτογραφία της τάξης, σελιδοδείκτες με το όνομα τους και μια συνολική γραμματική της γ’ τάξης  για καλή επανάληψη και προετοιμασία στην επόμενη τάξη. Καλό καλοκαίρι σε όλους…μικρούς και μεγάλους!!

20170615_220140 20170615_220200 20170615_220218

Τρόποι καλής συμπεριφοράς

Αρχικά διαβάσαμε το βιβλίο “savoir vivre”  του Χ. Ζαμπούνη. Φτιάξαμε το βαζάκι με τις καραμέλες – καλές λέξεις και τη συνταγή της καλής φιλίας. Δημιουργήσαμε το κολάζ ” οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε” και “τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε”.

 

DSC03492 DSC03770 DSC03772

“Μικροί αλλά δυνατοί”

Τη σχολική χρονιά 2015-2016 πραγματοποιήθηκε το Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας “Μικροί Αλλά Δυνατοί” με τους εξής άξονες:

  1. Υγιεινή διατροφή
  2. Σωματική – Ατομική Υγιεινή
  3. Συναισθήματα
  4. Δικαιώματα – Υποχρεώσεις
  5. Τρόποι καλής συμπεριφοράς
  6. Αξιοποίηση ελεύθερου χρόνου
  1. Υγιεινή Διατροφή:

Με αφορμή ένα κόμικς με τον Ποπάυ που τρώει σπανάκι και γίνεται δυνατός μιλήσαμε για τη διατροφή και την αξίας της στη ζωή μας.

Αρχικά φτιάξαμε την “πυραμίδα της διατροφής” και το “φανάρι της υγιεινής διατροφής” που μας υπενθυμίζει τι πρέπει να τρώμε. Δημιουργήσαμε σε βιβλιαράκια το “αλφαβητάρι των βιταμινών” και το ημερολόγιο με τα εποχιακά φρούτα και λαχανικά. Επίσης γράψαμε αινίγματα, παροιμίες, γλωσσοδέτες, ποιήματα “χαϊκού” με θέμα τη διατροφή αφορμώμενοι από το σχετικό μάθημα της Γλώσσας και παραδοσιακές αστυπαλίτικες συνταγές (κιτρινοκούλουρα, πουγγιά με χλωρή, λαμπριανό, ταρακτομακαρόνια, χταποδοκεφτέδες, αραντιστά κ.α.). Φτιάξαμε σουπλά για την ώρα του φαγητού και παίξαμε στην αυλή πατατοδρομίες, αλάτι ψιλό, κολοκυθιά, μήλα και παιχνίδι γεύσεων.

Επικοινωνήσαμε μέσω skype με διατροφολόγο η οποία μας ενημέρωσε για τις ομάδες των τροφών και τη διατροφική τους αξία. Επισκεφτήκαμε το αγρόκτημα του διευθυντή μας κ. Περδίκη και στη συνέχεια το φούρνο Ηλιάννα  όπου παρακολουθήσαμε όλη τη πορεία δημιουργίας του παραδοσιακού παξιμαδιού.  Δημιουργήσαμε το δικό μας μαγαζάκι υγιεινής διατροφής συνδυάζοντας την εξάσκηση στη συναλλάγη με ευρώ του αντίστοιχου μαθήματος των Μαθηματικών.  Φτιάξαμε το επιτραπέζιο παιχνίδι “το φιδάκι της υγιεινής διατροφής” στο οποίο όποιος τρώει σωστά, κερδίζει. Τέλος, το θεατρικό των Χριστουγέννων το οποίο ανεβάσαμε στην αντίστοιχη γιορτή είχε θέμα τα φρούτα και λαχανικά.

2.Σωματική – Ατομική υγιεινή:

Μιλήσαμε για την ανατομία του στόματος και των δοντιών και παρατηρήσαμε αντίστοιχες διαφάνειες στον υπολογιστή.  Διαβάσαμε διάφορα παραμύθια. Σε εβδομαδιαίο ημερολόγιο καταγράφαμε τη συχνότητα πλύσης των δοντιών και στο τέλος μοιράστηκαν βραβεία. Οι μαθητές έφεραν στο σχολείο τις οδοντόβουρτσές τους και έγινε επίδειξη σωστής πλύσης.  Φτιάξαμε δύο επιτραπέζια παιχνίδια για γερά δόντια με τα οποία τα παιδιά διασκέδασαν πολύ.

3. Συναισθήματα: 

Δημιουργήσαμε τον κήπο των συναισθημάτων όπου σε κάθε πέταλο γράψαμε τι αισθανόμαστε.

Έπειτα φτιάξαμε το ζάρι των συναισθημάτων και μέσα από το θεατρικό παιχνίδι ο κάθε μαθητής έπρεπε να εκδηλώσει το αντίστοιχο συναίσθημα.

Τέλος, σε μια γωνιά του τοίχου δημιουργήσαμε το ¨βαρόμετρο των συναισθημάτων” με στόχο να κατανοήσουν ότι οι άνθρωποι μπορεί να αισθάνονται διαφορετικά για μια κατάσταση και έτσι ενδέχεται να αντιδράσουν με διαφορετικό τρόπο στο ίδιο σενάριο. Σέβομαι, λοιπόν, τα συναισθήματα των άλλων και είμαι περισσότερος ανεκτικός. Ο κάθε μαθητής τοποθετούσε την κάρτα σεναρίου,  αναλόγως με το πώς θα αισθανόταν, στην αντίστοιχη θέση του βαρόμετρου.

 

4. Δικαιώματα- Υποχρεώσεις:

βλέπε:  δικαιώματα

 

5. Τρόποι καλής συμπεριφοράς:

Αρχικά διαβάσαμε το βιβλίο “savoir vivre”  του Χ. Ζαμπούνη. Φτιάξαμε το βαζάκι με τις καραμέλες – καλές λέξεις και τη συνταγή της καλής φιλίας. Δημιουργήσαμε το κολάζ ” οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε” και “τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε”.

 

6. Αξιοποίηση ελεύθερου χρόνου:

βλέπε: παιχνίδια στην αυλή

 

“Εορτασμός 25ης Μαρτίου”

Στα πλαίσια του επετειακού μαθήματος της Γλώσσας για τον εορτασμός της 25ης Μαρτίου οι μαθητές συνέλεξαν  πληροφορίες για τους ήρωες που πρωταγωνίστησαν στην ελληνική επανάσταση του 1821 και δημιουργήθηκε το παρακάτω ψηφιακό βιβλίο. book

Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε διαφάνειες με στιγμιότυπα από την επανάσταση και ζωγραφίσαμε τα πορτρέτα των ηρώων.

DSC04162

Συναισθήματα

Δημιουργήσαμε τον κήπο των συναισθημάτων όπου σε κάθε πέταλο γράψαμε τι αισθανόμαστε.

Έπειτα φτιάξαμε το ζάρι των συναισθημάτων και μέσα από το θεατρικό παιχνίδι ο κάθε μαθητής έπρεπε να εκδηλώσει το αντίστοιχο συναίσθημα.

Τέλος, σε μια γωνιά του τοίχου δημιουργήσαμε το ¨βαρόμετρο των συναισθημάτων” με στόχο να κατανοήσουν ότι οι άνθρωποι μπορεί να αισθάνονται διαφορετικά για μια κατάσταση και έτσι ενδέχεται να αντιδράσουν με διαφορετικό τρόπο στο ίδιο σενάριο. Σέβομαι, λοιπόν, τα συναισθήματα των άλλων και είμαι περισσότερος ανεκτικός. Ο κάθε μαθητής τοποθετούσε την κάρτα σεναρίου,  αναλόγως με το πώς θα αισθανόταν, στην αντίστοιχη θέση του βαρόμετρου.

DSC03766DSC03767DSC03241

 

Υγιεινή Διατροφή

Με αφορμή ένα κόμικς με τον Ποπάυ που τρώει σπανάκι και γίνεται δυνατός μιλήσαμε για τη διατροφή και την αξίας της στη ζωή μας.

Αρχικά φτιάξαμε την “πυραμίδα της διατροφής” και το “φανάρι της υγιεινής διατροφής” που μας υπενθυμίζει τι πρέπει να τρώμε. Δημιουργήσαμε σε βιβλιαράκια το “αλφαβητάρι των βιταμινών” και το ημερολόγιο με τα εποχιακά φρούτα και λαχανικά. Επίσης γράψαμε αινίγματα, παροιμίες, γλωσσοδέτες, ποιήματα “χαϊκού” με θέμα τη διατροφή αφορμώμενοι από το σχετικό μάθημα της Γλώσσας και παραδοσιακές αστυπαλίτικες συνταγές (κιτρινοκούλουρα, πουγγιά με χλωρή, λαμπριανό, ταρακτομακαρόνια, χταποδοκεφτέδες, αραντιστά κ.α.). Φτιάξαμε σουπλά για την ώρα του φαγητού και παίξαμε στην αυλή πατατοδρομίες, αλάτι ψιλό, κολοκυθιά, μήλα και παιχνίδι γεύσεων.

Επικοινωνήσαμε μέσω skype με διατροφολόγο η οποία μας ενημέρωσε για τις ομάδες των τροφών και τη διατροφική τους αξία. Επισκεφτήκαμε το αγρόκτημα του διευθυντή μας κ. Περδίκη και στη συνέχεια το φούρνο Ηλιάννα  όπου παρακολουθήσαμε όλη τη πορεία δημιουργίας του παραδοσιακού παξιμαδιού.  Δημιουργήσαμε το δικό μας μαγαζάκι υγιεινής διατροφής συνδυάζοντας την εξάσκηση στη συναλλαγή με ευρώ του αντίστοιχου μαθήματος των Μαθηματικών.  Φτιάξαμε το επιτραπέζιο παιχνίδι “το φιδάκι της υγιεινής διατροφής” στο οποίο όποιος τρώει σωστά, κερδίζει. Τέλος, το θεατρικό των Χριστουγέννων το οποίο ανεβάσαμε στην αντίστοιχη γιορτή είχε θέμα τα φρούτα και λαχανικά.

 

 

20160121_002818 DSC03475 DSC03481 DSC03482 DSC03495 DSC03496 DSC03653 - Αντιγραφή DSC03689 DSC03839