Πρόγραμμα Erasmus+ 2019-22 «Η τέχνη ως μέσο διεκδίκησης δικαιωμάτων και φορέας προώθησης και διάδοσης των αξιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης» 5ηΣυνάντηση Erasmus+, μαθητών/μαθητριών και καθηγητών/καθηγητριών, στην πόλη Montesarchioτης Ιταλίας, 02-07Μαΐου 2022

Από 02 μέχρι 07 Μαΐου πραγματοποιήθηκε η πέμπτη συνάντηση εργασίας, μαθητών/μαθητριών και καθηγητών/καθηγητριών των πέντε σχολείων της Ευρώπης, που συνεργαζόμαστε τα σχολικά έτη 2019-2020, 2020–2021 και 2021-2022, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ Δράση KA229 / Συμπράξεις ανταλλαγών μεταξύ σχολείων, στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης με τίτλο: «L’ Artengagévecteurdepromotionetdediffusiondesvaleursdel’UnionEuropéenne / Η τέχνη ως μέσο διεκδίκησης δικαιωμάτων και φορέας προώθησης και διάδοσης των αξιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Από το Μουσικό Σχολείο Άρτας η ομάδα που συμμετείχε αποτελούνταν από τέσσερις μαθήτριες και δύο  μαθητές της Γ΄Γυμνασίου και δύο καθηγήτριες.

Το Σάββατο 30.04.22 το ταξίδι μας ξεκίνησε από την  Άρτα οδικώς προς την Ηγουμενίτσα και από εκεί ακτοπλοϊκώς στην Κέρκυρα και αεροπορικώς στηNapoli. Με διανυκτέρευση στη Napoli  μας βρήκε η Πρωτομαγιά στη ζωντανή πολύχρωμη και γοητευτική μεγαλούπολη της Ιταλίας. Περιηγηθήκαμε  στο πολύβουο ιστορικό της  κέντρο που έχει ανακηρυχθεί μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO και στην ουσία αποτελεί ανοιχτό μουσείο, μπήκαμε στον Καθεδρικό ναό, περάσαμε από υπαίθριες αγορές, ζήσαμε για λίγες ώρες την πολύβουη μεγαλούπολη με τις πολλές όψεις, αντιφάσεις και διαφορές σε κάθε τετράγωνο,  με κίνηση και ζωή παντού.

Την Κυριακή  το βράδυ,  οι ομάδες των συνεργαζόμενων σχολείων από τη Γαλλία, την Ισπανία και την Ελλάδα,φτάσαμε στην πόλη  Montesarchio της Ιταλίας, όπου μας υποδέχθηκε, η υπεύθυνη καθηγήτρια Nicolina Quarantiello του σχολείου ««Liceo Enrico Fermi Montesarchio» (https://www.fermimontesarchio.edu.it/), καθώς και οι οικογένειες των Ιταλών  μαθητών/μαθητριών  που φιλοξένησαν τους μαθητές μας και τις μαθήτριές μας. Αυτή τη φορά όλα τα παιδιά μας φιλοξενήθηκαν σε παιδιά που ήδη γνώριζαν καθώς ένα μήνα πριν είχαν έρθει στην Ελλάδα και τα είχαν φιλοξενήσει στα σπίτια τους.

Τη Δευτέρα, 02.05.22 το πρωί, πραγματοποιήθηκε μια ζεστή τελετή υποδοχής από τους Ιταλούς μαθητές και εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο πρόγραμμα καθώς και τη διευθύντρια  του σχολείου. Αφού ενημερωθήκαμε για την περιοχή, το σχολείο και το εκπαιδευτικό σύστημα της Ιταλίας ακολούθησε μουσικό καλωσόρισμα και  προβολή βίντεο με τις ξεχωριστές στιγμές από την προηγούμενη συνάντηση στο Μουσικό Σχολείο Άρτας. Το πρόγραμμα στη συνέχεια περιλάμβανε   ξενάγηση στο Montesarchio, μια μικρή πόλη 14.000 κατοίκων, που βρίσκεται 50 περίπου χιλιόμετρα βορειοανατολικά της Νάπολης και ανήκει στην ευρύτερη περιοχή της Καμπανίας. Περπατήσαμε  στα πλακόστρωτα δρομάκια που ήταν κομμάτι της “Αππίας οδού”, του σημαντικότερου ρωμαϊκού οδικού άξονα, επισκεφτήκαμε το μοναστήρι «SanNikola» όπου ενημερωθήκαμε για την ιστορία του, περιηγηθήκαμε στην πλατεία και στο μεσαιωνικό κάστρο της πόλης.

Την Τρίτη, 03.05.22, συνεχίστηκε το πρόγραμμά μας με εκδρομή στη Napoli, ξενάγηση στο ιστορικό κέντρο, στις πολύβουες πλατείες piazzaBovio- ViaDanteSquare – PiazzaDante,  στο σταθμό  του μετρό γραμμή 1 μετις υπέροχες τοιχογραφίες του, περιήγηση στα σοκάκια της πυκνοδομημένης ισπανικής συνοικίας όπου είδαμε τα έργα τέχνης του δρόμου, που διακοσμούν τους τοίχους των σπιτιών και των δρόμων της γειτονιάς. Είδαμε τα έργα των Humanheroes του LucaCarnevale, των καλλιτεχνών του δρόμου Cyop&Kaf και διαφόρων χαρακτήρων που έκαναν τη Νάπολη διάσημη παγκοσμίως. Διασχίζοντας τη ViaToledo αφού περάσαμε από την εντυπωσιακή στοά GalleriaUmbertoI, κατευθυνθήκαμε στην Piazzaplebiscita που  δεσπόζουν τα μεγαλοπρεπή ανάκτορα, PalazzoReal  και από κει κάναμε μια παραλιακή βόλτα με στάση στο «κάστρο του αυγού» – Casteldell’ Ovoπου προσφέρει υπέροχη θέα του Βεζούβιου.

Την Τετάρτη, 04.05.22 οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των ομάδων συνεργάστηκαν σε δημιουργικά εργαστήρια στο σχολείο και φιλοτέχνησαν έργο με θέμα “Nondiscrimination”

Την Πέμπτη, 05.05.21, το πρόγραμμα περιλάμβανε ξενάγηση των φιλοξενούμενων μαθητών/μαθητριών στο Λύκειο EnricoFermiπου έχει  1000 περίπου μαθητές/μαθήτριες και περιλαμβάνει Γενικό Λύκειο με προσανατολισμό σε ανθρωπιστικές επιστήμες, φυσικές επιστήμες και τέχνες (θέατρο,κινηματογράφος, χορός, καλλιτεχνικά), Τεχνικό  Λύκειο( με ειδίκευση σε συγκεκριμένους τομείς(οικονομικά, λογιστικά,διοίκηση επιχειρήσεων) και Επαγγελματικό Λύκειο (με προσανατολισμό σε εργασίες πρακτικής φύσης(τεχνική υποστήριξη, μηχανική).Ενημερωθήκαμε για το πρόγραμμα σπουδών που είναι πενταετές- οι Ιταλοί αποφοιτούν από το Λύκειο στα δεκαεννέα τους (5 χρόνια πρωτοβάθμια και 8 δευτεροβάθμια εκπαίδευση, 3 Γυμνάσιο και 5 Λύκειο), και επίσης τα σχολεία λειτουργούν και το Σάββατο (30 ώρες την εβδομάδα περιλαμβάνει το ωρολόγιο πρόγραμμα του Λυκείου).Ακολούθησε έκθεση έργων του προγράμματος σε αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου και μουσικοθεατρική και χορευτική παράσταση, απονομή βεβαιώσεων συμμετοχής ενώ εξαιρετική ήταν η παρουσίαση του βιβλίου “IL DIARIO DI UN SOPRAVVISSUTO” από τον συγγραφέα/ποιητή SOUMAILA DIAWARA, που έκανε διάλογο με το κοινό για τη διαδρομή του από το Μάλι στην Αλγερία και από εκεί στην Ιταλία, για τον αγώνα του που κάνει μέσα από τα έργα του να συγκεντρώσει χρήματα για να χτιστούν σχολεία και νοσοκομεία στο Μάλι.

Την Παρασκευή, 06.05.22, τελευταία ημέρα των εργασιών, το πρόγραμμα περιλάμβανε εκδρομή στο Benevento, πρωτεύουσα της ευρύτερης επαρχίας που απέχει περίπου 20 χιλιόμετρα από το Montesarchio και ξενάγηση στο αρχαιολογικό μουσείο , στο Μουσείο Arcos, στην Αγία Σοφία του 760 μ.χ., στην αψίδα του του Θριάμβου προς τιμήν του αυτοκράτορα Τραϊανού.

Το απόγευμα οι μαθητές το πέρασαν όλοι μαζί, ενώ ομάδα εκπαιδευτικών  με οδηγό και ξεναγό την καθηγήτρια του Ιταλικού σχολείου EnzaBiasco, είχαμε την ευκαιρία να εξερευνήσουμε την ευρύτερη περιοχή της Solopaca, να ξεναγηθούμε σε σύγχρονη συνεταιριστική μονάδα οινοποιίας και σε μνημεία και αξιοθέατα της περιοχής.

Το Σάββατο, 07.05.22, το ταξίδι στην Ιταλία ολοκληρώθηκε και το βράδυ επιστρέψαμε στην πόλη μας  με πολλές όμορφες εικόνες και νέες εμπειρίες.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους μαθητές μας και τις μαθήτριές  μας για την άψογη συνεργασία, το ενδιαφέρον και την προθυμία να συμμετέχουν σε όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος.

Επίσης οφείλουμε να ευχαριστήσουμε τις οικογένειές τους για την εμπιστοσύνη τους.

Η υπεύθυνη του προγράμματος                                               Η Διευθύντρια

Nathalie Poupard                                                                            Ανθούλα Ζιώρη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *