Ω γλυκύ μου έαρ – Δράση σε συνεργασία με τη Σχολή Βυζαντινής Μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως Άρτης

Την Τετάρτη 17 Μαρτίου 2018, το απόγευμα, στο Πνευματικό Κέντρο του Ιερού Ναού Αγίου Μαξίμου του Γραικού στην Άρτα, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση, υπό τον τίτλο: «Ω! γλυκύ μου έαρ!», με ύμνους της Μεγάλης Εβδομάδας και Θρήνους της Μεγάλης Παρασκευής. Η εκδήλωση αφιερώθηκε στον προσφάτως εκλιπόντα Ιεροψάλτη Ηλία Καλαϊτζή.

Παρέστη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Άρτης κ. Καλλίνικος, Κληρικοί της Ιεράς Μητροπόλεως, εκπρόσωποι των τοπικών Αρχών και ευσεβείς Χριστιανοί.

Συμμετείχε Οργανικό Σύνολο μαθητών του Μουσικού Σχολείου Άρτας υπό την διεύθυνση του κ. Παναγιώτη Γιαννούτσου. Επίσης, συμμετείχε η Βυζαντινή Χορωδία του Συνδέσμου Ιεροψαλτών Άρτας υπό την χοραρχία των κ. Κωνσταντίνου Ράπτη και Δημητρίου Βασιλάκη, καθώς και χορός σπουδαστών της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως Άρτης, υπό την διεύθυνση του κ. Γεωργίου Τσίτσικα.

Τους Ύμνους σχολίασε Θεολογικά ο Αιδεσιμολογιώτατος π. Δημήτριος Νικολάου, Εφημέριος του Ενοριακού Ιερού Ναού Αγίου Γεωργίου πόλεως Άρτης.

Στην εκδήλωση πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση τροφίμων για την Τράπεζα Τροφίμων της Ιεράς Μητροπόλεως Άρτης «ΚΑΤΑΦΥΓΗ».

Η εκδήλωση είχε την στήριξη του Δήμου Αρταίων.

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Άρτης κ. Καλλίνικος ευχαρίστησε και συνεχάρη όλους τους συντελεστές της εκδηλώσεως και ευχήθηκε για τις Μεγάλες Ημέρες του Πάσχα και της Αναστάσεως του Ιησού Χριστού.

Πηγή: Ιερά Μητρόπολις Άρτης

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Συμμετοχή του Μουσικού Σχολείου Άρτας σε δράση της Ιεράς Μητροπόλεως Άρτης

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Το Μουσικό Σχολείο Άρτας στο 2ο Εργασιακό πρωτάθλημα μπάσκετ

Το Μουσικό Σχολείο Άρτας συμμετέχει στο 2ο Εργασιακό πρωτάθλημα Μπάσκετ που διοργανώνει ο Δήμος Αρταίων. Στην 1η αγωνιστική, την Δευτέρα 8-4-2019, αντιμετώπισε την ομάδα του Δήμου Αρταίων και το αποτέλεσμα ήταν 44-42 υπέρ του σχολείου μας!!!
Μπράβο σε όλους τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς που έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους και χάρισαν τη νίκη στο σχολείο μας, μετά από έναν εξαιρετικό αγώνα.
Καλή δύναμη και καλή συνέχεια!

Δείτε εδώ βίντεο με στιγμιότυπα του αγώνα:

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Πέμπτη συνάντηση μαθητών και καθηγητών στην Άρτα από 25- 29 Μαρτίου 2019 στο πλαίσιο Προγράμματος Erasmus+ «Ceci n’est pas une école, c’est mon école! Αυτό δεν είναι ένα σχολείο, είναι το δικό μου σχολείο!».

Από τις 25 έως τις 29 Μαρτίου 2019 στην Άρτα και στο Μουσικό Σχολείο πραγματοποιήθηκε η  πέμπτη συνάντηση μαθητών και καθηγητών των πέντε  σχολείων της Ευρώπης, που συνεργαζόμαστε τα σχολικά έτη 2017-2018 και 2018–2019 στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus με τίτλο «Ceci nest pas une école, cest mon école! Αυτό δεν είναι ένα σχολείο, είναι το δικό μου σχολείο!».Η θεματική ενότητα της πέμπτης συνάντησης που συντονίστηκε από το Μουσικό Σχολείο Άρτας ήταν: «Σχολείο και Μουσική.»

Την Κυριακή 24 Μαρτίου το βράδυ, έφτασαν στην πόλη της Άρτας οι μαθητές και καθηγητές των 4 σχολείων, του Instituto de Education Secundaria LA FLOTA από τη Murcia της Ισπανίας, του Instituto di Istruzione Superiore «ENRICO FERMI», από το Montesarchio της Ιταλίας, του Agrupamento de Escolas de Nisa, από τη Nisa της Πορτογαλίας και του Athénée royal de Ganshoren,  από τις Βρυξέλλες του Βελγίου. Οι μαθητές φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες μαθητών μας και οι καθηγητές έμειναν σε κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης.

Τη Δευτέρα 25 Μαρτίου, ημέρα της εθνικής επετείου, το πρωί οι καθηγητές και οι μαθητές παρακολούθησαν τις εορταστικές εκδηλώσεις της πόλης και στη συνέχεια, οι μαθητές ακολούθησαν το πρόγραμμα των οικογενειών που τους φιλοξενούσαν, ενώ οι καθηγητές επισκέφθηκαν την Κορωνησία και απόλαυσαν το εξαιρετικό φυσικό περιβάλλον του υδροβιότοπου του Αμβρακικού. Το βράδυ πραγματοποιήθηκε δείπνο γνωριμίας- επικοινωνίας μαθητών και καθηγητών σε κεντρική ταβέρνα της πόλης με πολύ τραγούδι, κέφι και χορό.

 Την Τρίτη 26 Μαρτίου το πρωί, τους φιλοξενούμενους μαθητές και καθηγητές υποδέχθηκαν και καλωσόρισαν στον προαύλιο χώρο του σχολείου οι μαθητές ενός μουσικού συνόλου του σχολείου μας, οι οποίοι δημιούργησαν εορταστική ατμόσφαιρα παρουσιάζοντας λαϊκά τραγούδια και χορούς και έδωσαν το μήνυμα της συνεργασίας, της επικοινωνίας και της φιλίας των χωρών μέσα από τη μουσική. Υπεύθυνος για τη διδασκαλία του μουσικού συνόλου ήταν ο κ. Δημήτρης Πρωτόγερος, για τον ήχο ο κ. Μιχάλης Ντέμσιας και για τη διδασκαλία των χορών, η κ. Ευαγγελία Σιώκου, εκπαιδευτικοί του σχολείου μας. Στην αυλή του σχολείου σχηματίστηκε ένας μεγάλος κύκλος χορού με τη συμμετοχή όλων των μαθητών και καθηγητών με οδηγό τη μουσική και τα συναισθήματα που αυτή γεννά. Όλοι χόρεψαν με καλή διάθεση και ενθουσιασμό.

Στη συνέχεια καλωσόρισαν εγκάρδια τους φιλοξενούμενους, ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Άρτας, κ. Γεωργογιάννης Ιωάννης, ο προϊστάμενος εκπαιδευτικών θεμάτων κ. Ζαχαρέλος Ιωάννης, ο αντιδήμαρχος παιδείας κ. Σφήκας Δημήτριος και  η διευθύντρια του Μουσικού Σχολείου κ. Ανθούλα Ζιώρη.

Μετά την ολοκλήρωση των χαιρετισμών ακολούθησε η ξενάγηση στους χώρους του σχολείου. Οι μαθητές μας οδήγησαν τους φιλοξενούμενους μαθητές σε όλους τους χώρους διδασκαλίας μαθημάτων γενικής και μουσικής παιδείας. Οι ευχάριστες εκπλήξεις για τους φιλοξενούμενους ήταν πολλές, καθώς οι μαθητές κάθε τάξης είχαν ετοιμάσει ένα τραγούδι ή χορό αντίστοιχο με το μουσικό ρεύμα στο οποίο είναι αφιερωμένη η κάθε τάξη. Στη συνέχεια οι καθηγητές αντάλλαξαν δώρα φιλοξενίας με τη διευθύντρια του σχολείου και συζήτησαν πρακτικά και οργανωτικά θέματα με τις υπεύθυνες του προγράμματος.

Ένα μουσικό εργαστήρι με θέμα «Διερευνώντας τη ρυθμική και ακουστική μας αντίληψη» ακολούθησε. Οι φιλοξενούμενοι μαθητές και καθηγητές μέσα σε μια ευχάριστη ατμόσφαιρα με πολύ κέφι κλήθηκαν να διερευνήσουν με παιγνιώδη τρόπο τις ρυθμικές και ακουστικές τους ικανότητες. Μετά το τέλος της πετυχημένης μουσικής δοκιμασίας τους δόθηκαν αναμνηστικά συμμετοχής, καθώς και πληροφοριακά έντυπα της πόλης και του νομού. Αμέσως μετά ακολούθησε η παρουσίαση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος από την κ.  Nathalie Poupard, υπεύθυνη του προγράμματος.

 

Μετά το μεσημεριανό φαγητό και την ολιγόλεπτη ξεκούραση, ακολούθησε κοινή πρόβα των μαθητών όλων των σχολείων. Οι φιλοξενούμενοι μαθητές εντάχθηκαν στο μουσικό σύνολο του σχολείου μας που προετοιμάζει από την αρχή της σχολικής χρονιάς την κοινή συναυλία και τραγούδησαν με κέφι έξι τραγούδια, ένα αντιπροσωπευτικό από κάθε συμμετέχουσα χώρα και ένα κοινό τραγούδι με θέμα τη δημιουργικότητα. Το συντονισμό της πρόβας είχαν οι καθηγητές μουσικής του σχολείου Παναγιώτης Γιαννούτσος, Χριστίνα Πάνου, Μιχάλης Ντέμσιας, Ελένη Σταμούλη και Βαγγέλης Κοσίνας.

Η πρώτη ημέρα ολοκληρώθηκε με τον καλύτερο τρόπο στις 20:00 στην αίθουσα του Μουσικοφιλολογικού Συλλόγου «ΣΚΟΥΦΑΣ» με την  εκδήλωση με τίτλο «Θα ‘ρθω να σε ανταμώσω….». Ένα μουσικό καλωσόρισμα των φιλοξενούμενων φίλων μας με ρεμπέτικα τραγούδια από το σύνολο λαϊκής και ρεμπέτικης μουσικής του σχολείου μας. Την ευθύνη για τη διδασκαλία και τη διεύθυνση του μουσικού συνόλου είχε ο κ. Μπάμπης Σκαμνέλος, εκπαιδευτικός του σχολείου μας και για τη διδασκαλία των χορών, η κ. Ευαγγελία Σιώκου.

 

Την Τετάρτη 27 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στα Γιάννενα. Οι μαθητές και καθηγητές ξεναγηθήκαμε στον αρχαιολογικό χώρο της Δωδώνης, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης «Θ. Παπαγιάννης» στο Ελληνικό, στο Κάστρο, στην ακρόπολη Ίτς Καλέ  και στο Μουσείο Αργυροτεχνίας.

 Την Πέμπτη 28 Μαρτίου το πρωί όλοι οι συμμετέχοντες του προγράμματος πήραμε μέρος σε ένα καλλιτεχνικό εργαστήρι με θέμα τη δημιουργικότητα στο σχολείο. Ακολουθώντας τη φιλοσοφία και τις θεματικές ενότητες του προγράμματος, ζωγραφίσαμε μικρά σχέδια αποτυπώνοντας την άποψή μας για τις δημιουργικές δραστηριότητες που πρέπει να περιλαμβάνει το σχολικό πρόγραμμα και στη συνέχεια με την τεχνική του ντεκουπάζ τα τοποθετήσαμε σε ξύλινα καδράκια τα οποία κοσμούν το δέντρο της δημιουργικότητας που υπάρχει την είσοδο του σχολείου μας.

Στη συνέχεια, το πρόγραμμα περιελάμβανε επίσκεψη στο αρχαιολογικό μουσείο. Οι φιλοξενούμενοι ξεναγήθηκαν στις αίθουσες του μουσείου και είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν τους αρχαιολογικούς θησαυρούς της αρχαίας Αμβρακίας και να έρθουν σε επαφή με τον τρόπο ζωής της αρχαίας πόλης. Μετά την επιστροφή  στο σχολείο και το μεσημεριανό φαγητό  ακολούθησαν οι παρουσιάσεις των χωρών. Οι μαθητές κάθε χώρας παρουσίασαν έναν μουσικό, τραγουδιστή ή συνθέτη, αντιπροσωπευτικό της χώρας τους. Η μέρα ολοκληρώθηκε με την τρίωρη πρόβα για την κοινή συναυλία της επόμενης ημέρας.

Την Παρασκευή  29 Μαρτίου ένα κυνήγι πολιτισμού μας περίμενε. Θησαυρός: ο θρύλος του γεφυριού της Άρτας. Δοκιμασίες για να τον αποκτήσεις: πολλά αινίγματα στα αρχαία και βυζαντινά μνημεία, καθώς και στα σύγχρονα στέκια της πόλης. Οι μαθητές και καθηγητές κάθε χώρας αποτέλεσαν μια ομάδα με τη συμμετοχή και των αντίστοιχων ελλήνων μαθητών που τους φιλοξενούσαν. Συντονιστές των ομάδων ήταν: Της ιταλικής η κ. Ρένα Γκιοσά, της πορτογαλικής η κ. Αικατερίνη Τσώλα, της βελγικής η κ. Nathalie Poupard και της ισπανικής η κ. Άννα Πρέντζα. Το κέφι, η ζωντάνια και ο ενθουσιασμός νίκησαν το δυνατό αέρα και το κυνήγι ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Όλες οι ομάδες απόλαυσαν την πολιτιστική διαδρομή και κατέληξαν στην κεντρική πλατεία, που ήταν και ο τελευταίος σταθμός της.

Στη συνέχεια όλοι οι μαθητές και καθηγητές συναντηθήκαμε στην αίθουσα «Διώνη». Το μουσικό ταξίδι ξεκίνησε με το τραγούδι «Mon école, c’est mon évasion». Πρόκειται για ένα τραγούδι που δημιουργήσαμε οι μαθητές και οι καθηγητές των πέντε συνεργαζόμενων σχολείων, εκφράζει τη φιλοσοφία του προγράμματός μας και αποτελεί τον ύμνο του. Οι μαθητές και οι καθηγητές κάθε σχολείου γράψαμε τους στίχους μιας από τις πέντε στροφές του τραγουδιού και όλοι μαζί το ρεφραίν. Ο κ. Μιχάλης Ντέμσιας, εκπαιδευτικός του σχολείου μας συνέθεσε τη μουσική του τραγουδιού και οι μαθητές της β΄λυκείου το ερμήνευσαν εξαιρετικά στη σκηνή. Ακολούθησαν αντιπροσωπευτικά τραγούδια από τις πέντε συμμετέχουσες χώρες, ενώ παράλληλα παρουσιάστηκαν οι εντυπώσεις από τις τέσσερεις συναντήσεις που προηγήθηκαν. Ιδιαίτερη στιγμή της εκδήλωσης αποτέλεσε η ερμηνεία του τραγουδιού φάντο Rosa Branca (λευκό τριαντάφυλλο) από την κυρία Célia Soares, εκπαιδευτικό του σχολείου της Πορτογαλίας. Τέλος, επιλέξαμε να τραγουδήσουμε ένα κοινό τραγούδι «On écrit sur les murs», καθώς μιλά για την ελπίδα στα μάτια των παιδιών, τη δύναμη των ονείρων τους και την ομορφιά της αγάπης, έτσι όπως αποτυπώνονται στις ζωγραφιές των τοίχων. Συγχαίρουμε όλους τους μαθητές και τους ευχαριστούμε για την ομορφιά και την μελωδικότητα. Τους ευχόμαστε τα όνειρα να οδηγούν πάντα το δρόμο τους.

Τη διεύθυνση του μουσικού συνόλου είχαν η κ.Χριστίνα Πάνου, ο κ.Μιχάλης Ντέμσιας, η κ.Ελένη Σταμούλη και ο κ. Βαγγέλης Κοσίνας.  Τους συγχαίρουμε και τους ευχαριστούμε θερμά, Ευχαριστούμε, επίσης, τον κ. Παναγιώτη Γιαννούτσο, συντονιστή του μουσικού συνόλου, καθώς  και την κ. Ειρήνη Κέντρου και την κ. Ευθαλία Δημοθεοδώρου για τη διδασκαλία της χορωδίας του ύμνου του προγράμματος.

 

Η Διευθύντρα του σχολείου κ. Ανθούλα Ζιώρη, και οι  υπεύθυνες του προγράμματος κ. Nathalie Poupard και Άννα Πρέντζα, αποχαιρετήσαμε στα ελληνικά και στα γαλλικά τους Ευρωπαίους φίλους μας, με τους οποίους μοιραστήκαμε μια δημιουργική εβδομάδα γεμάτη εμπειρίες .Ευχόμαστε θετικά συναισθήματα, σκέψεις και όμορφες  εικόνες της πόλης μας να τους συνοδεύουν στις πατρίδες τους.

 

Ευχαριστούμε όσους τίμησαν με την παρουσία τους τις εκδηλώσεις που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος. Ευχαριστούμε το Δήμο Αρταίων για την στήριξη της εκδήλωσης, την ΑΔΑΕ ΟΤΑ  για την παραχώρηση της αίθουσας Διώνη, το Μουσικοφιλολογικό Σύλλογο Άρτας «ΣΚΟΥΦΑΣ» για την παραχώρηση της αίθουσας του Συλλόγου, την Περιφέρεια Ηπείρου  και το ΚΠΕ Αράχθου για τη διάθεση έντυπου υλικού, την Ποτοποιία Γάτσιος για τη διάθεση προϊόντων, το ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ Άρτας για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων των μαθητών.  Τέλος, ευχαριστούμε τα ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα ενημέρωσης της περιοχής μας για την προβολή των εκδηλώσεων και τον τηλεοπτικό σταθμό ArtTv για την τηλεοπτική κάλυψη.

 

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα την κ. Μελίντα Πανταζή, μέλος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας που τα δύο σχολικά χρόνια συμμετοχής μας στο πρόγραμμα με πολλή αγάπη για τη σχολική μας κοινότητα, με κέφι, φαντασία και μεράκι συνέβαλε στη δημιουργία ενός πραγματικά καλλιτεχνικού σχολικού περιβάλλοντος. Αφιερώνοντας εθελοντικά τον ελεύθερο χρόνο της στο σχολείο μας, σχεδίασε σε συνεργασία με τους μαθητές μας μουσικά θέματα σε όλες τις αίθουσες του σχολείου και τους κοινόχρηστους χώρους. Ευχαριστούμε επίσης, τον κ. Χρήστο Χήρα, μέλλος του Συλλόγου Γονέων, για τις υπέροχες αφίσες με θέμα τα μουσικά ρεύματα που μας χάρισε. Επίσης, τη  μαθήτρια της Γ΄Λυκείου Δέσποινα Βάσιου για το σχεδιασμό της αφίσας της εκδήλωσης.

Ευχαριστούμε τις οικογένειες που με χαρά φιλοξένησαν τους μαθητές των άλλων χωρών και ανέδειξαν το φιλόξενο πρόσωπο της πόλης μας. Ευχαριστούμε τη διευθύντρια, καθώς και τους συναδέλφους που συμμετείχαν και στήριξαν τις δραστηριότητες τις ημέρες διεξαγωγής του προγράμματος και ετοίμασαν τα αναμνηστικά δώρα που προσφέρθηκαν στους μαθητές.

Ευχαριστούμε και συγχαίρουμε όλους τους μαθητές που εργάστηκαν για την υλοποίηση του προγράμματος από την αρχή της σχολικής χρονιάς και συμμετείχαν στις δραστηριότητες με κέφι, δημιουργική διάθεση, σεβασμό και πνεύμα συνεργασίας.

 

Οι υπεύθυνες του προγράμματος

Nathalie Poupard

Πρέντζα Άννα

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο πλαίσιο του πιλοτικού προγράμματος » ROLEMODELS»

Την Τετάρτη 20 Μαρτίου, στο  πλαίσιο του πιλοτικού  προγράμματος ROLEMODELS (Θετικά Πρότυπα), που επικεντρώνεται στην πρόωρη σχολική εγκατάλειψη, 45 μαθητές της Α΄ Γυμνασίου και 3 συνοδοί εκπαιδευτικοί επισκεφτήκαμε το μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Θεόδωρου Παπαγιάννη στο Ελληνικό Ιωαννίνων.

Καθώς πλησιάζουμε στο χωριό, τα γλυπτά στο δρόμο μας οδηγούν στο μουσείο, που φιλοξενείται  στο πετρόχτιστο σχολείο του χωριού, σε ένα κτήριο αληθινό κόσμημα, με τον εξωτερικό του χώρο, να αποτελεί ένα  πάρκο Γλυπτικής με γλυπτά διαφορετικών διαστάσεων, από μέταλλο, πέτρα και άλλα κατασκευασμένα  με ανακυκλώσιμα υλικά,  σε απόλυτη αρμονία  με το μοναδικό φυσικό περιβάλλον της περιοχής.

Η γνωριμία με το μουσείο και η ξενάγηση από τον ίδιο το γλύπτη στάθηκε πραγματική αποκάλυψη για όλους μας, ιεροτελεστία, μύηση στα βιώματά του καλλιτέχνη που τα αποτύπωσε στις δημιουργίες του.

Πορτρέτα σημαντικών ανθρώπων, προτομές ευεργετών, μορφές απλών λαϊκών ανθρώπων εκτίθενται στις προθήκες του διαδρόμου μαζί με μια μοναδική σειρά από προπλάσματα μεταλλίων και νομισμάτων, εντυπωσιακά γλυπτά με υλικά που συνέλεξε ο κος Παπαγιάννης μετά τα βίαια επεισόδια και την καταστροφική φωτιά στο Πολυτεχνείο το 1991, συνιστούν ένα μοναδικό θέαμα.

 Ιδιαίτερο θέμα και άρρηκτα δεμένο με τη θεματολογία του προγράμματος  ROLEMODELS  είναι «η τάξη της μάθησης» η τάξη με τους λευκούς» αγνούς » μαθητές με την εξιδανικευμένη μορφή, τα παλιά  θρανία που ο καλλιτέχνης τα έβαψε κάτασπρα , το δάσκαλο, το μαυροπίνακα με τη φράση «γνῶθι σαὐτόν» και τις  μάσκες των  ανθρώπων, πνευματικών και λαϊκών, στη μία πλευρά του τοίχου  που μοιάζουν να είναι οι ακροατές του μαθήματος και παράλληλα οι κριτές του, ο κοινωνικός έλεγχος στην παιδεία, όπως μας είπε ο κος Παπαγιάννης . Η στάση μας σε αυτό το χώρο κράτησε πολύ γιατί είχαμε πολλές απορίες που με θέρμη μας τις έλυσε ο γλύπτης μέσα από τις αφηγήσεις του για τα μαθητικά του χρόνια και τη σχολική ζωή του σε τούτο εδώ το σχολείο.

Όμως και η αίθουσα με το μετανάστη αποτέλεσε αφετηρία για αναφορά στη σύγχρονη μετανάστευση ενώ  »το τζιβαέρι» και »το ψωμί της ξενιτιάς» από δύο μαθητές μας σφράγισαν μουσικά τις  δημιουργίες του καλλιτέχνη.

»Οι καλύτερες στιγμές, από τη δημιουργία του μουσείου», σύμφωνα με τον κο Παπαγιάννη, εκτυλίχθηκαν στην αίθουσα του  ψωμιού, που στα χρόνια λειτουργίας του σχολείου χρησιμοποιούνταν ως χώρος που οι μαθητές παρουσίαζαν τις σχολικές γιορτές τους και όλο το χωριό τους παρακολουθούσε. Εκεί οι μαθητές μας έστησαν μια μικρή γιορτή, τραγούδησαν το »Θούριο», τον »Τσάμικο» και απόσπασμα από τους »Ελεύθερους Πολιορκημένους», με το γλύπτη  φανερά συγκινημένο να σιγοτραγουδά και τους 7 μαθητές του δημοτικού σχολείου του Ελληνικού να παρακολουθούν. Ο γλύπτης αναπολώντας τα μαθητικά του χρόνια περιέγραψε τις δυσκολίες που έζησε, την απόφασή του να μη συνεχίσει στο Γυμνάσιο μετά το δημοτικό, την αντίδραση του πατέρα του που του ανάθεσε τη φύλαξη προβάτων και την πρώτη του επαφή με τη γλυπτική καθώς ολημερίς σκάλιζε πέτρες με αυτοσχέδια εργαλεία και τις έδινε μορφές ανθρώπων. Μας μίλησε για τη μεταστροφή της σκέψης του μετά την εμπειρία του βοσκού, και τη μαθητεία του στο Γυμνάσιο και στη συνέχεια στη Σχολή Καλών Τεχνών, για τους εξαίρετους δασκάλους του που καθόρισαν σε μεγάλο βαθμό  τη λαμπρή του πορεία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Η επίσκεψη στο μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Θεόδωρου Παπαγιάννη ήταν μια μοναδική εμπειρία για όλους μας. Τον  ευχαριστούμε  ολόψυχα για  την ευγένειά του, τη θέρμη του για την τέχνη του και τον τόπο μας,  την αυθεντικότητά του και τους δρόμους της σκέψης που μας ενέπνευσε με τα έργα του και με το λόγο του. Ευχαριστούμε το ΙΚΥ που μας πρόσφερε αυτή την εκπαιδευτική επίσκεψη στο πλαίσιο του προγράμματος  ROLEMODELS και συγχαίρουμε την επιστημονική ομάδα του προγράμματος για την επιλογή του κου Θεόδωρου Παπαγιάννη ως »role model».

Κι επειδή η τέχνη μας μάγεψε, θελήσαμε να συνεχίσουμε με μια επίσκεψη στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων,που την είχε οργανώσει η καθηγήτρια καλλιτεχνικών του σχολείου μας κα Αγαθή Σιόλου. Στο εργαστήριο χαρακτικής μας υποδέχτηκε η καθηγήτρια κα Ράνια Σταθοπούλου που μας ενημέρωσε για τις τεχνικές και τα υλικά που χρησιμοποιούν και παράλληλα με τη βοήθεια φοιτητών της μας έκανε επίδειξη έγχρωμης ξυλογραφίας στο στάδιο του μελανώματος και στη διαδικασία του τυπώματος, ενώ μαθητές μας χάραξαν ξύλινες μήτρες και στη συνέχεια ξεναγήθηκαν στο εργαστήριο ζωγραφικής της σχολής. Ευχαριστούμε την κα Σταθοπούλου και τους φοιτητές της που μας έδωσαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε εργαστήριο τριτοβάθμιου ιδρύματος και να οραματιστούμε ,ίσως, και το μέλλον μας στο Πανεπιστήμιο.

 

Η  μέρα μας έκλεισε με την επίσκεψή μας στο Κάστρο των  Ιωαννίνων, στο μουσείο αργυροτεχνίας  , το οποίο αναφέρεται στην ιστορία και την τεχνολογία της αργυροτεχνίας στην Ήπειρο. Ενημερωθήκαμε για τις τεχνικές μορφοποίησης και διακόσμησης αργυρών αντικειμένων, για τα στάδια κάθε τεχνικής ως τη δημιουργία του τελικού προϊόντος και  απολαύσαμε τη συλλογή ηπειρώτικων αργυρών αντικειμένων στον καλαίσθητο χώρο της έκθεσης.

Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές μας για την άψογη συνεργασία, τη σοβαρή και υπεύθυνη στάση τους και το ενδιαφέρον που επέδειξαν και στους τρεις σταθμούς της επίσκεψής μας.

Ευχαριστώ πολύ τους συνοδούς εκπαιδευτικούς Σιόλου Αγαθή και Κοτσαρίνη Αλέξανδρο για τη συμβολή τους στην οργάνωση και επιτυχία της εκπαιδευτικής επίσκεψης.

 

                                                                Η Διευθύντρια

                                                                  Ανθούλα Ζιώρη

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Πέμπτη συνάντηση Erasmus+ μαθητών και καθηγητών στην Άρτα από 25- 29 Μαρτίου 2019.

Από τις 25 έως τις 29 Μαρτίου 2019 στην Άρτα και στο Μουσικό Σχολείο θα πραγματοποιηθεί η  πέμπτη συνάντηση μαθητών και καθηγητών των πέντε  σχολείων της Ευρώπης, που συνεργαζόμαστε τα σχολικά έτη 2017-2018 και 2018–2019 στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus με τίτλο «Ceci nest pas une école, cest mon école! Αυτό δεν είναι ένα σχολείο, είναι το δικό μου σχολείο!».

Θα υποδεχθούμε με χαρά και θα φιλοξενήσουμε για μια εβδομάδα 30 μαθητές και καθηγητές από σχολεία της Ισπανίας της Ιταλίας, του Βελγίου και της Πορτογαλίας. Το θέμα της συνάντησης είναι «Σχολείο και Μουσική» και έχει ως στόχο να αναδείξει, μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, το σημαντικό ρόλο της μουσικής στην καλλιέργεια δεξιοτήτων, στην έκφραση της δημιουργικότητας, στην ανάδειξη της μοναδικότητας και στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης κάθε μαθητή. Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του προγράμματος θα πραγματοποιήσουμε δύο μουσικές εκδηλώσεις.

Σας προσκαλούμε:

την Τρίτη 26 Μαρτίου 2019 στις 20:00 στην αίθουσα του Μουσικοφιλολογικού Συλλόγου «ΣΚΟΥΦΑΣ» στην εκδήλωση με τίτλο «Θα ‘ρθω να σε ανταμώσω….» για να καλωσορίσουμε τους φιλοξενούμενους φίλους μας με ρεμπέτικα τραγούδια από το σύνολο λαϊκής και ρεμπέτικης μουσικής του σχολείου μας

και την Παρασκευή 29 Μαρτίου 2019 στις 12:00 το μεσημέρι στην πλατεία Εθνικής Αντιστάσεως σε μια γιορτινή εκδήλωση με τραγούδια από τις πέντε συμμετέχουσες χώρες από μουσικό σύνολο μαθητών του σχολείου μας και των φιλοξενούμενων σχολείων.

Σας περιμένουμε!

Δείτε εδώ βίντεο από την πρόβα του Μουσικού Σχολείου Άρτας για τη συναυλία του προγράμματος Erasmus + με τίτλο:

«Ceci nest pas une école, cest mon école!

Αυτό δεν είναι ένα σχολείο, είναι το δικό μου σχολείο!».  

την Παρασκευή στις 29 του Μάρτη του 2019, 12: 00 στη κεντρική πλατεία της πόλης:

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο campus Κωστακιών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (20-3-2019)

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ

9:10΄: Άφιξη των επισκεπτών και υποδοχή τους στην κεντρική είσοδο.

Κατανομή επισκεπτών σε δύο ομάδες, Α΄ και Β΄.

Έναρξη Επίσκεψης

9:20΄  Ομάδα Α΄  Εργαστήριο Αρωματικών Φυτών, κ. Ζήσης

Ομάδα Β΄  Εργαστήριο in vitro, κ. Νικολάου

9:50΄  Ομάδα Α΄  Εργαστήριο in vitro, κ. Νικολάου

Ομάδα Β΄  Εργαστήριο Αρωματικών Φυτών, κ. Ζήσης

10:20΄ Ομάδα Α΄  Εργαστήριο Κτηνοτροφικών Φυτών, κ. Κουτσούκης

Ομάδα Β΄  Οργανοποιείο, κ. Παύλου

10:50΄ Ομάδα Α΄  Οργανοποιείο, κ. Παύλου

Ομάδα Β΄  Εργαστήριο Κτηνοτροφικών Φυτών, κ. Κουτσούκης

11:20΄ Ομάδες Α΄ &  Β΄  Βιβλιοθήκη, κ. Θεοδωρίκα

 

??

11:50΄ Επίσκεψη στο Κυλικείο

12:50΄ Λήξη εκδρομής

13:00΄ Αναχώρηση από το campus

Σημείωση: Χωρίς να είναι στο πρόγραμμα επισκεφτήκαμε και το μάθημα Εθνομουσικολογίας του κου Ευθυμίου.


Στοιχεία επίσκεψης

Η Γ΄ Τάξη του Μουσικού Σχολείου Άρτας  μαζί με 10 μαθητές της Γ΄ Λυκείου

Υπεύθυνοι εκδρομής: Παναγιώτης Γιαννούτσος, Ευγενία Τούρκα

Συνοδοί εκπαιδευτικοί: Νίκος Τσίπας, Παναγιώτης Κατσικλής, Βαγγέλης Κοσίνας

 

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Το Μουσικό Σχολείο Άρτας στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου 2019

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Πέμπτη συνάντηση Erasmus+ μαθητών και καθηγητών στην Άρτα από 25- 29 Μαρτίου 2019.

Από τις 25 έως τις 29 Μαρτίου 2019 στην Άρτα και στο Μουσικό Σχολείο θα πραγματοποιηθεί η  πέμπτη συνάντηση μαθητών και καθηγητών των πέντε  σχολείων της Ευρώπης, που συνεργαζόμαστε τα σχολικά έτη 2017-2018 και 2018–2019 στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus με τίτλο «Ceci nest pas une école, cest mon école! Αυτό δεν είναι ένα σχολείο, είναι το δικό μου σχολείο!».

Θα υποδεχθούμε με χαρά και θα φιλοξενήσουμε για μια εβδομάδα 30 μαθητές και καθηγητές από σχολεία της Ισπανίας της Ιταλίας, του Βελγίου και της Πορτογαλίας. Το θέμα της συνάντησης είναι «Σχολείο και Μουσική» και έχει ως στόχο να αναδείξει, μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, το σημαντικό ρόλο της μουσικής στην καλλιέργεια δεξιοτήτων, στην έκφραση της δημιουργικότητας, στην ανάδειξη της μοναδικότητας και στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης κάθε μαθητή. Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του προγράμματος θα πραγματοποιήσουμε δύο μουσικές εκδηλώσεις.

Σας προσκαλούμε:

την Τρίτη 26 Μαρτίου 2019 στις 20:00 στην αίθουσα του Μουσικοφιλολογικού Συλλόγου «ΣΚΟΥΦΑΣ» στην εκδήλωση με τίτλο «Θα ‘ρθω να σε ανταμώσω….» για να καλωσορίσουμε τους φιλοξενούμενους φίλους μας με ρεμπέτικα τραγούδια από το σύνολο λαϊκής και ρεμπέτικης μουσικής του σχολείου μας

και την Παρασκευή 29 Μαρτίου 2019 στις 12:00 το μεσημέρι στην πλατεία Εθνικής Αντιστάσεως σε μια γιορτινή εκδήλωση με τραγούδια από τις πέντε συμμετέχουσες χώρες από μουσικό σύνολο μαθητών του σχολείου μας και των φιλοξενούμενων σχολείων.

Σας περιμένουμε!

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Γιορτή για την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821 – Παρασκευή 22-3-2019

Γιορτάστηκε σήμερα, Παρασκευή 22 Μαρτίου 2019, στο σχολείο μας η επέτειος της έναρξης το 1821 του εθνικοαπελευθερωτικού αγώνα των Ελλήνων ενάντια στην ισχυρή Οθωμανική Αυτοκρατορία.Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε έγινε αναφορά τόσο σε σημαντικά γεγονότα της ελληνικής επανάστασης όσο και στον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου που γιορτάζεται την ίδια ημέρα.  Το κύριο μέρος, ωστόσο, της γιορτής ήταν ένας ύμνος στην ελευθερία με αναφορές στο παρελθόν, αλλά και στο παρόν. Αρχικά, δόθηκε ο ορισμός της ελευθερίας και παρουσιάστηκαν αναλυτικά τα είδη και τα οφέλη της για τον άνθρωπο και την κοινωνία. Στη συνέχεια επισημάνθηκαν τα εμπόδια που αντιμετωπίζει ο σύγχρονος άνθρωπος στο δρόμο για την κατάκτησή της, οι μορφές δουλείας του σύγχρονου ανθρώπου και η διαφορά της έννοιας της ελευθερίας των αρχαίων Ελλήνων σε σχέση με άλλους λαούς της εποχής. Τονίστηκε, επίσης, ο σημαντικός ρόλος της παιδείας στη διασφάλισης της ελευθερίας.

Η γιορτή πλαισιώθηκε από σύνολο μουσικής μαθητών και μαθητριών της Α΄ Γυμνασίου που ερμήνευσαν τραγούδια σύγχρονων Ελλήνων μουσικοσυνθετών, ένα δημοτικό τραγούδι, απόσπασμα από τον «Θούριο» και τους «Ελεύθερους πολιορκημένους». Επίσης, το μουσικό σύνολο έψαλλε ένα απόσπασμα από τον Ακάθιστο Ύμνο, ενώ η γιορτή έκλεισε με ένα χορευτικό μαθητριών της Β΄ Γυμνασίου. Την ευθύνη για την εκδήλωση είχε η εκπαιδευτικός ΚωνσταντινιάΚορλοκώστα. Υπεύθυνοι καθηγητές του μουσικού συνόλου ήταν οι καθηγητές Πρωτόγερος Δημήτρης, Μιμίκου Δήμητρα, Κακάνης Θωμάς, Κέντρου Ειρήνη, Γιαννούτσος Παναγιώτης, Τσίπας Νικόλαος, Ζάκας Αλέξανδρος. Υπεύθυνη του χορευτικού τμήματος ήταν η εκπαιδευτικός Σιώκου Ευαγγελία.

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε