24 μαθητές από Λύκεια της Ηπείρου συνοδευόμενοι από δύο εκπαιδευτικούς, την κα Μαριάνθη Τσουκανέλη του 1ου ΓΕΛ Ηγουμενίτσας και την κα Nathalie Poupard του Μουσικού Σχολείου Άρτας, ως αρχηγό της αποστολής, ξεκίνησαν το ταξίδι τους την Τετάρτη 04-02-2015, με προορισμό το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Από εκεί, με πτήση που διήρκησε περίπου 2 ώρες, η ομάδα των ηπειρωτών μετέβη στο διεθνές αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, από όπου επιβιβάστηκε σε ένα λεωφορείο, προκειμένου να προσεγγίσει την πανέμορφη πόλη του Στρασβούργου οδικώς. Η διαδρομή αυτή πραγματοποιήθηκε εντός δύο ωρών.
Το πρωί της επόμενης ημέρας, Πέμπτης 07-02-2015, η ελληνική αποστολή επισκέφθηκε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Οι υπεύθυνοι υποδέχτηκαν τους μαθητές και ύστερα από τον απαραίτητο έλεγχο, τους οδήγησαν σε μία αίθουσα για το πρωινό γεύμα. Εκεί τους έδωσαν τις απαραίτητες οδηγίες και τους παρουσίασαν αναλυτικά το πρόγραμμα που θα ακολουθούσαν για το υπόλοιπο της ημέρας. Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες εισήλθαν στην ημικύκλια αίθουσα και έλαβαν τις θέσεις τους στα έδρανα των ευρωβουλευτών. Ύστερα από μια σύντομη παρουσίαση του ρόλου, της δομής και των βασικών καθηκόντων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η οποία πραγματοποιήθηκε από τέσσερις ανώτερους διοικητικούς υπαλλήλους διαφορετικών εθνικοτήτων (αγγλικής, γερμανικής, γαλλικής, ιταλικής), άρχισε μια διαδικασία ερωτήσεων που αφορούσε τις γνώσεις των νέων για την Ευρώπη. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης υπήρχε η δυνατότητα χρήσης της ηλεκτρονικής ψήφου από τους συμμετέχοντες.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα της ημερίδας, τετραμελής αντιπροσωπεία από κάθε χώρα είχε στη διάθεσή της δύο λεπτά για να κάνει μια σύντομη παρουσίαση της περιοχής της. Δύο μαθήτριες από την ελληνική αντιπροσωπεία, η Κωσταντίνα Λιόντου του 1ου Λυκείου Άρτας και η Ιφιγένεια-Θεοδώρα Μπέτζου του 3ου Λυκείου Άρτας, στο ημικύκλιο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, παρουσίασαν συνοπτικά την Ήπειρο και στη συνέχεια, η μαθήτρια Δανάη-Νικολέττα Χαρίτου του Μουσικού Σχολείου Άρτας τραγούδησε τις δύο πρώτες στροφές από το εξαίσιο μουσικό κομμάτι ”Μαλαματένια λόγια ” που κατά βάση αναφέρεται στην ιστορική πορεία της Ελλάδας. Συνόδευε με τουμπερλέκι ο Αριστείδης Μπαλτζώης του 4ου Λυκείου Άρτας ενώ όλη η ομάδα των ηπειρωτών μαθητών τραγουδούσε όρθια στα έδρανα του Ευρωκοινοβουλίου δημιουργώντας μια ιδιαίτερη ατμόσφαιρα.
Αφού τελείωσε η παρουσίαση όλων των χωρών, οι 4 διοικητικοί εκπρόσωποι του Ε.Κ. έδωσαν τη δυνατότητα στους νέους να διατυπώσουν τις ερωτήσεις τους, τους προβληματισμούς τους για ποικίλα ζητήματα σχετικά με το παρόν και το μέλλον της Ευρώπης και της Ε.Ε..Οι δραστηριότητες αυτές έληξαν γύρω στις 12.00μ.μ..
Μετά από το μεσημεριανό γεύμα, ακολούθησε η έναρξη του Eurogame. Σύμφωνα με το παιχνίδι αυτό, οι μαθητές θα έπρεπε να σχηματίσουν τετραμελείς ομάδες, αποτελούμενες από 4 διαφορετικές εθνικότητες και να απαντήσουν σε ερωτήσεις που είχαν διατυπωθεί στις 20 διαφορετικές γλώσσες των κρατώ-μελών της Ε.Ε., που εκπροσωπούνταν από τις αντίστοιχες ομάδες μαθητών στη συγκεκριμένη συνάντηση.
Στην συνέχεια, οι συμμετέχοντες συγκεντρώθηκαν και πάλι, διαμορφώνοντας 6 πολυεθνικές ομάδες εργασίας, με σκοπό να συζητήσουν, να εκφράσουν τις απόψεις τους και να προτείνουν λύσεις σε θέματα για τα οποία είχαν ήδη ενημερωθεί πριν από την μετάβαση τους στο Στρασβούργο. Κάθε ομάδα εργασίας εξέλεξε τον πρόεδρο και τον εκπρόσωπό της και ύστερα από συζήτηση, υιοθέτησε μια απόφαση πάνω στο θέμα της. Έπειτα, οι μαθητές μετέβησαν και πάλι στην ημικύκλια αίθουσα, όπου οι 6 εισηγητές παρουσίασαν, μέσα από μια σύντομη αναφορά, το θέμα και τις απόψεις των μελών της ομάδας τους σχετικά με αυτό, ενώ συγχρόνως κλήθηκαν να υπερασπιστούν τις συγκεκριμένες θέσεις, αντικρούοντας τυχόν διαφωνίες, εναντιώσεις και αντιπαραθέσεις του ακροατηρίου. Το κείμενο που έλαβε τις περισσότερες ψήφους από το σύνολο των μαθητών, αποτέλεσε την ημερήσια απόφαση της ημερίδας Euroscola. Στην συνέχεια, ολοκληρώθηκε το Eurogame, στην τελική φάση του οποίου μπορούσαν να συμμετέχουν εκτός από τις 4 νικήτριες ομάδες της προηγούμενης διαδικασίας και οι υπόλοιποι νέοι μέσω της ηλεκτρονικής ψήφου. Η ημέρα έληξε με την ακρόαση του ευρωπαϊκού ύμνου και την απονομή αναμνηστικών.
Την Παρασκευή 06/02/2015 η ομάδα των ηπειρωτών περιηγήθηκε με την συνοδεία ξεναγού στην γραφική πόλη του Στρασβούργου, έχοντας έτσι την ευκαιρία να γευτεί τη γαλλική γαστρονομία, να παρατηρήσει την αρχιτεκτονική και την ιδιαίτερη τεχνοτροπία που χαρακτηρίζει τα κτίσματα και τις κατοικίες, να γνωρίσει το γεμάτο πλούτο ιστορικό υπόβαθρο της πόλης, να επισκεφθεί μουσεία, αξιοθέατα αλλά και τον περίφημο καθεδρικό ναό που δεσπόζει επιβλητικά, συνιστώντας ένα πολύτιμο στολίδι για το Στρασβούργο. Έπειτα, πραγματοποίησε μια σύντομη επίσκεψη στο Colmar, που θεωρείται ως μια από τις ομορφότερες μεσαιωνικές πόλεις της Ευρώπης.
Το Σάββατο 07/02/2015, ύστερα από ελεύθερο χρόνο για περιπλάνηση στην πόλη του Στρασβούργου, η ελληνική αποστολή αναχώρησε ακλουθώντας την αντίστροφη πορεία με προορισμό την Ήπειρο.
Η άποψη της Δανάης -Νικολέττας Χαρίτου, μαθήτριας του Μουσικού σχολείου Άρτας, που συμμετείχε στην ομάδα
Το ταξίδι αυτό θα παραμένει στις μνήμες όλων μας αξέχαστο. Μας προσέφερε εμπειρίες πρωτόγνωρες και μοναδικές. Η ενότητα, η συνοχή, το πνεύμα ομαδικότητας, συνεργασίας, τα αισθήματα φιλίας χαρακτήρισαν την ελληνική αποστολή από την πρώτη κιόλας στιγμή, γεγονός πραγματικά θαυμαστό. Η προσέγγιση, η επαφή και η επικοινωνία με νέους διαφορετικής γλωσσικής και εθνικής προέλευσης μας βοήθησε να αντιληφθούμε τα κοινά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ευρώπη, ενώ συγχρόνως μας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τις δικές τους απόψεις και αντιλήψεις, τους δικούς τους προβληματισμούς. Επιπλέον, η εξοικείωση με την λειτουργία των ευρωπαϊκών θεσμών μας προσέφερε τη δυνατότητα να συνειδητοποιήσουμε τον ζωτικής σημασίας ρόλο που θα κληθούμε να διαδραματίσουμε ως αυριανοί πολίτες για το μέλλον της Ευρώπης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Συγχαίρουμε θερμά τους διοργανωτές του Euroscola και ελπίζουμε ότι η δυνατότητα συμμετοχής στο συγκεκριμένο πρόγραμμα θα δοθεί σε πολλούς ακόμη συνομήλικούς μας.