Επίσκεψη τάξεων του Μουσικού Σχολείου στο τμήμα Χημείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Την Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014 μια ομάδα μαθητών του Μουσικού Σχολείου Άρτας (Γ΄ Γυμνασίου , Α΄ και Β΄ Λυκείου) με τη συνοδεία τριών εκπαιδευτικών επισκέφθηκαν το τμήμα Χημείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Εδώ και λίγα χρόνια το συγκεκριμένο τμήμα έχει καθιερώσει το θεσμό της «Εβδομάδας Χημείας» με σκοπό να προβάλλει το γοητευτικό πρόσωπο της Χημείας στους μαθητές.

Καθοδηγούμενοι από τους φιλόξενους ανθρώπους του Τμήματος μπήκαμε στο αμφιθέατρο 2 του Χημικού όπου και θα παρουσιαζόταν μια σειρά εντυπωσιακών πειραμάτων. Μαθητές από διάφορα σχολεία της Ηπείρου είχαν κατακλύσει την αίθουσα. Μετά από ένα σύντομο καλωσόρισμα του προέδρου του Τμήματος κ. Τσίκαρη , έγινε μια σύντομη αναφορά για τη συμβολή της Χημείας στην καθημερινή μας ζωή. Περίπου 2.000 νέες χημικές ενώσεις παρασκευάζονται κάθε μέρα στα εργαστήρια όλου του κόσμου, ανοίγοντας συνεχώς νέα πεδία έρευνας, και χρησιμοποιούνται ως συστατικά φαρμάκων, καλλυντικών, πλαστικών κ.ά..

Στη συνέχεια κάθε καθηγητής, με τη βοήθεια των μεταπτυχιακών και διδακτορικών φοιτητών του, μας παρουσίασε πειράματα επίδειξης. Είδαμε λοιπόν πώς φτιάχνεται η «οδοντόπαστα του ελέφαντα», ανθρώπινες φλέβες να «κόβονται» και να «αιμορραγούν» ενώ οι «ασθενείς» χαμογελούσαν ατάραχοι, μπαλόνια να φουσκώνουν με αέριο υδρογόνο και ύστερα να εκρήγνυνται .

Παρατηρήσαμε έκθαμβοι φρούτα σε δοχείο με υγρό άζωτο που γίνονται θρύψαλα σαν να είναι γυάλινα , ουσίες όπως η λουμινάλη να φωσφορίζουν στο σκοτάδι όπως οι πυγολαμπίδες , χάλκινα νομίσματα να μετατρέπονται σε «ασημένια» και «χρυσά» , ίνες νάυλον να συντίθενται .

Καταλάβαμε πόση δουλειά και αφοσίωση απαιτεί μια επιστήμη όπως η Χημεία. Με το τέλος κάθε πειράματος ξεσπούσαν χειροκροτήματα ενώ σε κάθε κλήση που έκαναν οι καθηγητές, ζητώντας βοηθούς για τα πειράματα , η προσφορά από τους μαθητές ήταν μεγάλη. Έτσι είχαν την ευκαιρία δύο μαθητές του σχολείου μας , ο Σπύρος Παπακίτσιος και ο Χρήστος Τσίγας, να συνδράμουν στη διεξαγωγή δύο πειραματικών παρουσιάσεων ως «μαθητευόμενοι μάγοι».

Με βάση το γεγονός ότι στο σχολείο μας δεν υπάρχει σχολικό εργαστήριο φυσικών επιστημών θεωρούμε ότι η σχολική αυτή επίσκεψη ήταν απαραίτητη, διδακτική και δημιουργική ταυτόχρονα.
Οι μαθητές έμειναν κατενθουσιασμένοι καθώς μυήθηκαν στη μαγεία του πειράματος και πήραν ερεθίσματα που φανερώνουν ότι η γνώση αποκτιέται πιο εύκολα όταν είναι διασκεδαστική.

Βασίλειος Καρράς ΠΕ04

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *