Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών 2025

EDL banner 2025

Πρωτοβουλία 2025: «Οι γλώσσες ανοίγουν την καρδιά και το μυαλό»!

Σε όλη την Ευρώπη, 700 εκατομμύρια Ευρωπαίοι εκπροσωπούνται από τα 46 κράτη μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπης και ενθαρρύνονται να μάθουν όλο και περισσότερες ξένες γλώσσες, σε οποιαδήποτε ηλικία, εντός ή εκτός σχολείου. Το γεγονός αυτό πηγάζει από την πεποίθηση του Συμβουλίου της Ευρώπης ότι η γλωσσική πολυμορφία αποτελεί εργαλείο για την επίτευξη ευρύτερης διαπολιτισμικής κατανόησης και βασικό στοιχείο στην πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της ηπείρου μας. Ως εκ τούτου, το Συμβούλιο της Ευρώπης στο Στρασβούργο προωθεί την πολυγλωσσία σε όλη την Ευρώπη. 
Με πρωτοβουλία του Συμβουλίου της Ευρώπης, από το 2001 η Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 26 Σεπτεμβρίου μαζί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Δραστηριότητες  2025

 

Δημιουργήστε μια αφίσα με το θέμα της 25ης επετείου της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών «Οι γλώσσες ανοίγουν την καρδιά και το μυαλό !».

Αυτό σημαίνει ότι η εκμάθηση γλωσσών αξιοποιεί τόσο τα συναισθήματα όσο και τον εγκέφαλο. Εκτός από την πιθανή ενίσχυση των εγκεφαλικών ικανοτήτων και τη σύνδεση των ανθρώπων, η εκμάθηση γλωσσών μπορεί να διευκολύνει την ανταλλαγή ιδεών, συναισθημάτων και εμπειριών, ενισχύοντας την ενσυναίσθηση και το σεβασμό για διαφορετικούς τρόπους ζωής.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σύμβολα, αποφθέγματα και έργα τέχνης για να μεταφέρετε μηνύματα και να αφήσετε τη δημιουργικότητά σας ελεύθερη!

Στείλτε μας μια εικόνα (jpg ή gif) της αφίσας που θα δημιουργήσετε για να αναρτηθεί στον ιστότοπο του EDL. Θα βραβευθούν οι 5 πιο δημιουργικές συμμετοχές, ενώ 25 από τις αφίσες θα εκτεθούν με υπερηφάνεια στις εγκαταστάσεις του Ευρωπαϊκού Κέντρου Σύγχρονων Γλωσσών!

Προθεσμία υποβολής προτάσεων: 15 Οκτωβρίου 2025.

Υποβολή εδώ

Διαγωνισμός για το μπλουζάκι της ΕΗΓ

tshirt current Antigrafh                                            blank t shirt Antigrafh

Στείλτε το σχέδιο/ την εικόνα/ τα γραφικά για να έχετε τη διάταξή σας (λέι-άουτ) στο επίσημο μπλουζάκι της ΕΗΓ του !

  1. Παρακαλώ, να μη ξεχάσετε ότι το σχέδιο πρέπει να αφορά τις γλώσσες, όχι τις χώρες. Επομένως, να μη χρησιμοποιήσετε σημαίες ή κάτι παρόμοιο.
  2. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μέχρι και 3 χρώματα.
  3. Εάν έχετε εκδοχές με διαφορετικά χρώματα, να μας τις στείλετε όλες με ένα μέιλ και εμείς θα επιλέξουμε εκείνες που μας αρέσουν περισσότερο.
  4. Να θυμάστε ότι χρειαζόμαστε ένα απλό σχέδιο το οποίο δεν είναι πολύ περίπλοκο και που δεν έχει μικρές λεπτομέρειες. Αυτό θα αυξήσει την ποιότητα της εκτύπωσης.
  5. Το σχέδιο δεν μπορεί να ξεπεράσει τις ραφές ενός Τ-shirt και πρέπει να τοποθετηθεί στην μπροστινή όψη. Να μη ξεχάσετε ότι η μέγιστη επιφάνεια εκτύπωσης είναι 30 εκ. x 30 εκ.
  6. Το σχέδιο δεν μπορεί να περιέχει λογότυπα ή υλικό τρίτων που υπόκεινται σε πνευματικά δικαιώματα.
  7. Με την αποστολή του σχεδίου σας, συμφωνείτε ότι μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε δωρεάν στις ιστοσελίδες μας, στα μπλουζάκια και στα προωθητικά μέσα (όπως το Facebook ή τα φυλλάδια). Βέβαια θα προσθέτουμε πάντα το όνομά σας σε αυτά.
  8. Προθεσμία υποβολής: 31 Δεκεμβρίου.

Ο νικητής θα πάρει, επίσης, μέχρι και 10 μπλουζάκια για να τα δώσει στους συμμαθητές/τριές του/της!

Υποβολη εδώ

Πηγή:https://edl.ecml.at/el/Home

Παζλ με τους θεούς του Ολύμπου

Κάνω τα παζλ με τους Θεούς του Ολύμπου

Δίας

Ποσειδώνας

Άρης

 

Πώς μπορώ να δημιουργήσω το δικό μου πάζλ:

  1. Βρίσκω την εικόνα του θεού που μου αρέσει και την αποθηκεύω στον υπολογιστή μου.
  2. Κάνω κλικ στο σύνδεσμο εδώ.
  3. Κάνω κλικ στο Δημιοργήστε πάζλ και πατάω στο Επιλέξτε εικόνα, επιλέγετε την εικόνα του θεού που αποθηκεύσατε. Το παζλ εχει δημιουργηθεί.

 

puzzle

 

 

 

Πατώντας το PLAY, μπορείτε να παίξετε το παζλ.

Καλό παιχνίδι!!

 

 

 

Τα Φανταστικά Ιπτάμενα Βιβλία του κ. Μόρις Λέσμορ – Ταινία μικρού μήκους

ta fantastika iptamena biblia

Η μικρού μήκους ταινία κινουμένων σχεδίων “Τα Φανταστικά Ιπτάμενα Βιβλία του κ. Μόρις Λέσμορ” (The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore) βραβευμένη με Oscar Animation το 2012 και δεκάδες άλλα βραβεία, παρουσιάζει μια αλληγορία για τις θεραπευτικές δυνάμεις των ιστοριών από την ευεργετική επίδραση που ασκούν στον άνθρωπο τα βιβλία.

Κατά τη διάρκεια της ταινίας μικρού μήκους, προβάλλονται οι μοναδικές εμπειρίες, που βιώνει όποιος βυθίζεται  στη χαρά της ανάγνωσης. Διασκέδαση, περιπέτεια, συγκίνηση, γνώση, γέλιο, προβληματισμός, συντροφιά, ταξίδια του νου και της καρδιάς. Με πρώτες ύλες τις λέξεις, οι λογοτεχνικοί ήρωες και οι εικόνες που αυτοί κουβαλούν παίρνουν διαφορετική μορφή στη φαντασία του κάθε αναγνώστη.

Λίγα λόγια για την υπόθεση της ταινίας……

“Ένας επίδοξος συγγραφέας κάθεται αμέριμνος στο μπαλκόνι του και γράφει ένα βιβλίο. Ξαφνικά, ένας δυνατός ανεμοστρόβιλος εμφανίζεται και τον παρασέρνει μακριά. Ο κύριος Μόρις Λέσμορ ξυπνά σε μια πόλη που έχει γίνει ασπρόμαυρη και που τα βιβλία της είναι γεμάτα με…κενές σελίδες.

Μία νεαρή κοπέλα που πετάει με τη βοήθεια μερικών μικρών της φίλων, ένα σπίτι-βιβλιοθήκη στη μέση του πουθενά και πολλά μαγικά βιβλία θα δώσουν και πάλι χρώμα στη ζωή του ήρωα και θα του ανοίξουν φανταστικούς δρόμους στο συναίσθημα και στη φαντασία του, οι οποίοι θα τον συντροφεύσουν για μια ολόκληρη ζωή.”

Δημιούργησε με τις δραστηριότητες δημιουργικής γραφής για την ταινία μικρού μήκους “Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κ. Μόρις Λέσμορ”                              (πηγή γραφίλμ)

Λογισμικό Ζωγραφικής TuxPaint

Το Tux Paint

Το Tux Paint είναι ένα βραβευμένο, ελεύθερο και ανοιχτού κώδικα λογισμικό ζωγραφικής για παιδιά ηλικίας 3 έως 12 ετών.

Συνδυάζει ένα εύχρηστο γραφικό περιβάλλον επικοινωνίας με τον χρήστη, διασκεδαστικά ηχητικά εφέ και μια μασκότ κινουμένων σχεδίων (τον πιγκουίνο Tux) που καθοδηγεί και ενθαρρύνει τα παιδιά κατά τη χρήση του προγράμματος.

Το Tux Paint είναι δωρεάν λογισμικό ανοιχτού κώδικα που διανέμεται υπό τους όρους της Γενικής Δημόσιας Άδειας GNU. Το έργο ξεκίνησε το 2002 από τον Bill Kendrick, ο οποίος συνεχίζει να το διατηρεί και να το βελτιώνει με τη βοήθεια πολλών εθελοντών.

Αναπτύσσεται από εθελοντές σε όλο τον κόσμο οι οποίοι εργάζονται σε αυτό από ενδιαφέρον, αγάπη και διάθεση συνεισφοράς, με την ελπίδα (όπως οι ίδιοι δηλώνουν) ότι οι χρήστες (γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές) θα το βρουν χρήσιμο, και με τη σειρά τους θα το μοιραστούν με τους φίλους και την οικογένειά τους.

Μπορείτε να κατεβάσετε το TuxPaint και να το εγκαταστήσετε στον υπολογιστή σας από ΕΔΩ

tux paint

Η παρουσίαση που ακολουθεί περιλαμβάνει μερικές ιδέες για ζωγραφική που μπορούν να υλοποιηθούν με το πρόγραμμα ζωγραφικής TuxPaint

Μαθητικός Διαγωνισμός Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης Bebras

Oλοκληρώθηκε με επιτυχία ο μαθητικός διαγωνισμός Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης “Bebras”. Συμμετείχαν οι μαθητές των τάξεων Β, Ε και ΣΤ του 1ου Δημ.Σχ.Πάργας και η τάξη Ε΄ του 2ου Δημ.Σχ.Πάργας . Οι μαθητές μας ήρθαν σε επαφή με θέματα διασκεδαστικά και ελκυστικά τα οποία βασίζονται σε σημαντικά προβλήματα που συχνά αντιμετωπίζουν οι επιστήμονες της Πληροφορικής. Τα θέματα ήταν διατυπωμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να μην απαιτείται προηγούμενη τυπική γνώση για να απαντηθούν, αλλά λογική σκέψη και υπολογιστική νοοτροπία. Η υπολογιστική σκέψη περιλαμβάνει διαδικασίες σκέψης που είναι πολύτιμες σε διάφορα πλαίσια επίλυσης προβλημάτων.

Bebras afisaA3 hi res

Ο διαγωνισμός Bebras® (προφέρεται “Μπέμπρας” και σημαίνει “Κάστορας” στα Λιθουανικά) ξεκίνησε το 2003 ως ιδέα της Καθηγήτριας Valentina Dagiene του University of Vilnius της Λιθουανίας και υλοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2006.

Ο διαγωνισμός “Κάστορας” αποτελεί, σήμερα, μια διεθνή πρωτοβουλία της ομώνυμης κοινότητας (Bebras®), με σκοπό την προώθηση της Πληροφορικής (ή Επιστήμης των Υπολογιστών) και της Υπολογιστικής Σκέψης μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών και μαθητριών όλων των ηλικιών.
Διοργανώνεται σε σχολεία, με χρήση υπολογιστών ή φορητών συσκευών, για διάφορες ηλικιακές ομάδες και υπό την επιτήρηση εκπαιδευτικών. Στον διαγωνισμό συμμετέχουν κάθε χρόνο χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες, από 50 και πλέον χώρες

Ο στόχος είναι να ανακαλύψουν οι μαθητές, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς-συντονιστές, τον υπέροχο κόσμο της Υπολογιστικής Σκέψης μέσα από διασκεδαστικά και ελκυστικά θέματα της τεχνολογίας της πληροφορικής.  Πέρυσι συμμετείχαν πάνω από 3 εκατομμύρια μαθητές από περισσότερες από 80 χώρες!

Σχετικά με τον διαγωνισμό

Ο 3ος διαγωνισμός στην Ελλάδα διεξαχθηκε στο διάστημα 04/11/2024 – 11/11/2024.

Η συμμετοχή στον διαγωνισμό Bebras είχε διάρκεια περίπου 40 λεπτά της ώρας και περιελάμβανε την απάντηση 10 σύντομων προβλημάτων ή ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών που απαιτούν την εφαρμογή λογικής και υπολογιστικής σκέψης.

Η συμμετοχή και μόνο έχει αξία και αναγνωρίζεται με ειδική βεβαίωση συμμετοχής. Η αυξημένη επίδοση στον διαγωνισμό διακρίνεται με ειδικά βραβεία. Πιο συγκεκριμένα, για τους συμμετέχοντες στον διαγωνισμό προβλέπονται οι παρακάτω βεβαιώσεις και βραβεία:
• Βεβαίωση συμμετοχής
• Έπαινος
• Βραβείο διάκρισης
• Βραβείο καλύτερης επίδοσης στη σχολική μονάδα
Τα ονόματα των συμμετεχόντων που θα διακριθούν θα καταχωρηθούν, εφόσον οι ίδιοι το επιθυμούν, στους πίνακες των διακριθέντων.

Παρακάτω θα βρείτε θέματα από προηγούμενους διαγωνισμούς σε διαδραστική μορφή και τις αντίστοιχες λύσεις τους.

Θέματα Διαγωνισμού 2018-2019

Βιβλίο Λύσεων 2018-2019

Θέματα Διαγωνισμού 2019-2020

Βιβλίο Λύσεων 2019-2020

 

Challenges!!

Ελάτε να ανακαλύψουμε μαζί τον κόσμο της Υπολογιστικής Σκέψης!

 

Ευρωπαίκη εβδομάδα κώδικα 2024

Φέτος θα γιορτάσουμε την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Kώδικα στις 14-27 Οκτωβρίου .
Screenshot 2023 10 17 at 11 27 12 codeweek leaflet 2023 EL.pdf
Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΕ ΚΑΝΕΙ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟ
Σκέψου την Εβδομάδα Προγραμματισμού ως έναν κοινό χώρο τον οποίον μοιράζονται εκπαιδευτικοί, μαθητές και άνθρωποι με πάθος για τις ψηφιακές τεχνολογίες και τον προγραμματισμό. Έναν χώρο στον οποίον προστρέχουν άνθρωποι για να βρουν ιδέες, να γίνουν δημιουργικοί, να μάθουν νέες δεξιότητες, και να ανταλλάξουν εμπειρίες. Είναι ο χώρος όπου οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές μαθαίνουν να νιώθουν πιο άνετα με την τεχνολογία. Ο χώρος που εμπνέει την εκπαίδευση του αύριο.
Για τις μικρότερες τάξεις:
1. Στην εκπαιδευτική εφαρμογή photodentro- Βασικός Προγραμματισμός Ρομπότ
Επιλέγουμε δάπεδο και χαρακτήρα ,και οδηγούμε αυτόν τον χαρακτήρα σε οποιοδήποτε στόχο μας ζητηθεί. π.χ αν επιλέξουμε το δάπεδο, ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΑΡΑ ,θα οδηγήσουμε την πασχαλίτσα σε κάποιο παιχνίδι, π.χ στην κούνια, στην  αμμοδοχο κλπ.
2. Βοήθησε την πασχαλίτσα να πιάσει το λουλούδι εδώ.
3. Βοήθησε την πασχαλίτσα να βγει από τον λαβύρινθο εδώ
3. Γιορτάζουμε τα 50 χρόνια προγραμματισμού για παιδιά με το κουνελάκι της  GOOGLE εδώ

Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών

top banner 2140 el GR

Γιορτάζουμε την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών.

Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών (2001), που οργανώνεται σε συνεργασία του Συμβουλίου της Ευρώπης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατάφερε να ενώσει εκατομμύρια ανθρώπους από 45 χώρες. Μέσα από διάφορες δραστηριότητες γιορτάζεται η γλωσσική πολυμορφία στην Ευρώπη και προάγεται η εκμάθηση γλωσσών. Το Συμβούλιο της Ευρώπης ανήγγειλε ότι η Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών θα γιορτάζεται στις 26 Σεπτεμβρίου κάθε χρόνο.

Η εκμάθηση γλωσσών ωφελεί τους νέους και τους μεγαλύτερους – ποτέ δεν είναι κανείς πολύ μεγάλος για να μάθει μια γλώσσα και να απολαύσει τις ευκαιρίες που του προσφέρει. Ακόμα και αν γνωρίζει μόνο λίγες λέξεις της γλώσσας της χώρας που επισκέπτεται (π.χ. για διακοπές), αυτό του δίνει τη δυνατότητα να κάνει νέους φίλους και επαφές.

Μαθαίνοντας τις γλώσσες άλλων ανθρώπων είναι ένας τρόπος που μας βοηθά να καταλάβουμε καλύτερα ο ένας τον άλλο και να ξεπεράσουμε τις πολιτιστικές διαφορές μας.

Δραστηριότητες 2024

 Πρωτοβουλία 2024 Γλώσσες για ειρήνη

Δημιουργήστε μια αφίσα που να απεικονίζει το θέμα “Γλώσσες για την ειρήνη”. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σύμβολα, αποφθέγματα και έργα τέχνης για να μεταφέρετε μηνύματα ενότητας και κατανόησης μεταξύ διαφορετικών γλωσσών συμβάλλοντας ενεργά στη χρήση των γλωσσών ως μέσο για την υπέρβαση των γλωσσικών και πολιτισμικών διαχωρισμών. Στείλτε μας μια φωτογραφία ή ένα pdf της αφίσας που θα δημιουργήσετε για να παρουσιαστεί στον ιστότοπο του EDL. Θα υπάρξουν βραβεία για τις 5 πιο δημιουργικές συμμετοχές ενώ έως και 30 από τις αφίσες θα εκτίθενται με υπερηφάνεια στις εγκαταστάσεις του Ευρωπαϊκού Κέντρου Σύγχρονων Γλωσσών!

Προβολή σελίδας

ΑΝΟΊΞΤΕ ΤΟ ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ CANVA.COM 

ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΕ ΛΕΞΕΙΣ ΜΕ ΤΟ GOOGLE TRANSLATE

Διαγωνισμός για το μπλουζάκι της ΕΗΓ

tshirt current

Στείλτε μας το σχέδιο/ την εικόνα/ τα γραφικά σας και αποκτήστε τη δική σας διάταξη (layout) στην επίσημη ιστοσελίδα για το μπλουζάκι της ΕΗΓ! .Μάθετε περισσότερα.

Γεγονότα και διασκέδαση

ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Πηγή https://edl.ecml.at/Home/tabid/1455/language/el-GR/Default.aspx

 

Storyboardthat- Δημιουργία κόμικ

Picture

Γονικοί έλεγχοι Family Link

Με αφορμή την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου την Τρίτη 6/2/2024 ,ας κρατήσουμε  την οικογένειά μας πιο ασφαλή στο διαδίκτυο!!

gfl

Οι γονικοί έλεγχοι μπορούν να συμβάλουν στη μείωση του κινδύνου να εκτεθεί το παιδί σε περιεχόμενο που δεν είναι κατάλληλο για την ηλικία του κατά την πλοήγησή στο διαδίκτυο. Όταν ενεργοποιείτε τους γονικούς ελέγχους, χρησιμοποιήστε τις κατάλληλες ρυθμίσεις με βάση την ηλικία του παιδιού για να φιλτράρετε, να παρακολουθήσετε και να αποκλείσετε τις δραστηριότητες του μικρού χρήστη. Συνιστάται η χρήση γονικών ελέγχων ειδικά για τα μικρότερα παιδιά σε όλες τις συσκευές που χρησιμοποιούν. Θα πρέπει όμως να σημειωθεί ότι αυτή η μέθοδος αν και παρέχει προστασία, δεν είναι 100% αποτελεσματική. Η πλέον αποτελεσματική μέθοδος παραμένει η ενημέρωση και η εκπαίδευση του παιδιού έτσι ώστε να μάθει να χρησιμοποιεί το διαδίκτυο με ασφάλεια.

Ένας τρόπος ελέγχου  είναι Το Family Link το οποίο  μας βοηθά να διαχειριζόμαστε  τους λογαριασμούς και τις συσκευές των παιδιών μας καθώς εξερευνούν το διαδίκτυο.

Μπορούμε  να διαχειριζόμαστε  εφαρμογές, να παρακολουθούμε  τον χρόνο χρήσης και να ορίζουμε βασικούς ψηφιακούς κανόνες για την οικογένειά μας.

Θέτουμε όρια για την οικογένειά μας  στο διαδίκτυο!!

Στα βίντεο που ακολουθούν δίνονται οδηγίες για τη χρήση του GOOGLE FAMILY LINK .

 

Δείτε και  εδώ τον αναλυτικό οδηγό.

Γονικός έλεγχος σε ιστότοπους βίντεο

Έναν αναλυτικό οδηγό για το YouTube και το YouTubeKids μπορείτε να βρείτε εδώ και εδώ.

Λειτουργία ασφάλειας YouTube: https://support.google.com/youtube/answer/174084?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=el

 

 

 

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2024

SID2024 Save the date

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (SID) διοργανώνεται από το κοινό δίκτυο  των Κέντρων Ασφαλούς Διαδικτύου στην Ευρώπη, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κάθε Φεβρουάριο για την προώθηση της ασφαλούς και θετικής χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας, ειδικά μεταξύ των παιδιών και των νέων. Συνήθως γιορτάζεται τη δεύτερη ημέρα της δεύτερης εβδομάδας του δεύτερου μήνα κάθε χρόνο. Κατά την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, εκατομμύρια άνθρωποι ενώνονται για να εμπνεύσουν θετικές αλλαγές στο διαδίκτυο, να ευαισθητοποιήσουν σε θέματα ασφάλειας στο διαδίκτυο και να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις και δραστηριότητες σε όλο τον κόσμο.

Έτσι και εμείς  την Τετάρτη 07/02/2024 θα συμμετέχουμε στην  διαδικτυακή εκδήλωση  της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2024 με τους μαθητές της Β’, Γ’ και Δ’ Δημοτικού του 2ου Δημ.Σχ.Πάργας.  Μέσα από μια διαδραστική παρουσίαση και παιχνίδια δραστηριοτήτων,  οι μαθητές θα ενημερωθούν για το πως μπορούν να συμπεριφέρονται με ευγένεια στο διαδίκτυο, πως να προάγουν την ισότητα και πως να επιδεικνύουν ενσυναίσθηση και αλληλεγγύη στο διαδίκτυο.

Γιορτάζοντας τη θετική δύναμη του διαδικτύου, το σύνθημα της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου «Μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο» ενθαρρύνει όλους  μας να συμμετέχουμε στο κίνημα και να αξιοποιήσουμε στο έπακρο τις δυνατότητες του διαδικτύου .

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να γίνει αυτό:

  • Τα παιδιά και οι νέοι μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία ενός καλύτερου διαδικτύου με το να είναι ευγενικοί και να σέβονται τους άλλους στο διαδίκτυο, προστατεύοντας τη φήμη τους στο διαδίκτυο (και των άλλων) και αναζητώντας θετικές ευκαιρίες για δημιουργία, συμμετοχή και κοινή χρήση στο διαδίκτυο.
  • Οι γονείς και οι φροντιστές διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην ενδυνάμωση και την υποστήριξη των παιδιών να χρησιμοποιούν την τεχνολογία υπεύθυνα, με σεβασμό, κριτική και δημιουργική, είτε διασφαλίζοντας έναν ανοιχτό διάλογο με τα παιδιά τους, εκπαιδεύοντάς τα να χρησιμοποιούν την τεχνολογία με ασφάλεια και θετικά, είτε ενεργώντας ως ψηφιακά πρότυπα.
  • Οι δάσκαλοι, οι εκπαιδευτικοί και οι κοινωνικοί λειτουργοί μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία ενός καλύτερου διαδικτύου εξοπλίζοντας τους μαθητές και τους μαθητές τους με δεξιότητες ψηφιακής παιδείας και αναπτύσσοντας τις δεξιότητές τους κριτικής σκέψης, που θα τους επιτρέψουν να πλοηγηθούν καλύτερα στον διαδικτυακό κόσμο. Μπορούν να τους εξουσιοδοτήσουν να δημιουργήσουν το δικό τους περιεχόμενο, να κάνουν στοχευμένες επιλογές στο διαδίκτυο και να δώσουν ένα προσωπικό παράδειγμα θετικής διαδικτυακής συμπεριφοράς για τους μαθητές και τους μαθητές τους.
  • Η βιομηχανία μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία ενός καλύτερου διαδικτύου δημιουργώντας και προωθώντας θετικό περιεχόμενο και ασφαλείς υπηρεσίες στο διαδίκτυο και δίνοντας τη δυνατότητα στους χρήστες να ανταποκρίνονται σε οποιαδήποτε ζητήματα παρέχοντας σαφείς συμβουλές ασφάλειας, μια σειρά εύχρηστων εργαλείων ασφαλείας και γρήγορη πρόσβαση σε υποστήριξη εάν τα πράγματα πάνε στραβά.
  • Οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων και οι πολιτικοί πρέπει να παρέχουν μια κουλτούρα στην οποία όλα τα παραπάνω μπορούν να λειτουργήσουν και να ευδοκιμήσουν – για παράδειγμα, διασφαλίζοντας ότι υπάρχουν ευκαιρίες στο πρόγραμμα σπουδών για τα παιδιά και τους νέους να μάθουν για την ασφάλεια στο διαδίκτυο, διασφαλίζοντας ότι οι γονείς και οι φροντιστές έχουν πρόσβαση σε κατάλληλες πληροφορίες και πηγές υποστήριξης και ότι ο κλάδος ενθαρρύνεται να αυτορρυθμίζει το περιεχόμενο και τις υπηρεσίες του. Πρέπει επίσης να αναλάβουν την ηγεσία στη διακυβέρνηση και τη νομοθεσία και τελικά να διασφαλίσουν την ασφάλεια και την ευημερία των παιδιών και των νέων μέσω αποτελεσματικών στρατηγικών παιδικής προστασίας για τον ψηφιακό κόσμο.
  • Όλοι έχουμε την ευθύνη να κάνουμε τη διαφορά στο διαδίκτυο. Όλοι μπορούμε να προωθήσουμε το θετικό με το να είμαστε ευγενικοί και με σεβασμό προς τους άλλους και αναζητώντας εποικοδομητικές ευκαιρίες για δημιουργία και σύνδεση. Μπορούμε όλοι να απαντήσουμε στα αρνητικά αναφέροντας ακατάλληλο ή παράνομο περιεχόμενο και συμπεριφορά στο διαδίκτυο.