Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (3 Δεκεμβρίου) θεσπίστηκε και τηρείται παγκόσμια από τα Ηνωμένα Έθνη το 1992. Εορτάζεται σε όλον τον Πλανήτη προωθώντας την κατανόηση σε θέματα αναπηρίας και την κινητοποίηση υπέρ των δικαιωμάτων αξιοπρέπειας και ευημερίας των ατόμων με αναπηρία.

Δημιουργούμε με τους μαθητές μας  αφίσες για την ημέρα αυτή εδώ.

Οι αφίσες των παιδιών:

20231204 125927

Παγκόσμια ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού~ 20 Νοεμβρίου

Μαθαίνουμε τα Δικαιώματά μας.

 

Χωρίς τίτλο

Η μέρα αυτή είναι αφιερωμένη στα παιδιά!!

Η φροντίδα των παιδιών είναι καθήκον όλων μας. Δυστυχώς όμως υπάρχουν παιδιά, που στερούνται σχεδόν όλα τους τα δικαιώματα και τη χαρά για μια φυσιολογική ζωή.

Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1989, για να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται τα παιδιά, μετατρέποντάς τους από παθητικούς αποδέκτες φιλανθρωπίας σε ανθρώπινα όντα με ένα ξεχωριστό σύνολο δικαιωμάτων. Η Σύμβαση αναγνωρίζει ότι η παιδική ηλικία είναι μια ευάλωτη στιγμή και ότι τα παιδιά χρειάζονται ειδική φροντίδα και προστασία.

Είναι το πρώτο παγκόσμιο σύνολο νομικά δεσμευτικών δικαιωμάτων που ισχύουν για όλα τα παιδιά. Έχει επικυρωθεί από κάθε χώρα της γης, με εξαίρεση τις Ηνωμένες Πολιτείες, καθιστώντας την ως την πιο ευρέως επικυρωμένη συμφωνία για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην παγκόσμια ιστορία.

Μέσω των 54 άρθρων της, η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού θέτει τα πρότυπα για την ευημερία των παιδιών σε κάθε στάδιο της ανάπτυξής τους. Ισχύει για όλα τα παιδιά κάτω των 18 ετών (ο ορισμός του παιδιού), ανεξαρτήτως φύλου, προέλευσης, θρησκείας, αναπηρίας.

Η Σύμβαση καθοδηγείται από τέσσερις θεμελιώδεις αρχές που ισχύουν για κάθε παιδί:

  • Όχι στις Διακρίσεις (άρθρο 2).
  • Το καλύτερο συμφέρον του παιδιού (άρθρο 3).
  • Επιβίωση, ανάπτυξη και προστασία (άρθρο 6).
  • Ελευθερία γνώμης και συμμετοχή (άρθρο 12).

Η σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού, ξεκίνησε με πρωτοβουλία της Πολωνικής κυβέρνησης και της UNICEF, ψηφίστηκε ομόφωνα από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών στις 20 Νοεμβρίου του 1989 και τέθηκε σε ισχύ το 1990. Έως σήμερα έχει επικυρωθεί από 191 χώρες, ενώ δεν την έχουν επικυρώσει δύο.

Η Ελλάδα την επικύρωσε στις 2 Δεκεμβρίου του 1992.

Τα εικονογραφημένα δικαιώματα του παιδιού (κάρτες με τα δικαιώματα του παιδιού) 

Δραστηρίοτητες στην τάξη

Εκτυπώσαμε τις κάρτες με τα άρθρα των δικαιωμάτων των παιδιών, οι μαθητές τις ζωγράφισαν και μιλήσαμε για τα βασικά τους δικαιώματα :

*Όλα τα παιδιά είναι ίσα και πρέπει να προστατεύονται από διακρίσεις λόγω φυλής, χρώματος, φύλου, γλώσσας, θρησκείας, καταγωγής, πεποιθήσεων, νομικής κατάστασης των ίδιων ή μελών της οικογένειάς τους.

*Το συμφέρον του παιδιού πρέπει να λαμβάνεται υπόψη σε όλες τις αποφάσεις που το αφορούν.

*Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην ταυτότητα, δηλαδή σε ένα όνομα, επώνυμο και ιθαγένεια.

α παιδιά πρέπει να μεγαλώνουν σε ένα περιβάλλον που τους παρέχει τα αναγκαία υλικά αγαθά (στέγη, ρούχα, τροφή) και διασφαλίζει τη σωματική, νοητική, συναισθηματική και κοινωνική τους ανάπτυξη.

*Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να μην αποχωρίζονται από τους γονείς τους, εκτός αν αυτό γίνεται με κοινή απόφαση των γονέων ή ύστερα από απόφαση της Πολιτείας, επειδή οι γονείς τα παραμελούν ή τα κακομεταχειρίζονται.

*Όλα τα παιδιά, ανάλογα με την ηλικία και την ωριμότητά τους, έχουν δικαίωμα να εκφράζουν τη γνώμη και τις απόψεις τους σε θέματα που τα αφορούν. Οι ενήλικες πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τη γνώμη τους πριν πάρουν αποφάσεις γι’ αυτά.

*Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να εκφράζουν τις θρησκευτικές ή άλλες πεποιθήσεις τους.

*Τα παιδιά έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα μέσα ενημέρωσης (εφημερίδες, ραδιόφωνο, τηλεόραση, ηλεκτρονικά μέσα) αλλά πρέπει και να προστατεύονται από τις αρνητικές επιδράσεις τους.

*Τα παιδιά έχουν δικαίωμα προστασίας από κάθε μορφής κακομεταχείριση: βία, παραμέληση, κακοποίηση (σωματική, λεκτική, ψυχολογική, σεξουαλική) και εκμετάλλευση, μέσα και έξω από την οικογένεια.

α παιδιά που προέρχονται από ξένη χώρα έχουν δικαίωμα φροντίδας και προστασίας.

*Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες έχουν δικαίωμα στη δωρεάν ειδική φροντίδα, εκπαίδευση και επιμόρφωση, ώστε να απολαμβάνουν ισότιμη και αξιοπρεπή ζωή.

*Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην ιατρική περίθαλψη και φροντίδα, τους εμβολιασμούς, τη νοσηλεία, κ.λ.π.

*Όταν η οικογένεια δεν μπορεί να φροντίσει ένα παιδί, τότε η Πολιτεία αναλαμβάνει τη φροντίδα του με θεσμούς όπως η υιοθεσία, η φιλοξενία σε ανάδοχη οικογένεια ή σε ίδρυμα, που πρέπει να σέβονται πλήρως τα δικαιώματά του.

*Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση, σύμφωνα με τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητές τους. Το κράτος πρέπει να παίρνει μέτρα ώστε τα παιδιά να γράφονται και να μη διακόπτουν στο σχολείο, να αναπτύσσουν τις ικανότητες και την προσωπικότητά τους. Τα πειθαρχικά μέτρα δεν πρέπει να προσβάλλουν την αξιοπρέπεια των μαθητών.

*Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην ανάπαυση, στο παιχνίδι και την ψυχαγωγία.

*Τα παιδιά πρέπει να προστατεύονται από κάθε μορφής οικονομική εκμετάλλευση (επαιτεία, εκπόρνευση, πορνογραφία, δουλεμπόριο, κ.λπ.) Έχουν όμως δικαίωμα στην εργασία με ασφάλιση και υπό προϋποθέσεις, ανάλογα με την ηλικία, το είδος εργασίας, το ωράριο, κ.λ.π.

 

 

 

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΠΥΡΑΜΙΔΑ- ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΟ ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ

Παιδιά αφού μάθαμε για τις ομάδες των τροφίμων, θα  μιλήσουμε για τη πυραμίδα  της διατροφής.

Πρέπει να τρώμε πολλά φρούτα και λαχανικά για να θωρακίσουμε τον οργανισμό μας

στο παρακάτω βίντεο θα μάθουμε τι είναι η διατροφική πυραμίδα και γιατί λέγεται έτσι.

 

 

 Διατροφική πυραμίδα

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Τώρα μπορείτε να παίξετε φτιάχνοντας τη δική σας πυραμίδα κάνοντας κλικ στον παρακάτω σύνδεσμοΖΖhttp://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3685

  • Εδώ μπορείτε να στρώσετε το δικό σας τραπέζι

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3488

  • Σ αυτό το παιχνίδι μπορείτε να κάνετε τα δικά σας γεύματα

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3564

Και τώρα για να δούμε αν έμαθες την διατροφική πυραμίδα

Προσπάθησε να την φτιάξεις. Όταν τελειώσεις πάτα το κουμπί έλεγχος για να δεις αν έβαλες τις τροφές στη σωστή θέση.

 

Ας   ζωγραφίσουμε και τη δική μας διατροφική πυραμίδα!!!

 

Το Πολυτεχνείο ζει!!

Το Πολυτεχνείο ζει μέσα από τις δημιουργίες των παιδιών!!

Τα παιδιά ζωγράφισαν τα δικά τους  πανό γράφοντας τα   συνθήματα τους…για τον αγώνα υπέρ της  δημοκρατίας!

ΖΗΤΩ ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ!

ΖΗΤΩ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ!!

ΚΑΤΩ Η ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ!!ΨΩΜΙ,ΠΑΙΔΕΙΑ,ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ!!

Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο, δύο καρδιές και έναν ήλιο στη μέση..

 

20231115 114925 1

Οι δημιουργίες των μαθητων:

Δραστηριότητες για το Πολυτεχνείο

  1. https://www.liveworksheets.com/w/el/glossa/508804
  2. https://www.liveworksheets.com/w/el/glossa/504240
  3. https://www.liveworksheets.com/w/el/glossa/506834
  4. https://www.liveworksheets.com/w/el/istoria/502025
  5. https://www.liveworksheets.com/w/el/polytehneio/504286

ΜΕΣΑ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ – ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΜΕΣΩΝ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ

Κάντε κλικ στην παρακάτω εικόνα, επιλέξτε μέσο αποθήκευσης και διαβάστε τα χαρακτηριστικά τους.ΜΕΣΑ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ

 

Δες την παρουσίαση που ακολουθεί προσεκτικά, ώστε να μπορείς να απαντάς στα ερωτήματα που παρεμβάλλονται. Χρησιμοποίησε τις ενσωματωμένες λειτουργίες στο κάτω μέρος της παρουσίασης για να εμφανίσεις τις επόμενες διαφάνειες. Στη συνέχεια ασχολήσου με σχετικές δραστηριότητες, χρησιμοποιώντας αυτά που έμαθες! Καλή επιτυχία!

Κάνε κλικ στην εικόνα.

 

 

mesa apothikeusis kai katigories.png teaser 1

!

ΔΙΑΤΡΟΦΗ -ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Β΄ΤΑΞΗ

ΟΜΑΔΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

 

Ας μάθουμε τις ομάδες τροφίμων εδώ 

Ομάδες Τροφίμων

ΑΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΆΘΕ ΕΙΚΌΝΑ ΣΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΟΜΑΔΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

 

ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΠΟΙΑ ΤΡΟΦΙΜΑ ΕΙΝΑΙ ΥΓΙΕΙΝΑ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΑΝΘΥΓΙΕΙΝΑ

 

Το ουρανιο τοξο της διατροφης

 

ΦΤΙΆΧΝΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΒΙΒΛΙΟ εδώ

 

 

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2023-EU CodeWeek

Screenshot 2023 10 17 at 11 27 12 codeweek leaflet 2023 EL.pdf

Στην  Εβδομάδα προγραμματισμού -Codeweek2023 συμμετέχουν τα σχολεία : 1ο ΔΗΜ.ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΡΓΑΣ, 2ο ΔΗΜ.ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΡΓΑΣ, ΔΗΜ.ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΘΟΥΣΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ.

Θα συμμετέχουμε  και φέτος με τους μαθητές μου στην Ευρωπαϊκή  εβδομάδα Προγραμματισμού. Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει την συγγραφή κώδικα προσιτή  σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

Βασικός στόχος μας είναι τα παιδιά να καλλιεργήσουν γνώσεις και δεξιότητες αλγοριθμικής και υπολογιστικής σκέψης και να κάνουν και τα πρώτα βήματα στον οπτικό προγραμματισμό που είναι πιο εύκολο για τους μικρούς μας προγραμματιστές. Επίσης οι μαθητές μαθαίνουν να συνεργάζονται μεταξύ τους και  να διασκεδάζουν.

Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.

Στη δραστηριότητες αυτές συμμετέχουμε και με το σχολείο του 4ου Δημοτικό Γλυφάδας με θέμα την «Παγκόσμια Ημέρα Ζώων» που γιορτάσαμε στις 4 Οκτωβρίου. Έτσι οι μαθητές θα προγραμματίσουν με θέμα  τα ζώα στο περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού SCRATCH  και στο studio.code.org. Με σκοπό να καλλιεργήσουν προγραμματιστικές δεξιότητες ,αλλά και να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τα ζώα. Στη προσπάθεια αυτή συμμετέχουν και άλλα σχολεία με τον ίδιο ΚΩΔΙΚΟ CODE WEEK 4 ALL: cw23-AB3vZ.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1Φτιάχνω τους πρώτους μου Αλγορίθμους

τους μαθητές της Α΄ και  κάνουμε τα πρώτα βήματα στην Αλγοριθμική.Μαθαίνουμε τι σημαίνει ένας Αλγόριθμος και στη συνέχεια τα μικρά μας σχεδιάζουν βηματάκια-εντολές στο φύλλο δραστηριότητας (ΦΥΛΛΑΔΙΟ)που τους δίνεται. Στη δραστηριότητα θα βοηθήσουν το χνουδωτό ζωάκι Φλερμπ που του αρέσουν πολύ τα φρούτα να φτάσει στο κάθε φρούτο, δίνοντας απλές οδηγίες – βήματα, φτιάχνοντας ετσι έναν αλγόριθμο.Μπορούν οι μαθητές με την αστείρευτη φαντασία τους να σχεδιάσουν και κάποια εμπόδια που θα αλλάζουν την διαδρομή τους. Ακόμη μπορούν εύκολα να καταλάβουν μια σύντομη ή μια μεγαλύτερη διαδρομή. Έτσι κάνουν τα πρώτα βηματάκια στον προγραμματισμό διασκεδάζοντας!!

Στη συνέχεια μπαίνουν στην εκπαιδευτική εφαρμογή photodentro και επιλέγοντας δάπεδο και χαρακτήρα ,οδηγούν αυτόν τον χαρακτήρα σε οποιοδήποτε στόχο τους ζητηθεί. π.χ αν επιλεξουν το δάπεδο, αλφαβήτα  ,θα οδηγήσουν την πασχαλίτσα σε κάποια ζωάκια, π.χ στη γατούλα, στη μαιμού κλπ.

 

Οι μαθητές της Β  ταξης μπαίνουν στη σελίδα Η ώρα του Κώδικα στα παρακάτω μαθήματα,  τα οποία σχεδιάστηκαν για να βοηθήσουν τους  μαθητές να δημιουργήσουν μικρούς αλγόριθμους χωρίς προηγούμενη εμπειρία προγραμματισμού. Στα μαθήματα  αυτό οι μαθητές θα δημιουργήσουν προγράμματα για επίλυση προβλημάτων και θα αναπτύξουν διαδραστικά παιχνίδια ή σενάρια που μπορούν να μοιράσουν.

ΜΑΘΗΜΑ 1

ΜΑΘΗΜΑ 2

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2 – Προγραμματίζουμε με το scratch

Σε αυτή τη δραστηριότητα οι μαθητές της Γ΄και της Δ’ Τάξης θα δημιουργήσουν ένα πρόγραμμα στο scratch με θέμα τα ζώα, π.χ μια φάρμα, ένα ζωολογικό κήπο, ζώα του δάσους ,στο οποίο θα ενσωματώσουν κίνηση, ήχο,μουσική,κείμενο,διαλόγους, επιλέγοντας τις κατάλληλες εντολές-μπλοκ σε ένα υπόβαθρο (φόντο) που επιλέγουν οι ίδιοι.

Έτσι έρχονται σε επαφή με τον οπτικό προγραμματισμό αλλά και την έννοια του κινούμενου- animated αντικειμένου.Το Scratch σχεδιάστηκε για να είναι διασκεδαστικό, εκπαιδευτικό και εύκολο στη διδασκαλία του προγραμματισμού.

Τα οφέλη των μαθητών:

  • κατανοούν τις βασικές έννοιες και δομές του προγραμματισμού
  • μαθαίνουν να επιλέγουν, να δημιουργούν και να διαχειρίζονται πολλούς τύπους πολυμεσικού υλικού όπως κείμενο, εικόνες, animation και ήχο.
  • αναγνωρίζουν και επιλύουν προβλήματα
  • εμπλέκονται σε απροσδόκητες καταστάσεις που απαιτούν καινοτόμες λύσεις
  • αναπτύσσουν κριτική σκέψη
  • αναπτύσσουν επικοινωνιακές και συνεργατικές ικανότητες μέσω της online κοινότητας που διαθέτει
  • σκέφτονται, σχεδιάζουν και εκφράζονται με δημιουργικό τρόπο.

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3: Μηχανική μάθηση :Εκπαιδεύουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη να καθαρίζει τους ωκεανούς. 

Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι παντού γύρω μας. Η πιο ευρέως χρησιμοποιούμενη μορφή τεχνητής νοημοσύνης ονομάζεται Μηχανική Μάθηση και πιθανότατα αλληλεπιδράτε μαζί της καθημερινά. Μάθετε τι είναι η Μηχανική Μάθηση και πώς αλλάζει τον κόσμο μας.

Εκπαιδεύουμε λοιπόν  την Τεχνητή Νοημοσύνη να καθαρίζει τους ωκεανούς κάνοντας κλικ στο συνδεσμο ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ -ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ.

ΑΙ

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 4: Προγραμματίζουμε με SpriteLab

Με τους μαθητές της Ε Ταξης θα προγράμματισουμε σε SpriteLab .Το SpriteLab είναι ενα εργαλειο με το οποιο δημιουργούμε ευφανταστα διασκεδαστικα εργα. Τα σπράιτς είναι αντικείμενα με τα οποια αλληλοεπιδρουμε,οπως ενας χαρακτηρας ή ένα στοιχείο σε μια ιστορια ή παιχνιδι. Οι μαθητες θα εισαγουν  μπλοκ εντολων με τα οποια θα δημιουργουν τα σπάιτς και θα τους δινουν ενδυμασιες,τοποθεσιες και στη συνεχεια αυτα θα συστήνονται.

SPRITE LAB- HELLO WORLD ANIMALS

 

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο- email

 Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είναι μια υπηρεσία του διαδικτύου με την οποία μπορώ να στείλω και να λάβω ηλεκτρονικά γράμματα τα οποία μπορεί να περιέχουν και αρχεία όπως φωτογραφίες, μουσική, ταινίες, αρχεία και άλλα.

Δείτε ένα βίντεο σχετικά με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Ας δούμε μια παρουσίαση σχετικά με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, πώς είναι ένα ηλεκτρονικό μήνυμα και ποια τα απαραίτητα στοιχεία του.

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Ελέγξτε τις γνώσεις σας στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Πατήστε εδώ για ένα κουίζ από το φωτόδεντρο

Δείτε ένα κουίζ. Γράψτε το όνομά σας και ξεκινήστε

https://nataliageorgitziki.blogspot.com/2021/01/email.html

Ελέγξτε τις γνώσεις σας στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Για να μεταβείτε στο ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο πρέπει να μεταβείτε στην ιστοσελίδα https://webmail.sch.gr/login.php

 

Δείτε τη διαδραστική παρουσίαση και ολοκληρώστε εικονικά τη διαδικασία αποστολής νέου μηνύματος από το λογαριασμό του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου