Πλατφόρμα Αίσωπος – Υποδειγματικά Σενάρια με ψηφιακά εργαλεία για Προσχολική (1)

 1. Ας φτιάξουμε μια ιστορία ωραία με τον Αίσωπο παρέα (Δημιουργός Μέλλιου Κ.)

2. Μέσα από τη γειτονιά του χθες ανακαλύπτω τη γειτονιά του σήμερα (Δημιουργός Μέλλιου Κ.)

3. Γνωριμία με τον υπολογιστή (Δημιουργός Μέλλιου Κ.)

4. Εφημερίδες (Δημιουργός Βαλσαμίδου Λ.)

5. Από που ‘σαι ποταμάκι; Ο κύκλος του νερού (Δημιουργός Βαλσαμίδου Λ.)

6. Φύγε-φύγε ποντικάκι… (Δημιουργός Βαλσαμίδου Λ.)

 

 

Κατηγορίες: #Μένουμε_Σπίτι | Ετικέτες: , | Γράψτε σχόλιο

Ανοιχτή Εκπαίδευση Για Όλους

Γνωστικά Αντικείμενα Νηπιαγωγείου

Κατηγορίες: #Μένουμε_Σπίτι | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Εκπαιδευτική Τηλεόραση για μαθητές Νηπιαγωγείου και πρώτων τάξεων Δημοτικού

Δείτε κάθε μέρα μια διαφορετική εκπομπή όποια ώρα επιθυμείτε (on demand)!.

Εκπομπή 1η https://www.youtube.com/playlist…
Εκπομπή 2η https://www.youtube.com/playlist…
Εκπομπή 3η https://www.youtube.com/playlist…
Εκπομπή 4η https://www.youtube.com/playlist…
Εκπομπή 5η https://www.youtube.com/playlist…

Κατηγορίες: #Μένουμε_Σπίτι | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Online Παιχνίδια Αρίθμησης

Κατηγορίες: #Μένουμε_Σπίτι | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Ψηφιακός Ομαδοσυνεργατικός Πίνακας Ανακοινώσεων Σχολικών Μονάδων Ευθύνης ΣΕΕ ΠΕ60 Μέλλιου Κ. (6ο ΠΕΚΕΣ Αττικής)

Μετάβαση στο padlet.com

Κατηγορίες: Ανακοινώσεις-Δελτία Τύπου | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Φωτόδεντρο – Προσχολική (4)

Μοτίβα: Διαδικαστική δραστηριότητα που στοχεύει στην εξάσκηση της χρήσης του ποντικιού (ή του pad) μέσα από ένα κουίζ εντοπισμού μοτίβων από σχήματα.

Χτίζω σπιτάκια: Διαδρατική εφαρμογή παζλ που περιλαμβάνει μία συλλογή τεσσάρων εικόνων αποτελούμενες από 20 κομμάτια η κάθε μια και στοχεύει στην εξοικείωση με τη χρήση του ποντικιού.

Σχηματίζω τοπία: Διαδραστική εφαρμογή σύνθεσης εικόνων παζλ 20 τμημάτων. Έχει ως στόχο την εξοικείωση των μικρών μαθητών με τη λειτουργία του ποντικιού “σύρε και άσε” συνδυάζοντας τη δημιουργική σύνθεση με την έκφραση-ψυχαγωγία.

Συνθέτω εικόνες: Διαδραστική εφαρμογή που περιλαμβάνει μία συλλογή τεσσάρων εικόνων ως παζλ 20 τμημάτων (η κάθε μια) και στοχεύει στην εξοικείωση με τη χρήση του ποντικιού (ή του pad) μέσα από τη σύνθεση.

Ταχινόσουπα: Μια νηστίσιμη συνταγή της Μεγάλης Εβδομάδας, φτιαγμένη από τα παιδιά του νηπιαγωγείου με τη βοήθεια της δασκάλας.

Κατηγορίες: #Μένουμε_Σπίτι | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Φωτόδεντρο – Προσχολική (3)

Ζωγραφική για μικρά παιδιά: Ανοιχτή εφαρμογή, μέσω της οποίας παρέχονται οι δυνατότητες σχεδίου και ζωγραφικής με διαφορετικά υλικά και τεχνικές. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι να πειραματιστούν τα παιδιά με διαφορετικές τεχνικές και εργαλεία σχεδίου και ζωγραφικής.

Ο τροχός της τύχης – Πιθανότητες: Δραστηριότητα για την εκτέλεση μικροπειραμάτων με θέμα τις πιθανότητες. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι να αναπτύξουν οι μαθητές την πιθανολογική και κριτική τους σκέψη. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να κάνουν υποθέσεις και να εκτελέσουν μια σειρά από πειράματα τύχης, προκειμένου να διαπιστώσουν αν επιβεβαιώνονται ή απορρίπτονται οι αρχικές αυτές υποθέσεις.

Έγχρωμη όραση: Δραστηριότητα διερεύνησης με θέμα την αντίληψη των χρωμάτων από το ανθρώπινο μάτι. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να πειραματιστούν με τα τρία βασικά χρώματα (κόκκινο, κίτρινο, μπλε), ώστε να κατανοήσουν πώς ανταποκρίνεται ο εγκέφαλος στα ερεθίσματα που παράγονται από το φως.

Αποκρυπτογράφηση με εικόνες: Δραστηριότητα πρακτικής και εξάσκησης με στόχο να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι οι λέξεις απαρτίζονται από μικρότερα κομμάτια, τα γράμματα. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να αποκρυπτογραφήσουν λέξεις, χρησιμοποιώντας τα γράμματα του αλφαβήτου και τις εικόνες που τους δίνονται. Πιο συγκεκριμένα, η δραστηριότητα προσφέρεται, προκειμένου να εξασκηθούν οι μαθητές τόσο στην αναγνώριση του πρώτου γράμματος των λέξεων όσο και στην αντιστοίχιση λέξεων και εικόνων.

Κειμενογράφος για μικρά παιδιά: νοιχτή εφαρμογή επεξεργασίας και μορφοποίησης κειμένου, μέσω της οποίας παρέχεται η δυνατότητα δημιουργίας πολυτροπικών κειμένων. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι η εξοικείωση των μαθητών με τις βασικές εντολές μορφοποίησης κειμένου, αξιοποιώντας τον απλό και διαισθητικό χαρακτήρα που έχει η διεπιφάνεια χρήσης της εφαρμογής.

Τόσα – Όσα: Δραστηριότητα πρακτικής και εξάσκησης με στόχο την εξοικείωση των μαθητών με τις αριθμητικές ποσότητες (αριθμοί από το ένα μέχρι και το εννέα). Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να εξασκηθούν στην αναγνώριση και την αντιστοίχιση αριθμών με τις αντίστοιχες ποσότητες.

Σβήσιμο οθόνης με σύρσιμο του ποντικιού: Δραστηριότητα με στόχο την εξάσκηση της λεπτής κινητικότητας. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές, με την κίνηση του ποντικιού, να καθαρίζουν το τζάμι ή την οθόνη, ώστε να εμφανίζεται η εικόνα που βρίσκεται από πίσω.

Κατηγορίες: #Μένουμε_Σπίτι | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Aποθετήριο «Φωτόδεντρο» – Προσχολική (2)

Μηχανισμός σκιάς με τρεις φακούς: Δυναμική οπτική αναπαράσταση με στόχο την κατανόηση του μηχανισμού δημιουργίας σκιάς και του αμετάβλητου των σχετικών θέσεων, εμποδίων και σκιών. Το μαθησιακό αντικείμενο στοχεύει, επίσης, στο να διαπιστώσουν οι μαθητές τη σχέση ανάμεσα στον αριθμό των φωτεινών πηγών και τον αριθμό των σχηματιζόμενων σκιών. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να πειραματιστούν με φωτεινές πηγές, μεταβάλλοντας την απόστασή τους από το εμπόδιο, και να δοκιμάσουν να δημιουργήσουν σκιές με διαφορετικά αντικείμενα ως εμπόδια. Μάλιστα, δίνεται η δυνατότητα να ενεργοποίησης μέχρι και τριών φωτεινών πηγών, ώστε να πειραματιστούν οι μαθητές με την αντιστοίχιση του αριθμού των φωτεινών πηγών και του αριθμού των σχηματιζόμενων σκιών.

Δημιουργώ τροφικές αλυσίδες: Δραστηριότητα δημιουργίας τροφικών αλυσίδων. Σκοπός του μαθησιακού αντικειμένου είναι να συνδεθούν τα εικονιζόμενα φυτά και ζώα κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να αποδοθούν σωστά οι τροφικές αλυσίδες έξι διαφορετικών συστημάτων.

Παιχνίδι μνήμης με ζώα: Εκπαιδευτικό παιχνίδι μνήμης με θέμα τα ζώα. Σκοπός του παιχνιδιού είναι το ταίριασμα των όμοιων εικόνων. Το μαθησιακό αντικείμενο περιλαμβάνει έξι επίπεδα κλιμακούμενης δυσκολίας, με διαφορετικό αριθμό καρτών κάθε φορά (από τέσσερις έως δεκαοκτώ κάρτες). Μάλιστα, με το άνοιγμα κάθε κάρτας, ακούγεται ο χαρακτηριστικός ήχος του εικονιζόμενου ζώου.

Πίνακες ζωγραφικής (παζλ): Παζλ με θέμα γνωστούς πίνακες ζωγραφικής Ελλήνων και ξένων ζωγράφων. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι η εξοικείωση των μαθητών με γνωστούς πίνακες ζωγραφικής του 19ου και του 20ού αιώνα. Ακόμη, το παζλ στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων παρατήρησης και χρήσης του ποντικιού. Το μαθησιακό αντικείμενο περιλαμβάνει πέντε επίπεδα κλιμακούμενης δυσκολίας, με αυξανόμενο αριθμό κομματιών κάθε φορά.

Ανάπτυξη φυτού: Δυναμική οπτική αναπαράσταση με θέμα την ανάπτυξη των φυτών. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι να αναγνωρίσουν οι μαθητές την επίδραση διαφόρων παραγόντων στην ανάπτυξη των φυτών. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να πειραματιστούν με τους βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη ενός φυτού, να κάνουν υποθέσεις και δοκιμές και να ελέγξουν τα αποτελέσματα των εκάστοτε μεταβολών που επηρεάζουν τόσο την ανάπτυξη του φυτού όσο και την αναστολή της.

Κατηγορίες: #Μένουμε_Σπίτι | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Μένουμε σπίτι… Συνδε-Δεμένοι. Προτάσεις για την ψυχολογική υποστήριξη οικογενειών, παιδιών και εφήβων κατά τη διάρκεια της παραμονής στο σπίτι



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: #Μένουμε_Σπίτι | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Aποθετήριο «Φωτόδεντρο» – Προσχολική (1)

Αναπαραγωγή Προτύπου: Δραστηριότητα πρακτικής και εξάσκησης με στόχο την εξοικείωση των μαθητών με την αντιστοιχία ένα προς ένα (1:1). Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να παρατηρήσουν και να αντιστοιχίσουν τις εικόνες, ώστε να αναπαραγάγουν το δοσμένο πρότυπο, με τη χρήση του ποντικιού.

Αναγνώριση και αναπαραγωγή μοτίβου: Δραστηριότητα πρακτικής και εξάσκησης με στόχο την εξοικείωση των μαθητών με την αναγνώριση και την αναπαραγωγή μοτίβων. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να εξασκήσουν την παρατηρητικότητά τους, ώστε να αναγνωρίσουν και να συμπληρώσουν μοτίβα της μορφής ΑΒ, ΑΒΓ, ΑΒΓΔ.

Ηχητική περιγραφή και νοερή εικόνα: Ανοιχτή δραστηριότητα με στόχο την εξοικείωση των μαθητών με την κειμενική δομή μιας περιγραφής. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να ακούσουν και να διαβάσουν την περιγραφή επιμέρους αντικειμένων (δίνονται οι περιγραφές για δεκαπέντε τερατάκια), με σκοπό να τα ζωγραφίσουν όσο το δυνατόν πιο πιστά. Με την ολοκλήρωση της δραστηριότητας, δίνεται στα παιδιά η δυνατότητα να συγκρίνουν το έργο τους με το αρχικό αντικείμενο της περιγραφής.

Μείξη Χρωμάτων: Δραστηριότητα διερεύνησης με στόχο την εξοικείωση των μαθητών με τη διαδικασία ανάμειξης χρωμάτων. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να πειραματιστούν με τα τρία βασικά χρώματα (κόκκινο, κίτρινο, μπλε) και να δημιουργήσουν τα χρώματα και τις αποχρώσεις που ζητούνται κάθε φορά.

Πίνακας διπλής εισόδου – Καιρός: Ανοιχτή δραστηριότητα για τις καιρικές συνθήκες. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι η παρατήρηση δεδομένων, η εισαγωγή τους σε πίνακα διπλής εισόδου και η διατύπωση υποθέσεων – προβλέψεων. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να παρατηρήσουν τον καιρό της κάθε ημέρας, να τον καταγράψουν, εισάγοντας δεδομένα στον πίνακα, και να κάνουν προβλέψεις για τις καιρικές συνθήκες τις επόμενες ημέρες.

Πίνακας διπλής εισόδου – Μαθητές: Ανοιχτή δραστηριότητα με θέμα τη διάθεση των μαθητών της τάξης. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές με την εισαγωγή δεδομένων σε πίνακα διπλής εισόδου. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να παρατηρήσουν τα δεδομένα αυτά σε μορφή ραβδογράμματος, ώστε να είναι σε θέση να εξαγάγουν συμπεράσματα, να κάνουν υποθέσεις και να λύσουν προβλήματα

Μηχανισμός σκιάς: Δυναμική οπτική αναπαράσταση με στόχο την κατανόηση του μηχανισμού δημιουργίας σκιάς και του αμετάβλητου των σχετικών θέσεων, εμποδίων και σκιών. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να πειραματιστούν με τη φωτεινή πηγή, μεταβάλλοντας την απόστασή της από το εμπόδιο, και να δοκιμάσουν να δημιουργήσουν σκιές με διαφορετικά αντικείμενα ως εμπόδια.

Υπολογιστικό φύλλο για μικρά παιδιά: Ανοιχτή εφαρμογή για την εισαγωγή αριθμητικών δεδομένων και την ταυτόχρονη μετατροπή τους σε ραβδογράμματα ή κυκλικά διαγράμματα. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι η εξοικείωση των μαθητών με τις βασικές δυνατότητες ενός υπολογιστικού φύλλου. Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί για την καταγραφή δεδομένων από δραστηριότητες παρατήρησης, τη διατύπωση υποθέσεων και τον έλεγχό τους.

Παιχνίδι μνήμης με μουσικά όργανα: Εκπαιδευτικό παιχνίδι μνήμης με θέμα τα μουσικά όργανα. Σκοπός του παιχνιδιού είναι το ταίριασμα των όμοιων εικόνων. Το μαθησιακό αντικείμενο περιλαμβάνει έξι επίπεδα κλιμακούμενης δυσκολίας, με διαφορετικό αριθμό καρτών κάθε φορά (από τέσσερις έως δεκαοκτώ κάρτες). Μάλιστα, με το άνοιγμα κάθε κάρτας, ακούγεται ο χαρακτηριστικός ήχος του εικονιζόμενου μουσικού οργάνου.

Κατηγορίες: #Μένουμε_Σπίτι | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο