Στην εργασία αυτή θα μάθουμε πως να σχεδιάζουμε ένα δικό μας αντικείμενο στο scratch καθώς και πως να του δίνουμε κίνηση χρησιμοποιώντας κατάλληλα το σχεδιαστικό πρόγραμμα του scratch σε συνδυασμό με τις κατάλληλες εντολές.

johnie walker1

Από την περιοχή των αντικειμένων  επιλέξτε το πινέλο σχεδιασμού, βρίσκεται κρυμμένο στο κεφάλι της γάτας που είναι κάτω δεξιά στην οθόνη. Σχεδιάστε το παρακάτω αντικείμενο χρησιμοποιώντας κατάλληλα το εργαλείο γραμμής και κύκλου από την εργαλειοθήκη του σχεδιαστικού.

johnie startscratch design tool

Προσπαθήστε να το σχεδιάσετε σε διάφορες φάσεις, έτσι ώστε εναλλάσσοντας τις εικόνες μεταξύ τους να δημιουργείται η αίσθηση της κίνησης. Στη συνέχεια χρησιμοποιείστε κατάλληλα το εργαλείο αλλαγής σχήματος change shape του σχεδιαστικού και δημιουργήστε πέντε ενδυμασίες όπως περίπου οι παρακάτω, παρατηρήστε ότι η ενδυμασία 5 είναι η ίδια με την ενδυμασία 1.

johnie walks 1

Στο αντικείμενο αυτό θα δώσουμε το όνομα “johnie”…

Αν αντιμετωπίζετε πρόβλημα στο σχεδιασμό κατεβάστε το αρχείο από https://scratch.mit.edu/projects/659136385

Στη συνέχεια χρησιμοποιώντας κατάλληλα τις παρακάτω εντολές κάντε τον johnie να κινηθεί από την μια άκρη της οθόνης στην άλλη.

command set1

Γιατί να μην κάνουμε την κίνηση πιο ρεαλιστική χρησιμοποιώντας κατάλληλα την παρακάτω εντολή;

command set2

Προσπαθήστε να χρησιμοποιήσετε κατάλληλα και την εντολή:

command set3

για ακόμα πιο ρεαλιστική κίνηση… Τι θα συμβεί αν αφαιρέσουμε την εντολή “κινήσου” αλλά κρατήσουμε τις δύο υπόλοιπες εντολές; Προσπαθήστε να βελτιώσετε την κίνηση ώστε να είναι πιο ρεαλιστική.

johnie2 2

Κάντε κλικ στην εικόνα.