Στη δραστηριότητα αυτή θα συνεχίσουμε χρησιμοποιώντας το κινούμενο background της προηγούμενης εργασίας, και θα εισάγουμε τον robotako μας, ο οποίος κινείται σημειωτόν αλλάζοντας μονάχα ενδυμασίες δίνοντας έτσι την αίσθηση της κίνησης λόγω του κινούμενου υπόβαθρου.

Ένα δείγμα του αποτελέσματος της δραστηριότητας αυτής μπορεί να είναι:

johnie V3

Ας ξεκινήσουμε από τα εύκολα… χρησιμοποιείστε κατάλληλα τις παρακάτω εντολές ώστε να δίνεται η αίσθηση της κίνησης ενώ στην πραγματικότητα η φιγούρα του ρομποτάκου (johnie) παραμένει ακίνητη.

entoles1

Κατόπιν θα προγραμματίσουμε τον ρομποτάκο μας να κάνει ένα άλμα 60 εικονοστοιχείων χρησιμοποιώντας κατάλληλα τις παρακάτω εντολές κάθε φορά που ο χρήστης πατάει το πλήκτρο του διαστήματος.

entoles3

Στη συνέχεια θα εισάγουμε το αντικείμενο rocks από τα έτοιμα αντικείμενα του scratch το οποίο θα αποτελεί το εμπόδιο το οποίο που θα πρέπει ο ρομποτάκος μας να υπερπηδάει… Εισάγετε το αντικείμενο επιλέγοντας τον μεγεθυντικό φακό από το εικονίδιο cat   στην κάτω δεξιά γωνία της οθόνης.

Τώρα με βάση τον παρακάτω αλγόριθμο θα πρέπει να προγραμματίσουμε το αντικείμενο μας να κινείται συνεχώς από τα δεξιά προς τα αριστερά…

Αρχή

Πήγαινε στο δεξί άκρο της οθόνης

Επανάλαβε για πάντα

Ολίσθησε μέχρι  το αριστερό άκρο της οθόνης για 2 δευτερόλεπτα

Πήγαινε στο δεξί άκρο της οθόνης

Τέλος Επανάληψης

Τέλος

Χρησιμοποιείστε κατάλληλα τις παρακάτω εντολές για να υλοποιήσετε τον παραπάνω αλγόριθμο…

entoles2

Εφόσον ο αλγόριθμος έχει υλοποιηθεί σωστά το αποτέλεσμα θα είναι της παρακάτω μορφής, εννοείται ότι προηγούμενος έχουμε απενεργοποίηση προσωρινά τον ρομποτάκο μας.

johnie moving rock V3

Αφού τοποθετήσουμε όλα τα αντικείμενα μας στο παιγνίδι και προκειμένου να γίνει πιο ενδιαφέρον θα πρέπει το πρόγραμμα να σταματάει όταν ο ρομποτάκος ακουμπήσει το εμπόδιο. Σκεφτείτε πως θα επιτευχθεί αυτό χρησιμοποιώντας κατάλληλα τις παρακάτω εντολές, επίσης σκεφτείτε σε ποιο αντικείμενο θα πρέπει να εφαρμοστούν οι εντολές αυτές.

entoles4

Μπορείτε να δυσκολέψετε περισσότερο το παιγνίδι εισάγοντας ένα δεύτερο εμπόδιο; Σκεφτείτε και συζητήστε μεταξύ σας πως μπορεί να γίνει αυτό. Προσπαθήστε να εφαρμόσετε τις ιδέες σας…

Καλή διασκέδαση!!!