ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΛΕΞΕΙΣ

ΤΙΤΛΟΣ
Αποκρυπτογράφηση με εικόνες
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Δραστηριότητα πρακτικής και εξάσκησης με στόχο να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι οι λέξεις απαρτίζονται από μικρότερα κομμάτια, τα γράμματα. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να αποκρυπτογραφήσουν λέξεις, χρησιμοποιώντας τα γράμματα του αλφαβήτου και τις εικόνες που τους δίνονται. Πιο συγκεκριμένα, η δραστηριότητα προσφέρεται, προκειμένου να εξασκηθούν οι μαθητές τόσο στην αναγνώριση του πρώτου γράμματος των λέξεων όσο και στην αντιστοίχιση λέξεων και εικόνων.
Πατήστε εδώ για να ανοίξετε το παιχνίδι.

 

ΠΑΖΛ ΜΕ ΣΠΙΤΑΚΙΑ-ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΧΤΙΖΩ ΣΠΙΤΑΚΙΑ

Διαδρατική εφαρμογή παζλ που περιλαμβάνει μία συλλογή τεσσάρων εικόνων αποτελούμενες από 20 κομμάτια η κάθε μια και στοχεύει στην εξοικείωση με τη χρήση του ποντικιού.
Οι μαθητές καλούνται να συνθέσουν την εικόνα, σέρνοντας και αφήνοντας τα τμήματά της στην κατάλληλη θέση. Η εφαρμογή έχει σχεδιαστεί για τους μικρούς μαθητές (προσχολική ηλικία, πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου) και προτείνεται να χρησιμοποιηθεί: α) για εξάσκηση στο χειρισμό του ποντικιού ή του pad, β) ως εργαλείο ανάπτυξης δεξιοτήτων (από την οπτική του παζλ).

Κάντε κλικ στον ακόλουθο σύνδεσμο για να παίξετε:

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/4748?locale=el

 

2 Απριλίου-Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Στις 2 Απριλίου γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Η ημέρα αυτή καθιερώθηκε από το Διεθνές Συμβούλιο Βιβλίων για τη Νεότητα το 1966,  με σκοπό να “τονώσει την αγάπη για το διάβασμα και να στρέψει την προσοχή στα παιδικά βιβλία”.

Ημέρα για τον εορτασμό, επελέγη, η ημέρα γενεθλίων του σπουδαίου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, πασίγνωστος σ’ όλο τον κόσμο για τα παραμύθια του. Γιος ενός παπουτσή και μιας πλύστρας, ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (Hans Christian Andersen) γεννήθηκε στις 2 Απριλίου του 1805 . Έμεινε ορφανός από πατέρα στα 11 του χρόνια και έκανε διάφορες δουλειές για να τα φέρει βόλτα αυτός και η μητέρα του. Το σχολείο ήταν μια πολυτέλεια για τον μικρό Χανς Κρίστιαν.

Το προσωπικό του καταφύγιο, τις όποιες ελεύθερες ώρες είχε, ήταν ένα μικρό κουκλοθέατρο. Έφτιαχνε με τα ίδια του τα χέρια τις κούκλες, τις έντυνε κι έδινε τις δικές του προσωπικές παραστάσεις.

Το 1835 δημοσιεύει τα πρώτα του «Παραμύθια για παιδιά» και μόνο 8 χρόνια αργότερα κερδίζουν την επιδοκιμασία του κόσμου. Θα γράψει συνολικά 168 παραμύθια ως το 1872 με πιο γνωστά, «Τα κόκκινα Παπούτσια», «Η πριγκίπισσα και το μπιζέλι», «Η βασίλισσα του χιονιού», «Το ασχημόπαπο», «Το μολυβένιο στρατιωτάκι», «Το μικρό έλατο», «Η μικρή γοργόνα», «Τα καινούργια ρούχα του αυτοκράτορα», «Το κοριτσάκι με τα σπίρτα» και «Η Τοσοδούλα».

Ας δούμε ένα από αυτά:

 

 

Ο ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

Παρακολουθείστε μαζί με τα παιδιά σας το ακόλουθο εκπαιδευτικό βίντεο του ΕΟΔΥ, που εξηγεί όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν τα παιδιά, αλλά και οι μεγάλοι για τον κορωνοϊό.

Χριστουγεννιάτικα έθιμα απ’ όλη την Ελλάδα!

Ας θυμηθούμε τα έθιμα των Χριστουγέννων της πατρίδας μας 

Αποτέλεσμα εικόνας για εικονες χριστουγεννιατικες εθιμα

 

 

Στην Κρήτη, έχουν σαν χριστουγεννιάτικο έθιμο το χριστουγεννιάτικο ψωμί. Το ζύμωμα του συγκεκριμένου ψωμιού, θεωρείται ολόκληρη ιεροτελεστία, εφ΄όσον χρησιμοποιούνται ακριβά υλικά για την παρασκευή του. Οι νοικοκυρές σχηματίζουν με τη μισή ζύμη, μία μεγάλη κουλούρα ενώ με την υπόλοιπη έναν σταυρό για να τη στολίσουν. Διακοσμητικά γύρω γύρω στην κουλούρα αυτή του ψωμιού, χαράζουν με μαχαίρι διάφορα σχέδια όπως καρδιές, αστεράκια, λουλούδια κ.α. Συνηθίζουν να κόβει το χριστουγεννιάτικο αυτό ψωμί ο νοικοκύρης του σπιτιού την μέρα των Χριστουγέννων και να το μοιράζει σε όλους όσους βρίσκονται στο γιορτινό τραπέζι.

Στην Ήπειρο, έχουν ένα χριστουγεννιάτικο έθιμο, το λεγόμενο «αναμμένο πουρνάρι». Στην Άρτα, συνηθίζουν να ανάβουν ένα κλαδί πουρναριού ή οποιουδήποτε άλλου δέντρου που «τρίζει» κατά το κάψιμο και το κρατούν στο χέρι κατά τις επισκέψεις τους σε άλλα σπίτια. Στα Γιάννενα, ακολουθούν το ίδιο έθιμο με μία μικρή παραλλαγή. Αντί για κλαδί, κρατούν στα χέρια τους μία χούφτα δαφνόφυλλα ή πουρναρόφυλλα και τα πετούν στο τζάκι να καούν στο σπίτι που επισκέπτονται. Όταν αρχίσουν τα φύλλα να καίγονται και να «τρίζουν» τότε εύχονται: «Αρνιά, κατσίκια, νύφες και γαμπρούς». Είναι η καλύτερη ευχή για κάθε νοικοκύρη.

Στην Πελοπόννησο, έχουν το σπάσιμο του ροδιού. Το πρωί της Πρωτοχρονιάς ο νοικοκύρης του σπιτιού πηγαίνει στην εκκλησία κρατώντας το ρόδι του για να το «λειτουργήσει». Μετά πηγαίνοντας στο σπίτι του, χτυπάει την πόρτα της εισόδου και ανοίγοντας του σπάει με δύναμη το ρόδι για να σκορπιστούν οι ρώγες του παντού στο σπίτι. Παράλληλα με το σπάσιμο του ροδιού, δίνουν και την ευχή: «με υγεία, ευτυχία και χαρά το νέο έτος και όσες ρώγες έχει το ρόδι, τόσες λίρες να έχει η τσέπη μας όλη την χρονιά».

 

Η ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Η σχ281963214έση που αναπτύσσεται  με την ανάγνωση, τη γραφή και τον προφορικό λόγο στο Νηπιαγωγείο θεωρείται εξαιρετικά σημαντική για τη θετική σχολική εξέλιξη των παιδιών και τη μετέπειτα ένταξή τους σε μια κοινωνία γραπτής επικοινωνίας.

Η δόμηση μιας θετικής σχέσης είναι το κλειδί για κάθε μάθηση.

Έτσι τα νήπια ενθαρρύνονται:

(περισσότερα…)

Η ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Στα πλαίσια της Μελέτης Περιβάλλοντος τα νήπια προτρέπονται να παρατηρούν όσα υπάρχουν γύρω τους.images (3)

Καλούνται να ενεργοποιήσουν τη σκέψη τους, να παρατηρήσουν συστηματικά, να περιγράψουν με ακρίβεια, να καταγράψουν τις παρατηρήσεις τους όπως μπορούν, να εξετάσουν ομοιότητες και διαφορές, να εντοπίζουν προβλήματα, να θέτουν ερωτήσεις , να κάνουν προβλέψεις και να αναζητούν απαντήσεις.

 

(περισσότερα…)