Διδακτική αξιοποίηση ενός βίντεο


http://https://www.youtube.com/watch?v=9IYRC7g2ICg

    Το βίντεο αυτό δείχνει έναν ηλικιωμένο κύριο να παίζει με τον ίδιο του τον εαυτό μια παρτίδα σκάκι. Ένας από τους  τρόπους που μπορεί να χρησιμοποιηθεί είναι στο μάθημα της Γλώσσας  της Στ΄ τάξης (Ενότητες: 1,7,11,16,17), για τη διδασκαλία του αναφορικού λόγου (αφήγησης). Τα παιδιά, αφού το παρακολουθήσουν, καλούνται να αναγνωρίσουν τα  ακριβή πλαίσια που μπαίνουν τα δομικά στοιχεία της αφήγησης της ιστορίας.

   Κατά το πρώτο στάδιο, συζητάμε με τα παιδιά για το πώς πρέπει να χτίζεται η πλοκή μιας αφήγησης, ώστε να γίνεται πιο ενδιαφέρουσα και πιο ελκυστική η ιστορία προς τους ακροατές/ αναγνώστες. Παραθέτουμε με παρουσίαση-σκίτσο το βουνό της αφήγησης (πηγή1 και πηγή2) και   τα παιδιά καλούνται να φτιάξουν το βουνό της αφήγησης με βάση το βιντεάκι που παρακολούθησαν, προσπαθώντας να εντοπίσουν τα πιο βασικά σημεία στην ιστορία του  Geri.Σε δεύτερο στάδιο, τα παιδιά μπορούν να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιο τους αναζητώντας επίθετα που ταιριάζουν στον ήρωα της ιστορίας, αντλώντας τα μέσα από τις αποφάσεις και τις πράξεις του.Σε τρίτο στάδιο, μια πολύ δημιουργική δραστηριότητα είναι ο διάλογος που θα μπορούσε να έχει ο ήρωας της ιστορίας με τον αντίπαλο-εαυτό του.

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση