Διάφορα

Επικαιροποιημένοι γνωστικοί στόχοι ανά ενότητα για το παιδί της Β’ τάξης είναι οι εξής:

1η Ενότητα:

Να περιμένει τη σειρά για να μιλήσει. Να ακούει με προσοχή αυτά που λένε οι συνομιλητές σου. Να χωρίζει φωναχτά τις λέξεις σε συλλαβές. Να ελέγχει τι έχει μάθει μετά το τέλος της κάθε ενότητας.

2η Ενότητα:

Να μιλά ευγενικά με το «σεις» και με το «σας». Να μετράει τις συλλαβές που έχουν οι λέξεις. Να αλλάζει τη σημασία μιας λέξης αλλάζοντας τη θέση του τόνου της.

3η Ενότητα:

Να διαβάζει κόμικς. Να αλλάζει έναν διάλογο και να τον κάνει μικρή ιστορία. Να αλλάζει ένα κείμενο και να το κάνει διάλογο. Τους ήχους που γράφονται με δύο γράμματα να τους αναγνωρίζει. Να γνωρίζει τα σύμφωνα που μπαίνουν στο τέλος των λέξεων.Να ξεχωρίζει ποιες λέξεις δεν παίρνουν τόνο.

4η Ενότητα:

Γιατί ένας κατάλογος είναι χρήσιμος.Να φτιάχνει καταλόγους. Να βάζει τις λέξεις στη σειρά με βάση το πρώτο τους γράμμα. Να ξεχωρίζει μεταξύ τους τους ήχους που μοιάζουν.

5η Ενότητα:

Nα βρίσκει πληροφορίες σε ετικέτες προϊόντων. Να φτιάχνει τις δικές του ετικέτες. Να λέει και να γράφει σωστά τις μέρες της εβδομάδας.Να λέει και να γράφει σωστά τους μήνες του χρόνου. Να διαβάζει το αυ και το ευ. Να χωρίζει μια λέξη στα δύο, όταν δε χωρά ολόκληρη στο τέλος της σειράς.

6η Ενότητα:

Γιατί αφήνουμε μηνύματα.Να αφήνει σύντομα μηνύματα, προφορικά και γραπτά. Να βάζει διαλυτικά, απόστροφο και ενωτικό, όταν γράφει. Να διαβάζει και να γράφει τους διφθόγγους.

7η Ενότητα:

Να ακούει, να καταλαβαίνει και να λέει ένα παραμύθι.Να φτιάχνει τα δικά του παραμύθια. Να φτιάχνει ερωτήσεις και πώς να λέει όχι.Να χρησιμοποιεί τα σημεία στίξης.Να τονίζει τις λέξεις που θέλουν δύο τόνους.

8η Ενότητα:

Τι είναι οι γλωσσοδέτες και τα αινίγματα.Να λέει γλωσσοδέτες. Να φτιάχνει αινίγματα. Να φτιάχνει στιχάκια. Να διαβάζει και να γράφεις σωστά δύο ή περισσότερα σύμφωνα στη σειρά. Το ρήμα είμαι.

9η Ενότητα:

Να βρίσκει τις λέξεις και τις φράσεις που μας βοηθούν να περιγράφουμε.Να περιγράφει κάτι που είδε ή φαντάστηκε.Ποιες λέμε αντίθετες και ποιες συνώνυμες λέξεις. Να σχηματίζει επίθετα που δηλώνουν «περισσότερο από». Να κλίνει τα αρσενικά ουσιαστικά σε -ας. Να ξεχωρίζει το,τoν από το των. Να διαβάζει και να γράφει σωστά δύο ή περισσότερα σύμφωνα στη σειρά.

10η Ενότητα:

Να βρίσκει πληροφορίες από πινακίδες, ανακοινώσεις, μικρές αγγελίες και αφίσες. Να φτιάχνει μικρές αγγελίες και αφίσες. Τι είναι τα ακρωνύμια. Να ξεχωρίζει το οριστικό άρθρο. Κάποιες λέξεις που έχουν όμοια σύμφωνα. Να κλίνει τα αρσενικά ουσιαστικά σε -ης.

11η Ενότητα:

Τα χαρακτηριστικά του λεξικού του.Να βρίσκει γρήγορα μια λέξη στο λεξικό. Να ξεχωρίζει στο λεξικό του τους ορισμούς από τα παραδείγματα. Να φτιάχνει ορισμούς λέξεων. Να ξεχωρίζει τα κύρια από τα κοινά ουσιαστικά. Να κλίνει τα αρσενικά ουσιαστικά σε -ος. Να φτιάχνει το δικό του λεξικό.

12η Ενότητα:

Να περιγράφει ένα πρόσωπο. Να ξεχωρίζει τα μέρη απλών προτάσεων. Να φτιάχνει αντίθετες λέξεις με τα ξε-, α- και αν-.Να κλίνει τα θηλυκά ουσιαστικά σε -α. Να χωρίζει μια λέξη στα δύο, όταν δε χωρά ολόκληρη στο τέλος της σειράς. Τα μέρη του σώματος και του προσώπου.

13η Ενότητα:

Να γράφει σύντομα κείμενα που εξηγούν μια εικόνα, ένα σκίτσο, μια φωτογραφία, ένα αντικείμενο, έναν πίνακα ζωγραφικής. Να περιγράφει ένα αντικείμενο. Να περιγράφει έναν χώρο. Λέξεις για τα χρώματα και τα σχήματα. Να βρίσκει επιρρήματα που βοηθούν να περιγράφει τον χώρο. Να κλίνει τα θηλυκά ουσιαστικά σε -η. Να ξεχωρίζει το αόριστο άρθρο. Να αναγνωρίζει λέξεις που δηλώνουν έναν ήχο.

14η Ενότητα:

Να διαβάζει και να καταλαβαίνει προσκλήσεις και ευχετήριες κάρτες. Να γράφει προσκλήσεις και ευχετήριες κάρτες. Να ξεχωρίζει τις λέξεις ή τις φράσεις που μας δείχνουν πού και πότε γίνεται κάτι. Ποια ρήματα τελειώνουν σε -αίνω και ποια σε -ένω.Τι είναι τα αριθμητικά.Να γράφει και να λέει σωστά την ημερομηνία και την ώρα. Τις λέξεις που δηλώνουν συγγενικά πρόσωπα.

15η Ενότητα:

Να διαβάζει και να καταλαβαίνει επιστολές και μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Να γράφει επιστολές και μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Πότε χρησιμοποιούμε πληθυντικό αριθμό (πληθυντικό ευγενείας), όταν μιλούμε ή γράφουμε σε κάποιον. Το ρήμα έχω. Να καταλαβαίνει τι σημαίνουν οι σύνθετες λέξεις και να φτιάχνει τέτοιες λέξεις. Λέξεις που έχουμε δανειστεί από άλλες γλώσσες .

16η Ενότητα:

Να μιλάει για τα συναισθήματά του Oυσιαστικά, επίθετα και ρήματα, για να εκφράζει αυτά που αισθάνεται. Να βρίσκει τα αντίθετα συναισθήματα. Να κλίνει το ρήμα νιώθω και άλλα ρήματα όπως αυτό. Να σχηματίζει φράσεις με επίθετα που δηλώνουν «πιο πολύ». Να κλίνει τα θηλυκά ουσιαστικά σε -ου.

17η Ενότητα:

Tι μπορεί να διαβάζει σε μια εφημερίδα.Να βρίσκει πληροφορίες σε μια εφημερίδα. Να παρουσιάζει ένα βιβλίο. Να φτιάχνει επιρρήματα σε -α από επίθετα. Να κλίνει τα ουδέτερα ουσιαστικά σε -ο και σε -ι. Να ξεχωρίζει το -ω του ρήματος από το -ο του ουδέτερου ουσιαστικού.

18η Ενότητα:

Να βρίσκει πληροφορίες σε χάρτες και σε τουριστικούς οδηγούς. Να φτιάχνει κείμενα για τουριστικούς οδηγούς. Να ξεχωρίζει τα θηλυκά ουσιαστικά σε -η από τα ουδέτερα ουσιαστικά σε -ι. Να βρίσκει το νόημα άγνωστων λέξεων με τη βοήθεια άλλων λέξεων του κειμένου. Να κλίνει τα ουδέτερα ουσιαστικά σε -μα.

19η Ενότητα:

Τι είναι οι ειδήσεις και πώς γράφονται.Να γράφει ειδήσεις. Να ξεχωρίζεις το -ι του ενικού αριθμού των ουδέτερων ουσιαστικών από το -η του ενικού των θηλυκών και από το -οι του πληθυντικού των αρσενικών ουσιαστικών. Να φτιάχνει μετοχές από ρήματα. Να φτιάχνει λέξεις που σημαίνουν για κάτι ότι είναι πιο μεγάλο ή πιο μικρό. Να κλίνει τα επίθετα σε -ος -η -ο. Να κλίνει τα ρήματα σε -ώ. Να φτιάχνει σύνθετες λέξεις.

20η Ενότητα:

Να βρίσκει πληροφορίες σε ένα δελτίο ταυτότητας. Να φτιάχνει τη δική σου ταυτότητα. Πώς και γιατί παίρνουμε συνέντευξη από κάποιον. Να κλίνει τα ρήματα στον παρατατικό χρόνο. Λέξεις που δηλώνουν επαγγέλματα. Να γράφει σωστά τα ρήματα σε -ώνω και σε -εύω.

21η Ενότητα:

Να διαβάζει και να ακολουθεί χρήσιμες οδηγίες. Να δίνει οδηγίες προφορικά και γραπτά. Λέξεις για φρούτα και λαχανικά.

22η Ενότητα:

Να διαβάζει και να ακολουθεί οδηγίες κατασκευής. Να διαβάζει και να ακολουθεί τους κανόνες ενός παιχνιδιού. Να δίνει οδηγίες κατασκευής προφορικά και γραπτά. Να σχηματίζει τον αόριστο χρόνο των ρημάτων σε -ω. Να ξεχωρίζει μεταξύ τους τα της, τις και στις. Να συνδέει προτάσεις με το και.

23η Ενότητα:

Ποια κείμενα μας κάνουν να γελούμε.Να φτιάχνει κείμενα που μας κάνουν να γελούμε. Να διαβάζει πίνακες περιεχομένων. Να φτιάχνει πίνακες περιεχομένων. Τα επίθετα που τελειώνουν σε -ινος, -ικος και -ιμος. Να παίζει με τις λέξεις.

24η Ενότητα:

Να χρησιμοποιεί την εγκυκλοπαίδεια.Να διαβάζει κείμενα που μας δίνουν πληροφορίες. Να φτιάχνει ομάδες λέξεων.FB IMG 1726606991813