3ο Δημοτικό Σχολείο Πετρούπολης

Παράθυρο στον κόσμο!

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

3ου Δημοτικού Σχολείου Πετρούπολης

Σχολικό έτος: 2023-2024

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών των σχολείων μας,

Στοχεύοντας στην ομαλή και δημιουργική σχολική ζωή, στην επίτευξη των παιδαγωγικών στόχων, καθώς επίσης και στη δημιουργία και διατήρηση ενός ασφαλούς περιβάλλοντος για όλους τους μαθητές των σχολείων μας, οι Σύλλογοι Διδασκόντων επιθυμούν να σας γνωστοποιήσουν τους βασικούς κανόνες που διέπουν την καθημερινή λειτουργία τους, όπως αυτοί απορρέουν από τις ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις και τις παιδαγωγικές αρχές. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να εξασφαλίζει αυτές τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται όσο καλύτερα γίνεται οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, ειδικό επιστημονικό προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες).

Οι κεντρικοί άξονες του Εσωτερικού Κανονισμού

  1. Η φοίτηση των μαθητών

Το Σχολείο αποτελεί το φυσικό χώρο αγωγής και μάθησης, καθώς εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις συγκεκριμένης κι οργανωμένης προσπάθειας για την επίτευξη των στόχων της αγωγής. Συνεπώς:

  • Η φοίτηση των μαθητών, σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία, είναι υποχρεωτική. Επομένως, πρέπει να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής φοίτηση, χωρίς σοβαρό λόγο, απαξιώνει το σχολικό έργο και δυσχεραίνει την πρόοδο των παιδιών.
  • Οι μαθητές τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος αλλά και το χρονοδιάγραμμα σχολικών εκδηλώσεων (πρωινή προσευχή, εορταστικές εκδηλώσεις, εκπ/κές επισκέψεις, κ.ά.).
  • Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.)

2.Προσέλευση, παραμονή & αποχώρηση από το Σχολείο – Διδακτικό Ωράριο

Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο σχολείο αποτελεί βασικό στοιχείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων και παραμένουν σε καθορισμένο, εκ των προτέρων, χώρο.

Συγκεκριμένα:

Η άφιξη των μαθητών γίνεται από τις 08.00 ως τις 08.15

Στο διάστημα αυτό:

  • Οι μαθητές παραμένουν στο χώρο του προαυλίου. Η παραμονή τους μέσα στο κτίριο επιτρέπεται μόνο σε άσχημες καιρικές συνθήκες.
  • Οι ενήλικες συνοδεύουν τα παιδιά τους κατά την προσέλευση ως την είσοδο και παραμένουν εκτός σχολείου.
  • Μετά το χτύπημα του κουδουνιού η είσοδος κλείνει.
  • Εάν κάποιος μαθητής καθυστερήσει, εισέρχεται στο σχολείο μόνο κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων (1ο διάλειμμα: 09:40΄ – 10:00΄, 2ο διάλειμμα: 11:30΄ – 11:45΄, 3ο διάλειμμα: 12:25΄ – 12:35΄), εκτός εξαιρετικών περιπτώσεων και εφόσον προηγουμένως έχει ενημερώσει και έχει αναφέρει το λόγο της καθυστερημένης προσέλευσης.
  • Το Διδακτικό Ωράριο του σχολείου είναι:
ΩΡΕΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ  
07:00-07:15   Υποδοχή μαθητών Πρωινής Ζώνης
07:15-08:00 45΄ Προαιρετική Πρωινή Ζώνη
08:00-08:15 15΄ Υποδοχή μαθητών
08:15-09:40 85΄ 1η διδακτική περίοδος

(1η ώρα: 45΄-2η ώρα: 40΄)

09:40-10:00 20΄ Διάλειμμα
10:00-11:30 90΄ 2η διδακτική περίοδος
11:30-11:45 15΄ Διάλειμμα
11:45-12:25 40΄ 5η διδακτική ώρα
12:25-12:35 10΄ Διάλειμμα
12:35-13:15 40΄ 6η διδακτική ώρα

(Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος)

13:15-13:20 Μετάβαση μαθητών στην αίθουσα σίτισης
13:20-14:00 40΄ 1η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος-Σίτιση-Χαλάρωση
14:00-14:15 15΄ Διάλειμμα
14:15-15:00 45΄ 2η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος-Μελέτη-Προετοιμασία
15:00-15:15 15΄ Διάλειμμα
15:15-16:00 45΄ 3η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος

Σύμφωνα με το ανωτέρω Ωρολόγιο Πρόγραμμα, η αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο γίνεται στις 13:15΄, εκτός από όσους φοιτούν στο Ολοήμερο.

Συνεπώς:

  • Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια.
  • Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας. Για να παραλάβει το παιδί του/της, ενημερώνεται ο/η δάσκαλος της τάξης και ο Διευθυντής και υπογράφει στο βιβλίο των εκτάκτως αποχωρησάντων μαθητών.

Το διάλειμμα

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων και ικανοποίησης αναγκών.

  • Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές, συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς, βγαίνουν στο προαύλιο, καθώς δεν επιτρέπεται η παραμονή τους στις αίθουσες ή στους διαδρόμους.
  • Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου. Εάν επιθυμεί να δώσει φαγητό στο παιδί του παραδίδεται αυτό από τον γονέα/κηδεμόνα σε εκπαιδευτικό του σχολείου, κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας.
  • Όταν επικρατούν δυσμενείς καιρικές συνθήκες οι μαθητές παραμένουν στο τμήμα τους και επιτηρούνται από τον εκπαιδευτικό που δίδασκε την προηγούμενη ώρα.
  • Με το χτύπημα του κουδουνιού, στο τέλος του διαλείμματος, οι μαθητές προσέρχονται στις γραμμές τους και με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών τους ανεβαίνουν στις αίθουσες.

2.Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος

  • Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια, πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία υπό το πνεύμα των αρχών της παιδαγωγικής.
  • Τα θέματα μη επιθυμητής συμπεριφοράς των μαθητών/μαθητριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με την οικογένεια, τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών και τον/την Σύμβουλο Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.
  • Οι μαθητές και μαθήτριες παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών και συμμαθητριών τους για μάθηση. Για την απρόσκοπτη διεξαγωγή του μαθήματος φέρνουν μαζί τους καθημερινά τα απαραίτητα βιβλία και μόνο ό,τι είναι απαραίτητο για τη σχολική εργασία τους.
  • Επίσης, δεν καταστρέφουν τα σχολικά βιβλία που παρέχονται δωρεάν από την πολιτεία.
  • Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.
  • Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα, παιχνίδια και οτιδήποτε δεν έχει ζητηθεί από το σχολείο.
  • Η μεταφορά και η χρήση κινητών τηλεφώνων και ηλεκτρονικών συσκευών στο χώρο του σχολείου ή κατά τις εκπαιδευτικές επισκέψεις, με βάση σχετική νομοθεσία του Υπουργείου Παιδείας, δεν επιτρέπεται για τους μαθητές.

3.Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας του Σχολείου με την οικογένεια με Φορείς,. Για τους παραπάνω λόγους, οι μαθητές:

  • Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).
  • Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο.
  • Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, ενημερώνουν άμεσα τον/την δάσκαλο/δασκάλα της τάξης ή τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς.

4.Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα, με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.

Οι σχολικές εκδηλώσεις/δραστηριότητες αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και συμπληρώνουν το σχολικό έργο. Επομένως, οι υποχρεώσεις των μαθητών στη διάρκειά τους είναι ανάλογες με εκείνες του κανονικού σχολικού προγράμματος. Συγκεκριμένα, οι μαθητές απουσιάζουν από αυτές μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο.

Σε ημέρα επίσκεψης τηρείται κανονικά το σχολικό ωράριο, ενώ σε ημέρα γιορτής το ωράριο διαμορφώνεται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Για παράδειγμα στις Εθνικές γιορτές ορίζεται η διάρκεια της γιορτής, ενώ δεν λειτουργεί το Ολοήμερο.

 

Σημείωση: Σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (GDPR), επιβάλλεται η γραπτή συγκατάθεση των γονέων ως προς τη συμμετοχή, συλλογή, επεξεργασία και δημοσιοποίηση οπτικού υλικού των παιδιών τους. Τηρείται απαρέγκλιτα η ισχύουσα νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

  1. Ο Διευθυντής του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Η σχολική μονάδα συντάσσει και διαθέτει σχέδιο εκκένωσης του κτιρίου και συγκέντρωσης των μαθητών σε προκαθορισμένο χώρο καταφυγής ανά τμήμα (χώρος του ΧΑΤΜΠΩΛ), σύμφωνα με το παρακάτω σχεδιάγραμμα. Διευκρινίζεται ότι οι μαθητές/μαθήτριες δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό. Οι μαθητές/μαθήτριες ενημερώνονται καθόλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους για τους βασικούς κανόνες και επιθυμητούς τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Κάτοψη οικοπέδου – Χώροι συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης

  1. Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων (ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ)

Το Σχολείο επιδιώκει την συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων το Σχολικού Συμβουλίου και το Δήμο των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ενημερώνεται σχετικά ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο για την καλύτερη και αποτελεσματική αντιμετώπισή του.

Οι Γονείς και Κηδεμόνες:

  • Ενημερώνονται για θέματα που αφορούν τη φοίτηση των παιδιών μέσω α. των ανακοινώσεων που μεταφέρουν οι μαθητές ή αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων της εισόδου β. του ιστοχώρου του σχολείου γ. του προσωπικού τους ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και δ. τηλεφωνικής επικοινωνίας.
  • Μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά από τον εκπαιδευτικό της τάξης για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τόσο στις προγραμματισμένες συναντήσεις (1 φορά τον μήνα ) όσο και στις έκτακτες.
  • Κανένας ενήλικας δεν επιτρέπεται να βρίσκεται στο χώρο του σχολείου χωρίς άδεια και χωρίς σοβαρό λόγο. Σε κάθε περίπτωση, απαγορεύεται η παρουσία του στο προαύλιο
  • Σε περίπτωση απουσίας μαθητή είναι καλό να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο στο τηλέφωνο του 3ου ΔΣ Πετρούπολης: 2105016763 ή στο email του σχολείου mail@3dim-petroup.att.sch.gr-
  • Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει, να τιμωρεί ή να νουθετεί άλλο παιδί στο χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύπτει πρέπει να ενημερώνεται ο/η δάσκαλος/α της τάξης ή ο Διευθυντής, οι οποίοι και θα διαχειριστούν το θέμα.
  • Οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει τακτικά να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Σχολείου και να ενημερώνονται υπεύθυνα για τα θέματα του Σχολείου.
  • Το εκπαιδευτικό προσωπικό δεν επιτρέπεται να χορηγεί οποιοδήποτε φαρμακευτικό σκεύασμα στα παιδιά (Φ.7/488/123316/Γ1/4-10-2010 – Εγκύκλιος του ΥΠ.Π.Ε.Θ). Ωστόσο, κρίνεται σκόπιμο οι γονείς να ενημερώνουν τον δάσκαλο του παιδιού τους για τυχόν ιατρική αγωγή στην οποία υποβάλλεται, για νοσήματα που χρήζουν προσοχής και επηρεάζουν την υγεία συμμαθητών του ή για αλλεργίες που εμφανίζει σε φάρμακα ή τροφές. Γενικότερα, οφείλουν να γνωστοποιούν στο δάσκαλο της τάξης και στο Διευθυντή κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή.
  • Οι γονείς-κηδεμόνες επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους και ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Σχολείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ..
  1. Ποιότητα του σχολικού χώρου

Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/ στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας.

Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων μας. Ακολουθώντας τον κανονισμό του σχολείου μπορούμε να συμβάλλουμε όλοι στη δημιουργία μιας υγιούς, δημιουργικής και ασφαλούς σχολικής κοινότητας. Μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικό και ειδικό επιστημονικό/βοηθητικό προσωπικό, διατηρούμε καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου. Ταυτόχρονα ενδιαφερόμαστε για το σχολικό κτίριο και την υλική περιουσία του.

  1. Διαδικασίες διασφάλισης Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από τους μαθητές/τις μαθήτριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από το Διευθυντή του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών, καθώς και από την Σύμβουλο Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει για ένα σχολικό έτος.

Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Σαν σήμερα

20/4/1941: Ο στρατηγός Τσολάκογλου υπογράφει το πρωτόκολλο συνθηκολόγησης του ελληνικού στρατού με τις γερμανικές δυνάμεις εισβολής.

European Radio Logo

Καλώς ήρθατε !

Ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων σας καλωσορίζει στο Ιστολόγιο μας ! Καλή πλοήγηση !

RSS Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού

  • Το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού αναζητάει εθελοντές 27 Σεπτεμβρίου 2016
    Στο πλαίσιο του προγράμματος εθελοντικής πρακτικής, το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού επιθυμεί να συμπεριλάβει στην ομάδα του εθελοντές που θέλουν να εργαστούν στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» του Ιδρύματος. Οι εθελοντές θα έχουν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με όλα τα έργα του «Ελληνικού Κόσμου» (εκθέσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα, προβολές εικονικής πραγματικότητας στη «Θόλο», θεατρικές παραστάσεις, συνέδρια, ερευνητικά […]
  • Κυριακάτικα εκπαιδευτικά προγράμματα 19 Σεπτεμβρίου 2016
    Κάθε Κυριακή πρωί πραγματοποιούνται στον «Ελληνικό Κόσμο» εκπαιδευτικά προγράμματα (http://sundays.hellenic-cosmos.gr) για παιδιά 5-12 ετών, τα οποία σχεδιάζονται και υλοποιούνται από τους ειδικούς μουσειοπαιδαγωγούς του ΙΜΕ. Στόχος τους είναι η ανάληψη πρωτοβουλίας και η ενεργοποίηση της φαντασίας και της δημιουργικότητας των παιδιών. Τα προγράμματα έχουν ευρύ θεματικό πεδίο, που αγγίζει την ελληνική ιστορία και τον πολιτισμό, […]
  • Σχολικά Εκπαιδευτικά Προγράμματα 12 Φεβρουαρίου 2016
    Ο «Ελληνικός Κόσμος» υποδέχεται τη σχολική χρονιά με καινούρια εκπαιδευτικά προγράμματα και νέες εκπαιδευτικές δραστηριότητες που απευθύνονται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Τα προγράμματα έχουν σχεδιαστεί και υλοποιούνται από το Τμήμα Μουσειοπαιδαγωγών. Τα παιδιά παρακινούνται να συνεργαστούν, να παρατηρήσουν, να ερευνήσουν και να δημιουργήσουν. Πληροφορίες/κρατήσεις θέσεων στο τηλέφωνο: 212 254 0000
  • «ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΝΔΡΕΙΑΣ» 5 Φεβρουαρίου 2016
    Μια πρωτοποριακή έκθεση του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού, με τα πολύτιμα αντικείμενα του Πολεμικού Ναυτικού. Οι «ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΝΔΡΕΙΑΣ» επιχειρούν μιαν άλλη προσέγγιση στην ιστορία του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, έτσι όπως αυτή εξελίσσεται από τα χρόνια της Επανάστασης του 1821 έως τις μέρες μας.
  • Αγία Σοφία: 1500 Χρόνια Ιστορίας 17 Δεκεμβρίου 2015
    Ένα μνημείο-σύμβολο της μακραίωνης ελληνικής ιστορίας. Μία υπερσύγχρονη Θόλος Εικονικής Πραγματικότητας. Ενδελεχής επιστημονική έρευνα ετών από τα στελέχη και τους επιστημονικούς συνεργάτες του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού. Τα στοιχεία αυτά συνθέτουν το "σκηνικό" της νέας διαδραστικής παραγωγής "Αγία Σοφία: 1500 Χρόνια Ιστορίας" που αποτελεί μία πλήρη ψηφιακή αναπαράσταση του ναού της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη και […]
  • «Περιήγηση στην Αρχαία Ολυμπία» 6 Οκτωβρίου 2013
    Η παραγωγή προσφέρει μια ολοκληρωμένη περιήγηση στον ιερό χώρο της αρχαίας Ολυμπίας το 2ο αιώνα π.Χ. Μνημεία και ιερά κτήρια ζωντανεύουν, δίνοντας τη δυνατότητα στους επισκέπτες να γίνουν «κοινωνοί» των αγωνισμάτων και των τελετουργιών των Ολυμπιακών Aγώνων και να γνωρίσουν την ιστορία της πόλης.
  • Σαββατιάτικα οικογενειακά προγράμματα 6 Σεπτεμβρίου 2012
    Από τον Οκτώβριο και κάθε Σάββατο πρωί θα υλοποιούνται στον «Ελληνικό Κόσμο» τα νέα εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά προσχολικής ηλικίας. Βιωματικές δραστηριότητες με θέματα εμπνευσμένα από τη μυθολογία, την ελληνική διατροφή και τη λαϊκή μας παράδοση. Τα προγράμματα απευθύνονται σε παιδιά από 3 ετών και πάνω, τα οποία συνοδεύονται  από τους γονείς τους.
  • Ταξίδι στην Αρχαία Πριήνη 7 Μαρτίου 2012
    Η Πριήνη της Μικρασιατικής Ιωνίας, η εκτενέστερα ανεσκαμμένη ελληνιστική πόλη της Μικράς Ασίας και ένα εξαιρετικό δείγμα της ελληνιστικής αρχιτεκτονικής, ζωντανεύει στην παραγωγή του ΙΜΕ «Ταξίδι στην αρχαία Πριήνη». Με τη δημιουργία ενός δομημένου περιβάλλοντος σαφούς και ισορροπημένου, η πόλη εξέφρασε την ώριμη φιλοσοφική και πολιτική σκέψη των κλασικών χρόνων. Δημόσια κτήρια, ιδιωτικές κατοικίες και […]
  • Γίνε Εθελοντής στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»! 17 Ιανουαρίου 2012
    Ο Σύλλογος Φίλων του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού προσφέρει την ευκαιρία εθελοντικής εργασίας σε όσους επιθυμούν να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με τις δράσεις Κοινωφελών Ιδρυμάτων και Μη Κερδοσκοπικών Οργανισμών.
  • Δαρβίνος: το μυστήριο της φύσης 2 Δεκεμβρίου 2011
    Η νέα τρισδιάστατη ταινία «Θόλου» πρώτη φορά στην Ελλάδα. Ένα περιπετειώδες ταξίδι ανακάλυψης της εξέλιξης της ζωής μέσα από τα μάτια του Δαρβίνου.


Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων