Εκπαιδευτικές Δράσεις Προηγουμένων Ετών

 

Κατά το τρέχον σχολικό έτος 2020-21, το σχολείο μας  λαμβάνει μέρος, ως ιδρυτής και/ή εταίρος σε 2  Ευρωπαϊκά προγράμματα e Τwinning. Συμμετέχουν μαθητές της Α΄και Β΄τάξης του λυκείου μας.

Εκ των καθηγητών συμμετέχουν, η Κωνσταντίνα Λάκκη, καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας, η Ελένη

6ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Συνέδριο eTwinning

Το ΓΕΛ Σκάλας Ωρωπού «Μίκης Θεοδωράκης» συμμετέχει με παρουσίαση εισήγησης στο:
6ο Πανελλήνιο Διαδικτυακό Συνέδριο eTwinning
«Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στα συνεργατικά σχολικά προγράμματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»
3, 4, 5 Ιουλίου 2020 διαδικτυακά
Το συνέδριο θα μεταδοθεί ζωντανά στο σύνδεσμο: http://www.etwinning.gr/conf2019live
To Πρόγραμμα του συνεδρίου είναι διαθέσιμο στο http://www.etwinning.gr/conf2019program
Η παρουσίαση του έργου του σχολείου μας Myths and Legends of my Country, σχ.ε.. 2018-19 είναι προγραμματισμένη για το Σάββατο 4 Ιουλίου στις 9,15πμ. Εισηγήτρια η εκπαιδευτικός Κωνσταντίνα Λάκκη.

Τα βραβευμένα με την ετικέτα  eTwinning school σχολεία στο πρώτο online συνέδριο!

Το online συνέδριο πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 4 Απριλίου, από τις 10:30 έως τις 17:30 CET.

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου ακούσαμε περισσότερα για το eTwinning School Label και τις δραστηριότητες για τα σχολεία. Συμμετείχαμε 500 διδάσκοντες, των σχολείων που διακρίθηκαν με την ετικέτα eTwinning School. Είχαμε την ευκαιρία να γνωριστούμε  μεταξύ μας και ενημερωθούμε για την αποστολή μας ως σχολεία-πρεσβευτές του eTwinning, να παρακολουθήσουμε παρουσιάσεις για καλές πρακτικές και να μοιραστούμε  την eTwinning πραγματικότητα στις χώρες μας και τις εμπειρίες μας.


we did it!????

Congratulations! Our school has been awarded with the eTwinning School Label 2020-2021 and this is a great achievement by the eTwinning team in our school!
Το σχολείο μας διεκδίκησε και κατέκτησε, για τα επόμενα δύο χρόνια την ετικέτα ποιότητας σχολείου eTwinning 2020-21!
Μπράβο σε όλους μας, ιδιαίτερα σε εσάς, στους μαθητές μας!

Το σχολείο μας, για δεύτερη συνεχή φορά,  διακρίθηκε με την απονομή της ετικέτας ποιότητας σχολείου eTwinning, ως επιβράβευση και αναγνώριση της δουλειάς που γίνεται σε σχολικό επίπεδο στο πλαίσιο του eTwinning. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη ετικέτα ποιότητας απονεμήθηκε μόνο σε 88 σχολεία της Ελλάδος, από ένα σύνολο 8522 σχολείων εγγεγραμμένων στο eTwinning.

Η Ετικέτα Σχολείου eTwinning υφίσταται  από το 2018 και απονέμεται προκειμένου να αναγνωρίζεται η δουλειά που γίνεται σε σχολικό επίπεδο, ως αναγνώριση του έργου των σχολείων, που παράγεται στο πλαίσιο του eTwinning τόσο σε εθνικό όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.  Η αρχή πίσω από τη νέα αυτή ετικέτα είναι το eTwinning επιθυμεί να αναγνωρίζει και να επιβραβεύει τη συμμετοχή, τη δέσμευση και την αφοσίωση όχι μόνο μεμονωμένων μελών του eTwinning, αλλά και ομάδων εκπαιδευτικών, μαθητών και σχολικών ηγετών από το ίδιο σχολείο.

Η ιδέα πάνω στην οποία βασίζεται η απόκτηση του τίτλου ενός Σχολείου eTwinning είναι ότι πρόκειται για μια εξελικτική πορεία με στοιχεία που επιδέχονται αντικειμενική αξιολόγηση. Δεν πρόκειται για διαγωνισμό, αλλά περισσότερο για πρόοδο από το ένα επίπεδο στο άλλο και κοινοποιείται σε όλα τα μέλη eTwinning σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.

Το νέο Προγραμμα eTwinning για τους μαθητές της Α & Β τάξης του Λυκείου μας θα έχει θέμα:

Carbon Footprint presentation 25-09-19

Στόχος του προγράμματος είναι η αειφορία στην Ευρώπη, σε σχέση με το αποτύπωμα άνθρακα.

Μελετώνται  τα αίτια της ρύπανσης και ερευνώνται τρόποι και προϊόντα που έχουν οικολογικό σήμα και περιορίζουν τις αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, σε συμφωνία με τις αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την αειφόρος ανάπτυξη ως εναλλακτικό τρόπο ζωής που επιδιώκει την επιστροφή και την αρμονική επανένταξη του ανθρώπου στο περιβάλλον που τον δημιούργησε.


Ηρακλής Ψάλτης
ΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

Α. Γεωργιάδου
Γ. Κουρή
Κ. Λάκκη
Ε. Μπράιλας
Ε. Σκορδομπέκη

—————————————————————————————————————————
Το eTwinning προάγει τη δημοκρατική συμμετοχή των εκπαιδευτικών, των μαθητών, των γονέων και της τοπικής κοινότητας, δίνοντάς τους την ευκαιρία να συμμετέχουν ενεργά σε έργα, εκστρατείες και ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης.

H Αποστολή των Σχολείων eTwinning, η οποία συγκροτήθηκε στη διάρκεια των δύο προηγούμενων ετών, δίνει έμφαση στην έννοια της διαμοιρασμένης ηγεσίας και στους μαθητές ως φορείς αλλαγής «που ενεργούν τόσο ως παράγοντες που την κατευθύνουν όσο και ως φορείς που απηχούν όλες τις καινοτομίες που πραγματοποιούνται στην παιδαγωγική και τη χρήση της τεχνολογίας».

Προκειμένου να δοθεί έμφαση στη σημασία της δημοκρατικής συμμετοχής και να διευκολυνθεί το έργο των εκπαιδευτικών, το eTwinning προσφέρει ποικιλία υλικών και πόρων, όπως τη φετινή έκδοση του Βιβλίου eTwinning.

Η πρώτη ενότητα παρουσιάζει τα βασικά στοιχεία της δημοκρατικής συμμετοχής και τον ρόλο της εκπαίδευσης για τη διέγερση της ενεργούς συμμετοχής των νέων.
Η δεύτερη ενότητα εστιάζει στον ρόλο των εκπαιδευτικών για την ανάπτυξη δημοκρατικών ικανοτήτων και στη σημασία της ενεργούς συμμετοχής στα κοινά.
Η τρίτη ενότητα εισάγει ένα εργαλείο που βοηθάει τους μαθητές να αναπτύξουν δεξιότητες κριτικής σκέψης για την κατάρριψη στερεοτύπων και προκαταλήψεων.
Τέλος, η τέταρτη ενότητα δίνει το βήμα στους νέους ανθρώπους που αναλαμβάνουν τα ηνία και υψώνουν τις φωνές τους να ακουστούν. Αποτελούν παραδείγματα που μπορούν να εμπνεύσουν τους μαθητές σας.
Διαβάστε το βιβλίο του eTwinning 2019 εδώ
https://www.etwinning.net/el/pub/newsroom/highlights/if-not-in-schools-where-learn.htm

Λήψη αρχείου

Μαθητές του Λυκείου Ωρωπού – «Μίκης Θεοδωράκης»  στο «Περιβόλι της Παναγιάς»

 

Στο πλαίσιο πολιτιστικού εκπαιδευτικού προγράμματος που υλοποιεί στο Λύκειό μας ο Θεολόγος κ. Παύλος Χάρης πραγματοποιήθηκε προσκυνηματική επίσκεψη στο Άγιο Όρος.

Σ΄αυτήν είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν 26 μαθητές της Β’ Λυκείου που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, συνοδευόμενοι από τον κ. Χάρη, που την προετοίμασε και την υλοποίησε, και τoν κ. Ψάλτη Ηρακλή, Διευθυντή του Λυκείου, και τον κ. Μαυρομούστακο Θέμη, κοινωνιολόγο. Η επίσκεψη αυτή πραγματοποιήθηκε από τις 20 έως τις 23 Απριλίου στο «Περιβόλι της Παναγιάς», όπως συνηθίζεται να ονομάζεται  από την Εκκλησιαστική παράδοση το Άγιο Όρος.

Ταξιδεύοντας προς την Ουρανούπολη της Χαλκιδικής οι μαθητές έκαναν στάση στη Σουρωτή Θεσσαλονίκης, στη γυναικεία Μονή του Ευαγγελιστή Ιωάννου του Θεολόγου, όπου προσκύνησαν τον τάφο ενός σύγχρονου Αγίου, του Αγίου Παϊσίου, και δέχθηκαν την αγάπη και τις ευλογίες των μοναζουσών.

 

Το Σαββατοκύριακο εισήλθαν στο Άγιον Όρος και, αφού αρχικά κατευθύνθηκαν στις Καρυές, πρωτεύουσα του Όρους, και προσκύνησαν την ιερή εικόνα του «Άξιον εστί», επισκέφθηκαν στη συνέχεια δύο σημαντικές Μονές, την Ιερά Μονή Μεγίστης Λαύρας, την αρχαιότερη μονή του Όρους και πρώτη στην τάξη,  και την Ιερά Μονή των Ιβήρων, στις οποίες και διανυκτέρευσαν. Είχαν, έτσι,  την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μέρος των ακολουθιών και να γνωρίσουν από κοντά τα διακονήματα και τη ζωή των μοναχών.

 

Μαθητές και Καθηγητές στη Μονή Μεγίστης Λαύρας

 

Ξεναγήθηκαν στα κειμήλια του σύγχρονου μουσείου της Μονής Ιβήρων, που περιελάμβανε χρυσόβουλα και μολυβδόβουλα βυζαντινά, τον μανδύα του Γρηγορίου του Ε΄, εκκλησιαστικά σκεύη, χειρόγραφα ευαγγέλια, δισκοπότηρα, εγκόλπια και άλλα ιερά κειμήλια. Επισκέφτηκαν και το Λαογραφικό μουσείο της ίδιας μονής, που δημιουργήθηκε από τη φιλόπονη προσπάθεια ενός, κυρίως, μοναχού, και συμπεριελάμβανε αγροτικά  εργαλεία του 19ου και του 20ου (αρχές) αιώνα, σκεύη διάφορα, χρηστικά αντικείμενα, μεγάλα παραδοσιακά ραδιόφωνα και άλλα αντικείμενα λαϊκού πολιτισμού.

Οι μαθητές συνομίλησαν, επίσης, με τους Πατέρες, τους δέχτηκε και ο ίδιος ο ηγούμενος της Μονής των Ιβήρων, ιερομόναχος Ναθαναήλ,  εξέθεσαν τους προβληματισμούς τους και ωφελήθηκαν πολλαπλώς από αυτές τις συναντήσεις.

Το αστείρευτο φυσικό κάλλος της χερσονήσου του Άθω,  η επιβλητικότητα και η ιστορία των μοναστηριακών συγκροτημάτων, σε συνδυασμό με την έντονη αγιαστική παρουσία σύγχρονων Αγιορείτικων μορφών κατέστησαν την εμπειρία μοναδική.

Ήταν μια εκδρομή ολιγοήμερη, πλούσια όμως σε συναισθήματα, βιώματα και αναμνήσεις. Ευχή όλων είναι να υπάρξουν και άλλες παρόμοιες ευκαιρίες στο μέλλον. Ευκαιρίες για ψυχική ανάταση και πνευματική καλλιέργεια. Ευκαιρίες για ουσιαστικό προβληματισμό μέσα στη πεζή καθημερινότητα που ζούμε. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μαθητές και Συνοδοί – Καθηγητές στη Μονή των Ιβήρων


ΓΕΛ ΣΚΑΛΑΣ ΩΡΩΠΟΥ «Μίκης Θεοδωράκης»

Σήμερα, στο λύκειό μας αφιερώσαμε τις δύο πρώτες ώρες στην Ευρωπαϊκή Ημέρα των Γλωσσών, η οποία γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 26 Σεπτεμβρίου, με σκοπό  την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τη σημασία της εκμάθησης γλωσσών και την προστασία της γλωσσικής κληρονομιάς.

Μετά την ανάγνωση του δελτίου τύπου του Υπουργείου Παιδείας, έγινε σύντομη αναδρομή στα προγράμματα eTwinning του σχολείου μας από το 2012, στα βραβεία του σχολείου μας και στα οφέλη  που απέκτησαν οι συμμετέχοντες μαθητές και οι εκπαιδευτικοί, σε σχέση με την πολυγλωσσία και την πολυπολιτισμικότητα. Προβλήθηκαν τα βίντεο των τελευταίων ανταλλαγών ταξιδιού μας και δόθηκαν ειδικά βραβεία στους μαθητές για την εξαιρετική συνεισφορά τους στα έργα eTwinning των τελευταίων δύο ετών.

Θεωρούμε ότι αυτά τα προγράμματα, όπου όλοι οι συμμετέχοντες χρησιμοποιούν την αγγλική γλώσσα ως Lingua Franca, αντικατοπτρίζουν την ουσία του σημερινού εορτασμού.

Επιπλέον, παρουσιάστηκε στους μαθητές της Α και Β τάξης, το νέο μας Πρόγραμμα eTwinning, «Eliminate your Carbon footprint: Reduce, Reuse, Recycle!» Μια άλλη γόνιμη συνεργασία πρόκειται να ξεκινήσει!

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα,  στην σελίδα eTwinning.

—————————————————————————————————————————

Συναυλία

 Χορωδίας ΕΡΤ

 

    Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 20:30

Μουσική Διεύθυνση:

Αθανασία Κυριακίδου

Συνοδεία στο πιάνο:

 Θάνος Μαργέτης

Γενικό Λύκειο Σκάλας Ωρωπού

“Μίκης Θεοδωράκης”

 ——————————————————————————–Δεκέμβριος 2017

Μαθητές της Τρίτης Τάξης του Λυκείου μας προσέφεραν τρόφιμα στον εθελοντικό, μη κερδοσκοπικό οργανισμό μέριμνας και προστασίας μητέρας και παιδιού «Κιβωτός του κόσμου». Στο πλαίσιο αυτής της επίσκεψης έγινε ξενάγηση και αναλυτική ενημέρωση για τη δράση και  την προσφορά της «Κιβωτού».
Το Σχολείο συγχαίρει τους μαθητές  που ανέλαβαν και υλοποίησαν αυτή την πρωτοβουλία!

 

 

 

 

_________________________________________

ΙΤΑΛΙΑ: Επιτυχημένη η εκδρομή στην Ιταλία, οι μαθητές μας ενθουσιασμένοι με τη φιλοξενία των Ιταλών συμμαθητών τους, καινούριοι ορίζοντες ανοίγουν για τις εκδρομές στο εξωτερικό.

Με τιμές η αδελφοποίηση στην Ιταλία

Περισσότερα σχόλια και φωτογραφίες στη στο εργαλείο κοινωνικής δικτύωσης της δευτεροβάθμιας στο facebook, καθότι οι κανόνες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου απαγορεύουν την εμφάνιση φωτογραφιών μαθητών μας στο site του σχολείου μας.

Πατήστε στον σύνδεσμο για να δείτε ένα video της εκδρομής : GREECE-GIRIFALCO

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ και την αδελφοποίηση του σχολείου μας με το σχολείο του GIRIFALCO!

Η αδελφοποίηση στο αμφιθέατρο του σχολείου μας
Η αδελφοποίηση στο αμφιθέατρο του σχολείου μας
Με τιμές η αδελφοποίηση στην Ιταλία

 

—————————————————————————————————————————

Τα δύο Προγράμματα του σχολείου μας που εκπονήθηκαν  το σχολικό έτος 2018-19 ήταν τα εξής:

«Myths and Legends of my country» για την Α’ τάξη

&

» My Identity in Europe, past-present and future» για την Β’ τάξη

Πατήστε στους υπερσυνδέσμους για να δείτε την παρουσίαση τους!

—————————————————————————————————————————

“Myths and legends of my country….”

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΚΔΡΟΜΗΣ

 

To Γενικό Λύκειο Σκάλας Ωρωπού «Μίκης Θεοδωράκης» κατά το σχολικό έτος 2018-2019, υπό την διεύθυνση του κ. Ηρακλή Ψάλτη, στο πλαίσιο του προγράμματος e-twinning με θέμα «Myths and legends of my country”, πραγματοποίησε κατά την περίοδο 16-19 Απριλίου 2019 εκπαιδευτική εκδρομή στην Ιταλία.

Στην εν λόγω εκδρομή δόθηκε η ευκαιρία σε 31 παιδιά από την Α΄ τάξη του Λυκείου μας να επισκεφθούν την πρωτεύουσα της γειτονικής μας χώρας, υπό την επίβλεψη των συνοδών  καθηγητριών και ιδρυτριών του προγράμματος, κ.κ. Λάκκη Κωνσταντίνας, Σκορδομπέκη Μαριλένας και του Διευθυντή του σχολείου κ. Ψάλτη Ηρακλή. Κατά τη διάρκεια της εκδρομής οι μαθητές περιηγήθηκαν σε πολλά αξιοθέατα της αιώνιας πόλης και συγκεκριμένα στο Κολοσσιαίο, το μεγαλύτερο κτίσμα της εποχής, στις χαρακτηριστικές πλατείες Piazza Navona και Piazza di Spagna, στη Vila Borghese, στο Castro Sant’Angelo, στο περίφημο συντριβάνι της Fontana di Trevi για την καθιερωμένη ευχή, στο Πάνθεον ένα από τα πιο σημαντικά αρχιτεκτονικά κτήρια του δυτικού κόσμου και θαύμασαν σε αυτό τη μόνη πηγή φωτός το κυκλικό άνοιγμα στη μέση του θόλου, γνωστό ως oculus (δηλ μάτι), ενώ ξεναγήθηκαν στο Βατικανό, στην εκκλησία του Αγ. Πέτρου και στις χριστιανικές κατακόμβες.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η επίσκεψη για τους συμμετέχοντες στο αδελφό σχολείο «Convitto Nazionale «G.B.Vico«» στην πόλη Chieti της επαρχίας Abruzzo. Οι Ιταλοί εταίροι υποδέχτηκαν θερμά την ελληνική αποστολή με ένα αξιοζήλευτο πρωινό και τη συνοδεία πιάνου! Στην επίσημη τελετή αδελφοποίησης των δύο σχολείων έγινε ανταλλαγή των σημαιών των δύο χωρών και προσφέρθηκαν δώρα που ετοιμάστηκαν και συσκευάστηκαν με επιμέλεια! Έγιναν επίσης οι σχετικές παρουσιάσεις με το θέμα των κοινών μύθων που ενώνουν τους δύο λαούς, ενώ δεν έλειψαν διάφορα μουσικά δρώμενα με τα οποία οι ιταλοί εταίροι προσπάθησαν να ευχαριστήσουν τους έλληνες φιλοξενούμενούς τους.

Όλοι οι έλληνες μαθητές και μαθήτριες έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους στην παρουσίαση και είναι άξιοι συγχαρητηρίων, αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι το ιταλικό ακροατήριο τους χειροκρότησε θερμά, ιδιαίτερα τις «αρχαίες ελληνίδες» μας και τον «ιταλόφωνο» παρουσιαστή μας που τους εξέπληξε με τον άψογο ιταλικό του λόγο! Στη συνέχεια οι Έλληνες και οι Ιταλοί μαθητές και καθηγητές συμμετείχαν από κοινού σε γεύμα στην τραπεζαρία του σχολείου και ακολούθησαν αθλοπαιδιές στον προαύλιο χώρο, στις οποίες οι έλληνες μαθητές διέπρεψαν με τις θεαματικές τους επιδόσεις!

Καθ’ όλη τη διάρκεια της επίσκεψης οι μαθητές μπόρεσαν να γνωριστούν καλύτερα με τους Ιταλούς εταίρους τους, αντάλλαξαν απόψεις  για το εκπαιδευτικό σύστημα των δύο χωρών, αλλά και για διάφορα θέματα κοινού ενδιαφέροντος και επιδίωξαν μια σχέση φιλίας. Ακολούθησε η περιήγηση στο Κιέτι και η επίσκεψη στον καθεδρικό ναό και στο αρχαιολογικό μουσείο της πόλης με οδηγούς και ξεναγούς τους ιταλούς μαθητές και καθηγητές. Έτσι  η ελληνική ομάδα είχε την ευκαιρία να θαυμάσει χαρακτηριστικά σημεία της πανέμορφης αυτής πόλης και να μυηθεί στην κουλτούρα και τον πολιτισμό των κατοίκων της.

Εκείνο που επισημαίνουν όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριές μας είναι πως αυτό το ταξίδι θα τους μείνει αξέχαστο για πολλούς λόγους όπως  τις ιδιαίτερες γεύσεις που γεύτηκαν…τα ξεχωριστά έργα τέχνης…τα εκπληκτικής ομορφιάς μνημεία και αξιοθέατα που θαύμασαν… το έντονο ελληνικό στοιχείο που συνάντησαν σε πολλά από αυτά… τους εξαιρετικούς επαγγελματίες (τον συνοδό, τoν ξεναγό και τον οδηγό) της εκδρομής.

Το σημαντικότερο όμως όλων είναι το γεγονός πως είχαν τη δυνατότητα να διαπιστώσουν στην πράξη πως δεν υπάρχουν σύνορα στη νοοτροπία, στα ήθη, τα έθιμα και γενικά στον τρόπο ζωής των Ευρωπαίων πολιτών. Διαπίστωσαν, επίσης, ότι οι προβληματισμοί, οι αναζητήσεις και οι αγωνίες των νέων της Ευρώπης είναι κοινές και σχετίζονται με την επιλογή των μελλοντικών τους σπουδών και την επαγγελματική τους αποκατάσταση, τον ιδεολογικό τους προσανατολισμό και το μέλλον της ευρύτερης πατρίδας τους, της Ευρώπης, σε μια χρονιά μάλιστα που λόγω των ευρωεκλογών αυτό αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Το Λύκειό μας θέλει να ευχαριστήσει όλους εκείνους που βοήθησαν και στήριξαν την εν λόγω εκπαιδευτική εκδρομή και ιδιαιτέρως τους γονείς που είναι αρωγοί στην προσπάθεια του ελληνικού δημόσιου σχολείου να διευρύνει με τέτοιες δράσεις τους πνευματικούς ορίζοντες των μαθητών του και να τους καλλιεργήσει μια ευρύτερη οπτική για το μέλλον τους σε μια ενωμένη Ευρώπη.

Ευχόμαστε οι σημαντικές διακρίσεις που αποσπά το σχολείο μας κάθε χρόνο λόγω της υποδειγματικής εφαρμογής αυτού του προγράμματος να συνεχιστούν και φέτος!

Αντί επιλόγου

«… Θα ήθελα κι εγώ να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους συνταξιδιώτες και ένα ακόμα μεγαλύτερο στις καθηγήτριές μας που όλοι μαζί μου χαρίσατε ένα πραγματικά υπέροχο τετραήμερο. Η εκδρομή αυτή ήταν κάτι το μαγευτικό, κάτι το μοναδικό όχι μόνο επειδή επισκεφθήκαμε μια πανέμορφη πόλη γεμάτη αξιοθέατα, αλλά επειδή είχα την ευκαιρία να γνωριστώ και να συναναστραφώ με συμμαθητές μου που παλιότερα δεν είχαμε κάποια ιδιαίτερη ή και καμιά απολύτως σχέση…»

Απόσπασμα από μήνυμα μαθητή μας προς την ομάδα συμμαθητών και συμμαθητριών του που ταξίδεψαν στο πλαίσιο του προγράμματος e-twinning  στην Ιταλία (Απρίλιος 2019)


«The European Identity: past, present and future”

(«Η ευρωπαϊκή ταυτότητα: παρελθόν, παρόν και μέλλον»)

To Γενικό Λύκειο Σκάλας Ωρωπού «Μίκης Θεοδωράκης» κατά το σχολικό έτος 2018-2019, υπό την διεύθυνση του κ. Ηρακλή Ψάλτη, στο πλαίσιο του προγράμματος e-twinning με θέμα «The European Identity: past, present and future”, πραγματοποίησε κατά την περίοδο 28-31 Μαρτίου 2019 εκπαιδευτική εκδρομή στη Γερμανία.

Στην εν λόγω εκδρομή δόθηκε η ευκαιρία σε 26  παιδιά από τη Β΄τάξη του Λυκείου μας να επισκεφθούν διάφορα μέρη, υπό την επίβλεψη των συνοδών  καθηγητριών και ιδρυτριών του προγράμματος, κ.κ. Λάκκη Κωνσταντίνας, Σκορδομπέκη Μαριλένας και του Διευθυντή του σχολείου. Κατά τη διάρκεια της εκδρομής οι μαθητές περιηγήθηκαν σε πολλές πόλεις της Βόρειας Γερμανίας, του Βελγίου και της Ολλανδίας

(Ντόρνμουντ, Ντίσελντορφ, Χαμ, Λιέγη, Ρόερμουντ, Άαχεν) στις οποίες ξεναγήθηκαν στα ιστορικά μνημεία και αξιοθέατα.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η επίσκεψη για τους συμμετέχοντες στο αδελφό σχολείο «Εlisabeth Lüders Berufskolleg». Στην επίσημη τελετή αδελφοποίησης των δύο σχολείων έγινε ανταλλαγή των σημαιών των δύο χωρών και προσφέρθηκαν δώρα! Στη συνέχεια οι Έλληνες και οι Γερμανοί μαθητές και καθηγητές συμμετείχαν από κοινού σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Καθ’ όλη τη διάρκεια της επίσκεψης οι μαθητές μπόρεσαν να γνωριστούν καλύτερα με τους Γερμανούς εταίρους τους, και είχαν την ευκαιρία να μυηθούν στην κουλτούρα και τον πολιτισμό τους.

Σε αυτό,  βοήθησε άλλωστε και η συνεστίαση που οργάνωσαν οι Γερμανοί μαθητές μαγειρεύοντας παραδοσιακές συνταγές και εδέσματα για τους φιλοξενούμενους εταίρους τους, κατά τη διάρκεια της οποίας οι μαθητές αντάλλαξαν απόψεις  για το εκπαιδευτικό σύστημα των δύο χωρών, αλλά και για διάφορα θέματα κοινού ενδιαφέροντος.

Πριν αποχαιρετισθούν, Έλληνες και Γερμανοί πέρασαν λίγες ώρες μαζί παίζοντας bowling και επιδίωξαν μια σχέση φιλίας. Αυτό που επισημαίνουν όλοι οι μαθητές είναι πως αυτό το ταξίδι θα τους μείνει αξέχαστο, μιας και είχαν την δυνατότητα να γευτούν από πρώτο χέρι την κουλτούρα ενός κεντροευρωπαϊκού  λαού και να την συγκρίνουν με τη δική μας, βλέποντας πως δεν υπάρχουν σύνορα στις νοοτροπίες, στα ήθη, τα έθιμα και γενικά στον τρόπο ζωής όλων των Ευρωπαίων πολιτών. Διαπίστωσαν, επίσης, ότι οι προβληματισμοί, οι αναζητήσεις και οι αγωνίες των νέων της Ευρώπης είναι κοινές και σχετίζονται με την επιλογή των μελλοντικών τους σπουδών και την επαγγελματική τους αποκατάσταση, τον ιδεολογικό τους προσανατολισμό και το μέλλον της ευρύτερης πατρίδας τους, της Ευρώπης.

Το Σχολείο θέλει δημόσια να ευχαριστήσει τις εξαιρετικές συναδέλφους – εκπαιδευτικούς, κα Λάκκη Κωνσταντίνα και κα Σκορδομπέκη Μαριλένα, για την πολύμηνη, συστηματική και επίμονη προσπάθειά τους να υλοποιήσουν και φέτος στο Λύκειό μας το πρόγραμμα e-twinning διευρύνοντας τους ορίζοντες των μαθητών μας, των εκπαιδευτικών μας και του Σχολείου μας! Εύχεται, επίσης, οι σημαντικές διακρίσεις που αποσπούν κάθε χρόνο λόγω της υποδειγματικής εφαρμογής αυτού του προγράμματος να συνεχιστούν και φέτος!


Οι Ιταλοί eTwinners επισκέπτονται το σχολείο μας!

Τo Γενικό Λύκειο Σκάλας Ωρωπού «Μίκης Θεοδωράκης», υπό την διεύθυνση του κ. Ηρακλή Ψάλτη στο πλαίσιο του προγράμματος eΤwinning με θέμα ‘’ Strength lies in differences not in similarities”, την Τετάρτη στις 28 Μαρτίου2018, υποδέχτηκε το σχολείο «Instituto d’ instruzione secondaria Primo Levi» που εδρεύει στην πόλη Sarezzo, στη Βόρειο Ιταλία.

Σε αυτή την επίσκεψη, δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά  του Ελληνικού και του Ιταλικού σχολείου να συναντηθούν ξανά και να περάσουν μαζί μια ημέρα της χολικής τους ζωής, υπό την επίβλεψη των καθηγητριών που συντόνιζαν το πρόγραμμα, Λάκκη Κωνσταντίνας, Παπαδοπούλου Θεοδώρας, Σκορδομπέκη Μαριλένας ,του Διευθυντή του σχολείου και των Ιταλών καθηγητών. Οι  Έλληνες μαθητές ανυπομονούσαν να ανταμώσουν τους εταίρους τους και να ανταποδώσουν την φιλοξενία καθώς είχαν συνάψει πολύ καλές σχέσεις από την προηγούμενη συνάντηση τους στο Ιταλικό σχολείο. Για αυτόν τον λόγο, είχαν προετοιμαστεί  με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, με πολλή προσωπική εργασία, κόπο και μεράκι. Επιμελήθηκαν της καθαριότητας του σχολείου και συνέδραμαν ουσιαστικά στις δραστηριότητες της τελετής υποδοχής των Ιταλών φίλων τους.

Η ημέρα ξεκίνησε με την τελετή αδελφοποίησης, την ανταλλαγή των σημαιών των δύο χωρών και την προσφορά δώρων. Έπειτα, έγινε παρουσίαση του έργου eTwinning και προβλήθηκαν  διάφορα βίντεο σχετικά με την επίσκεψη των Ελλήνων μαθητών στο Ιταλικό σχολείο.  Στην συνέχεια, όλοι οι μαθητές έλαβαν μέρος σε δραστηριότητες, είτε αθλητικές είτε εκπαιδευτικές, όπως ποδόσφαιρο, καλαθοσφαίριση υπό την επίβλεψη του Γυμναστή κ. Βάϊου Αργύρη, παραδοσιακούς χορούς από την κα Ψαρού Πολυξένη, Βιολογίας από την κα Κουρή Γεωργία, Χημείας από τον κ. Μπράιλα Εμμανουήλ και εργαστήριο επιτραπέζιων δραστηριοτήτων (σκάκι, puzzles).

Μετά τη λήξη των μαθημάτων, παρατέθηκε σε όλους τους μαθητές και καθηγητές πλούσιο γεύμα, στο οποίο είχε μεγάλη ποικιλία παραδοσιακών  φαγητών και γλυκών,  τα οποία τα είχαν ετοιμάσει οι μητέρες των μαθητών.Ταυτόχρονα οι Ιταλοί φιλοξενούμενοι γεύτηκαν τα φημισμένα Ελληνικά ψητά σουβλάκια, τα οποία τα έψηναν οι μαθητές της Α’ Λυκείου. Ακολούθησε αποχαιρετιστήρια εκδήλωση, στην οποία τραγούδησαν οι μαθητές και έτσι δόθηκε οι ευκαιρία σε όλους να ψυχαγωγηθούν χορεύοντας και τραγουδώντας .

Σε αυτήν την εκδήλωση δόθηκε η ευκαιρία  σε όλα τα μέλη της σχολικής μας κοινότητας να ανταλλάξουν ιδέες, απόψεις αλλά και να συζητήσουν ανταλλάσσοντας απόψεις,  τις κουλτούρες τους και στοιχεία από τον πολιτισμό τους. Σε αυτό  βοήθησε άλλωστε και η ξενάγηση που έγινε στην περιοχή του Ωρωπού, συγκεκριμένα στην Χριστιανική Ορθόδοξη Εκκλησία του Αγίου Ανδρέα, στον Πολιτιστικό Σύλλογο Νέων Παλατίων και στη παραλία του Ωρωπού. Στην συνάντηση αυτή, οι eΤwinners κατάφεραν να ενδυναμώσουν τις σχέσεις φιλίας τους και να ξεπεράσουν τα πολιτισμικά σύνορα, αποδεικνύοντας δια ζώσης  πως στην Ευρώπη είμαστε όλοι μέλη μιας μεγάλης οικογένειας όπου οι διαφορές ενώνουν τα έθνη.

Ταξιδεύοντας στην Ιταλία………

To Γενικό Λύκειο Σκάλας Ωρωπού «Μίκης Θεοδωράκης» κατά το σχολικό έτος 2017-2018, υπό την διεύθυνση του κ. Ηρακλή Ψάλτη, στο πλαίσιο του προγράμματος e-twinning με θέμα ‘’ Strength lies in differences not in similarities”, πραγματοποίησε στην περίοδο 5-9 Μαρτίου, 2018 εκπαιδευτική εκδρομή στην Βόρειο Ιταλία.

Στην εν λόγω εκδρομή δόθηκε η ευκαιρία σε  58  παιδιά από όλες τις τάξεις του Λυκείου να επισκεφθούν διάφορα μέρη, υπό την επίβλεψη των συνοδών  καθηγητριών και ιδρυτριών του προγράμματος, Λάκκη Κωνσταντίνας, Παπαδοπούλου Θεοδώρας, Σκορδομπέκη Μαριλένας και του Διευθυντή του σχολείου. Κατά την διάρκεια της εκδρομής οι μαθητές περιηγήθηκαν σε πολλές πόλεις της Βόρειας  Ιταλίας και της Ελβετίας ( Lugano, Brescia,  Sarrezzo, Venecia, Como, Belgamo) στις οποίες ξεναγήθηκαν στα ιστορικά μνημεία και αξιοθέατα.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η επίσκεψη για τους συμμετέχοντες στο αδελφό σχολείο «Istituto d’ Ιstruzione Secondaria “Primo Levi”». Στην επίσημη τελετή αδελφοποίησης των δύο σχολείων έγινε ανταλλαγή των σημαιών των δύο χωρών και προσφέρθηκαν δώρα! Στην συνέχεια οι Έλληνες και οι Ιταλοί συμμετείχαν από κοινού σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Καθ’ όλη την διάρκεια της επίσκεψης οι μαθητές μπόρεσαν να γνωριστούν καλύτερα με τους Ιταλούς εταίρους τους, και είχαν την ευκαιρία να μυηθούν στην κουλτούρα και τον πολιτισμό τους. Σε αυτό,  βοήθησε άλλωστε και η ξενάγηση που έγινε από τους Ιταλούς μαθητές στην πόλη Brescia  κατά την διάρκεια της οποίας οι μαθητές αντάλλαξαν απόψεις  για διάφορα θέματα, αλλά και για το εκπαιδευτικό σύστημα των δύο χωρών.

Στην αποχαιρετιστήρια εκδήλωση, τραγούδησαν  Έλληνες και Ιταλοί. Ακολούθησαν αποχαιρετισμοί γεμάτοι συγκίνηση, καθώς τα παιδιά παρόλο που πέρασαν μια μόνο ημέρα μαζί παρέβλεψαν  τις διαφορές τους και επιδίωξαν μια σχέση φιλίας. Αυτό που επισημαίνουν όλοι οι μαθητές είναι πως αυτό το ταξίδι θα τους μείνει αξέχαστο, μιας και είχαν την δυνατότητα να γευτούν από πρώτο χέρι την κουλτούρα του γειτονικού μας  λαού και να την συγκρίνουν με τη δική μας, βλέποντας πως δεν υπάρχουν σύνορα στις νοοτροπίες , στα ήθη και τα έθιμα και στον τρόπο ζωής όλων των Ευρωπαίων πολιτών.


Το νέο eTwinning Πρόγραμμα του σχολείου μας για το σχολικό έτος 2017-18 έχει ως θέμα:

«Strength lies in differences, not in similarities»

Project presentation

4ο Πανελλήνιο Συνέδριο

«Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας

και της Επικοινωνίας στα συνεργατικά σχολικά προγράμματα»

Πάτρα 24, 25, 26 Νοεμβρίου 2017

Στο συνέδριο παρουσιάστηκε το έργο “When in Rome, do as the Romans do” που υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2016-17 και βραβεύθηκε με την Ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας. Το σχολείο μας, ενεργά συμμετέχον στα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Αδελφοποίησης, εκπροσωπήθηκε από τις εκπαιδευτικούς,  Λάκκη Κωνσταντίνα, Καθηγήτρια Αγγλικών, Παπαδοπούλου Θεοδώρα και Σκορδομπέκη Ελένη, Φιλόλογους.

eTwinning Πρόγραμμα

σχολικό έτος 2016-17

“When in Rome, do as the Romans do” 

Εκπαιδευτικοί: Κουρή Γεωργία, Λεγάντη Ερμιόνη, Λάκκη Κωνσταντίνα, Μπράιλας Εμμανουήλ, Παπαδοπούλου Θεοδώρα, Σκορδομπέκη Ελένη, Ψάλτης Ηρακλής

 Πρόκειται για ένα eTwinning πρόγραμμα που υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2016-2017. Συμμετείχαν μαθητές από την Ελλάδα (Γενικό Λύκειο Σκάλας Ωρωπού «Μίκης Θεοδωράκης), την Ουγγαρία (Szinyei Merse Pál Secondary Grammar School, Budapest), τη Γαλλία (Lycée d’Enseignement Général et Technologique Agricole Federico Garcia Lorca”), τη Ρουμανία (Colegiul National “Vasile Alecsandi” )και τη Λιθουανία (Klaipėdos Technologiju Mokymo Centras).

       Κύριος στόχος του προγράμματος ήταν ο πολυγραμματισμός και η ανάπτυξη πολυ-πολιτισμικής συνείδησης των μαθητών ως Ευρωπαίων πολιτών, μέσω της διαθεματικής προσέγγισης και της ομαδοσυνεργατικής μάθησης,  με την παράλληλη χρήση τεχνολογίας. Οι επιμέρους στόχοι αφορούσαν στην καλλιέργεια των επικοινωνιακών δεξιοτήτων, του ψηφιακού εγγραμματισμού των μαθητών και της πολυγλωσσίας τους.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα  που έτυχε μεγάλης αποδοχής της Ελληνικής σχολικής κοινότητας (69 μαθητές και 6 εκπαιδευτικοί). Εκπονήθηκε στα πλαίσια της διδασκαλίας των μαθημάτων του  αναλυτικού προγράμματος της Α΄ και Β΄ Λυκείου δίνοντας στους μαθητές που συμμετείχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν, να αναζητήσουν, να γνωρίσουν και να επικοινωνήσουν με τους εταίρους τους, τόσο ηλεκτρονικά, μέσω της πλατφόρμας eTwinning όσο και ταξιδεύοντας, φυσικά, στην Ουγγαρία.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ

Εμπνευστήκαμε τον τίτλο του έργου από ένα αγγλικό ρητό  που τονίζει την ανάγκη σεβασμού της διαφορετικότητας: «Όταν επισκέπτεσαι έναν τόπο, οφείλεις να σέβεσαι και να ακολουθείς τις συνήθειες και πρακτικές των κατοίκων του» θα μπορούσε να είναι η απόδοσή του στα ελληνικά.  Ακολούθως, οι μαθητές, κατά τη διάρκεια του προγράμματος, προσπάθησαν να αποτυπώσουν τη δική τους κουλτούρα, έθιμα, παραδόσεις, ιστορία, συνήθειες, εν γένει την καθημερινότητά τους μέσα από τα έργα τους. Αυτή την «εθνική ταυτότητα» επικοινώνησαν με διάφορους τρόπους, μέσα από το Twinspace,  στους εταίρους τους.

Κάθε μήνα, οι μαθητές όλων των συμμετεχόντων χωρών, υπό την καθοδήγηση και το  συντονισμό των καθηγητών/καθηγητριών τους, εκπόνησαν ομαδικές και ατομικές εργασίες με θέματα που άπτονται διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων, όπως Ιστορία, Λογοτεχνία, Φυσική Αγωγή, Φυσικές Επιστήμες, Ξένες Γλώσσες, κ.λπ. Οι εργασίες αυτές αναρτήθηκαν στο Twinspace,  ώστε όλοι οι εταίροι να μοιραστούν αφενός κοινά σημεία και αφετέρου να εξοικειωθούν με τις διαφορές τους,  πριν την πραγματοποίηση της συνάντησης των ιδρυτικών μελών του έργου, τον Μάρτιο του 2017.

Κατά την εκπόνηση των εργασιών, οι μαθητές χρησιμοποίησαν διάφορα web2 εργαλεία και εφαρμογές, όπως  padlet, linoit, ppt, stickyoose, e-books, videomaker, youtube, κλπ., για να παρουσιάσουν το έργο τους στα Αγγλικά ή Ελληνικά.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ

Το eTwinning πρόγραμμα “When in Rome, do as the Romans do” προήγαγε τη διαθεματική μάθηση μέσω της μεθόδου project (Project Based Learning, PBL). Οι μαθητές, σε ολιγομελείς ομάδες των 3-4 ατόμων, συμμετείχαν ενεργά σε ποικίλες δραστηριότητες, σύμφωνα με το  μηνιαίο σχεδιασμό δράσεων. Η ανάθεση και εκπόνηση αυτών των δράσεων έγινε σε συνεργασία με τους διδάσκοντες του σχετικού γνωστικού αντικειμένου, κυρίως στα Αγγλικά. Ελήφθησαν υπόψη οι ιδιαίτερες κλίσεις των μαθητών, οι προτιμήσεις και οι δεξιότητές τους, ώστε να αναδειχτεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το παραγόμενο έργο τους. Παράλληλα, αυτή η διαφοροποιημένη προσέγγιση στη μάθηση συνετέλεσε στην «κινητροποίηση» όλων των μαθητών, καθώς τους δόθηκε η ευκαιρία να εκφραστούν και  να δημιουργήσουν μέσα από τα έργα τους, χωρίς τους περιορισμούς που επιβάλλει η κάλυψη της διδακτέας ύλης.

Επίσης, το πρόγραμμα περιελάμβανε μικτό τρόπο μάθησης (blended learning), δεδομένου ότι συνδύασε την εργασία στην τάξη με την αυτόνομη εργασία στο σπίτι μέσω του υπολογιστή (computer based learning). Καθώς ο χρόνος,  κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου,  ήταν περιορισμένος και ο αριθμός των Ελλήνων μαθητών και καθηγητών μεγάλος, δημιουργήθηκε μια ομάδα Google Group,  όπου γίνονταν  αναρτήσεις, ανακοινώσεις, προτάσεις έργων, σχόλια και σκέψεις όλων των συμμετεχόντων στο έργο. Με αυτόν τον τρόπο διευκολύνθηκε τόσο ο συντονισμός του έργου όσο και η ταυτόχρονη ενημέρωση όλων των μελών της Ελληνικής ομάδας. Επιπλέον, αυτή η ηλεκτρονική μορφή επικοινωνίας – που είναι άγνωστη στο Ελληνικό σχολείο στην πλειονότητά του – συνετέλεσε εποικοδομητικά στην κανονικοποίηση της χρήσης ΤΠΕ στην εκπαίδευση, αντανακλώντας τη σύγχρονη πραγματικότητα και προετοιμάζοντας ανάλογα τους μαθητές γι’ αυτήν.

Τέλος, η ανταλλαγή απόψεων, η συνεχής διάδραση εντός και εκτός των συνόρων, με ομόλογούς τους, ανέπτυξε τις επικοινωνιακές ικανότητες των μαθητών,  καθώς καλλιέργησαν στρατηγικές, ώστε να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά με κάθε τρόπο, υπερβαίνοντας γλωσσικά και άλλα προβλήματα,  που πήγαζαν από τις μεταξύ τους διαφορές. Οι μαθητές,  αυτόχθονες και αλλοδαποί,  συνεργάστηκαν και συνταξίδεψαν δημιουργώντας μια πολύμορφη Ελληνική ομάδα, που καλλιέργησε και εντάχθηκε στη συνείδηση της ευρύτερης ομάδας, μια μικρογραφία της Ευρώπης,  όπου όλοι ανήκουν παρά τις διαφορές τους. Εκτός,  λοιπόν,  από τις νέες μορφές εγγραμματισμού, οι μαθητές  ανέπτυξαν κοινωνικές και συνεργατικές δεξιότητες,  που προάγουν τη συμπερίληψη, τον σεβασμό στην διαφορετικότητα και  την ενσωμάτωση.

Σχολικό Έτος 2013-14

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ e-TWINNING

TEEN LIFE IN EUROPE

Εκπαιδευτικοί: Λάκκη ΚωνσταντίναΛεγάντη Ερμιόνη

Στο Γενικό Λύκειο Σκάλας Ωρωπού, Μίκης Θεοδωράκης,  στις 12 Απριλίου 2013 πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση της Ερευνητικής Εργασίας με θέμα «Τeenlife in Europe” από είκοσι μαθητές της Α’ τάξης, του σχολικού έτους 2012-13, και που εντάσσεται στο  ομώνυμο εγκεκριμένο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα e Twinning. Η Εργασία εκπονήθηκε στην αγγλική γλώσσα και βραβεύθηκε με την Ευρωπαική ετικέτα ποιότητας έργου.

 

Πέρα από την κοινωνικοποίηση και τη γνωριμία τους με παιδιά του εξωτερικού, οι Έλληνες μαθητές βελτίωσαν τις γνώσεις τους στην αγγλική γλώσσα και έμαθαν πως να δουλεύουν ομαδικά. Ανάπτυξαν μια εξαιρετική συνεργασία μεταξύ τους και αυτό είχε ως αποτέλεσμα την άριστη εκπόνηση της εργασίας τους, καθώς έμαθαν να χειρίζονται το διαδίκτυο σωστά μέσω της άντλησης και ανάλυσης πληροφοριών, να δουλεύουν ηλεκτρονικά, και να εξοικειωθούν με την χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών, ως κύριο εκπαιδευτικό μέσο, εξαίρετα σημαντικό για το μέλλον τους.

 

Ακολούθησε 6ήμερη εκπαιδευτική εκδρομή  στην πόλη Περπινιάν της Γαλλίας που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια ανταλλαγής επισκέψεων του e Twinning Project “Teenlife in Europe” μεταξύ του Ελληνικού  και του  Γαλλικού Λυκείου FREDERICO GARCIA LORCA. Συμμετείχαν 12 μαθητές της Α’Λυκείου, οι οποίοι  εργάστηκαν στο  εν λόγω πρόγραμμα. Συνοδοί καθηγήτριες ήταν η κα Κωνσταντίνα Λάκκη, συντονίστρια του προγράμματος και η Κα Ερμιόνη Λεγάντη, Υποδιευθύντρια. Επίσης, συμμετείχε και ο κος Παναγιώτης Βασιλάκος, Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Ωρωπού.

 

Οι προγραμματισμένες επισκέψεις στα αξιοθέατα της περιοχής ενθουσίασαν τους μαθητές και διεύρυναν τους ορίζοντές τους. Εκεί, τα παιδιά γνώρισαν μια διαφορετική κουλτούρα, τα ήθη και έθιμα ενός άλλου πολιτισμού, καθώς και τη διαφορετική ζωή και ποικιλία συνηθειών μέσω της φιλοξενίας τους στα σπίτια των Γάλλων μαθητών. Ανάμεσα στους Γάλλους και Έλληνες μαθητές αναπτύχθηκε γρήγορα μια φιλία και πνεύμα συνεργασίας. Οι Έλληνες μαθητές είχαν ακόμη την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τις σχολικές και αθλητικές δραστηριότητες ενός Ευρωπαϊκού σχολείου και να παρουσιάσουν, με εξαιρετική επιτυχία την εργασία τους σχετικά με το πρόγραμμα “Teenlife in Europe”. Τέλος, η τελετή αδελφοποίησης έγινε με επισημότητα στο Δημαρχείο της πόλης, σε κλίμα αμοιβαίου ενθουσιασμού και ομαδικού πνεύματος.

 

 Αξίζει να σημειωθεί ότι  το ταξίδι αυτό όχι μόνο έδωσε στους μαθητές  την ευκαιρία να γνωρίσουν την καθημερινή ζωή των συνομήλικων τους σε μια άλλη Ευρωπαϊκή χώρα, αλλά και να βιώσουν εμπράκτως τα ευρήματά τους στην έρευνα τους «Teenlife in Europe”!

Τα παιδιά  έμαθαν να ζουν μακριά από τις καθημερινές τους συνήθειες και το σπίτι τους, διευρύνοντας τους ορίζοντές τους και την Ευρωπαϊκή τους συνείδηση. Κατά τον ίδιο τρόπο και με τους ίδιους στόχους και σκοπούς, για τους Γάλλους μαθητές αυτή τη φορά, θα πραγματοποιηθεί, τον Σεπτέμβριο του 2013 το αντίστοιχο ταξίδι στην Ελλάδα.