ΑΠΟΥΣΙΕΣ ΛΟΓΩ ΙΟΓΕΝΩΝ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΩΝ ΛΟΙΜΩΞΕΩΝ

Σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 21 της υπό στοιχεία 102791/ΓΔ4/10-092025 ΚΥΑ (Β΄5130), όπως ισχύει, με απόφαση του οικείου Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται οι απουσίες από τα μαθήματα μαθητών/τριών έως πέντε (5) εργασίμων ημερών, που οφείλονται στην έξαρση των εποχικών ιογενών λοιμώξεων του αναπνευστικού, από 1 Δεκεμβρίου 2024 έως και 30 Απριλίου 2025.

Η απόφαση αυτή εκδίδεται κατόπιν αιτήσεως και με την προσκόμιση από τους/τις ενδιαφερόμενους/ες πρόσφατης βεβαίωσης δημόσιου ή ιδιωτικού νοσηλευτικού ιδρύματος ή ιδιώτη γιατρού, που να πιστοποιεί το είδος και τη διάρκεια της ασθένειας.

Οι απουσίες αυτές είναι πέραν του προβλεπόμενου από τις γενικότερες ή ειδικότερες διατάξεις αριθμού απουσιών.

ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΤΑΗΜΕΡΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΗΣ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΟΥ ΓΕΛ ΠΑΣΤΡΑΣ ΣΕ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΜΕ ΤΗΝ Γ ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΕΣΟΒΟΥΝΙΩΝ



Λήψη αρχείου

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ/ΥΠΟΒΟΛΗ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΩΝ



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

 

 

Βασικά Σημεία της Προκήρυξης Εισαγωγής Σπουδαστών στις Στρατιωτικές Σχολές για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026 [Για υποψήφιους Έλληνες του εσωτερικού με ελληνική ιθαγένεια]



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΕΠΤΑΗΜΕΡΗΣ ΕΚΔΡΟΜΗΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΤΗΣ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΟΥ ΓΕΛ ΠΑΣΤΡΑΣ ΣΕ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΜΕ ΤΗ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΕ Λ.Τ. ΜΕΣΟΒΟΥΝΙΩΝ



Λήψη αρχείου

Ορισμός των Σχολών, των Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων Τμημάτων ΑΕΙ και των ΑΣΤΕ, για την εισαγωγή στα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικά μαθήματα, καθώς και των αντίστοιχων ειδικών μαθημάτων, του τρόπου, του τόπου και του χρόνου εξέτασης και βαθμολόγησης της εξέτασης στα ειδικά αυτά μαθήματα και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια / Γενικές οδηγίες για την εξέταση των υποψηφίων στο Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2025



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

Γνωστοποίηση δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της υπ΄ αριθμ. Φ.253/151198/Α5/17- 12-2024 (ΦΕΚ 7237 Β΄/31-12-2024) Υπουργικής Απόφασης που αφορά συντελεστές Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων, καθώς και συντελεστές Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) ειδικών μαθημάτων, μουσικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών πανελλαδικών εξετάσεων 2025



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Επίσκεψη των Μαθητών του Λυκείου Πάστρας στην Κοργιαλένειο Βιβλιοθήκη και στο Μουσείο Φωκά-Κοσμετάτου

Στις 3 Δεκεμβρίου μαθητές της Β’ και Γ’ Λυκείου Πάστρας πραγματοποίησαν επίσκεψη στην Κοργιαλένειο Βιβλιοθήκη του Αργοστολίου, όπου οι υπεύθυνοι πληροφόρησαν τους εκπαιδευτικούς και τους νεαρούς επισκέπτες για την ιστορία της Βιβλιοθήκης, τον τρόπο που τα χιλιάδες αυτά βιβλία συγκεντρώθηκαν αλλά και τον τρόπο λειτουργίας της. Στη συνέχεια ξεναγήθηκαν στους χώρους που εκτίθεται η Συλλογή των Βυζαντινών και των Μεταβυζαντινών εικόνων. Μετά από αυτή την πλούσια σε εμπειρίες επίσκεψη, οι μαθητές επισκέφτηκαν το Μουσείο Φωκά-Κοσμετάτου, όπου ενημερώθηκαν μέσα από το πλούσιο φωτογραφικό και οπτικοακουστικό υλικό για τους μεγάλους σεισμούς του 1953 που έπληξαν την Κεφαλονιά.

tempImagew0dxHr

Συμμετοχή των Μαθητών του Λυκείου Πάστρας στην 9η Πανελλήνια Μαθητική Προσομοίωση “Μαθητές σε Ρόλο Διπλωμάτη” 

Στις 13-15 Δεκεμβρίου του 2024 διεξήχθη στη Θεσσαλονίκη η 9η Πανελλήνια Μαθητική Προσομοίωση των Επιτροπών του ΟΗΕ για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Σε αυτήν τη διοργάνωση, συμμετείχαν τριάντα δύο μαθητές από τέσσερα διαφορετικά σχολεία της Κεφαλονιάς (2 Γυμνάσια και 2 Λύκεια), στα πλαίσια κοινής διασχολικής συνεργασίας. Το Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Πάστρας εκπροσωπήθηκε με τη συμμετοχή εφτά μαθητών και μαθητριών.

Οι μαθητές, είχαν  την ευκαιρία να γνωρίσουν  από κοντά τον τρόπο που συνδιαλέγονται και αποφασίζουν οι εμπειρογνώμονες- μέλη μιας Επιτροπής, σε ζητήματα προστασίας των δικαιωμάτων του ανθρώπου και να εξοικειωθούν με τις διαδικασίες και τα θέματα με τα οποία ασχολούνται οι Επιτροπές.

Με την καθοδήγηση έμπειρων φοιτητών στα προεδρεία των Επιτροπών, συζήτησαν μια σειρά από επίκαιρα κι ενδιαφέροντα θέματα βασισμένα σε συγκεκριμένες διατάξεις των Διεθνών Συμβάσεων, όπως το Δικαίωμα στην Εκπαίδευση, στην Υγεία, στη Ζωή, στην Ελευθερία Έκφρασης, Σκέψης και Θρησκείας, στην Απαγόρευση των Φυλετικών Διακρίσεων, στην Ισότιμη Εκπροσώπηση των φύλων, την Προσβασιμότητα των ΑμεΑ, στο Ψηφιακό Περιβάλλον, στην Ανάπαυση και στο Παιχνίδι. Τα Σχόλια  των Επιτροπών αναγνώστηκαν στην τελετή  λήξης από τον Πρόεδρο της Γενικής Συνέλευσης.

Πρόκειται για μια πρωτότυπη διαδικασία, που πέραν της εμπειρίας, οι συμμετέχοντες αποκόμισαν πολύτιμες γνώσεις τόσο για το περιεχόμενο των διατάξεων, όσο και για τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνουν τα κράτη με στόχο τη διασφάλιση  των δικαιωμάτων του ανθρώπου. Κάποιοι από αυτούς μάλιστα, λόγω της εξαιρετικής τους παρουσίας, στα πλαίσια εκπροσώπησης της χώρας τους, απέσπασαν ειδικά βραβεία από την Επιτροπή Διοργάνωσης. Ειδικότερα, βραβεύθηκαν πέντε παιδιά από τα Σχολεία της Κεφαλονιάς, ένα εκ των οποίων προέρχεται από το Ημερήσιο Γενικό Λύκειο Πάστρας.

Καταλήγοντας, θεωρούμε επιβεβλημένη τη συμμετοχή των μαθητών σε τέτοιες διοργανώσεις που συντελούν στην αφύπνιση και στην ευαισθητοποίησή τους σχετικά με τα ανθρώπινα δικαιώματα, σε έναν κόσμο που καθημερινά επιβεβαιώνει την κατάφωρη παραβίασή τους.

IMG 4653

Μαθητές του Λυκείου Πάστρας στο Βιωματικό Εργαστήριο του Τμήματος Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου

Την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2024, οι μαθητές της Α΄ Λυκείου από τα Λύκεια Ληξουρίου και Πάστρας είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε ένα βιωματικό εργαστήριο με τίτλο «Βιωματικό Εργαστήριο για τους Κινδύνους των Ψευδών Ειδήσεων», που πραγματοποιήθηκε από στην Κεφαλονιά.

Το εργαστήριο συντόνισαν οι Επίκουρες Καθηγήτριες του Τμήματος, Πατρίτσια Γερακοπούλου και Αναστασία Κατσαουνίδου, οι οποίες καθοδήγησαν τους μαθητές μέσα από παιχνίδια, συζητήσεις και πειράματα, τα οποία τους βοήθησαν να κατανοήσουν τους κινδύνους που κρύβουν οι ψευδείς ειδήσεις. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τη διάκριση μεταξύ γεγονότος και γνώμης, καθώς και τις διαδικασίες ελέγχου ειδήσεων για να αναγνωρίζουν και να αποφεύγουν την παραπληροφόρηση.

 

Με την καθοδήγηση των καθηγητριών, οι μαθητές ανέπτυξαν κριτική σκέψη και έμαθαν πώς να αναλύουν πληροφορίες, διαμορφώνοντας πιο ενημερωμένες και υπεύθυνες απόψεις για τον κόσμο γύρω τους.

IMG 4652 4

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση