ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΑΣ

Η ομάδα μας αποτελούμενη από μαθητή , μαθήτριες της Α και  Β τάξης του σχολείου μας και   συναδέλφους εκπαιδευτικούς ασχολήθηκε για έξι περίπου μήνες με τη Βιοποικιλότητα της Παλαιόχωρας και της γύρω περιοχής. Όλα τα μέλη της ομάδας θελήσαμε  να γνωρίσουμε τη χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής ,να μάθουμε για φυτά και ζώα που απειλούνται και κινδυνεύουν να εξαφανιστούν.

Αρχικά ,αφού μετά από συζήτηση εντοπίσαμε τα φυτά και τα δέντρα που ευδοκιμούν στην περιοχή και τα  ζώα ,κυρίως άγρια που διαβιούν στα ορεινά, αναζητήσαμε  πληροφορίες  και τη σχετική βιβλιογραφία .Έτσι μάθαμε για τον τρόπο καλλιέργειάς τους ,τον πολλαπλασιασμό τους,αλλά και τις ασθένειες από τις οποίες προσβάλλονται και τα προβλήματα που τους δημιουργούνται από την ανθρώπινη δραστηριότητα.

Η καστανιά ,το άγριο κυκλάμινο, ο κέδρος ,η ασκελετούρα, το κρινάκι είναι φυτά και δέντρα που καθημερινά συναντάμε στην  Παλαιόχωρα και τα γύρω χωριά . Πολλοί μαθητές μας συμμετέχουν μαζ.ι με τις οικογένειές τους  στην καλλιέργεια π.χ. της καστανιάς και τη συλλογή των καστάνων. Μπορούν να κατανοήσουν τον κόπο που απαιτείται για την καλλιέργεια τους, αναγνωρίζουν τις δυσκολίες και έχουν επίγνωση ότι ορισμένα είδη απειλούνται από την οικοδομική δραστηριότητα και την ανάπτυξη του τουρισμού.

Με περιπάτους στις παραλίες της Παλαιόχωρας ,αλλά και στην ενδοχώρα  εντοπίσαμε και φωτογραφήσαμε  τα φυτά και τα δέντρα ,γευτήκαμε τους καρπούς της καστανιάς,ωμούς και μαγειρευμένους ,μυρίσαμε τα κρινάκια και παρακολουθήσαμε τη χελώνα καρέτα καρέτα να εναποθέτει τα αυγά της στην παραλία.   Ακόμα συζητήσαμε     πώς μπορούμε να τα προστατεύσουμε, καθώς απειλούνται  από την ανεξέλεγκτη ανθρώπινη δραστηριότητα. Υπήρχε η σκέψη  να  μεταφέρουμε τις απόψεις μας στην τοπική ηγεσία και να πιέσουμε ,όσο μπορούμε ,για να υπάρχουν τρόποι ανάδειξης ,αλλά και προστασίας τους.

Τα παιδιά στον ελεύθερο χρόνο τους ,που συχνά είναι περιορισμένος λόγω των υποχρεώσεων στα σχολικά μαθήματα,πάντα πρόθυμα και συνεργάσιμα, ενθουσιάστηκαν,γιατί γνώρισαν  από κοντά φυτά και ζώα και προβληματίστηκαν για τον τρόπο με τον οποίο  εκείνα μπορούν να βοηθήσουν και να τα προστατεύσουν. Ανέπτυξαν κοινωνικές δεξιότητες ,συνεργάστηκαν, αλληλεπίδρασαν, αλληλοβοηθήθηκαν στη συλλογή των πληροφοριών ,στη συγγραφή των εργασιών  και  στη λήψη των φωτογραφιών.

Τέλος αισθάνθηκαν μέλη ομάδας  με κοινό  στόχο και εκπροσώπησαν επάξια το σχολείο μας στην παρουσίαση της αφίσας  του ομίλου μας στο  Φεστιβάλ  Μαθητικής Δημιουργίας στο θέατρο Μίκης Θεοδωράκης  που διοργάνωσε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων στις αρχές Απριλίου.Η συμβολή τους στη δημιουργία    του Padlet, αλλά και του ημερολογίου του ομίλου μας ήταν καθοριστική λόγω και της εξοικείωσης τους με τη χρήση του διαδικτύου και των ψηφιακών μέσων.

 

ΑΝΟΥΣΑΚΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ  ΠΕ02

ΖΕΡΒΑΚΗ ΕΛΕΝΗ  ΠΕ02

ΖΑΡΜΠΑΣ ΠΑΥΛΟΣ ΠΕ04.02

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση