ERASMUS + PROJECT: INTERCULTURAL COMPETENCES IN VOCATIONAL EDUCATION
Το σχολείο μας από τον Ιανουάριο του 2016 συμμετέχει σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS PLUS με τίτλο “Intercultural Competences in Vocational Education”, το οποίο αποτελεί ουσιαστικά συνέχεια προηγούμενου προγράμματος και σκοπό έχει την εφαρμογή στην τάξη μεθόδων διδασκαλίας που καλλιεργούν την ανεκτικότητα, το σεβασμό και την ευρωπαϊκή συνείδηση. Οι μέθοδοι αυτοί είναι καινοτόμες και η επιτυχία τους αξιολογείται σε τάξεις σχολείων των 8 διαφορετικών χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα (Γερμανία, Πορτογαλία, Αυστρία, Τσεχία, Τουρκία, Ιταλία, Ρουμανία και Ελλάδα). Το εν λόγω πρόγραμμα περιλαμβάνει εργαστήρια εκπαιδευτικών (WORKSHOPS), καθώς και μετακινήσεις 2 μαθητών με έναν εκπαιδευτικό. Εκτός από σχολεία συμμετέχουν δύο εκπαιδευτικοί οργανισμοί (Γερμανία, Ιταλία) και μία εταιρεία (WEQUA, Γερμανία). Το σχολείο μας εκτός των άλλων δραστηριοτήτων έχει επιλεγεί για να φιλοξενήσει το τρίτο εργαστήριο εκπαιδευτικών στις 17-19 Οκτωβρίου 2016, ενώ το Νοέμβριο του ίδιου χρόνου θα υποδεχτεί μαθητές από την Πορτογαλία και την Ιταλία για μια εβδομάδα γεμάτη…εκπαιδευτικές εκπλήξεις και…προκλήσεις!
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΤΗΝ ΤΣΕΧΙΑ
ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ
Με αφορμή την Ημέρα της ποίησης οι μαθητές του σχολείου μας συμμετείχαν σε δραστηριότητες στο πλαίσιο των οποίων αξιοποίησαν τα ποιήματα της Κατερίνας Γώγου, «Άσπρη είναι» και του Τάσου Λειβαδίτη, «Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος», προκειμένου να σχεδιάσουν τα δικά τους πανό με στίχους από τα ποιήματα και λέξεις σχετικά με την ανεκτικότητα και το σεβασμό. Οι μαθητές της Β’ Λυκείου φωτογραφήθηκαν στην αυλή του σχολείου σχηματίζοντας με τις τσάντες και τα σώματά τους δύο λέξεις, το «ΕΓΩ» και το «ΕΣΥ». Η αφόρμηση για τη δράση αυτή προήλθε από το ποίημα του Γερμανού ιερέα Martin Niemoeller. Στόχος της δράσης αυτής ήταν να δείξουν πως ο κάθε άνθρωπος μπορεί να βρεθεί κάποια στιγμή στη ζωή του υπό διωγμό ή να «γευτεί» την περιθωριοποίηση με αφορμή τις ιδέες του, την εξωτερική του εμφάνιση, τη θρησκεία του, την καταγωγή του και κάθε τι που τον διαφοροποιεί από το σύνολο.
«Αν θέλουμε», λοιπόν, «να λεγόμαστε άνθρωποι» θα πρέπει να μάθουμε να ζούμε μέσα από τους άλλους, να νιώθουμε με την ψυχή τους και να σκεφτόμαστε με το μυαλό μας. «Δεν έχεις καιρό…δεν έχεις καιρό για τον εαυτό σου, αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος».

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ- ΔΡΑΣΕΙΣ OMAΔΑΣ UNESCO 2015-16
1. Ανακύκλωση στις αίθουσες και τον προαύλιο χώρο του σχολείου (΄Εγινε ενημέρωση των μαθητών από μέλη της ομάδας UNESCO και στη συνέχεια τοποθετήθηκαν δοχεία για τη συλλογή ανακυκλώσιμων υλικών)
2. Συλλογή τροφίμων, φαρμάκων και ρούχων, σε συνεργασία με το δήμο Λαυρεωτικής, για τους πρόσφυγες που φιλοξενούνται σε χώρους της περιοχής.
3. Χριστουγεννιάτικη γιορτή και παζάρι με γλυκά και φαγητά που φτιάχτηκαν από τους μαθητές για τη συλλογή χρημάτων προκειμένου να αγοραστούν τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης για τους συμπολίτες μας που τα χρειάζονται.
4. Παράδοση των παραπάνω ειδών στην τοπική εκκλησία και το κοινωνικό παντοπωλείο του δήμου Λαυρεωτικής.
5. Καταγραφή του Ενεργειακού Αποτυπώματος του σχολείου και παρουσίασή του στη μαθητική κοινότητα.
6. Επίσκεψη μελών της ομάδας UNESCO στην αντίστοιχη έδρα του τμήματος Χημείας του ΕΚΠΑ και ενημέρωση των μαθητών πάνω σε θέματα αειφορείας.
7. Συμμετοχή στο 15ο Συμπόσιο συνεργαζόμενων Λυκείων του δικτύου ASPnet Aττικής, που πραγματοποιήθηκε στο Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού.








1ο Μαθητικό Συμπόσιο του Δικτύου Λυκείων ΑSP’net UNESCO Κεντρικής Μακεδονίας
Επίσης συμμετείχαμε στο 1ο Μαθητικό Συμπόσιο του Δικτύου Λυκείων ΑSP’ net UNESCO Κεντρικής Μακεδονίας, που πραγματοποιήθηκε στις 6-7/03/2015, στα Εκπαιδευτήρια ΦΡΥΓΑΝΙΩΤΗ στη Θεσσαλονίκη με θέμα: ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ.
Το σχολείο μας συμμετείχε στο καλλιτεχνικό μέρος, με Θεατρικό Δρώμενο γραμμένο από τους μαθητές μας, το οποίο και παρουσίασαν.
Επίσης ξεναγήθηκαν από τις συνοδούς καθηγήτριες κ. Σοφία Παπανικολάου και κ. Ευγενία Τράμπαρη, στα Βυζαντινά Μνημεία της πόλης.
ΙΕ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΜΠΟΣΙΟ UNESCO ΑΤΤΙΚΗΣ
Συμμετοχή του σχολείου μας στο ΙΕ΄ Μαθητικό Συμπόσιο του Δικτύου Λυκείων Αττικής του προγράμματος συνεργαζόμενων σχολείων Asp’net UNESCO που πραγματοποιήθηκε στα Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ , στη Βάρη Αττικής στις 26-27/02/2015 με θέμα: Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΩΣ ΜΕΣΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΧΗΣ


Το 2ο μέρος του συνολικού καλλιτεχνικού προγράμματος του συμποσίου (το καλλιτεχνικό μας πρόγραμμα βρίσκεται στο 1:20:45 του video) :
Επίσης οι μαθητές μας συμμετείχαν στην παράλληλη εικαστική έκθεση. Ενδεικτικά παραθέτουμε 2 έργα:


ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ
Η υποβολή αίτησης-δήλωσης υποψηφίων Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ορίζεται για το χρονικό διάστημα από 10/02/2015 έως 25/02/2015.
Οι απόφοιτοι θα πρέπει να προσκομίσουν την πρωτότυπη βεβαίωση πρόσβασης που κατέχουν και αντίγραφο του απολυτηρίου τους.
Ακολουθούν τα υποδείγματα αιτήσεων για μαθητές που θέλουν να εξεταστούν ενδοσχολικά, μαθητές που θέλουν να εξεταστούν πανελλαδικά και αποφοίτους που θέλουν να εξεταστούν πανελλαδικά αντίστοιχα:
ΑΙΤΗΣΗ-ΥΠ. ΔΗΛΩΣΗ ΓΕΛ ενδοσχολικο 2015 pdf
ΥΠΟΔ 1 ΑΙΤΗΣΗ-ΓΕΛ-ΜΑΘΗΤΗΣ 2015 pdf
ΥΠΟΔ 2 ΑΙΤΗΣΗ-ΓΕΛ-ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ 2015 pdf
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ 2014 ΟΜΑΔΑΣ UNESCO
Δεκέμβριος 2014:
Δράση 1η: Χριστουγεννιάτικο Παζάρι με αντικείμενα και γλυκά που έφτιαξαν οι μαθητές, με σκοπό τη συγκέντρωση χρημάτων για την αγορά ειδών πρώτης ανάγκης για τους συμπολίτες μας που τα χρειάζονταν.
Δράση 2η: Συγκέντρωση τροφίμων, ρούχων και ειδών πρώτης ανάγκης για τους συμπολίτες μας που τα χρειάζονται. Τα είδη παραδόθηκαν στην εκκλησία η οποία τα διέθεσε εκεί που υπήρχε ανάγκη.
1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ








