Για τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού Δελτίου απαιτείται προσεκτική μελέτη όλων των τμημάτων που εντάσσονται στο επιστημονικό σας πεδίο.
Ακολουθούν τμήματα που ενδέχεται να σας ενδιαφέρουν:
1. Βιοτεχνολογίας (Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών): Καταρχάς θα πρέπει να διευκρινίσουμε πως ο απόφοιτος του τμήματος λογίζεται ως Γεωπόνος. Το τμήμα αποσκοπεί στην κατάρτιση επιστημόνων στον διαρκώς αναπτυσσόμενο κλάδο της βιοτεχνολογίας. Ως αυριανοί απόφοιτοι, θα είναι σε θέση να δραστηριοποιηθούν επιστημονικά και ερευνητικά σε πεδία σχετικά με την γονιδιωματική, τη διαχείριση του γενετικού υλικού, την κυτταρική μηχανική, τη νανοτεχνολογία, τους βιοαισθητήρες, τη φαρμακευτική βιοτεχνολογία κ.ο.κ. και όχι φυσικά αποκλειστικά και μόνο στον πρωτογενή τομέα ή στην αγροτική παραγωγή με την παραδοσιακή έννοια του γεωπόνου.
3. Μηχανικών Επιστήμης Υλικών (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων): Πέραν από τις παραδοσιακές ειδικότητες των Μηχανικών, συναντούμε στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και πολυτεχνικά τμήματα με μια πιο στοχευμένη αποστολή και εμβάθυνση όπως το συγκεκριμένο. Ο απόφοιτος του τμήματος, λογίζεται ως Μηχανικός Τεχνολογίας Υλικών. Το πρόγραμμα σπουδών εστιάζει στην κατάρτιση επιστημόνων ικανών να μελετούν, να ερευνούν και να απασχολούνται στους τομείς των μοριακών υλικών, των βιοϋλικών και των μικρο- και νανο-φασικών υλικών δίνοντας βέβαια ιδιαίτερη έμφαση στη Χημική Μηχανική.
4. Ψηφιακών Συστημάτων (Πανεπιστήμιο Πειραιώς): Ο απόφοιτος του τμήματος λογίζεται ως Πληροφορικός. Το τμήμα δίνει έμφαση στις σύγχρονες ενσύρματες και ασύρματες ευρυζωνικές τεχνολογίες για το διαδίκτυο και άλλες τηλεπικοινωνιακές υποδομές και διαδικτυακές υπηρεσίες, όπως e-learning, e-health, e-business και e-goverment και καλύπτει δύο σημαντικούς κλάδους της Ψηφιακής Οικονομίας και της Κοινωνίας της Γνώσης: τον κλάδο των Δικτυοκεντρικών Συστημάτων και Υπηρεσιών και τον κλάδο των Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων και Δικτύων. Είναι καταλυτική εξάλλου η συνδρομή εξειδικευμένων επιστημόνων ικανών να συμβάλλουν στην ανάπτυξη, υλοποίηση και διαχείριση συστημάτων σύγχρονης ψηφιακής τεχνολογίας που πλέον υπεισέρχεται ιδιαίτερα δυναμικά και στη χώρα μας.
6. Γλωσσικών και Διαπολιτισμικών Σπουδών (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας). Το τμήμα εστιάζει στους τομείς των Εφαρμοσμένων Γλωσσών και της Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας με έμφαση σε θέματα παιδαγωγικής, οργάνωσης και διοίκησης. Αξίζει εδώ να σημειωθεί, πως κατά τη φοίτηση στο τμήμα, προβλέπεται η εκμάθηση 2 σχετικά ιδιαίτερων γλωσσών ανάμεσα από τις διαθέσιμες προσφερόμενες (κινεζική, αραβική, ισπανική, ιαπωνική).
7. Πολιτισμού και Δημιουργικών Μέσων και Βιομηχανιών (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας). Το διεπιστημονικό αυτό πρόγραμμα σπουδών συνθέτει την κατάρτιση σε θέματα πολιτισμού με την εκπαίδευση σε εφαρμοσμένα πεδία πολιτισμικής παραγωγής. Πεδία όπως καλλιτεχνική παραγωγή, event management, οργάνωση – διοίκηση και στελέχωση μουσείων, πολιτιστικών οργανισμών, φεστιβάλ, σχεδιασμός πολιτιστικών -και όχι μόνο- αγαθών και προϊόντων από τα video games ως τα οικιακά περιβάλλοντα είναι στο φάσμα των εργασιακών και επαγγελματικών δυνατοτήτων των αποφοίτων. Εύλογα, διδάσκονται μαθήματα όπως πολιτισμική θεωρία και ιστορία, τεχνολογία και δημιουργική παιδαγωγική, ψηφιακός πολιτισμός και εικονική πραγματικότητα, παιγνίδια, σχεδιασμός, εικαστικές και αναπαραστατικές τέχνες, οπτική κουλτούρα, οπτικοακουστικά μέσα, δημιουργική γραφή κ.ά.
8. Οικονομικής & Διοίκησης Τουρισμού (Πανεπιστήμιο Αιγαίου). Το εν λόγω τμήμα, μαζί με τα υπόλοιπα τμήματα που εφοδιάζουν με γνώσεις όσους σπουδαστές ενδιαφέρονται για τον βασικό αυτόν πυλώνα της ελληνικής οικονομίας, επικεντρώνεται σημαντικά σε θέματα διοίκησης και οικονομίας του Τουρισμού. Αποσκοπεί στην προετοιμασία στελεχών που θα καλύψουν σχετικές ανάγκες της τουριστικής βιομηχανίας για τη διαμόρφωση στρατηγικών τουρισμού, καθώς και για την υλοποίηση θεμάτων διαχείρισης και πολιτικής της τουριστικής ανάπτυξης. Παράλληλα, οι απόφοιτοι μπορούν να δραστηριοποιηθούν στη διοίκηση, προβολή και προώθηση τουριστικών επιχειρήσεων και την παραγωγή και διανομή τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών.
10. Γεωγραφίας (Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο). Το συγκεκριμένο τμήμα και γενικότερα η επιστήμη της Γεωγραφίας σε πολλούς μαθητές έχει ταυτιστεί αποκλειστικά με την εκπαίδευση. Ωστόσο, ο απόφοιτος ενός προγράμματος σπουδών Γεωγραφίας, ασχολείται με αρκετά και διαφορετικά αντικείμενα. Για παράδειγμα, με τη βοήθεια γεωγραφικών εφαρμογών μελετώνται οι φυσικές διεργασίες και οι επιπτώσεις τους στο τοπίο και τον άνθρωπο, με τη χρήση διαστημικών εικόνων παρακολουθούνται τα φυσικά φαινόμενα και γίνονται μελέτες πρόληψης και διαχείρισης φυσικών καταστροφών. Από την άλλη, η γεωπληροφορική βρίσκει εφαρμογές στη χωροθέτηση, το σχεδιασμό, την ανάπτυξη μοντέλων για την ενίσχυση της οικονομικής και κοινωνικής συνοχής. Επίσης δεν είναι σπάνια η ερευνητική ενασχόληση με την πρόληψη και αξιοποίηση αποβλήτων ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού, τη διαχείριση αποβλήτων τροφίμων, την αξιολόγηση των δημογραφικών μεταβολών, την κλιματική αλλαγή, το μεταναστευτικό κ.ά.
Πρόσφατα σχόλια