«

»

Νοέ 03 2014

Εκτύπωσέ το Άρθρο

Διαμαρτυρία για το Νέο Λύκειο

Pile_of_books

Με δυναμικό και αποφασιστικό τρόπο οι μαθητές του ΓΕ.Λ Ανδραβίδας διαμαρτυρήθηκαν για το νέο εκπαιδευτικό σύστημα που εφαρμόζεται από πέρυσι στη χώρα μας. 

Το πρωί της Δευτέρας, 3/11/14, πραγματοποίησαν συμβολική κατάληψη στο χώρο του σχολείου και απέστειλαν μία καλογραμμένη και περιεκτική επιστολή στο υπουργό Παιδείας, κ. Λοβέρδο, διαμαρτυρόμενοι για μερικά σημεία του νέου νόμου για τα Λύκεια και ζητώντας την επανεξέτασή τους.

Παράλληλα, κοινοποίησαν τα αιτήματά τους στον τοπικό τύπο και μαζί με γονείς και μαθητές γειτονικών σχολείων έκαναν πορεία στο κέντρο της Ανδραβίδας.

Η επιστολή των μαθητών:

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

      Εκπροσωπώντας τη μαθητική κοινότητα του Γενικού Λυκείου Ανδραβίδας και ενώνοντας τη φωνή μας με όλα τα Λύκεια της χώρας, παίρνουμε την πρωτοβουλία να σας στείλουμε αυτήν την επιστολή με σκοπό να θίξουμε ένα φλέγον πρόβλημα που καλείται να αντιμετωπίσει η γενιά του ’98 και μετά. Δεν θα τολμούσαμε να στείλουμε μια παρόμοια επιστολή σε κάποιον από τους προκατόχους σας, αλλά γνωρίζουμε ότι έχετε ανεπτυγμένη την αίσθηση του δικαίου και της αξιοκρατίας.

      Καταρχάς, δεχόμαστε θετικά την «ιδέα» του νέου εκπαιδευτικού συστήματος καθώς είναι σωστό να επιβραβεύονται οι μαθητές που έχουν μια ομαλή γνωστική πορεία κατά την διάρκεια του Λυκείου. Αντίθετα, υπάρχουν κάποιες σοβαρές ενστάσεις ως προς την μορφολογία του «Νέου»  Λυκείου.

       Θα θέλαμε να μοιραστούμε μαζί σας τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το σχολείο μας και γενικά το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Σκοπός του νέου συστήματος είναι να δημιουργήσει μια γενιά από «ρομπότ» χωρίς ελεύθερο χρόνο λόγω φόρτου εργασίας, μια γενιά από άβουλους ανθρώπους που θα αποδέχονται ό,τι τους επιβάλλουν οι λίγοι, μια γενιά χωρίς όνειρα. Πλέον οι ελπίδες των νέων έχουν εξανεμιστεί και έχουν αγκιστρωθεί σε μια φροντιστηριακή εξάρτηση. Όσοι μαθητές δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αντεπεξέλθουν στα φροντιστήρια που είναι πια απαραίτητα θεωρούνται οι «άτυχοι» που δεν χωρούν στο «εξελιγμένο» μας εκπαιδευτικό σύστημα.

 Πιο συγκεκριμένα το πρώτο και βασικότερο αίτημα μας είναι η μείωση της τιτάνιας εξεταστέας ύλης την οποία αδυνατεί ο καθηγητής να διαχειριστεί και ως εκ τούτου είναι αδύνατον να την ολοκληρώσει σωστά, ώστε να είναι εύληπτη στο μαθητή, αφού παρεμβάλλονται ποικίλες υποχρεώσεις που ροκανίζουν τον διαθέσιμο χρόνο του σχολικού προγράμματος. Δεν είναι δυνατόν ούτε ο δάσκαλος να διδάξει ούτε οι μαθητές να αφομοιώσουν την τεράστια ύλη στην Ιστορία και την Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου ή στα Αρχαία Ελληνικά Γενικής Παιδείας και στην Άλγεβρα Β’ Λυκείου. Επομένως, οι βασανισμένοι μαθητές οδηγούνται σε στείρα και βεβιασμένη αποστήθιση γνώσεων χωρίς την ουσιαστική αφομοίωση τους.

Θεωρούμε συνετό, για την διατήρηση της αξιοκρατίας, να κληρώνονται τα ίδια θέματα από την τράπεζα σε όλα τα σχολεία της χώρας, ώστε οι μαθητές να αξιολογούνται σε ισοβαρή θέματα ίδιας δυσκολίας αφού ο βαθμός όλων των μαθημάτων διαμορφώνει τους τελικούς βαθμούς που καθορίζουν την ένταξη μας στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Γιατί όλοι οι μαθητές να μην έχουμε τις ίδιες ευκαιρίες αλλά να στηριζόμαστε στην τύχη;

Επιπροσθέτως, προτείνουμε επανέλεγχο των θεμάτων της τράπεζας καθώς την σχολική χρονιά 2013-2014 παρατηρήθηκαν πολλά λάθη και ασάφειες αλλά και μεγάλες δυσκολίες στα υπάρχοντα εξεταστέα ερωτήματα.

Κρίνουμε επίσης ορθή την κατάργηση της τράπεζας θεμάτων σε δευτερεύοντα μαθήματα όπως για παράδειγμα στα Θρησκευτικά, στην Πολιτική Παιδεία, στην Φιλοσοφία και στα Αγγλικά.

Προτείνουμε την εξέταση στο μάθημα της Πληροφορικής με πρακτικό τρόπο και όχι τον έλεγχο μας σε ανούσιες θεωρητικές γνώσεις μέσα από δυσνόητα εγχειρίδια.

Ακόμα, θα θέλαμε να σας υποβάλλουμε το φλέγον αίτημα για την άμεση και αναλυτική ενημέρωση μας για κάθε Κατεύθυνση και τον σαφή καθορισμό των επαγγελματικών επιλογών μας στην Γ’ Τάξη, καθώς μέχρι τώρα δεν έχουμε ενημερωθεί για τις σχολές που εντάσσονται σε κάθε επιστημονικό πεδίο. Αυτό συμβαίνει ιδιαίτερα στις κάτωθι σχολές: α) ΤΕΦΑΑ, β) Δημοσιογραφία, γ) Στρατιωτικές, δ) Αστυνομικές,

ε) Παιδαγωγικές, στ) Διαιτολογία ζ) Οικιακή Οικονομία  η)Ψυχολογία και θ) Ξενόγλωσσες Σχολές.

Επίσης,  θεωρούμε αδιανόητο να μας στερείτε τη δυνατότητα, σε περίπτωση μιας αποτυχίας σε κάποια ιατρική σχολή να μεταπηδήσουμε σε κάποια πολυτεχνική σχολή. Το ίδιο ισχύει αντίστοιχα και στην Νομική στην οποία αν αποτύχουμε μας καταργείται η δυνατότητα μεταπήδησης σε κάποια σχολή Παιδαγωγικών ή Κοινωνιολογίας. Δηλαδή, οι απόφοιτοι προηγούμενων ετών κρίνονται πιο τυχεροί από τη δική μας  πολύπαθη γενιά;

Τέλος, θεωρούμε πλήγμα για την ψυχολογία μας να εξεταζόμαστε στο τέλος της Γ’ Λυκείου, πρώτα ενδοσχολικά και έπειτα σε πανελλαδικό επίπεδο, γιατί δεν είμαστε χαλκέντεροι αλλά διαθέτουμε πεπερασμένες δυνάμεις. Κανονικά οι πανελλαδικές πρέπει να διεξάγονται πριν από τις ενδοσχολικές γιατί, εξουθενωνόμαστε σωματικά και ψυχολογικά μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού.

Τελειώνοντας επικαλούμαστε τη ρήση του Αδαμάντιου Κοραή «Για να κερδίσουν οι ΕΛΛΗΝΕΣ την ελευθερία τους θα έπρεπε πρώτα να μορφωθούν». Και εμείς αυτό διεκδικούμε: να μορφωθούμε μέσα στο σχολείο και όχι να το νιώθουμε ως καταναγκαστικό έργο που μας προκαλεί τεράστια απέχθεια και αφαιμάζει τη δροσιά της νιότης μας. Μετά από όλα αυτά θεωρούμε απαραίτητο να ακουστεί η φωνή μας, που δεν είναι η φωνή της τεμπελιάς αλλά η φοβισμένη φωνή μας για  όλα αυτά που θα έρθουν για εμάς στα επόμενα χρόνια χωρίς εμάς.

Μας χρωστάτε αυτές τις ουσιαστικές διορθωτικές αλλαγές αν πραγματικά πιστεύετε ότι είμαστε το ΜΕΛΛΟΝ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

Σας ευχαριστούμε πολύ!

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykandra/archives/781

Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων