Αρχική » Δράσεις » ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+: Juliet@Romeo

Επικοινωνία

Μπορείτε να επικοινωνείτε με το σχολείο με τους παρακάτω τρόπους:

Τηλεφωνικά: 2610995483
Email: mail@lyk-kastr.ach.sch.gr
Ταχυδρομικά: Μαγούλα Κάτω Καστριτσίου, Δήμου Πατρέων Τ.Κ 26504

Θέση σχολείου (κλικ εδώ!)

Πρόσφατα άρθρα

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+: Juliet@Romeo

https://julietromeogreece.wordpress.com/

Το ΓΕΛ Καστριτσίου συμμετείχε στο Ευρωπαϊκό Σχέδιο με θέμα «European theatre through Romeo and Juliet»  και ακρωνύμιο «juliet@romeo» (Πρόγραμμα ERASMUS + /Δράση KA2 «Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών»).

Το σχέδιο ήταν διετές (2016-2018) και υλοποιήθηκε ως σύμπραξη πέντε σχολείων. Οι τέσσερις εταίροι μας ήταν:

ü  Lycée général et technologique Condorcet, (Γαλλία, Saint Quentin)συντονιστής του σχεδίου

ü  Colegio San José ss.cc., (Ισπανία, Σεβίλλη)

ü  Ludwig-Erhard-Schule, (Γερμανία, Neuwied)

ü  Liceo Scientifico Statale G. Da Procida, (Ιταλία, Salerno)


Οι κινητικότητες που πραγματοποιήθηκαν είναι:

žΙταλία- Ιανουάριος 2017 (3 μαθητές)

žΓερμανία- Μάρτιος 2017(3 μαθητές)

žΙσπανία- Οκτώβριος 2017(4 μαθητές)

žΕλλάδα – Φεβρουάριος 2018 (Έλευση των σχολείων-εταίρων στην Πάτρα)

žΓαλλία- Ιούνιος 2018 (8 μαθητές), όπου και παίχτηκε η τελική παράσταση.

 

Στόχοι του προγράμματος

  • Eνίσχυση της προσφερόμενης στους μαθητές θεατρικής παιδείας
  • Ενδυνάμωση της πολυπολιτισμικής εμπειρίας και ευρωπαϊκής συνείδησης των συμμετεχόντων
  • Βελτίωση της γλωσσομάθειας τους
  • Καλλιέργεια κοινωνικών και πολιτισμικών δεξιοτήτων στους μαθητές
  • Τόνωση της αυτοπεποίθησής τους
  • Προώθηση της έννοιας του ενεργού πολίτη

 

Δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν

  • Μαθητές από τις πέντε χώρες συνεργάστηκαν για να ανεβάσουν το έργο «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» του Σαίξπηρ, ένα έργο που ανήκει στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά και μεταφέρει διαχρονικές αξίες. Η παράσταση έλαβε χώρα στη Γαλλία στη διάρκεια της τελευταίας κινητικότητας. Οι μαθητές αλληλεπίδρασαν για να μελετήσουν το έργο, να πάρουν μέρος σε θεατρικά εργαστήρια, και τελικά να παίξουν το έργο στη σκηνή σε μια ενιαία παράσταση, όπου κάθε σχολείο ανέλαβε, κατόπιν κλήρωσης, μία πράξη του έργου. Το ΓΕΛ Καστριτσίου έπαιξε την 1η πράξη του έργου· δείτε εδώ την 5η σκηνή από αυτή την πράξη: http://video.sch.gr/asset/detail/P1snBbRW4LWfZwUJdkZqN4nk

Κατά την τελευταία κινητικότητα στη Γαλλία οι μαθητές πραγματοποιούσαν καθημερινά εντατικές πρόβες μαζί με τους μαθητές των υπόλοιπων σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα: https://www.juliet-romeo.eu/the-play/the-play-photos/

  • Στη διάρκεια καθεμίας από τις πέντε κινητικότητες (Δραστηριότητες Μάθησης Διδασκαλίας και Κατάρτισης/Επιμόρφωσης) οι μαθητές του σχολείου υποδοχής παρουσίασαν μια Έκθεση για την Ιστορία του Θεάτρου της χώρας τους, την οποία είχαν προετοιμάσει, ενώ όλοι μαζί οι μαθητές συναντήθηκαν με σκηνοθέτες ή άλλους επαγγελματίες του θεάτρου, ξεναγήθηκαν σε θέατρα, συμμετείχαν σε βιωματικά θεατρικά σεμινάρια-εργαστήρια.
  •  Οι μαθητές κάθε σχολείου δημιούργησαν 1000 καρτποστάλ για τη διάχυση του Σχεδίου στους γονείς και την τοπική κοινωνία βασιζόμενοι σε φράσεις από το έργο και σε φωτογραφίες που οι ίδιοι έβγαλαν εμπνεόμενοι από το έργο.
  • Οι μαθητές φιλοτέχνησαν αφίσες από τις οποίες προέκυψε μέσω διαγωνισμού η τελική αφίσα που διαφήμισε την παράσταση «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» στη Γαλλία.
  • Υπήρξαν τρεις Διεθνικές Συναντήσεις των καθηγητών: η αρχική Δ. Συνάντηση όπου συγκεκριμενοποιήθηκε ο σχεδιασμός σε βάθος διετίας, η ενδιάμεση Δ. Συνάντηση που εστιάστηκε στην προετοιμασία της παράστασης και έγινε η ενδιάμεση αξιολόγηση και η τελική Διεθνική Συνάντηση (ενταγμένη στο πλαίσιο της τελευταίας κινητικότητας) όπου πραγματοποιήθηκε η τελική αξιολόγηση.
  • Κατά την πρώτη Διεθνική Συνάντηση διαμορφώθηκε η κοινή κεντρική ιστοσελίδα του Σχεδίου (https://www.juliet-romeo.eu/), όπου έχει αναρτηθεί η συνολική παρουσίαση του σχεδίου και των παραγομένων του με υλικό και από τα πέντε σχολεία. Ταυτόχρονα κάθε σχολείο δημιούργησε δικό του ιστολόγιο όπου αναρτούσε τις δραστηριότητές του (ιστολόγιο του ΓΕΛ Καστριτσίου: https://julietromeogreece.wordpress.com/).

Αποτελέσματα – Αντίκτυπος

Α. Για τους μαθητές:

  •   Έλαβαν σημαντική θεατρική παιδεία:
    • γνώσεις για την ιστορία του θεάτρου
    • πώς προετοιμάζεται μια παράσταση
    • πώς λειτουργεί ένα θέατρο
    • τι σημαίνει να είσαι ηθοποιός
  • Απέκτησαν ευρύτερη καλλιτεχνική παιδεία (όχι μόνο θεατρική) με τρόπους καινοτόμους
  • Βελτίωσαν τη  γλωσσομάθειά τους
  • Ενίσχυσαν την αυτοπεποίθησή τους
  • Ανέπτυξαν την κοινωνικότητά μέσω της συνεργασίας και της συμμετοχής στις κοινές δραστηριότητες

Σχόλια μαθητών/τριών κατά την τελευταία συνάντηση της Ολομέλειας:

  • Ε.Ν., Μ.Σ., Μ.Σ.: Aν και πριν πολλοί από μας δεν κάναμε και πολλή παρέα γιατί είμαστε αρκετά διαφορετικοί, τώρα δεθήκαμε μεταξύ μας και λειτουργήσαμε ως ομάδα.
  • Χ.Μ.: Έμαθα να πατάω στα πόδια μου.
  • Μ.Σ.: Γνώρισα παιδιά (από το εξωτερικό) που σε αυτή την ηλικία δεν θα ήταν δυνατό να γνωρίσω. Ήταν τα δύο καλύτερά μου σχολικά χρόνια.
  • Ό.Σ.: Πριν τη συμμετοχή μου σε αυτό το πρόγραμμα λειτουργούσα ατομικά (έπαιρνα μέρος κυρίως σε ατομικές δραστηριότητες). Τώρα έμαθα να λειτουργώ σε ομάδα.
  • Μ.Γ.: 2 χρόνια μετά επικοινωνώ ακόμη με τα παιδιά (από τα ξένα σχολεία) και κανονίζουμε. Ξέρω ότι έχω ένα σπίτι στη Γερμανία, ένα στη Γαλλία, ένα στην Ιταλία.
  • Φ.Σ.: Δεν ήμουν πολύ κοινωνικός. Δεν θα πήγαινα ποτέ να φιλοξενηθώ. Με τη βοήθεια των ανθρώπων που το οργάνωσαν τα κατάφερα.

Β. Για τους εκπαιδευτικούς:

  • Γνώρισαν τη διαδικασία υλοποίησης ενός ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+
  • Εμπλούτισαν την εμπειρία της οργάνωσης εκπαιδευτικών και πολιτιστικών ανταλλαγών
  • Ενίσχυσαν την ευρωπαϊκή τους συνείδηση
  • Βελτίωσαν τη γλωσσομάθειά τους
  • Αναπτύχθηκαν προσωπικά και επαγγελματικά

Γ. Για το σχολείο μας:

  • Eξέλιξε της εκπαιδευτικές του μεθόδους μέσω της ανταλλαγής καλών πρακτικών με τα σχολεία-εταίρους
  • Αύξησε την εξωστρέφειά του συνεργαζόμενο με πολιτιστικούς ή αυτοδιοικητικούς φορείς για την υλοποίηση των δραστηριοτήτων του σχεδίου (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, Πανεπιστήμιο, Δημαρχείο)
  • Ενίσχυσε το ευρωπαϊκό του προφίλ

Αξιόλογη υπήρξε η ΔΙΑΧΥΣΗ του προγράμματος στην τοπική και ευρύτερη κοινωνία, μέσω της οποίας όχι μόνο έγιναν γνωστές οι υλοποιούμενες δραστηριότητες αλλά και ευαισθητοποιήθηκαν πολίτες και φορείς σχετικά με το θέατρο, τις καινοτόμες σχολικές πρακτικές και τις πολιτιστικές ανταλλαγές μεταξύ των ευρωπαίων πολιτών.

 

Υπεύθυνοι καθηγητές για το συντονισμό του προγράμματος:

Γκότσης Ιωάννης, φιλόλογος

Καρκάτσα Αλεξάνδρα, καθηγήτρια Αγγλικών

Στην παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος συμμετείχαν επίσης:

Κατά το σχολικό έτος 2016-17 ο Διευθυντής κ. Πολυχρονόπουλος Παναγιώτης και εννέα ακόμη εκπαιδευτικοί: Κασβίκη Σοφία, Κοτρώτσου Μαρία, Κοψίνης Ιωάννης, Κωστακοπούλου Ευγενία, Μαρούδας Δημήτρης, Παναγοπούλου Μαρία, Παπάζογλου Ευριδίκη, Πετροπούλου Μίνα και Βογιατζάκη Ελένη.

Κατά το σχολικό έτος 2017-18 η Διευθύντρια κ. Πιερρή Ευγενία και επτά ακόμη εκπαιδευτικοί: Κοτρώτσου Μαρία, Κοψίνης Ιωάννης, Κωστακοπούλου Ευγενία, Μαρούδας Δημήτρης, Παναγοπούλου Μαρία, Πετροπούλου Μίνα και Βογιατζάκη Ελένη.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν ενεργά 25 μαθητές

 Το ιστολόγιο του προγράμματος:   https://julietromeogreece.wordpress.com/

Επάνω δεξιά μπορείτε να βρείτε τα στοιχεία ταυτότητας του προγράμματος.

 

ΤΙΜΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ:

  1. Μία «διαφορετική» ημερίδα είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν πλήθος εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων που έδωσαν το παρόν το πρωί της 9ης Μαΐου 2017 στην αίθουσα της Αγοράς Αργύρη. Την ημερίδα διοργάνωσε η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας με τίτλο «Ευρωπαϊκές Διαδρομές: Η τέχνη όχημα στην παιδαγωγική πράξη» και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο εκδηλώσεων για τον εορτασμό της Ημέρας της Ευρώπης. Η κατά κοινή ομολογία διαφοροποιημένη αυτή ημερίδα κέρδισε τις εντυπώσεις τόσο για τον τρόπο παρουσίασης των εισηγήσεων όσο και για το περιεχόμενό της. Το χειροκρότημα όλων κέρδισαν οι μαθητές και μαθήτριες του ΓΕΛ Καστριτσίου οι οποίοι έκαναν την παρουσίαση του προγράμματος Erasmus+ στο οποίο συμμετέχουν, με τίτλο «European Theatre through Romeo and Juliet». Το εν λόγω πρόγραμμα επελέγη ως καλή πρακτική αφού είναι το πρώτο εγκεκριμένο πρόγραμμα ΚΑ2 Erasmus+ της Π.Δ.Ε.Δ.Ε. με θέμα το Θέατρο και την Εκπαίδευση.
  2. Θεωρούμε πολύ τιμητικό για το σχολείο μας το γεγονός ότι το Ι.Κ.Υ. μας προσκάλεσε να παρουσιάσουμε το πρόγραμμά μας σε ημερίδα που οργάνωσε (12/10/2018) στο αμφιθέατρο του Μουσείου Ακροπόλεως. Η ημερίδα είχε ως θέμα τον πολιτισμό της Μεσογειακής Ευρώπης και συνδιοργανώθηκε από τον ελληνικό εθνικό φορέα (Ι.Κ.Υ.) και τους αντίστοιχους φορείς της Ιταλίας και της Γαλλίας.

Ωράριο μαθημάτων

Ωράριο Λςιτουργίας
Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση