Το κείμενο προέρχεται από το βιβλίο: Ανθρωπογεωγραφική Πειραιογνωσία, 24 συν 3 κείμενα για το Βασίλη, Επιμέλεια – Ανθολόγηση: Γιώργος Μπαλούρδος, Πειραιάς, Εκδ. Κιβωτός 2008, σ. 93
Το κείμενο προέρχεται από το βιβλίο: Ανθρωπογεωγραφική Πειραιογνωσία, 24 συν 3 κείμενα για το Βασίλη, Επιμέλεια – Ανθολόγηση: Γιώργος Μπαλούρδος, Πειραιάς, Εκδ. Κιβωτός 2008, σ. 93
Δείτε το video του Sir Ken Robinson στο διαδικτυακό τόπο: http://dotsub.com/view/8faa77e7-6d84-4ed6-881a-42bf4280929f
Από το διδικτυακό τόπο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου πληροφορηθήκαμε το ευχάριστο γεγονός της βράβευσης του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Αμπελοκήπων για το πρόγραμμα: Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες στο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αμπελοκήπων μέσω του διαδικτυακού του τόπου: http://kga.based.gr. Περισσότερα:
http://elearningawards.eun.org/ww/en/pub/elearningawards/press_and_news/winners.htm http://elearningawards.eun.org/apps/eun_apps/learningawards/2009/gallery/entry.cfm?lang=en&sid=32076
Θερμά συγχαρητήρια και πάντα επιτυχίες!
Το αξιόλογο και επίκαιρο άρθρο του Κωνσταντίνου Μπουρλετίδη για τη Δια Βίου Μάθηση στην Ελλάδα με ενδιαφέροντα στοιχεία και απόψεις είναι διαθέσιμο στο ιστολόγιο:
ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΙΔΡΥΜΑ ΕΥΓΕΝΙΔΟΥ Τετάρτη 23-6-2010
Πρόγραμμα Εκδήλωσης
Έναρξη 18.00
18.00: Χαρά Μπρίντεζη, Υπεύθυνη Βιβλιοθήκης Ιδρύματος Ευγενίδου: Καλωσόρισμα εκ μέρους του Ιδρύματος Ευγενίδου.
Βασίλης Βισκαδουράκης, Μαθηματικός Πειραματικού Λυκείου Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά και Υπεύθυνος Έκδοσης του «φ»: Καλωσόρισμα εκ μέρους του «φ».
19.00: Στέλιος Νεγρεπόντης ,Ομότ. Καθηγητής Τμήματος Μαθηματικών του Παν/μίου Αθηνών : «Τα Μαθηματικά έχουν τη δύναμη να εξηγούν τη Φύση. Γιατί άραγε;»
19.30 – 19.40 ΣΥΝΤΟΜΟ ΔΙΑΛΕΙΜΜA
19.40: Παναγιώτης Σουγανίδης , Charles H. Swift Distinguished Service Professor in Mathe– matics and the College, The University of Chicago: «Από τις Εφαρμογές στα Μαθηματικά και από τα Μαθηματικά στις Εφαρμογές».
20.30: Μιχάλης Κολουντζάκης , Καθηγητής Τμήματος Μαθηματικών τουΠαν/μίου Κρήτης: «Τα Μαθηματικά στην εποχή του Διαδικτύου.»
20.50: Γιάννης Μοσχοβάκης , Καθηγητής Τμήματος Μαθηματικών του Παν/μίου UCLA : «Στο διαταύτα: Τι γίνεται με τις Αποδείξεις στη Διδασκαλία των Μαθηματικών; Eίναι πια “passées”; Και ποια η σχέση τους με την Πληροφορική;»
20.50: Γιάννης Μοσχοβάκης , Καθηγητής Τμήματος Μαθηματικών του Παν/μίου UCLA : «Στο διαταύτα: Τι γίνεται με τις Αποδείξεις στη Διδασκαλία των Μαθηματικών; Eίναι πια “passées”; Και ποια η σχέση τους με την Πληροφορική;»
Κρατήσεις θέσεων
Βιβλιοθήκη: τηλ. 2109469631-32
Πληροφορίες
Γραφείο Τύπου: τηλ. 2109469670
ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
1. Ποιοι έχουν δικαίωμα να δανείζονται από τη Σχολική Βιβλιοθήκη;
Οι μαθητές, καθηγητές και το προσωπικό του Γυμνασίου και του Λυκείου , απόφοιτοι και εξωτερικοί χρήστες κάτω από προϋποθέσεις.
2. Τι διαθέτει η Βιβλιοθήκη; Διαθέτει ένα χώρο 90μ2, με αναγνωστήριο, , δύο συλλογές: την παλαιά της Ιωνιδείου και την νεότερη του ΕΠΕΑΕΚ, 14. 000 τίτλους και άρτιο τεχνολογικό εξοπλισμό.
3. Τι εννοούμε με τη λέξη τίτλο; Το υλικό που διαθέτει η Βιβλιοθήκη περιέχει όχι μόνο βιβλία αλλά και εγκυκλοπαίδειες, λεξικά, έντυπα, περιοδικά, βιντεοκασέτες, κασέτες και δίσκους ήχου, CD , CD ROM και αρχείο μαθητικών εργασιών ταξινομημένων σε κουτιά. Όλο το υλικό είναι καταγεγραμμένο και το κάθε αντικείμενο (τεκμήριο) έχει από ένα νούμερο.
4. Πώς μπορώ να γίνω μέλος; Συμπληρώνοντας μια αίτηση εγγραφής, ώστε να προμηθευτείτε την κάρτα μέλους η οποία και θα επιδεικνύεται σε κάθε συναλλαγή, για να μπορείτε να κάνετε χρήση του υλικού.
5. Πόσα βιβλία μπορώ να δανειστώ και για πόσο διάστημα; Οι μαθητές μέχρι δύο και για δεκαπέντε μέρες. Μετά, μπορούν να ζητήσουν ανανέωση για άλλη μια εβδομάδα. Οι καθηγητές μέχρι επτά και για ένα μήνα. Μετά μπορούν να ζητήσουν ανανέωση για έναν ακόμα μήνα.
6. Υπάρχει υλικό που δεν δανείζεται; Ναι, τα λεξικά, οι εγκυκλοπαίδειες, οι πολυτελείς τόμοι, τα παλαιά και εύθραυστα βιβλία, τα περιοδικά και το οπτικοακουστικό υλικό.
7. Πώς μπορώ να βρω το υλικό που χρειάζομαι; Η Βιβλιοθήκη, εκτός από την βοήθεια της Υπευθύνου, διαθέτει μηχανή αναζήτησης υλικού του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης μέσω διαδικτύου. Οι οδηγίες χρήσης της μηχανής είναι αναρτημένες στους Η/Υ. Με τη βοήθεια του ταξιθετικού συμβόλου και των πινακίδων στα βιβλιοστάσια (μεταλλικές βιβλιοθήκες με ράφια) είναι εύκολο να βρεις το που είναι ο κάθε τίτλος.
8. Τι είναι ταξιθετικό σύμβολο; Είναι μια αυτοκόλλητη ταινία που το κάθε βιβλίο έχει στη ράχη του με στοιχεία που βοηθούν να βρεθεί η θέση του.
9. Πού πρέπει να αφήνω τα βιβλία που χρησιμοποιώ και δε δανείζομαι; Ποτέ δεν επανατοποθετώ το βιβλίο πίσω στο ράφι. Το τοποθετώ στο ξύλινο κουτί πάνω στο κυκλικό τραπέζι. Αν το βιβλίο επανατοποθετηθεί λάθος είναι σαν να έχει χαθεί.
10. Πώς γίνεται ο δανεισμός; Σε κάθε συναλλαγή το μέλος είναι υποχρεωμένο να επιδεικνύει την ταυτότητα του. Η νέα συλλογή του ΕΠΕΑΕΚ είναι μηχανοργανωμένη, οπότε ο δανεισμός γίνεται με τη βοήθεια του υπολογιστή, ενώ ο δανεισμός από την παλαιά συλλογή του Σχολείου χειρόγραφα.
11. Ποια η χρήση της Βιβλιοθήκης για τους μαθητές; Οι μαθητές μέλη μπορούν να δανειστούν μέχρι 2 τίτλους, να φωτοτυπήσουν πληροφορίες, να χρησιμοποιήσουν τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και το διαδίκτυο για την αναζήτηση πληροφοριών για τις εργασίες τους, να δουν video, ή ένα CD ROM με τους καθηγητές τους, να οργανώσουν τις σχολικές τους εργασίες.
12. Αν καταστραφεί ή χαθεί το χρεωμένο υλικό, ποια η υποχρέωσή μου; Να αντικατασταθεί, αφού δοθούν τα στοιχεία του υλικού από την Υπεύθυνη.
13. Αν δεν τηρώ το χρόνο δανεισμού, τι επιπτώσεις έχω; Διακόπτεται το δικαίωμα χρήσης της βιβλιοθήκης για την τρέχουσα σχολική χρονιά και καταγράφεται η ασυνέπεια στην ηλεκτρονική κάρτα μέλους .
14. Μπορώ να χρησιμοποιώ το Internet για προσωπικούς λόγους; Όχι, μόνο για αναζήτηση πληροφοριών σε σχέση με σχολικές εργασίες. Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση σε σελίδες προσωπικής δικτύωσης που είναι επικίνδυνες για ιούς.
15. Μπορώ να χρησιμοποιώ το φωτοτυπικό για προσωπικούς λόγους; Όχι, μόνο για συγκεκριμένη εργασία που εξυπηρετεί τις ανάγκες του Σχολείου.
16. Δίνονται πληροφορίες που αφορούν τα προσωπικά μου δεδομένα σε τρίτους; Η Βιβλιοθήκη είναι υποχρεωμένη να σέβεται τα προσωπικά δεδομένα.
17. Τι είναι το ΑΒΕΚΤ 5; Το πρόγραμμα ΑΒΕΚΤ 5 είναι σύστημα μηχανοργάνωσης της Βιβλιοθήκης που υποστηρίζεται από το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης. Στη βάση που διαθέτει υπάρχει πρόγραμμα αναζήτησης υλικού, ανάκτησης υλικού, δανεισμού, καθώς επίσης ο κατάλογος του υλικού, το αρχείο μελών και τα στατιστικά.
18. Υπάρχει υλικό που αναφέρεται στην τοπική ιστορία; Ναι. Η Βιβλιοθήκη διαθέτει σχεδόν μια πλήρη σειρά από βιβλία, έντυπα, οπτικοακουστικό υλικό και εργασίες μαθητών από προγράμματα που στηρίζονται από τη Σ.Β. η οποία συνεχώς ανανεώνεται.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Σχολική Βιβλιοθήκη Ιωνιδείου
Εσωτερικός Κανονισμός
Στα πλαίσια της λειτουργίας της Σχολικής Βιβλιοθήκης, σας γνωρίζουμε τον Εσωτερικό Κανονισμό χρήσης-δανεισμού, που απαιτείται για την ουσιαστικότερη και λειτουργικότερη συνεργασία μας.
* 1. Η βιβλιοθήκη λειτουργεί καθημερινά από Δευτέρα έως Παρασκευή από 08.30 μέχρι 14.00. Σε έκτακτες περιστάσεις μπορεί να τροποποιηθεί μετά από εισηγήσεις και συνεργασία του διευθυντή, του υπευθύνου βιβλιοθήκης και των χρηστών.
* 2. Χρήστες της βιβλιοθήκης είναι όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας αφού προμηθευτούν την κάρτα μέλους που εκδίδεται μετά από την υποβολή αίτησης και την καταγραφή των προσωπικών στοιχείων τους.
* 3. Τα μέλη έχουν το δικαίωμα χρήσης του χώρου, και του υλικού της βιβλιοθήκης (αναγνωστήριο, φωτοτυπίες, δανεισμό).
* 4. Υπάρχει ανοιχτή πρόσβαση στη συλλογή. Οι χρήστες μπορούν να αναζητήσουν μόνοι τους το υλικό που τους ενδιαφέρει, στα ράφια, ή μέσα από το πρόγραμμα του Η/Υ με τη βοήθεια του υπεύθυνου καθηγητή.
* 5. Οι χρήστες αφήνουν τις τσάντες τους στην είσοδο της βιβλιοθήκης.
* 6. Σε όλους τους χώρους της βιβλιοθήκης (Βιβλιοστάσια -Αναγνωστήριο), τα μέλη-χρήστες τηρούν ησυχία. Δεν επιτρέπονται το κάπνισμα, κάθε είδους ποτό και τα φαγητά.
* 7. Το υλικό της συλλογής διατίθεται στα μέλη, για φωτοτυπίες, για διάβασμα στο αναγνωστήριο, για δανεισμό.
Οι χρήστες δεν επανατοποθετούν στα ράφια τα βιβλία, αλλά τα αφήνουν με τάξη στην άκρη του τραπεζιού ή σε χώρο που υποδεικνύεται από τον υπεύθυνο καθηγητή.
* 8. Η βιβλιοθήκη είναι δανειστική για όλο το υλικό της εκτός από τα πληροφοριακά, τα σπάνια βιβλία, τις βιντεοκασέτες, τις κασέτες ήχου και τα τελευταία τεύχη των περιοδικών, που δίνονται μόνο για εσωτερικό δανεισμό.
– Ο δανεισμός γίνεται μόνο στα μέλη, σε αυτοματοποιημένο πρόγραμμα. Η/Υ.
– Όλα τα μέλη μαθητές μπορούν να δανειστούν μέχρι δύο (2) βιβλία συγχρόνως για δεκαπέντε ημέρες. Τα μέλη καθηγητές μπορούν να δανειστούν μέχρι επτά (7) βιβλία συγχρόνως για τριάντα ημέρες.
– Τα βιβλία που έχουν αυξημένη ζήτηση, είναι δυνατόν να δανείζονται για τρεις μέρες, για μία μέρα ή και καθόλου, για όσο χρόνο διαρκεί η αυξημένη ζήτησή τους.
– Όλα τα μέλη έχουν το δικαίωμα ανανέωσης του δανεισμένου υλικού, μία φορά για επτά ημέρες, με την προϋπόθεση ότι δεν έχει ζητηθεί από άλλο χρήστη. Για την ανανέωση ο χρήστης υποχρεούται να φέρνει το υλικό στην βιβλιοθήκη.
* 9. Οι χρήστες είναι υπεύθυνοι για τα βιβλία που χρησιμοποιούν. Υπογραμμίσεις ή σημειώσεις στα βιβλία δεν επιτρέπονται. Το μέλος που χάνει ή επιστρέφει υλικό σε κακή κατάσταση υποχρεούται να το αντικαταστήσει ή αν αυτό δεν κυκλοφορεί στο εμπόριο, να καταβάλλει το αντίτιμο της τρέχουσας αξίας του.
* 10. Όλοι οι χρήστες που είναι χρεωμένοι με ληξιπρόθεσμα βιβλία δεν έχουν δικαίωμα άλλου δανεισμού.
* 11. Το δικαίωμα δανεισμού δεν μεταφέρεται σε άλλους. Ο καθένας δανείζεται για τον εαυτό του. Ο δανεισμός γίνεται με σειρά προτεραιότητας.
* 12. Δεν επιτρέπεται η εξαγωγή βιβλίου ή άλλου υλικού αν δεν έχει περάσει από τη διαδικασία δανεισμού.
* 13. Υπάρχει η δυνατότητα πρόσβασης στο Διαδίκτυο (Internet) για τα μέλη της Σ.Β. για χρόνο που καθορίζεται από την υπεύθυνη της Σ.Β. και μόνο για άντληση πηγών για τις εργασίες τους. Η πρόσβαση γίνεται με σειρά προτεραιότητας και απαγορεύεται η πλοήγηση σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, όπως msn και Hi 5, που μπορούν να μολύνουν με ιούς τους υπολογιστές. Η εκτύπωση γίνεται μόνον από τον Η/Υ της υπεύθυνης Σ.Β., αφού τα μέλη αντιγράψουν από το Διαδίκτυο το υλικό που επιθυμούν σε ένα αρχείο word doc, το οποίο σώζουν, στη συνέχεια, σε προσωπική συσκευή αποθήκευσης (φλασάκι).
Η συλλογή αποτελείται από την παλαιότερη συλλογή της Ιωνιδείου με τις άσπρες ταμπελίτσες στη ράχη του βιβλίου και τη νεότερη συλλογή του ΕΠΕΑΕΚ με τις πολύχρωμες ταμπελίτσες. Η αναζήτηση γίνεται με πρόσβαση στα ράφια ή με αναζήτηση στον Η/Υ μέσω της ιστοσελίδας του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης. Η συνεργασία με τον υπεύθυνο καθηγητή βοηθά την καλύτερη πρόσβαση στη συλλογή.
Η βιβλιοθήκη μας είναι ένα ζωντανό κύτταρο γνώσης. Η προσέγγισή σας στα ράφια της θα σας ανοίξει ένα παράθυρο στον πανέμορφο κόσμο της γνώσης.
Η Σχολική Βιβλιοθήκη της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά καλωσορίζει τη νέα έκδοση του Σχολείου, το δεύτερο τόμο των ανθολογίων της σειράς για τον Πειραιά που επιμελήθηκε ο δρ. φιλολογίας και σύμβουλος πλέον Στρατής Μαϊστρέλλης. Ο Πειραιάς στην αρχαία ελληνική γραμματεία αποτελεί μια ανθολόγηση κειμένων , συνοδευόμενων από δόκιμες μεταφράσεις, που γράφτηκαν για τον Πειραιά και τα λιμάνια του από τους αρχαίους συγγραφείς, φωτίζοντας την πορεία της πόλης από τους προϊστορικούς χρόνους έως τη Ρωμαϊκή κατάκτησή της. Τα κείμενα αυτά δεν περιορίζονται μόνο σε περιγραφές και αναπαραστάσεις της πόλης στην πορεία της μέσα στο χρόνο, αλλά μεταφέρουν την ατμόσφαιρά της και την εμπειρία της κατοίκησης σ’ αυτήν. Η σειρά των κειμένων ακολουθεί τους βασικούς σταθμούς στην ιστορική διαδρομή του Πειραιά ενώ η εισαγωγή και το χρονολόγιο που προτάσσονται βοηθούν τον αναγνώστη να κατανοήσει καλύτερα τα κείμενα και να γνωρίσει το συγγραφέα, το λογοτεχνικό είδος που υπηρέτησε και την εποχή που έζησε. Η παράλληλη παρουσίαση του αρχαίου ελληνικού με το μεταφρασμένο κείμενο δίνει τη δυνατότητα στον αναγνώστη να συγκρίνει το λεξιλόγιο και τις δομές των δύο διαφορετικών μορφών της Ελληνικής, αποκομίζοντας οφέλη τόσο στην αρχαιογλωσσία όσο και στην αρχαιογνωσία. Το ανθολόγιο αυτό, πέρα από μια ελκυστική και ενδιαφέρουσα πρόταση διδασκαλίας του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας στους μαθητές του Πειραιά, αποτελεί κι ένα ευχάριστο μέσο περιπλάνησης των απανταχού Πειραιωτών και μη σε εικόνες και μνήμες της αγαπημένης τους πόλης που ξεπηδούν μέσα απ’ τα ιστορικά κείμενα του χθες. Το ανθολόγιο διατίθεται δωρεάν από το σχολείο και τη Σχολική Βιβλιοθήκη τις μέρες και τις ώρες λειτουργίας τους.
Τη Δευτέρα 10-05-2010, ανταποκρινόμενοι στην πρόσκληση του Συνδέσμου Αποφοίτων Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά και ιδιαιτέρως του κ. Μάνου Νομικού, παρευρεθήκαμε στην παρουσίαση των βιβλίων του κ. Νομικού στην αίθουσα «Μεγάλων Ευεργετών, Γεώργιος Μπόμπολας, του Συνδέσμου (Πραξιτέλους 236, Πειραιάς). Ο κ. Νομικός δώρισε στη Σχολική μας Βιβλιοθήκη τέσσερα βιβλία του και γι αυτό ευχαριστούμε πολύ τόσο τον ίδιο όσο και το Σύνδεσμο Αποφοίτων για την αγάπη τους προς το Σχολείο μας όσο και για την υποστήριξή τους στο έργο της Σχολικής μας Βιβλιοθήκης.
Με τους παχυλούς μισθούς τους βάζουν μέσα το ελληνικό κράτος και
δουλεύουν μόνο 9 μήνες τον χρόνο! Ήρθε η ώρα να βάλουμε τα πράγματα
στην σωστή σειρά και να τους πληρώνουμε για αυτό που πραγματικά
κάνουν….baby-sitting (προσέχουν τα παιδιά μας)!
Μπορούμε να πετύχουμε να το κάνουν με λιγότερο από τον βασικό μισθό.
Κάτι τέτοιο θα ήταν δίκαιο. Θα τους έδινα 3 ευρώ την ώρα και μόνο
για τις ώρες που δουλεύουν και όχι για όλο τον χρόνο.
Αυτό σημαίνει 15ευρώ την ημέρα (8:15 πμ έως 1:30 μμ ).
Κάθε γονιός θα πρέπει να πληρώνει 15ευρώ την ημέρα στους δασκάλους που
κρατάνε τα παιδιά του.
Τώρα πόσα παιδιά διδάσκουν την ημέρα; Γύρω στα 25; Δηλαδή 15Χ25=375 ευρώ
την ημέρα.. Όμως θυμηθείτε δουλεύουν μόνο 180 μέρες τον χρόνο! Δεν
πρόκειται να τους πληρώνουμε για να κάνουν διακοπές!!!
Για να δούμε…αυτό είναι 375 Χ 180 = 67.500 ευρώ τον χρόνο.
(Περίεργο! μάλλον η αριθμομηχανή μου θέλει μπαταρίες!)
Και τι γίνεται με τους δασκάλους ειδικής αγωγής και αυτούς που έχουν
μεταπτυχιακούς τίτλους;
Για να είμαστε και λίγο δίκαιοι θα τους πληρώνουμε το βασικό ωρομίσθιο
που για λόγους στρογγυλοποίησης είναι 7ευρώ. Αυτό σημαίνει 7 επί 5 ώρες
επί 25 παιδιά επί 180 μέρες= 157.500 ευρώ τον χρόνο!
Για περιμένετε ένα λεπτό, κάτι πρέπει να γίνεται λάθος εδώ!
Κάτι είναι σίγουρα λάθος!
Κάντε ένα δάσκαλο να χαμογελάσει* στείλτε το σε κάποιον που
καταλαβαίνει τι σημαίνει να είσαι Δάσκαλος!!!
( Μέσος μισθός Δασκάλου 20,000/180 μέρες = 111 ευρώ την ημέρα /25 μαθητές
= 4.44/5 ώρες = 0.88 ευρώ την ώρα ανά μαθητή.) Τρομερά φτηνή φροντίδα και
φύλαξη παιδιών και από πάνω μορφώνουν και τα παιδιά σας. Τρελό εεε;
Τα νούμερα από την αρχική δημοσίευση έχουν αλλάξει για να ταιριάζουν
με τον μέσο μισθό των δασκάλων στην Ελλάδα!
«Καταλαβαίνεις πόσο κυνικός έχει γίνει ένας λαός όταν θεωρεί
φυσιολογικό να πληρώνει περισσότερο αυτόν που ασχολείται με τις
αποχετεύσεις του παρά αυτόν που ασχολείται με τα μυαλά των παιδιών
του»
J.F. Kennedy
�
« Νεώτερα Άρθρα - Παλιότερα Άρθρα »