header image

Στις 16/1/2007, στην αίθουσα του Μορφωτικού Ιδρύματος της Ένωσης Ημερησίων Εφημερίδων Μακεδονίας-Θράκης, το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) παρουσίασε μια καινούργια δράση για τη διάδοση της ανάγνωσης και την αγάπη για το βιβλίο. Πρόκειται για τις Λέσχες Ανάγνωσης, μικρές ομάδες ανθρώπων που συναντιούνται συστηματικά, επιλέγουν τα βιβλία που επιθυμούν να διαβάσουν και συζητούν γι αυτά. Η Λέσχη Ανάγνωσης είναι μια παρέα αναγνωστών κάθε ηλικίας, με κοινή επιδίωξη την ανάγνωση επιλεγμένων βιβλίων και τη συζήτηση που ξεκινάει απ’ αυτά. Λειτουργεί με απλό τρόπο, αποσκοπώντας στην καλλιέργεια της σχέσης μας με το διάβασμα και είναι  ένας ευχάριστος και εποικοδομητικός τρόπος για να απασχοληθούμε ευχάριστα και δημιουργικά στον ελεύθερο χρόνο μας, αποκομίζοντας γνώσεις και εμπειρίες. Τέτοιες Λέσχες λειτουργούν ήδη σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας με σκοπό «να δημιουργηθεί ένα νέο φυτώριο αναγνωστών και χωρίς κανενός είδους πίεση, ν` αναπτυχθούν στιγμές συντροφικότητας σε εποχές που ίσως αυτή χάνεται», όπως δήλωσε η διευθύντρια του ΕΚΕΒΙ κ. Κατρίν Βελισσάρη.

Μια τέτοια Λέσχη Ανάγνωσης ξεκίνησε τη λειτουργία της στο Πειραματικό Γυμνάσιο της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά από το σχ. Έτος 2007-08 με την καθοδήγηση της Δρος φιλολογίας και καθηγήτριας κας Ευφροσύνης Κλαμπανιστή και τη συνδρομή της υπευθύνου της Σχολικής Βιβλιοθήκης, φιλολόγου κ. Μαρίας Πάλμου. Η Λέσχη αυτή επιχειρήθηκε να αναπτυχθεί μέσα στα πλαίσια και τους περιορισμούς που θέτει το πιεστικό ωρολόγιο πρόγραμμα και οι δεσμευτικές εξωσχολικές υποχρεώσεις των μαθητών, αξιοποιώντας το πολύτιμο υλικό που διαθέτει η Σχολική Βιβλιοθήκη της Ιωνιδείου Σχολής. Γι αυτό το λόγο διαφέρει απ’ τις συνηθισμένες Λέσχες ανάγνωσης.

Έτσι οι τριάντα μαθητές ενός Τμήματος της Β΄ ή της Γ΄ Γυμνασίου, στο οποίο διδάσκει η κ. Κλαμπανιστή, συγκροτούν κάθε φορά τα μέλη της Λέσχης Ανάγνωσης, ώστε να είναι ευκολότερη η επικοινωνία των μελών και του συντονιστή, αλλά και οι συζητήσεις για τα βιβλία  να συνδεθούν με την εκπαιδευτική διαδικασία.

Στόχος της λέσχης αυτής είναι να φέρει τους μαθητές σε επαφή με το εξωσχολικό βιβλίο, αναπτύσσοντάς τους τη βιβλιοφιλία, αλλά και να καλύψει τα κενά που αφήνει το δασκαλοκεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα, κυρίως στους τομείς της Νεοελληνικής Γραμματείας και Ιστορίας. Επιπλέον, να προωθήσει τη διαθεματική και συνεργατική μέθοδο προσέγγισης της γνώσης, παράλληλα με την αισθητική απόλαυση από την ανάγνωση.  Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η διάθεση από τους συμμετέχοντες να μοιραστούν με τα υπόλοιπα μέλη τη συγκίνηση, τον προβληματισμό ή  τη δυσαρέσκεια που ένιωσαν από ένα βιβλίο.

Η επιλογή του θέματος και των βιβλίων γίνεται από τους ίδιους τους μαθητές σε συνεργασία με την καθηγήτριά τους και την υπεύθυνη της Σχ. Βιβλιοθήκης, που φροντίζει να υπάρχει από ένα βιβλίο της βιβλιοθήκης, ανάλογο με το θέμα, για κάθε μαθητή. Χρησιμοποιήθηκαν μέχρι τώρα διάφορα λογοτεχνικά είδη (μυθιστόρημα, διήγημα, ποίηση) και επιλέχθηκαν διάφορες θεματολογίες. Ενδεικτικά αναφέρομαι στις Λέσχες του Β3 Σχ. Έτος: 2007-08 με θέμα: Αναγνώσεις Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και του Γ3 Σχ. Έτος: 2007-08 με θέμα: Ελληνική Επανάσταση του 1821.  Όλα εξαρτώνται απ’ τα ενδιαφέροντα των μελών της Λέσχης και τους διδακτικούς στόχους της υπεύθυνης καθηγήτριας. Σε μια Λέσχη, για παράδειγμα, μπορεί να δοθεί έμφαση σε έναν συγγραφέα, ας πούμε τον Παπαδιαμάντη, και το κάθε μέλος ή μια ομάδα μελών να διαβάσει διαφορετικό βιβλίο του.

Οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν σε εισαγωγικές ερωτήσεις, όπως, για παράδειγμα, αν άρεσε ή όχι το βιβλίο στα μέλη της λέσχης και γιατί, ποιο είναι το θέμα του βιβλίου και ποια στοιχεία συνθέτουν τους χαρακτήρες του, τι γνώμη έχουν για τον τρόπο γραφής του συγγραφέα, αν  τους άρεσε, τους δυσκόλεψε ή τους μπέρδεψε. Σε κάποιες από τις Λέσχες αναθέτεται σε κάποιο από τα μέλη τους να κάνει μια «έρευνα» είτε για το θέμα του βιβλίου είτε για τον συγγραφέα είτε για παράλληλες δραστηριότητες που θα μπορούσαν να υλοποιηθούν σε σχέση με το βιβλίο.

Τέτοιες δραστηριότητες είναι, για παράδειγμα, μια  συνάντηση με τον συγγραφέα του βιβλίου που πραγματικά ενθουσίασε τους μαθητές ή ακόμα και μία εκδρομή ή μια επίσκεψη σε χώρους που έχουν σχέση με το θέμα της Λέσχης. Το Σχολικό έτος 2009-2010 οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το συγγραφέα Τεύκρο Μιχαηλίδη και να συζητήσουν μαζί του για τα «μαθηματικά στη λογοτεχνία». Τέλος, πολλά βιβλία μεταφέρονται κατά καιρούς στις κινηματογραφικές αίθουσες ή στα θέατρα. Τότε μπορεί να οργανωθεί μια έξοδος με τη Λέσχη μας ή κάποια επίσκεψη σε έκθεση ή μουσείο, εάν φιλοξενείται κάτι σχετικό.

Επειδή, λόγω έλλειψης χρόνου, είναι αδύνατο να εκφράσουν προφορικά και οι τριάντα μαθητές τις απόψεις τους και να τις συζητήσουν με τους συμμαθητές τους, τις παρουσιάζουν σε γραπτές εργασίες, οι οποίες συγκεντρώνονται  σε έναν τόμο. Τα όρια και τα θέματα της εργασίας, το πόσο θα εμβαθύνουν ή όχι σε σημεία του βιβλίου, καθορίζονται από τον συντονιστή καθηγητή αλλά κι απ’ τη διάθεση και τις ικανότητες του ίδιου του μαθητή.

Θα μπορούσα να επεκταθώ, επιχειρηματολογώντας υπέρ των Λεσχών Ανάγνωσης και τον πολύπλευρο πολιτιστικό και παιδευτικό ρόλο τους σε μια εποχή που η εικόνα έχει εκτοπίσει το βιβλίο απ’ τις νεανικές συντροφιές. Θα κλείσω, όμως, με την αξιοσημείωτη παρατήρηση της συγγραφέως κας Σοφίας Νικολαΐδου που περικλείει όλα όσα στοχεύουμε να πετύχουμε με τη δική μας Λέσχη Ανάγνωσης: «Το σίγουρο είναι ότι πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι το βιβλίο δεν είναι μοναξιά και μελαγχολία ούτε ακαδημαϊκό λούστρο και ότι είναι πολύ σοβαρό πράγμα για να το αφήσουμε μόνο σε συγγραφείς και ειδικούς».

                               Πειραιάς 22/02/2011

Η Υπεύθυνη της Σχ. Βιβλιοθήκης

Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά

Μαρία Πάλμου

Φιλόλογος

 
 
 

 

 

κάτω από: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, Η ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΜΑΣ
Ετικέτες:, ,

 Ανοικτή επιστολή προς εκ/κούς και βιβλιοθηκονόμους.

Αγαπητοί συνάδελφοι και αγαπητοί βιβλιοθηκονόμοι.

Θέλοντας να συμβάλω με τη σειρά μου στην άμβλυνση των διαφορών εκ/κων υπευθύνων σχολικών βιβλιοθηκών και βιβλιοθηκονόμων, που εμφανίζονται σε διάφορους διαδικτυακούς τόπους, σχετικά με τον καταλληλότερο, εκπαιδευτικό ή βιβλιοθηκονόμο, για τη στελέχωση των σχολικών βιβλιοθηκών, θα αναφερθώ στην πενταετή εμπειρία μου από τις σχολικές βιβλιοθήκες του Σίδνεϊ της Αυστραλίας, μιας χώρας με πολυετή κουλτούρα σχολικής βιβλιοθήκης. Στην Αυστραλία εργάστηκα απ’ το 1999 έως το 2003, αρχικά ως καθηγήτρια-σύμβουλος για το μάθημα των Ελληνικών σε Ιδιωτικά και Δημόσια σχολεία και στη συνέχεια για τρία έτη ως επισκέπτης λέκτορας στο Τμήμα Νεοελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου NSW (Νέας Νότιας Ουαλίας). Στον ευλογημένο αυτό τόπο, όπου η εκπαίδευση αποτελεί εθνική προτεραιότητα, είχα την τύχη να επισκεφτώ πολλές σχολικές βιβλιοθήκες αλλά και να γνωρίσω το ρόλο τους και τις μεθόδους που χρησιμοποιούν  από την πλευρά τόσο του διδάσκοντος, όσο και του γονέα. Εκεί, συμβαίνει, κατά την άποψή μου, ότι θα έπρεπε να συμβαίνει και σε κάθε χώρα που σέβεται τους εργαζομένους και τους διακριτούς ρόλους που καλούνται να επιτελέσουν, σύμφωνα με την εξειδίκευσή τους. Έτσι, οι σχολικές βιβλιοθήκες είναι στελεχωμένες από έναν βιβλιοθηκονόμο, που αναλαμβάνει το τεχνικό μέρος και έναν ή δύο εκπαιδευτικούς, ανάλογα με το μέγεθος του σχολείου και της βιβλιοθήκης, για το εκπαιδευτικό έργο. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί έχουν μεγάλη εκπαιδευτική εμπειρία,  είναι επιμορφωμένοι  για  να εφαρμόζουν εκπαιδευτικές δράσεις στη σχολική βιβλιοθήκη και ονομάζονται Teacher – Librarian. Επίσης, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, υπάρχει ώρα σχολικής βιβλιοθήκης, όπου τα παιδιά επισκέπτονται μια φορά την εβδομάδα τη βιβλιοθήκη, δανείζονται  ένα βιβλίο κάθε φορά και με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού –βιβλιοθηκονόμου (Teacher – Librarian) δημιουργούν λέσχες ανάγνωσης ή παίρνουν μέρος σε άλλες εκπαιδευτικές δράσεις. Επιπλέον, όταν έρχονται τα νέα βιβλία, ο βιβλιοθηκονόμος, σε συνεργασία με γονείς,  που το επιθυμούν και έχουν τη δυνατότητα, καλύπτουν τα νέα βιβλία με πλαστικό  αυτοκόλλητο κάλυμμα , φροντίζοντας για τη σωστή  βιβλιογραφική εγγραφή,  ταξινόμηση και ταξιθέτηση του υλικού. Τελειώνοντας, καταθέτω την άποψή μου, η οποία, νομίζω διαφάνηκε απ’ όσα προανέφερα. Θεωρώ, ότι  η βιβλιοθήκη χρειάζεται και το βιβλιοθηκονόμο της και τον εκπαιδευτικό της για να λειτουργήσει αποτελεσματικά. Άλλωστε, γι αυτό το λόγο και σε μεγάλες Βιβλιοθήκες, Μουσεία και Ιδρύματα (Π.χ.  Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, Βουλή των Ελλήνων, κά) τα εκπαιδευτικά προγράμματα γίνονται από επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς.  Αγαπητοί αναγνώστες, δεν καταφέρνουμε τίποτα με το να διαπληκτιζόμαστε και να… ξεκατινιαζόμαστε διαδικτυακά για το ποιος είναι ο πιο άξιος και ποιος ο πιο εργατικός. Ας ενώσουμε τις δυνάμεις μας και ας απαιτήσουμε από τους μοναδικούς υπεύθυνους, δηλαδή την πολιτική ηγεσία, να πράξει το αυτονόητο, προσλαμβάνοντας για τις  Δημόσιες  και Δημοτικές βιβλιοθήκες βιβλιοθηκονόμους, και όχι μεταταγμένους Δημόσιους  και Δημοτικούς υπαλλήλους, και για τις σχολικές βιβλιοθηκονόμους και εκπαιδευτικούς, όπως  εξάλλου προβλέπεται κι από τον Κανονισμό λειτουργίας σχολικών βιβλιοθηκών .

Με εκτίμηση

Μαρία Πάλμου

Φιλόλογος

Εκ/κός Υπεύθυνη Σχολικής Βιβλιοθήκης Πειραμ. ΓΕΛ Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά.

ΥΓ: Κάνετε μια έρευνα για να ανακαλύψετε πόσοι μη βιβλιοθηκονόμοι εργάζονται στις Δημόσιες βιβλιοθήκες …

κάτω από: ΠΕΡΙ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ
Ετικέτες:

Από το Σχολικό έτος 2007 -2008 , με την υποστήριξη των υπευθύνων καθηγητών και τη χρήση της υλικοτεχνικής υποδομής που παρέχει η Σχολική  Βιβλιοθήκη αλλά και τα εργαστήρια του Σχολείου μας πραγματοποιήθηκαν από τους μαθητές και τις μαθήτριες του Πειραματικού Γυμνασίου και Πειραματικού ΓΕΛ Ιωνιδείου τα ακόλουθα Προγράμματα:

2007-2008

α. Πολιτιστικό πρόγραμμα του  Γυμνασίου με θέμα: «Ο Γκρέκο στην Ιταλία και η ιταλική τέχνη»

β. Πολιτιστικό πρόγραμμα Περιβαλλοντικής εκ/σης του Γυμνασίου με θέμα: «Το κλίμα αλλάζει- Αλλάξτε τις συνήθειές σας»

γ.  Πολιτιστικό πρόγραμμα του Λυκείου με θέμα: «Ο ανθρωποκεντρισμός στην Αναγεννησιακή τέχνη. HOMO UNIVERSALIS. Νέοι δρόμοι στην τέχνη και την επιστήμη»

δ.  Πολιτιστικό πρόγραμμα του Λυκείου με θέμα: « Η κλασική Αρχαία Ελληνική τέχνη στο Λούβρο και το πολιτικοοικονομικό περιβάλλον στο πλαίσιο του οποίου άνθισε 5ος αι  π Χ . Η πολιτιστική Ζωή των Βερσαλλιών και το πολιτικοοικονομικό περιβάλλον του 17ου και 18ου αι στη Γαλλία επί  Λουδοβίκου 14ου και 15ου».

ε. Έναρξη προγράμματος Comenius 2006-2009 του Γυμνασίου με θέμα: «Η ελευθερία και τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Ελληνορωμαίκή εποχή και την περίοδο της βαρβαρότητας 1939-1945».

στ. Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα ecomobility  «οικολογική μετακίνηση» του Γυμνασίου.

2008-2009

α. Πολιτιστικό πρόγραμμα του  Γυμνασίου με θέμα: « Λογοτεχνία και Λαϊκή Παράδοση»

β. Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής εκ/σης του Γυμνασίου με θέμα: «Οικολογική μετακίνηση »

γ. Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής εκ/σης του Γυμνασίου: « Διατροφή και ποιότητα ζωής»

δ.  Πολιτιστικό πρόγραμμα του Γυμνασίου με θέμα: « Πηγές Ενέργειας »

ε.  Πολιτιστικό πρόγραμμα του Λυκείου  με θέμα: «Η Βιβλιοθήκη της Αλεξανδρείας δια  μέσου των αιώνων».

στ.  Πολιτιστικό πρόγραμμα του Λυκείου με θέμα: « Τα κάστρα του Λίγηρα: Το ταξίδι στο χθες και στο σήμερα ».

ζ.   Πολιτιστικό πρόγραμμα του Λυκείου με θέμα: : « Τα Ελγίνεια μάρμαρα του Παρθενώνα και κατ’ επέκταση η αρχαιοκαπηλία ανά τους αιώνες».

η.   Πολιτιστικό πρόγραμμα του Λυκείου με θέμα: « Μύθοι και δεισιδαιμονίες στο Μεσαίωνα, στην Ελλάδα και στην Σκωτία ».

2009-2010

α. Πολιτιστικό πρόγραμμα του  Γυμνασίου με θέμα: «Ecomobility – Οικολογική Κινητικότητα».

β. Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής εκ/σης του Γυμνασίου με θέμα: «Θησαυροί Βυζαντινού Πολιτισμού».

γ. Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής εκ/σης του Γυμνασίου: «Ήχοι, χρώματα, μορφές στη φύση και στην πόλη».

δ.  Πολιτιστικό πρόγραμμα του Γυμνασίου με θέμα: «Αναγέννηση στην Ιταλία».

ε.   Πολιτιστικό πρόγραμμα του Γυμνασίου με θέμα: «Τα μαθηματικά στην αφήγηση».

στ.  Πολιτιστικό πρόγραμμα του Λυκείου με θέμα: «Η Ελληνική παρουσία στην Αίγυπτο».

ζ.  Πολιτιστικό πρόγραμμα «e Twining» του Λυκείου με θέμα: «Lingua Antiqua».

η.   Πολιτιστικό πρόγραμμα του Λυκείου με θέμα: : «Δομήνικος Θεοτοκόπουλος – Ο καλλιτέχνης, Ο άνθρωπος, Ο Έλληνας μεγαλύτερος ζωγράφος της Ισπανίας».

θ.   Πολιτιστικό πρόγραμμα του Λυκείου με θέμα: «Η επιρροή των Πύργων της Τοσκάνης στην αρχιτεκτονική της Μάνης».

2010-2011

α. Διαπολιτισμικό πρόγραμμα μέσω βιντεοδιασκέψεων  του Λυκείου «e Learning» σε  συνεργασία  με τον καθηγητή  Hiroyuki  Fujita  του  WAKO  KOKUSAI  HIGH SCHOOL   του  Τόκυο  της  Ιαπωνίας  στα πλαίσια του ηλεκτρ. προγράμματος Assian European classroom”. Οι βιντεοδιασκέψεις γίνονται στο χώρο της Σ.Β.

β. Περιβαλλοντικό πρόγραμμα του Γυμνασίου με θέμα: « Νέοι σε δράση».

γ. Περιβαλλοντικό πρόγραμμα του Γυμνασίου με θέμα: « Μετακινούμαι οικολογικά στον Πειραιά».

δ. Περιβαλλοντικό πρόγραμμα του Γυμνασίου με θέμα: « Όψεις νεοκλασικισμού».

ε. Πρόγραμμα σταδιοδρομίας του Γυμνασίου με θέμα: « Μονογραφίες επαγγελμάτων Οικονομικού τομέα».

στ. Πολιτιστικό πρόγραμμα του Γυμνασίου με θέμα: «Τέχνη και Παράδοση».

ζ.     Πολιτιστικό πρόγραμμα του Γυμνασίου με θέμα: «Ο Πειραιάς στο έργο του Χρήστου Οικονόμου».

η.    Πολιτιστικό πρόγραμμα του Γυμνασίου με θέμα: «Ελληνικός Λόγος».

θ.    Πολιτιστικό πρόγραμμα του Γυμνασίου με θέμα: «Ελληνισμός της Διασποράς».

 

κάτω από: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΛΥΚΕΙΟΥ
Ετικέτες:, , ,

Πηγή: Πανελλήνιον Λεύκωμα, 1930

1927-28: Σπάνια φωτογραφία από εκδήλωση μαθητών του τότε Α΄ Γυμν.  Αρρένων  Πειραιά ,  Πειρ. Γυμνασίου και Λυκείου Ιωνιδείου σήμερα.

κάτω από: ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
Ετικέτες:

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ: Καταγγελία για τη συνδιάσκεψη για τις σχολικές βιβλιοθήκες
http://www.alfavita.gr/artro.php?id=21204

κάτω από: ΠΕΡΙ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ
Ετικέτες:

Διαβάστε το δημοσίευμα στο Ριζοσπάστη (27/01/2011) στη δ/νση:

http://www1.rizospastis.gr/story.do?id=6066612&publDate=27/1/2011

κάτω από: ΠΕΡΙ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ
Ετικέτες:

Αναδημοσίευση από το ιστολόγιο της Βασιλικής Πιτούλη , συγγραφέως , καθηγήτριας οικονομολόγου  και  γαλλικής  φιλολογίας, υπεύθυνης  Σχολικής Βιβλιοθήκης Λυκείου Διονύσου. 

http://bibliofagos.vasilikipitouli.gr/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=5&Itemid=5

Από την υπεύθυνη Σχολικής Βιβλιοθήκης Πειραματικού ΓΕΛ Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά κ. Μαρία Πάλμου, φιλόλογο, έλαβα το κάτωθι email, μαζί με εκατοντάδες άλλους συναδέλφους υπευθύνους Σχολικών Βιβλιοθηκών, υποθέτω. Επειδή συμφωνώ απόλυτα με τον «καταγγελτικό» χαρακτήρα της επιστολής, η οποία άλλο δεν κάνει παρά να εκφράζει δικαιολογημένα παράπονα, θεωρώ υποχρέωσή μου να τη δημοσιεύσω. Μέχρι πότε θα ανεχόμαστε, εμείς οι στρατιώτες της δημόσιας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, να θεωρούμαστε πολίτες πέμπτης διαλογής; (και μάλιστα από ένα υπουργείο σοσιαλιστικής κυβέρνησης;!!!) Αυτός δεν είναι σοσιαλισμός, αλλά η πιο σκληρή, αμείλικτη ολιγαρχία. Άραγε το Υπουργείο μας μέχρι πότε θα συνεχίσει να κωφεύει; Δεν αντιλαμβάνεται το μέγεθος της δυσαρέσκειας, την ολισθηρότητα του κατήφορου που ακολουθεί; Υποτιμώντας τις Δημόσιες Σχολικές Βιβλιοθήκες, δηλαδή τα ίδια τα παιδιά του, έχει την εντύπωση ότι το ίδιο μένει αλώβητο; Σας παραδίδω την επιστολή της κυρίας Πάλμου. Το θέμα είναι πολύ σοβαρό για να αγνοηθεί.

 «Αγαπητοί συνάδελφοι

Στις 27 και 28 Ιανουαρίου θα λάβει χώρα στην αίθουσα «Πρωτέας»  στην Αίγλη του Ζαππείου συνδιάσκεψη για τη διαμόρφωση εθνικής πολιτικής για τα αρχεία και τις βιβλιοθήκες, που  πραγματοποιεί το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Από το πρόγραμμα της εκδήλωσης διαπίστωσα ότι  για τις σχολικές βιβλιοθήκες θα γίνει λόγος ως εξής:

5Η ΕΝΟΤΗΤΑ:

BΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ, ΣΧΟΛΕΙΟ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

16:35-16:40

Προεδρείο: Α. Ιωαννίδου [παρέμβαση], Επίκουρη Καθηγήτρια Σλαβολογίας, Τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας   [παρέμβαση]

16:40-16:50

Α. Παπάζογλου, Δ/ντρια των Βιβλιοθηκών του Ελληνοαμερικανικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος, Κολλέγιο Αθηνών – Κολλέγιο Ψυχικού: «Η σχολική βιβλιοθήκη, κέντρο μάθησης, πληροφόρησης και πληροφοριακής παιδείας»

16:50-17:00

Α. Λιοναράκης, Καθηγητής Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, Πρόεδρος στην Επιστημονική Εταιρεία «Ελληνικό Δίκτυο Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης»: «Βιβλιοθήκες και εξ αποστάσεως εκπαίδευση»

17:00-17:10

Μ. Ζεκεντέ, Προϊσταμένη Αιαντείου Δημόσιας Βιβλιοθήκης Αταλάντης: «Εκπαιδευτικά προγράμματα δημοσίων βιβλιοθηκών»   

Όπως παρατηρώ, δεν κλήθηκε από το δικό μας υπουργείο, το ΥΠΔΒΜΘ, ούτε καν ο υπεύθυνος του Γραφείου μας για να μιλήσει για τις Σ.Β. των Δημοσίων Σχολείων. Τη Σχολική Βιβλιοθήκη θα αντιπροσωπεύσει η κ. Παπάζογλου του Ελληνοαμερικανικού εκ/κού ιδρύματος, όπου φοιτούν οι άξιοι γόνοι των πολιτικών μας ταγών. Αφού λοιπόν το ίδιο μας το Υπουργείο παραβλέπει εμάς (ή μήπως μας υποβιβάζει;) και το έργο μας και δεν υπολογίζει την άποψή μας για τη διαμόρφωση εθνικής πολιτικής για τις βιβλιοθήκες, πώς θέλουμε να μας πάρουν στα σοβαρά οι βιβλιοθηκονόμοι και οι ειδικοί του χώρου; Μήπως θα έπρεπε να διαμαρτυρηθούμε γι αυτή την κατάσταση ή τουλάχιστον για το γεγονός ότι δεν ενημερωθήκαμε για τη συνδιάσκεψη από το Γραφείο μας των  Σ.Β. (αν όχι για το ότι δεν προσκληθήκαμε σ’ αυτήν);

 Με εκτίμηση στο πρόσωπό σας και στο επίπονο έργο σας

Μαρία Κ. Πάλμου

Φιλόλογος

Υπ. Σ. Β. Πειρ. ΓΕΛ Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά»

 Δεν πρόλαβα να κλείσω το συγκεκριμένο email, και δεύτερο κατέφθασε. Αποστολέας ο φιλόλογος Ηρακλής Χατζηιωαννίδης ο οποίος εκπέμπει σήμα SOS. Αξίζει να τον ακούσουμε.  

«Συνάδελφοι μάς κλείνουν χειμωνιάτικα. Τώρα θυμήθηκαν πως τα Αθλητικά Σχολεία είναι ακριβά, βλέπετε το καλοκαίρι αγρόν ηγόραζαν οι φωστήρες τού Υπουργείου μας.

Τι θα γίνει άραγε με την Βιβλιοθήκη μας; Προτείνω να βγάλουμε σε δημοπρασία τα υπάρχοντά της και με το ποσό που θα μαζέψουμε να χρηματοδοτήσουμε την βιβλιοθήκη τού Κολλεγίου Αθηνών, όπου, φαντάζομαι, φοιτούν οι γόνοι των προαναφερθέντων «φωστήρων». 

Ηρακλής Χατζηιωαννίδης, φιλόλογος, βιβλιοθήκη Αθλητικού Γυμνασίου Δράμας.»

 

Τα σχόλια περιττεύουν.  

 

Last Updated on Tuesday, 25 January 2011 20:14

 

 

 

 

 

 

 

κάτω από: ΠΕΡΙ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ
Ετικέτες:

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟ ΛΟΥΚΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥ 2ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΡΕΒΕΖΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΛΟΥΚΑ ΛΕΛΟΒΑ

ΠΡΩΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΕΡΤ 2010
Λελόβας Λουκάς LookArt
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΡΕΒΕΖΑ

http://www.youtube.com/watch?v=Za3VmufijXY&feature=related

κάτω από: e-learning, ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
Ετικέτες:,

Επισκεφτείτε το αξιολογότατο Ιστολόγιο του συναδέλφου Δημήτρη Χριστόπουλου,  ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ, για εκτενέστερη παρουσίαση του έργου του Χρ. Οικονόμου στην ηλ. διεύθυνση: http://www.dimichri65.blogspot.com/#uds-search-results (γράφοντας Οικονόμου στο πεδίο αναζήτησης).

κάτω από: ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ετικέτες:, ,

 

Έφθασε ο καινούργιος χρόνος
λάμπει σαν τις ηλιακτίδες
και στα στήθη μας ανάβει
πόθους, όνειρα κι ελπίδες.

Έφθασε ο καινούργιος χρόνος
φέρνει ως δώρο την ειρήνη
την αγάπη των ανθρώπων
της ψυχής τους τη γαλήνη.

Έφθασε ο καινούργιος χρόνος
θα μας γιάνει κάθε πόνο
θα μας διώξει κάθε θλίψη
και θα αφήσει ένα μόνο.

Την υγεία κι ευτυχία
που χαρμόσυνα αντηχούνε
και μεσ’ τις καρδιές μας πόθους
πάντα δίνουν και σκορπούνε.

Τώρα που ήρθαν οι γιορτές πρέπει όλοι να χαρούμε κι από καρδιάς στους γύρω μας ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ να πούμε!. 

Να σε θυμούνται οι γνωστοί, οι συγγενείς κι οι φίλοι, αυτό είναι το καλύτερο δώρο του Άι Βασίλη!.

Με την καινούργια τη χρονιά, μόνο χαρές να’ ρθούνε κι όλες οι δύσκολες στιγμές με μιας να ξεχαστούνε!.

Εύχομαι για το χρόνο αυτό μόνο χαρές να ζήσεις, τόσο πολλές που να μπορείς και σ’ άλλους να χαρίσεις!.  

Χρόνια πολλά δεν θα σου πω που ο κόσμος συνηθίζει, χαμόγελο θα ευχηθώ στα χείλη σου ν’ ανθίζει!. 

Σας δίνω μόνο δυο ευχές για τον καινούργιο χρόνο, πάμπλουτοι να ‘στε στη χαρά και πάμφτωχοι στον πόνο!

 

κάτω από: Γενικά
Ετικέτες:

« Νεώτερα Άρθρα - Παλιότερα Άρθρα »

Κατηγορίες