Ο άνθρωπος για να μπορεί να εξασφαλίσει την ενέργεια που χρειάζεται, για να αναπτυχθεί, και να εκτελέσει τις λειτουργίες του χρειάζεται κάποιες ουσίες που τις προσλαμβάνει από την τροφή του. Αυτές είναι:

  1. Οι πρωτείνες.
  2. Οι υδατάνθρακες
  3. Τα λίπη
  4. Τα άλατα μετάλλων

Για να προσλαμβάνει κάποιος τις απαραίτητες ποσότητες από όλες αυτές τις ουσίες, πρέπει να έχει μία ισορροπημένη διατροφή.

 

Το πεπτικό σύστημα του ανθρώπου

Το πεπτικό σύστημα του ανθρώπου αποτελείται από.

  1. τον πεπτικό σωλήνα
    Ο πεπτικό σωλήνα αποτελείται από

    1. Στοματική κοιλότητα: Γίνεται ο τεμαχισμός της τροφής και με τη βοήθεια της αμυλάσης που περιέχει το σάλιο ξεκινάει η πέψη του αμύλου. Εδώ σχηματίζεται ο βλωμός (μπουκιά)
    2. Φάρυγγας: προωθεί την τροφή προς τον οισοφάγο
    3. Οισοφάγος: με τις περισταλτικές κινήσεις που κάνει, μεταφέρει την τροφή στο στομάχι
    4. Στομάχι: παράγει το γάστρικό υγρό που περιέχει υδροχλωρικό οξύ κι ένζυμα. Εδώ ξεκινάει η πέψη των πρωτεϊνών αλλά καταστρέφονται και μικροοργανισμοί που έχουν περάσει με την τροφή.
    5. Λεπτό έντερο: ολοκληρώνεται η πέψη με την βοήθεια του παγκρεατικού υγρού και της χολής. Ολοκληρώνεται η πέψη του αμύλου και των πρωτεϊνών και εδώ γίνεται η πέψη των λιπών. Στο λεπτό έντερο γίνεται και η απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών από τον οργανισμό με την βοήθεια αναδιπλώσεων που ονομάζονται εντερικές λάχνες.
    6. Παχύ έντερο: απορροφάται ένα μεγάλπο μέρος του νερού και δημιουργούνται τα κόπρανα.
    7. Πρωκτός: αποβάλλονται τα κόπρανα από τον οργανισμό
  2. τους προσατημένους αδένες
    Οι προσαρτημένοι αδένες παράγουν ουσίες, όπως ένζυμα, οι οποίες εισέρχονται στον πεπτικό σωλήνα και βοηθούν στην διαδικασία της πέψης

    1. Σιελογόνοι αδένες: παράγουν το σάλιο που φτάνει στο στόμα και περιέχει το ένζυμο αμυλάση που διασπά το άμυλο
    2. Πάγκρεας: παράγει το παγκρεατικό υγρό που πέφτει στο λεπτό έντερο
    3. Συκώτι (Ήπαρ): παράγει τη χολή που φτάνει στο λεπτό έντερο και βοηθά στην πέψη των λιπών

 

Διατροφή και υγεία

Η μεσογειακή δίαιτα (διατροφή) περιλαμβάνει κυρίως ελαιόλαδο, ψάρια, όσπρια και πολλά φρούτα και λαχανικά.

Με αυτη τη διατροφή ο οργανισμός εξασφαλίζει όλες τις ουσιές που χρειάζεται για να διατηρεί την υγεία του.

Η υπερβολική κατανάλωση κόκκινου κρέατος και πολλών λιπών προκαλεί διαταραχές στην υγεία μας και αυξάνει τον κίνδυνο καρδιοπαθειών και καρκίνου του εντέρου.

Τα δόντια είναι πολύ σημαντικά τόσο για την μάσηση αλλά και για την ομιλία. Για να παραμένουν υγίη, θα πρέπει να τα φροντίζουμε καθημερινά.

Στο στόμα μας ζουν πολλοί μικροοργανισμοί που τρέφονται από τα σάκχαρα που μένουν στα δόντια μετά από κάθε γεύμα και παράγουν οξέα.

Τα οξέα αυτά φθείρουν την αδαμαντίνη και στη συνέχεια την οδοντίνη των δοντιών και προκαλούν τερηδόνα. Επίσης τα οξέα μπορούν να καταστρέψουν τα ούλα, προκαλώντας ουλίτιδα.

Comments Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η πρόσληψη ουσιών και πέψη στον άνθρωπο

 

Ασπόνδυλα

Τα ασπόνδυλα για να προσλάβουν την τροφή τους χρησιμοποιούν δαγκάνες ή προβοσκίδα.

Στην συνέχεια η τροφή μεταφέρεται σε ειδικά όργανα την πεπτική κοιλότητα ή στον πεπτικό σωλήνα όπου γίνεται η εξωκυτταρική πέψη.

Τα μικρότερα μόρια που απορροφώνται από το κύτταρο διασπώνται στη συνέχεια μέσα στο κύτταρο (ενδοκυτταρική πέψη). 

 

Σπονδυλωτά

Στα σπονδυλωτά η πέψη γίνεται στον πεπτικό σωλήνα ο οποίος αρχίζει από το στόμα, συνεχίζεται με τον φάρυγγα, τον οισοφάγο, το στομάχι και το έντερο.

Στα ψάρια και στα θηλαστικά τα περιττώματα εξέρχονται από τον πρωκτό που βρίσκεται στο τέλος του εντέρου.

Τα αμφίβια, τα ερπετά και τα πτηνά έχουν κοινή έξοδο για το πεπτικό, το ουροποιητικό και το αναπαραγωγικό σύστημα που λέγεται αμάρα.

Στα περισσότερα πονδυλωτά το πετπικό σύστημα περιλαμβάνει και τους προσαρτημένους αδένες (σιελογόνοι, πάγκρεας, συκώτι) που εκρίνουν ουσίες που βοηθούν την πέψη.

 

Τα θηλαστικά χωρίζονται σε σαρκοφάγα και φυτοφάγα.

Στα φυτοφάγα ο πεπτικός σωλήνας είναι μακρύτερος για να μπορούν να χωνεύουν την κυτταρίνη που είναι ιδιαίτερα δύσπεπτη.

Τέλος κάποια φυτοφάγα ζώα ονομάζονται μηρικαστικά επειδή αναμασούν την τροφή τους..

 

Comments Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η πρόσληψη ουσιών και πέψη στους ζωικούς οργανισμούς

Μαθαίνουμε από το YouTube

Στην εργασία αυτή θα παρακολουθήσετε κάποια βίντεο και θα απαντήσετε μερικές ερωτήσεις βασιζόμενοι/ες σε αυτά. Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να μην μπερδευτείτε:

  • Βημα 1: Κατεβάστε το αρχείο που υπαρχει παρακάτω που περιέχει τους συνδέσμους για τα βίντεο και τις ερωτήσεις.
  • Βήμα 2: Διαβάστε πρώτα μία φορά όλες τις ερωτήσεις για να έχετε μία ιδέα για το τι να προσέξετε στα βίντεο.
  • Βήμα 3: Δείτε κάθε βίντεο χωριστά και απαντήστε στο αρχείο τις ερωτήσεις που ακολουθούν κάθε βίντεο (να κάνετε συχνά αποθήκευση για να μη χάσετε τη δουλειά σας).
  • Βήμα 4: Αφού ολοκληρώσετε όλες τις ερωτήσεις, ανεβάστε το αρχείο με τις απαντήσεις σας στην εργασία του e-class.

 

Παρατηρήσεις

  1. Παρακάτω υπάρχει το αρχείο της εργασίας σε μορφή .doc (word) , .odt (open office) και .pdf για να επιλέξετε όποιο σας βολεύει.
  2. Αν έχετε πρόβλημα με την αποστολή του αρχείου μέσω του eclass, μπορείτε να το στείλετε με email στο mail μου: koutenp@sch.gr ή να το φέρετε γραπτά στο σχολείο.

 

 

Σύνδεσμοι Βίντεο:

  1. Βόρειο Σέλας, τι είναι και πώς δημιουργείται (03:52)
  2. Το πείραμα του Ερατοσθένη (05:47)
  3. Διεθνής Διαστημικός Σταθμός (ISS) (04:33)
  4. Γιατί ο ουρανός είναι μπλε; (03:42)
  5. Από τι είναι φτιαγμένο το σύμπαν; (08:18)

 

Αρχεία

  1. Εργασία Β’ Τετραμήνου (.docx)
  2. Εργασία Β’ Τετραμήνου (.odt)
  3. Εργασία Β’ Τετραμήνου (.pdf)

Προσοχή! Η εργασία αυτή αποτελεί την εξέταση για το Β τετράμηνο (αντί διαγωνίσματος) οπότε είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ!!! 

 

Καλή Διασκέδαση!

Λήξη προθεσμίας: 31/03/2024

Comments Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργασία Γεωγραφίας Α – Β’ τετραμήνου 2023-2024

Κατασκευάζω και μελετάω κυκλώματα

Στην εργασία αυτή καλείστε να κατασκευάσετε ηλεκτρικά κυκλώματα στο εικονικό εργαστήριο και να τα μελετήσετε όπως θα κάνατε σε ένα πραγματικό εργαστήριο.

Οδηγίες

  • Για την εργασία θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε το εικονικό εργαστήριο κυκλωμάτων του πανεπιστημίου του Colorado.
  • Κατεβάστε το αρχείο “Εργασία Β Τετραμήνου – Κυκλώματα.docx” που υπάρχει στην εργασία.
  • Διαβάστε προσεκτικά τις οδηγίες στις πρώτες σελίδες του αρχείου για τη χρήση του εργαστηρίου.
  • Πειρματιστείτε λίγο μόνοι σας με το εργαστήριο ώστε να εξοικειωθείτε πριν ξεκινήσετε την εργασία.
  • Ακολουθήστε τις οδηγίες κάθε Δραστηριότητας βήμα – βήμα και συμπληρώστε τα κενά στους πίνακες και απαντήστε τις ερωτήσεις που περιλαμβάνουν.
  • Μπορείτε να κάνετε την εργασία σταδιακά όποτε έχετε χρόνο.
  • Θα παραδώσετε το αρχείο που κατεβάσατε συμπληρωμένο.
  • Αν κάποιο παιδί δυσκολεύεται με την εισαγωγή της εικόνας του κυκλώματος στο αρχείο, μπορεί να την παραδώσει ξεχωριστά σας εικόνα.
  • Το αρχείο της εργασίας υπάρχει και στα έγγραφα του μαθήματος και σε μορφή pdf αν κάποιο παιδί έχει πρόβλημα με το αρχείο word που έχει ανέβει εδώ.
  • Επίσης αν κάποιο παιδί δυσκολεύεται να απαντήσει την εργασία ηλεκτρονικά, στα έγγραφα του μαθήματος υπάρχει σε μορφή pdf και word ένα απαντητικό φύλλο το οποίο μπορεί να εκτυπώσει και να το συμπληρώσει με το χέρι.
  • Οτιδήποτε χρειαστείτε, μη διστάσετε να με ρωτήσετε είτε από εδώ είτε στο σχολείο.

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Μεγάλο ποσοστό του βαθμού παίρνει η παράδοση της εργασίας εντός της προθεσμίας, οπότε μην αμελήσετε να την παραδώσετε στην ώρα σας.

Η εργασία είναι υποχρεωτική!

Καλή διασκέδαση!

Αρχείο (.doc)

Προθεσμία υποβολής: Πέμπτη, 29 Φεβρουαρίου 2024 – 11:55 μ.μ.

 

Comments Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργασία Φυσικής Γ’ Γυμνασίου B’ τετραμήνου 2023-2024

Η αποστολή σας σε αυτή την εργασία είναι να συντάξετε ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης για το σπίτι σας.

Η εργασία θα πρέπει να περιλαμβάνει τουλάχιστον:

  • Τι πρέπει να κάνουμε στο σπίτι πριν από έναν σεισμό
    • Λίστα με είδη πρώτης ανάγκης
    • Επισήμανση – επιδιόρθωση επικίνδυνων σημείων 
    • Οριμός ημερομηνιών άσκησης
  • Τι πρέπει να κάνουμε στο σπίτι κατά την διάρκεια ενός σεισμού
    • Τι κάνουμε αν είμαστε μέσα στο σπίτι
    • Τι κάνουμε όταν είμαστε έξω από το σπίτι
    • Τι κάνουμε όταν είμαστε σε κάποιο ιδιαίτερο μέρος του σπιτιού (μπαλκόνι, κλιμακοστάσιο, ανελκυστήρα κ.τ.λ.)
  • Τι πρέπει να κάνουμε στο σπίτι μετά από έναν σεισμό
    • Διαδικασία εκκένωσης του σπιτιού
    • Ορισμός σημείου συνάντησης και εναλλακτικού σημείου συνάντησης
  • Τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης

 

Συμπληρωματικά μπορεί να περιλαμβάνει:

  • Τα σημεία που βρίσκονται οι γενικοί διακόπτες (νερού, ηλεκτρικού)
  • Άλλα τηλέφωνα ή πληροφορίες που μπορεί να χρειάζεστε ως οικογένεια (π.χ. τηλέφωνα συγγενών)
  • Ό,τι άλλο θεωρείτε απαραίτητο να εμφανίζεται στο σχέδιο έκτακτης ανάγκης

 

Προδιαγραφές εργασίας:

  • Μπορεί να είναι είτε σε μορφή κειμένου (word, pdf, χειρόγραφη) είτε σε μορφή παρουσίασης.
  • Πρέπει να είναι σύντομη, εύχρηστη, περιεκτική και ευανάγνωστη.
  • Να γράφετε απλά ώστε να είναι κατανοητή από όλες τις ηλικίες.

 

ΠΡΟΣΟΧΗ!!!

Μην γράψετε γενικές οδηγίες! Προσαρμόστε τις οδηγίες συγκεκριμένα για το σπίτι σας. 

 

Σημαντική βοήθεια θα βρείτε στην σελίδα του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασιάς.

 

Καλή δύναμη και ελπίζω να είναι αχρείαστο το σχέδιο!

 

Προσοχή! Η εργασία αυτή αποτελεί την εξέταση για το Β τετράμηνο (αντί διαγωνίσματος) οπότε είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ!!! 

 

Λήξη προθεσμίας: 14/04/2024


 

Comments Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργασία Γεωγραφίας Β – Β’ τετραμήνου 2023-2024

Οι μονοκύτταροι οργανισμοί αφού προσλάβουν την τροφή τους, τη διασπούν στο εσωτερικό τους. Η διαδικασία αυτή ονομάζεται ενδοκυτταρική πέψη.

Η αμοιβάδα για παράδειγμα, για να εγκλωβίσει την τροφή της, δημιουργεί ψευδοπόδια τα οποία περικυκλώνουν την τροφή και την αφομοιώνουν.

Στη συνέχεια παράγει κάποια ένζυμα που διασπούν την τροφή, κρατάει τις χρήσιμες ουσίες κι αποβάλλει τις άχρηστες.

 

Comments Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η πρόσληψη ουσιών και πέψη στους μονοκύταρους οργανισμούς

Οι αυτότροφοι οργανισμοί παράγουν μόνοι τους την τροφή τους με την διαδικασία της φωτοσύνθεσης.

Κατά την φωτοσύνθεση τα φυτά παίρνουν διοξείδιο του άνθρακα από την ατμόσφαιρα και νερό από τις ρίζες τους και κατευθύνονται στους χλωροπλάστες.

Εκεί με την βοήθεια της ηλιακής ενέργειας που την δεσμεύει η χλωροφύλη, παράγουν οξυγόνο και γλυκόζη.

Το οξυγόνο απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα ενώ η γλυκόζη μεταφέρεται σε όλα τα μέρη του φυτού για να χρησιμοποιηθεί:

  1. για τη σύνθεση άλλων απαραίτητων ουσιών
  2. για την απελευθέρωση ενέργειας που χρειάζεται το φυτό.φωτοσυνθεση

Η ενέργεια που περιέχει η γλυκόζη είναι η ηλιακή ενέργεια που αποθηκευτηκε σε αυτή κατά την διαδικασία της φωτοσύνθεσης.

Όλοι οι οργανισμοί εξαρτώνται άμεσα ή έμμεσα από τους αυτότροφους καθώς αυτοί αποτελούν τροφή για τους φυτοφάγους οργανισμούς που με τη σειρά τους είναι τροφή για άλλους οργανισμούς.

 

Comments Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η παραγωγή θρεπτικών ουσιών στα φυτά – Η Φωτοσύνθεση

Η τροφή προσφέρει στους οργανισμούς τις χημκές ουσίες που χρειάζονται και τις χρησιμοποιούν για:

  1. Να εξασφαλίζουν ενέργεια για τις διάφορες λειτουργίες τους.
  2. Να αναπτύσσονται (δημιουργία νέων κυττάρων)
  3. Να πρααγματοποιούν διάφορες διεργασίες (σε αυτό βοηθούν για παράδειγμα οι βιταμίνες)
  4. Να επιδιορθώνουν  φθορές των κυττάρων.

 

Κατηγορίες οργανισμών

Τους οργανισμούς του χωρίζουμε σε δύο μεγάλες κατηγορίες.

  1. Παραγωγοί ή Αυτότροφοι
    Παίρνουν απλές χημικές ουσίες από το περιβάλλον και συνθέτουν πιο πολύπλοκες (π.χ. τα φυτά)
  2. Ετερότροφοι
    Παίρνουν τις χημικές ουσίες που χρειάζονται τρώγοντας άλλους οργανισμούς ή ουσίες που παράγουν αυτοί.

    1. Καταναλωτές: είναι οι οργανισμοί που τρέφονται με άλλους οργανισμούς (π.χ. τα ζώα)
    2. Αποικοδομητές: είναι οργανισμοί που τρέφονται με ουσίες νεκρών οργανισμών ή τμημάτων τους (π.χ. βακτήρια, μύκητες και πρωτόζωα)

 

Πέψη και μεταβολισμός

Πέψη ονομάζουμε την διαδικασία κατά την οποία ο οργανισμός διασπά τις πολύπλοκες χημικές ουσίες σε απλούστερες.

Οι απλούστερες χημικές ουσίες στη συνέχεια χρησιμοποιούνται από τον οργανισμό για την σύνθεση άλλων ουσιών. Η διαδικασία διάσπασης και επανασύνθεσης ουσιών από τον οργανισμό ονομάζεται μεταβολισμός.

Η διάσπασης και επανασύνθεσης  των ουσιών γίνεται με την βοήθεια ειδικών ουσιών που ονομάζονται ένζυμα.

Comments Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρόσληψη ουσιών και πέψη

Γνωρίζουμε τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό

[International Space Station (ISS)]

Η εργασία αυτή αποτελεί το πρώτο μέρος της μελέτης φυσικών φαινομένων μέσω της παρατήρησης του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού.

Ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός (ISS), κινείται κυκλικά γύρω από την Γη σε υψος περίπου 400km από την επιφάνειά της και το μέγεθός του είναι περίπου όσο ένα γήπεδο ποδοσφαίρου ενώ ζυγίζει περίπου 440 τόνους.

 

Οδηγίες

Για την εργασία, θα χρειαστεί να κατεβάσετε πρώτα το αρχείο της εργασίας και στη συνέχεια να παρατηρήσετε την κίνηση του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού μέσω μίας σελίδας που εμφανίζει τις βασικές πληροφορίες της κίνησής του. 

Διαβάστε προσεκτικά τις οδηγίες του αρχείου και καταγράψτε τα στοιχεία που σας ζητάει.

Στη συνέχεια συμπληρώστε τα υπόλοιπα κενά σύμφωνα με τις οδηγίες είτε χρησιμοποιώντας κομπιουτεράκι είτε αν είστε εξοικιωμένοι χρησιμοποιώντας κάποιο υπολογιστικό φύλλο στον υπολογιστή.

Τέλος, θα χρειαστεί να απαντήσετε κάποιες ερωτήσεις που ζητούνται σχετικά με τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό και τα αποτελέσματα που βγάλατε.

 

Παραδοτέα

Για την βαθμολόγησή σας, θα πρέπει να ανεβάσετε το αρχείο που κατεβάσατε συμπληρωμένο. Δίνεται η δυνατότητα να ανεβάσετε μέχρι και 5 αρχεία αν νομίζετε ότι χρειάζεται.

Σε περίπτωση αδυναμίας συμπλήρωσης του αρχείου ηλεκτρονικά, μπορείτε να γράψετε σε κάποια κόλλα όλα τα ζητούμενα της εργασίας και να ανεβάσετε τα αποτελέσματα σε μορφή φωτογραφίας.

Επίσης, αν για κάποιο λόγο δεν μπορέσετε να ανεβάσετε το αρχείο στο e-class, μπορείτε να το φέρετε στο σχολείο μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων ή να μου το στείλετε στο email: koutenp@sch.gr

 

Προσοχή!!!

Επειδή το αρχείο που σας δίνω είναι σε μορφή .docx, αν το ανοίξετε με κάποιο άλλο πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου (π.χ. OpenOffice, LibreOffice) πιθανόν να μην εμφανιστούν κάποιες σχέσεις, τύποι κτλ. Για τον λόγο αυτό, κατεβάστε και το αρχείο σε μορφή pdf που βρίσκεται στα Έγγραφα του μαθήματος για να δείτε όλες τις πληροφορίες και για την εργασία συμπληρώστε το αρχείο που δίνεται παρακάτω.

 

Κι ένα βιντεάκι με πληροφορίες για την Διεθνή Διαστημικό Σταθμο με κάποιες πληροφορίες για αυτόν!

Αρχείο σε μορφή .doc

Αρχείο σε μορφή .pdf

Καλή δύναμη και καλά Χριστούγεννα

Comments Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργασία Φυσικής Προσανατολισμού Β’ Λυκείου Α’ Τετράμηνο 2023-2024

Οι “ήρωες” του ηλεκτρισμού

 

Στην εργασία αυτή καλείστε να παρακολουθήσετε κάποια βίντεο, να καταγράψετε τους επιστήμονες που αναφέρονται σε αυτά και να βρείτε πληροφορίες για κάποιους από αυτούς.

Οδηγίες

  • Κατεβάστε το αρχείο “Ήρωες του Ηλεκτρισμού.docx” που υπάρχει στην εργασία.
  • Πρακολουθήστε τα πέντε (5) παρακάτω βίντεο που σας δίνονται.
  • Καταγράψτε για κάθε βίντεο τα ονόματα των επιστημόνων που αναφέρονται σε αυτά και συμπληρώστε τα στον πίνακα 1 του αρχείου..
  • Εντοπίστε τους επιστήμονες που αναφέρονται σε περισσότερα από ένα βίντεο και συμπληρώστε τον πίνακα 2 στο αρχείο.
  • Επιλέξτε τρεις (3) επιστήμονες από αυτούς που καταγράψατε στο 3ο βήμα και παρουσιάστε σύντομα τα παρακάτω στοιχεία για αυτούς (όπως με την περυσινή εργασία):
    1. Ονοματεπώνυμο
    2. Φωτογραφία
    3. Χώρα καταγωγής
    4. Χρονολογίες γέννησης – θανάτου
    5. Αν υπάρχει μονάδα μέτρησης στο SI με το όνομά του και ποιό φυσικό μέγεθος μετράει αυτή η μονάδα αν υπάρχει
    6. Μία μεγάλη ανακάλυψη ή εφεύρεση που έχει προσφέρει στην επιστήμη και ειδικά στον ηλεκτρισμό. 
  • Στους πίνακες 1 και 2 υπάρχει χώρος για περισσότερα ονόματα από αυτά που εμφανίζονται στα βίντεο. Μη σας μπερδέψει αυτό.
  • Το 4ο βίντεο ξεκινάει με μαύρη οθόνη, μην αγχωθείτε, θα εμφανιστεί φως μετά από λίγο.

Παρατηρήσεις

  • Μην γράφετε μεγάλα κείμενα στις πληροφορίες των επιστημώνων. 
  • Επιλέξτε τους 3 επιστήμονες ανάλογα με το ποιος σας κέντρισε περισσότερο το ενδιαφέρον.
  • Θα παραδώσετε ένα αρχείο (αυτό που κατεβάσατε) συμπληρωμένο με αυτά που ζητάει η εργασία.

Βιντεο

Τα βίντεο που πρέπει να παρακολουθήσετε είναι τα έξής:

  1. Η οργή των θεών και πώς να την δαμάσετε (04:53)
  2. Και εγένετο φως (06:52)
  3. Ο άνθρωπος που εφήυρε το σήμερα (06:43)
  4. Ο Πόλεμος των Ρευμάτων: Τόμας Έντισον (06:33)
  5. Ο Πόλεμος των Ρευμάτων: Νίκολα Τέσλα (09:34)

(Δίπλα σε κάθε βίντεο αναφέρεται η διάρκειά του για να γνωρίζετε πόση ώρα χρειάζεται να το παρακολουθήσετε.)

ΠΡΟΣΟΧΗ!

Η προθεσμία για την εργασία είναι 14/01/2024. Θα μπορείτε να παραδώσετε την εργασία και αργότερα, όμως οι εκπρόθεσμες εργασίες θα έχουν “ποινή” 4 βαθμών!!!

Καλη διασκέδαση και καλά Χριστούγεννα!

Αρχείο


 

Comments Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργασία Φυσικής Γ’ Γυμνασίου Α’ τετραμήνου 2023-2024

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων