(Γράφει η Μαίρη Καφεντζάκη)

elliniki mathimatiki etaireia

Την Παρασκευή 6 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε στον χώρο του σχολείου μας ο 82ος Μαθηματικός
Διαγωνισμός ο <<ΘΑΛΗΣ>> με μεγάλη επιτυχία. Δόθηκε στα παιδιά μας μια σημαντική ευκαιρία ώστε
να δείξουν τις ικανότητες τους και να μπορέσουν να ανταμειφθούν με ένα μεγάλο έπαθλο, που φυσικά θα είναι υπέρ
τους και συν μια βοήθεια για τις σπουδές τους. Σκεφτήκαμε να ρωτήσουμε αλλά και να μάθουμε κάποιες επιπλέον
πληροφορίες για τον διαγωνισμό μέσα από Μαθηματικούς του Σχολείου μας που σχετίζονται με το θέμα.

1) ΕΑΝ ΤΑ ΠΑΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΠΕΡΑΣΕΙ ΣΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΦΑΣΕΙΣ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ?

Οι επιτυχόντες του διαγωνισμού ο ΘΑΛΗΣ , περνούν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού, δηλαδή την δεύτερη ,
αποκτώντας την δυνατότητα να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό ο <<ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ>>.

Οι επιτυχόντες του διαγωνισμού <<ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ>> με την σειρά τους , περνούν στην επόμενη φάση , στην τρίτη
φάση του διαγωνισμού , τον <<ΑΡΧΙΜΗΔΗ>>.

Οι επιτυχόντες του ΑΡΧΙΜΗΔΗ αποτελούν τη βάση από την οποία θα επιλεγεί η ομάδα που θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στις Βαλκανικές Μαθηματικές Ολυμπιάδες .

2)ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΠΑΘΛΟ ΤΟΥ ΝΙΚΗΤΗ ?

Βραβεία απονέμονται στους μαθητές που έχουν επιτύχει στην δεύτερη φάση του διαγωνισμού , τον ΕΥΚΛΕΙΔΗ.
Η επιτροπή διαγωνισμών αποφασίζει για την απονομή Πρώτου, Δεύτερου και Τρίτου Βραβείου σε εκείνους τους μαθητές που έχουν συγκεντρώσει τις υψηλότερες βαθμολογίες ανά τάξη. Η απονομή των βραβείων γίνεται σε ειδική τελετή στην Αθήνα ή στα κατά τόπους παραρτήματά της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας , την επόμενη μέρα από τη διεξαγωγή της Εθνικής Μαθηματικής Ολυμπιάδας .

3) ΘΑ ΧΑΡΚΤΗΡΙΖΑΤΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΕΥΚΟΛΑ Η ΔΥΣΚΟΛΑ ?

Εύκολο θεωρείτε κάτι το οποίο έχουμε εξοικειωθεί , ή δεν έχουμε εξοικειωθεί αλλά δεν απαιτεί σύνθετη σκέψη.
Οπότε , μάλλον θα τα χαρακτηρίζαμε δύσκολα, αλλά όχι ακατόρθωτα.

4) ΠΙΣΤΥΕΤΕ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΕΞΟΙΚΕΙΩΘΟΥΝ ΜΕ ΤΕΤΟΙΟΥ
ΕΙΔΟΥΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ?

Ναι, τέτοιες ευκαιρίες θεωρούμε πως δεν πρέπει να τις προσπερνάμε. Ακόμη και να μην έχουΜε καταφέρει να είμαστε επιτυχόντες.

6) ΠΩΣ ΣΑΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ Η ΙΔΕΑ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ?

Προσωπικά (Μας απάντησε η κ. Καμπουράκη – Μαθηματικός ) είμαι θετική στην ιδέα του διαγωνισμού . Οι λόγοι είναι ότι οι διαγωνισμοί της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας σκοπεύουν στην διάδοση και καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης, στην ανάδειξη νέων μαθηματικών ταλέντων και στην προώθηση του ςστ πλαίσια των καθιερωμένων διεθνών μαθηματικών διαγωνισμών.

7) ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΝΤΑΠΕΞΕΛΘΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ?

Η ύλη του διαγωνισμού για τα θέματα της κάθε τάξης , είναι η διδακτέα ύλη της προηγούμενης τάξης. Οπότε η απάντηση ειναι ένα μεγάλο Ναι! Τα παιδιά του σχολείου μας σίγουρα μπορούν να ανταπεξέλθουν στα θέματα του διαγωνισμού, εάν φυσικά προσπαθήσουν και οι ίδιοι.

ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ … μιλήσαμε με μερικά παιδιά ώστε να μάθουμε την δική τους άποψη και την δική τους εμπειρία από τον διαγωνισμό.
Μας πληροφόρησαν οτι τα θέματα που τέθηκαν ήταν  μεν δύσκολα, αλλά προσπάθησαν για το καλύτερο. Ολοι είναι πάρα πολύ θετικοί στην ιδέα του διαγωνισμού, διότι τον βλέπουν ως μια ευκαιρία αυτοβελτίωσης και ως μια πρόκληση να διαπιστώσουν μέχρι που μπορούν να φτιάσουν οι δυνάμεις τους.