Φεβ 09
27
>Σκέψεις για το ποίημα της Δήμητρας Χριστοδούλου: Για ένα παιδί που κοιμάται.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ | 27 Φεβρουαρίου, 2009 | παιδί, φανάρι | Γράψτε σχόλιο
>
Ο πολιτισμός της εξαθλίωσης
Άσφαλτος, το πολιτισμένο χώμα
των μεγαλουπόλεων πνιγμένο στη
λαμαρίνα και στο λάστιχο φτάνει
μέχρι τα φανάρια ….
Κι εκεί η αηδία, στιλοβάτες
άλλωτε πράσινοι κι άλλωτε κόκκινοι
στέκουν καρφωμένοι
στο τσιμέντο του διαζώματος
ανέκφραστοι, ασάλευτοι κι όμως στο κόκκινο
ένα σωρό εκφράσεις ένα κάρο
χειρονομίες και κινήσεις έντονες νευρικες, απότομες.
Δεν έχει έλεος αυτή η στάση
άν κοιτάξεις παραδίπλα πρώτα πάει
στα πίσω αυτοκίνητα ή στα μπροστινά
μετά παραπέρα το σίγουρο είναι ότι
κάποια στιγμή θα φτάσει και στο τζάμι σου.
Κάνεις πως δε βλέπεις παρακαλάς
να ανάψει το πράσινο όμως
έχει κι άλλα φανάρια ο δρόμος
και τα πεζοδρόμια στην Ομόνοια είναι
πολύ φαρδιά και οι γωνιές τους γεμάτες ακόμη
κι Εκκλησίες τις Κυριακές στο πλατύσκαλο
απέξω κάποιος θα κάθεται.
Σε κυνηγάνε από παντού με το χέρι απλωμένο
χωρίς ύφος λύπησης, χωρίς ύφος ζητιανιάς,
χωρίς ύφος μόνιμα.
Κι εσύ που λές πως θα ανατρέψεις τον κόσμο πού είσαι;
Κι εσύ με το τζάμι ανεβασμένο πώς ελπίζεις;
Κι εσύ χωμένος στην επιστήμη σου πώς ενδιαφέρεσαι;
ΠΗΓΗ: 2ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ
Φεβ 09
27
Σκέψεις για το ποίημα της Δήμητρας Χριστοδούλου: Για ένα παιδί που κοιμάται.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ | 27 Φεβρουαρίου, 2009 | παιδί, φανάρι | Γράψτε σχόλιο
Ο πολιτισμός της εξαθλίωσης
Άσφαλτος, το πολιτισμένο χώμα
των μεγαλουπόλεων πνιγμένο στη
λαμαρίνα και στο λάστιχο φτάνει
μέχρι τα φανάρια ….
Κι εκεί η αηδία, στιλοβάτες
άλλωτε πράσινοι κι άλλωτε κόκκινοι
στέκουν καρφωμένοι
στο τσιμέντο του διαζώματος
ανέκφραστοι, ασάλευτοι κι όμως στο κόκκινο
ένα σωρό εκφράσεις ένα κάρο
χειρονομίες και κινήσεις έντονες νευρικες, απότομες.
Δεν έχει έλεος αυτή η στάση
άν κοιτάξεις παραδίπλα πρώτα πάει
στα πίσω αυτοκίνητα ή στα μπροστινά
μετά παραπέρα το σίγουρο είναι ότι
κάποια στιγμή θα φτάσει και στο τζάμι σου.
Κάνεις πως δε βλέπεις παρακαλάς
να ανάψει το πράσινο όμως
έχει κι άλλα φανάρια ο δρόμος
και τα πεζοδρόμια στην Ομόνοια είναι
πολύ φαρδιά και οι γωνιές τους γεμάτες ακόμη
κι Εκκλησίες τις Κυριακές στο πλατύσκαλο
απέξω κάποιος θα κάθεται.
Σε κυνηγάνε από παντού με το χέρι απλωμένο
χωρίς ύφος λύπησης, χωρίς ύφος ζητιανιάς,
χωρίς ύφος μόνιμα.
Κι εσύ που λές πως θα ανατρέψεις τον κόσμο πού είσαι;
Κι εσύ με το τζάμι ανεβασμένο πώς ελπίζεις;
Κι εσύ χωμένος στην επιστήμη σου πώς ενδιαφέρεσαι;
ΠΗΓΗ: 2ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ
Φεβ 09
26
>ΤΑ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ | 26 Φεβρουαρίου, 2009 | παιδί, φανάρι | Γράψτε σχόλιο
>Έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την ALKO για λογαριασμό της UNICEF
|
Η Ταυτότητα της έρευνας
|
|
|
ΕΤΑΙΡΕΙΑ:
|
ALKO |
|
ΠΕΛΑΤΗΣ:
|
UNICEF |
|
ΤΥΠΟΣ:
|
ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΑΠΟΓΡΑΦΙΚΗ (ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ) |
|
ΔΕΙΓΜΑ:
|
955 ΑΤΟΜΑ ΣΤΟ ΛΕΚΑΝΟΠΕΔΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ |
|
ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ:
|
Το σύνολο των παιδιών σε 75 ερευνητικούς τομείς που κάλυψαν το λεκανοπέδιο Αττικής |
|
ΧΡΟΝΟΣ:
|
17 – 29 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2000 |
Σύνοψη – Συμπεράσματα
Σε 5.800 υπολογίζονται περίπου τα παιδιά στην Ελλάδα που ζουν και εργάζονται το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας τους στους δρόμους, τα λεγόμενα “παιδιά των φαναριών”. Τα παιδιά αυτά είναι από 2 έως 15 ετών, ελληνόπουλα και μετανάστες που αποφέρουν κατά τις συντηρητικότερες εκτιμήσεις περίπου 1 δισεκατομμύριο δραχμές το μήνα στους “εργοδότες” τους.
Τα στοιχεία προκύπτουν από έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία ΑΛΚΟ για λογαριασμό της UNICEF, στο διάστημα 17 έως και 29 Νοεμβρίου 2000. Η έρευνα ήταν ποσοτική – απογραφική, διεξήχθη με τη μέθοδο των προσωπικών συνεντεύξεων σε 75 γεωγραφικούς τομείς του Λεκανοπεδίου Αττικής.
Κυριότερα ευρήματα της έρευνας: από τα 955 παιδιά ηλικίας 2-15 ετών στα οποία διενεργήθη η έρευνα, το 61% είναι αγόρια, το 10% περίπου ηλικίας έως 5 ετών, 44,1% του συνόλου είναι έλληνες πολίτες, ενώ τα υπόλοιπα παιδιά είναι μετανάστες και πρόσφυγες στη χώρα μας.
Ειδικότερα, το 23,6% του συνόλου είναι έλληνες τσιγγάνοι, το 11,4% έλληνες μουσουλμάνοι, το 28,1% είναι αλβανικής καταγωγής, 6,3% Ιρακινοί, 6,0% Σέρβοι, 5,4% Πακιστανοί, 3,4% Κούρδοι και διάφορες άλλες εθνικότητες. 40,4% των παιδιών είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι, 33,4% Μουσουλμάνοι, ενώ το 13,8% δήλωσε πως δεν ξέρει το θρήσκευμά του. Τα παιδιά αυτά δραστηριοποιούνται σε όλο το Λεκανοπέδιο, κατοικούν σε υπόγεια, ισόγεια, σκηνές, πρόχειρους καταυλισμούς, ακόμα και σε βαγόνια, εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα κ.λ.π. ενώ το 2% δηλώνουν άστεγα.
Τα παιδιά δεν δραστηριοποιούνται στις περιοχές που κατοικούν, πράγμα που σημαίνει ότι καθημερινά μετακινούνται προς τις περιοχές που τα συναντάμε. Ελάχιστα (20%) πηγαίνουν σχολείο, ένα σημαντικό μέρος αυτών βρίσκεται στην Ελλάδα χωρίς τους γονείς του, δηλώνουν άγνοια για το αν η εγκατάστασή τους είναι μόνιμη ή προσωρινή στη χώρα μας. Πολλά παιδιά δηλώνουν ότι “εργοδότης” τους δεν είναι κάποιος από τους γονείς του, τους επιβάλλονται τιμωρίες αν δεν θελήσουν να πάνε για δουλειά ή κάνουν μικρή είσπραξη. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλά παιδιά δήλωσαν σαν τιμωρίες, εκτός από το ξύλο, το γεγονός ότι δεν τους δίνουν φαγητό να φάνε ή ότι τα απειλούν να τα διώξουν από το μέρος που διαμένουν.
Η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών αυτών δηλώνει ότι βρίσκονται στους δρόμους κι “εργάζονται” όλη σχεδόν την ημέρα, αρκετά από αυτά, εργάζονται και τη νύχτα και εκτός μικρών εξαιρέσεων έχουν περιορισμένες φιλοδοξίες κι όνειρα για το μέλλον τους που προκύπτουν από το αίσθημα ανασφάλειας και φόβου που νοιώθουν, καθώς και την αίσθηση σε μεγάλο μέρος αυτών ότι βρίσκονται προσωρινά στην Ελλάδα.
Τέλος, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η μέση ημερήσια είσπραξη κάθε παιδιού ανέρχεται σε 7 έως 8.000 δρχ., το 20% των παιδιών μιλά πολύ λίγο ή καθόλου την ελληνική γλώσσα, ένα 20% θέλει αλλά δεν μπορεί να πάει σχολείο, ένα μικρό ποσοστό θέλει να σπουδάσει ενώ ένας αριθμός παιδιών στην ερώτηση “τι θα κάνεις όταν μεγαλώσεις” απάντησε: θέλω να έχω φαγητό να τρώω.
| 1. ΦΥΛΟ | 6. ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ | 11. «ΩΡΑΡΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ» |
| 2. ΗΛΙΚΙΑ | 7. ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ | 12. ΗΜΕΡΗΣΙΕΣ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ |
| 3. ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑ | 8. ΕΙΔΟΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ | 13. ΠΙΘΑΝΕΣ ΤΙΜΩΡΙΕΣ |
| 4. ΘΡΗΣΚΕΥΜΑ | 9. ΕΙΔΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ | 14. ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΟΤΑΝ ΜΕΓΑΛΩΣΕΙ |
| 5. ΟΜΙΛΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ | 10. «ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ» | 15. ΣΥΝΟΨΗ |
ΠΗΓΗ: unicef
Φεβ 09
26
>ΤΑ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ | 26 Φεβρουαρίου, 2009 | παιδί, φανάρι | Γράψτε σχόλιο
>Έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την ALKO για λογαριασμό της UNICEF
|
Η Ταυτότητα της έρευνας
|
|
|
ΕΤΑΙΡΕΙΑ:
|
ALKO |
|
ΠΕΛΑΤΗΣ:
|
UNICEF |
|
ΤΥΠΟΣ:
|
ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΑΠΟΓΡΑΦΙΚΗ (ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ) |
|
ΔΕΙΓΜΑ:
|
955 ΑΤΟΜΑ ΣΤΟ ΛΕΚΑΝΟΠΕΔΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ |
|
ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ:
|
Το σύνολο των παιδιών σε 75 ερευνητικούς τομείς που κάλυψαν το λεκανοπέδιο Αττικής |
|
ΧΡΟΝΟΣ:
|
17 – 29 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2000 |
Σύνοψη – Συμπεράσματα
Σε 5.800 υπολογίζονται περίπου τα παιδιά στην Ελλάδα που ζουν και εργάζονται το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας τους στους δρόμους, τα λεγόμενα “παιδιά των φαναριών”. Τα παιδιά αυτά είναι από 2 έως 15 ετών, ελληνόπουλα και μετανάστες που αποφέρουν κατά τις συντηρητικότερες εκτιμήσεις περίπου 1 δισεκατομμύριο δραχμές το μήνα στους “εργοδότες” τους.
Τα στοιχεία προκύπτουν από έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία ΑΛΚΟ για λογαριασμό της UNICEF, στο διάστημα 17 έως και 29 Νοεμβρίου 2000. Η έρευνα ήταν ποσοτική – απογραφική, διεξήχθη με τη μέθοδο των προσωπικών συνεντεύξεων σε 75 γεωγραφικούς τομείς του Λεκανοπεδίου Αττικής.
Κυριότερα ευρήματα της έρευνας: από τα 955 παιδιά ηλικίας 2-15 ετών στα οποία διενεργήθη η έρευνα, το 61% είναι αγόρια, το 10% περίπου ηλικίας έως 5 ετών, 44,1% του συνόλου είναι έλληνες πολίτες, ενώ τα υπόλοιπα παιδιά είναι μετανάστες και πρόσφυγες στη χώρα μας.
Ειδικότερα, το 23,6% του συνόλου είναι έλληνες τσιγγάνοι, το 11,4% έλληνες μουσουλμάνοι, το 28,1% είναι αλβανικής καταγωγής, 6,3% Ιρακινοί, 6,0% Σέρβοι, 5,4% Πακιστανοί, 3,4% Κούρδοι και διάφορες άλλες εθνικότητες. 40,4% των παιδιών είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι, 33,4% Μουσουλμάνοι, ενώ το 13,8% δήλωσε πως δεν ξέρει το θρήσκευμά του. Τα παιδιά αυτά δραστηριοποιούνται σε όλο το Λεκανοπέδιο, κατοικούν σε υπόγεια, ισόγεια, σκηνές, πρόχειρους καταυλισμούς, ακόμα και σε βαγόνια, εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα κ.λ.π. ενώ το 2% δηλώνουν άστεγα.
Τα παιδιά δεν δραστηριοποιούνται στις περιοχές που κατοικούν, πράγμα που σημαίνει ότι καθημερινά μετακινούνται προς τις περιοχές που τα συναντάμε. Ελάχιστα (20%) πηγαίνουν σχολείο, ένα σημαντικό μέρος αυτών βρίσκεται στην Ελλάδα χωρίς τους γονείς του, δηλώνουν άγνοια για το αν η εγκατάστασή τους είναι μόνιμη ή προσωρινή στη χώρα μας. Πολλά παιδιά δηλώνουν ότι “εργοδότης” τους δεν είναι κάποιος από τους γονείς του, τους επιβάλλονται τιμωρίες αν δεν θελήσουν να πάνε για δουλειά ή κάνουν μικρή είσπραξη. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλά παιδιά δήλωσαν σαν τιμωρίες, εκτός από το ξύλο, το γεγονός ότι δεν τους δίνουν φαγητό να φάνε ή ότι τα απειλούν να τα διώξουν από το μέρος που διαμένουν.
Η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών αυτών δηλώνει ότι βρίσκονται στους δρόμους κι “εργάζονται” όλη σχεδόν την ημέρα, αρκετά από αυτά, εργάζονται και τη νύχτα και εκτός μικρών εξαιρέσεων έχουν περιορισμένες φιλοδοξίες κι όνειρα για το μέλλον τους που προκύπτουν από το αίσθημα ανασφάλειας και φόβου που νοιώθουν, καθώς και την αίσθηση σε μεγάλο μέρος αυτών ότι βρίσκονται προσωρινά στην Ελλάδα.
Τέλος, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η μέση ημερήσια είσπραξη κάθε παιδιού ανέρχεται σε 7 έως 8.000 δρχ., το 20% των παιδιών μιλά πολύ λίγο ή καθόλου την ελληνική γλώσσα, ένα 20% θέλει αλλά δεν μπορεί να πάει σχολείο, ένα μικρό ποσοστό θέλει να σπουδάσει ενώ ένας αριθμός παιδιών στην ερώτηση “τι θα κάνεις όταν μεγαλώσεις” απάντησε: θέλω να έχω φαγητό να τρώω.
| 1. ΦΥΛΟ | 6. ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ | 11. «ΩΡΑΡΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ» |
| 2. ΗΛΙΚΙΑ | 7. ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ | 12. ΗΜΕΡΗΣΙΕΣ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ |
| 3. ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑ | 8. ΕΙΔΟΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ | 13. ΠΙΘΑΝΕΣ ΤΙΜΩΡΙΕΣ |
| 4. ΘΡΗΣΚΕΥΜΑ | 9. ΕΙΔΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ | 14. ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΟΤΑΝ ΜΕΓΑΛΩΣΕΙ |
| 5. ΟΜΙΛΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ | 10. «ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ» | 15. ΣΥΝΟΨΗ |
ΠΗΓΗ: unicef
Φεβ 09
26
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ | 26 Φεβρουαρίου, 2009 | παιδί, φανάρι | Γράψτε σχόλιο
Έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την ALKO για λογαριασμό της UNICEF
|
Η Ταυτότητα της έρευνας |
Σύνοψη – Συμπεράσματα
Σε 5.800 υπολογίζονται περίπου τα παιδιά στην Ελλάδα που ζουν και εργάζονται το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας τους στους δρόμους, τα λεγόμενα “παιδιά των φαναριών”. Τα παιδιά αυτά είναι από 2 έως 15 ετών, ελληνόπουλα και μετανάστες που αποφέρουν κατά τις συντηρητικότερες εκτιμήσεις περίπου 1 δισεκατομμύριο δραχμές το μήνα στους “εργοδότες” τους.Τα στοιχεία προκύπτουν από έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία ΑΛΚΟ για λογαριασμό της UNICEF, στο διάστημα 17 έως και 29 Νοεμβρίου 2000. Η έρευνα ήταν ποσοτική – απογραφική, διεξήχθη με τη μέθοδο των προσωπικών συνεντεύξεων σε 75 γεωγραφικούς τομείς του Λεκανοπεδίου Αττικής.Κυριότερα ευρήματα της έρευνας: από τα 955 παιδιά ηλικίας 2-15 ετών στα οποία διενεργήθη η έρευνα, το 61% είναι αγόρια, το 10% περίπου ηλικίας έως 5 ετών, 44,1% του συνόλου είναι έλληνες πολίτες, ενώ τα υπόλοιπα παιδιά είναι μετανάστες και πρόσφυγες στη χώρα μας.Ειδικότερα, το 23,6% του συνόλου είναι έλληνες τσιγγάνοι, το 11,4% έλληνες μουσουλμάνοι, το 28,1% είναι αλβανικής καταγωγής, 6,3% Ιρακινοί, 6,0% Σέρβοι, 5,4% Πακιστανοί, 3,4% Κούρδοι και διάφορες άλλες εθνικότητες. 40,4% των παιδιών είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι, 33,4% Μουσουλμάνοι, ενώ το 13,8% δήλωσε πως δεν ξέρει το θρήσκευμά του. Τα παιδιά αυτά δραστηριοποιούνται σε όλο το Λεκανοπέδιο, κατοικούν σε υπόγεια, ισόγεια, σκηνές, πρόχειρους καταυλισμούς, ακόμα και σε βαγόνια, εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα κ.λ.π. ενώ το 2% δηλώνουν άστεγα.Τα παιδιά δεν δραστηριοποιούνται στις περιοχές που κατοικούν, πράγμα που σημαίνει ότι καθημερινά μετακινούνται προς τις περιοχές που τα συναντάμε. Ελάχιστα (20%) πηγαίνουν σχολείο, ένα σημαντικό μέρος αυτών βρίσκεται στην Ελλάδα χωρίς τους γονείς του, δηλώνουν άγνοια για το αν η εγκατάστασή τους είναι μόνιμη ή προσωρινή στη χώρα μας. Πολλά παιδιά δηλώνουν ότι “εργοδότης” τους δεν είναι κάποιος από τους γονείς του, τους επιβάλλονται τιμωρίες αν δεν θελήσουν να πάνε για δουλειά ή κάνουν μικρή είσπραξη. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλά παιδιά δήλωσαν σαν τιμωρίες, εκτός από το ξύλο, το γεγονός ότι δεν τους δίνουν φαγητό να φάνε ή ότι τα απειλούν να τα διώξουν από το μέρος που διαμένουν.Η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών αυτών δηλώνει ότι βρίσκονται στους δρόμους κι “εργάζονται” όλη σχεδόν την ημέρα, αρκετά από αυτά, εργάζονται και τη νύχτα και εκτός μικρών εξαιρέσεων έχουν περιορισμένες φιλοδοξίες κι όνειρα για το μέλλον τους που προκύπτουν από το αίσθημα ανασφάλειας και φόβου που νοιώθουν, καθώς και την αίσθηση σε μεγάλο μέρος αυτών ότι βρίσκονται προσωρινά στην Ελλάδα.Τέλος, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η μέση ημερήσια είσπραξη κάθε παιδιού ανέρχεται σε 7 έως 8.000 δρχ., το 20% των παιδιών μιλά πολύ λίγο ή καθόλου την ελληνική γλώσσα, ένα 20% θέλει αλλά δεν μπορεί να πάει σχολείο, ένα μικρό ποσοστό θέλει να σπουδάσει ενώ ένας αριθμός παιδιών στην ερώτηση “τι θα κάνεις όταν μεγαλώσεις” απάντησε: θέλω να έχω φαγητό να τρώω.
Κύρια σημεία (Παρουσίαση)
| 1. ΦΥΛΟ | 6. ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ | 11. «ΩΡΑΡΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ» |
| 2. ΗΛΙΚΙΑ | 7. ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ | 12. ΗΜΕΡΗΣΙΕΣ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ |
| 3. ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑ | 8. ΕΙΔΟΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ | 13. ΠΙΘΑΝΕΣ ΤΙΜΩΡΙΕΣ |
| 4. ΘΡΗΣΚΕΥΜΑ | 9. ΕΙΔΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ | 14. ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΟΤΑΝ ΜΕΓΑΛΩΣΕΙ |
| 5. ΟΜΙΛΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ | 10. «ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ» | 15. ΣΥΝΟΨΗ |
ΠΗΓΗ: unicef
Φεβ 09
26
>Τα παιδιά των φαναριών
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ | 26 Φεβρουαρίου, 2009 | παιδί | Γράψτε σχόλιο
>Σε σταματάνε στα φανάρια
με δυό ματάκια σαν φεγγάρια
και με φωνή που σπαρταρά
Για δυό δραχμές εκλιπαρούνε
κι άμα στα χέρια τους τις δούνε
λάμπουνε κι είν’ όλο χαρά
Μοιάζει η ζωή τους με ναυάγιο
δίχως Θεό, και δίχως άγιο
μέσα σε πέλαγο βαθύ
Γάγγη, Χριστέ μου, κι άγιε Νείλε
τον άγγελό σου απόψε στείλε
μ’ ένα πελώριο σπαθί
Να στείλει στης νυχτιάς τα μάκρη
αυτούς που στέκουνε στην άκρη
και καρτερούν σα τον φονιά
τα πλάσματα τ’ απελπισμένα
που σου ζητάνε δακρυσμένα
μια στάλα ελπίδα στο χιονιά
Δεν ψάχνουν Θε’ μου για βασίλειο
μόνο μια θέση μες στον ήλιο
τις μέρες των πανηγυριών
Δεν σου γυρεύουνε παλάτια
λίγη χαρά στάξε στα μάτια
για τα παιδιά των φαναριών
ΠΗΓΗ: stixoi.info
Φεβ 09
26
Τα παιδιά των φαναριών
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ | 26 Φεβρουαρίου, 2009 | παιδί | Γράψτε σχόλιο
Σε σταματάνε στα φανάρια
με δυό ματάκια σαν φεγγάρια
και με φωνή που σπαρταρά
Για δυό δραχμές εκλιπαρούνε
κι άμα στα χέρια τους τις δούνε
λάμπουνε κι είν’ όλο χαρά
Μοιάζει η ζωή τους με ναυάγιο
δίχως Θεό, και δίχως άγιο
μέσα σε πέλαγο βαθύ
Γάγγη, Χριστέ μου, κι άγιε Νείλε
τον άγγελό σου απόψε στείλε
μ’ ένα πελώριο σπαθί
Να στείλει στης νυχτιάς τα μάκρη
αυτούς που στέκουνε στην άκρη
και καρτερούν σα τον φονιά
τα πλάσματα τ’ απελπισμένα
που σου ζητάνε δακρυσμένα
μια στάλα ελπίδα στο χιονιά
Δεν ψάχνουν Θε’ μου για βασίλειο
μόνο μια θέση μες στον ήλιο
τις μέρες των πανηγυριών
Δεν σου γυρεύουνε παλάτια
λίγη χαρά στάξε στα μάτια
για τα παιδιά των φαναριών
ΠΗΓΗ: stixoi.info
Φεβ 09
26
>Τα παιδιά των φαναριών
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ | 26 Φεβρουαρίου, 2009 | Θ.Π.Λιανός, παιδί, φανάρι | Γράψτε σχόλιο
>
Τα φανάρια που ρυθμίζουν την κυκλοφορία στους δρόμους της Αττικής έχουν μετατρέψει αυτά τα σημεία των δρόμων σε μια ιδιόμορφη αγορά. Οσο διαρκεί το κόκκινο, αρκετά νεαρά κυρίως άτομα προσφέρουν στους οδηγούς των σταματημένων αυτοκινήτων διάφορα αγαθά και υπηρεσίες. Αλλοι προσφέρουν λουλούδια σε χαμηλή τιμή, άλλοι προσφέρονται να σου καθαρίσουν το μπροστινό τζάμι για ό,τι ποσό έχεις την ευχαρίστηση να δώσεις, άλλοι επιδεικνύουν ακρωτηριασμένα μέλη του σώματός τους ζητώντας την βοήθεια των εποχουμένων. Μαζί με αυτούς, μικρά παιδιά, αγόρια και κορίτσια, με κατάλληλη για την περίπτωση εμφάνιση, δηλαδή βρώμικα, αχτένιστα και κακοντυμένα, ζητούν τον οβολό σας.
Η τελευταία αυτή περίπτωση, δηλαδή, των μικρών παιδιών έχει προκαλέσει ένα ερώτημα στο οποίο έχουν δοθεί δύο αντίθετες απαντήσεις. Το ερώτημα είναι: πρέπει κανείς να βοηθάει τα μικρά αυτά παιδιά δίδοντας ένα μικροποσόν, ή όχι; Η μια απάντηση είναι αρνητική και υποστηρίζει ότι η επαιτεία είναι κοινωνικό φαινόμενο και πρέπει να αντιμετωπισθεί από την πολιτεία, όχι ατομικά από τον κάθε πολίτη. Αν μια κοινωνία είναι συγκροτημένη με τρόπο που επιτρέπει, ή προκαλεί φαινόμενα επαιτείας, τότε η λύση δεν μπορεί να προέλθει παρά μόνο από την εξέταση και την εξαφάνιση των μηχανισμών που την προκαλούν, στον βαθμό που αυτό είναι εφικτό.
Η άλλη απάντηση είναι θετική, και υποστηρίζει ότι η κοινωνία ως σύνολο δεν θα μπορέσει ποτέ να εξαφανίσει την επαιτεία. Σε κάθε κοινωνία υπάρχουν δυνάμεις και μηχανισμοί που φέρνουν οικογένειες και άτομα σε κατάσταση απελπισίας, μια δε διέξοδος είναι η, προσωρινή έστω, αναζήτηση βοήθειας μέσω της επαιτείας. Επιπλέον, ανεξαρτήτως των λόγων που εξωθούν ένα άτομο στην επαιτεία, η απλή ανθρώπινη συμπόνια για τα πάθη ενός συνανθρώπου, και ιδιαίτερα ενός μικρού παιδιού, είναι αρκετή για να οδηγήσει κάποιον στην απόφαση να προσφέρει την ασήμαντη γι’ αυτόν βοήθεια.
Είναι φανερό ότι και οι δύο απαντήσεις έχουν ισχυρή βάση. Τα επιχειρήματα της μιας άποψης δεν αναιρούν τα επιχειρήματα της άλλης. Ο κάθε πολίτης μπορεί να κρίνει και να αποφασίσει, αν θα δώσει ή αν θα αρνηθεί τη μικρή του βοήθεια στην περίπτωση που ανέφερα, δηλαδή αυτής των παιδιών των φαναριών, όπως έχουν χαρακτηρισθεί.
Εχω όμως την εντύπωση ότι η επαιτεία που παρατηρούμε να λαβαίνει χώρα στις γωνιές των οδών, όπου υπάρχουν φανάρια κυκλοφορίας, αλλά και γενικά, δεν έχει καμιά σχέση με την επαιτεία για την οποία τα επιχειρήματα που διατυπώθηκαν πιο πάνω έχουν ισχύ. Η επαιτεία που παρατηρούμε δεν είναι αποτέλεσμα και έκφραση καταστάσεων, π.χ. ανεργίας, φτώχειας κ.ο.κ., που φέρνουν διάφορα άτομα σε κατάσταση απελπισίας. Αντίθετα, πιστεύω ότι είναι μια εξαιρετικά κερδοφόρος δραστηριότητα. Τα παιδιά των φαναριών δεν ζητιανεύουν επειδή πεινούν, αλλά επειδή αποτελούν ένα αποτελεσματικό σημείο επαφής ενός διεφθαρμένου επιχειρηματικού κυκλώματος με το καταναλωτικό του κοινό, δηλαδή, με εμάς.
Υπάρχουν διάφορα στοιχεία που βεβαιώνουν ότι η επαιτεία των παιδιών είναι οργανωμένη επιχείρηση. Πρώτον, έχουν συγκεκριμένα στέκια-φανάρια, στα οποία εναλλάσσονται. Δεύτερον, ζητούν το ίδιο ποσόν χρηματικής βοήθειας, ένα «πενηντάρι». Τρίτον, όσα δεν ζητούν βοήθεια προφορικά, κρατούν ταμπελίτσες γραμμένες με τον ίδιο γραφικό χαρακτήρα, κτλ. Η επιχείρηση πρέπει να είναι εξαιρετικά προσοδοφόρος, αν κρίνει κανείς από την απότομη αύξηση της επαιτείας, τα τελευταία χρόνια, πράγμα που δείχνει ταυτόχρονα ότι οι κάτοικοι της Αθήνας και των προαστίων είναι άνθρωποι του Θεού και πολύ ελεήμονες.
Η δομή των επιχειρήσεων επαιτείας παρουσιάζει ποικιλία και ενδιαφέρον. Αλλες είναι οικογενειακές επιχειρήσεις στενού κύκλου, δηλαδή γονείς και παιδιά. Αλλες οικογενειακές επιχειρήσεις, ευρύτερου κύκλου, δηλαδή συγγενικές οικογένειες με συμμετοχή γονέων, παιδιών, εξαδέλφων κ.ο.κ. Το ένα παιδί ζητιανεύει, π.χ. γωνία Πατησίων και Κοδριγκτώνος και το εξαδελφάκι του, στην Πλατεία Βικτωρίας. Οπως έχει φανεί από τα αστυνομικά δελτία, υπάρχουν και επιχειρήσεις με ευρύτατα κυκλώματα εκμετάλλευσης μικρών παιδιών, με τεράστια κέρδη και εγκληματική δραστηριότητα και σε άλλους «κλάδους».
Οι παραπάνω αναφορές έχουν σκοπό να πείσουν τον αναγνώστη ότι τα επιχειρήματα των δύο αντίθετων απόψεων που προανέφερα είναι άσχετα με την σημερινή πραγματικότητα. Οποιος δίνει «βοήθεια» στους ζητιάνους και στα ζητιανάκια γίνεται, χωρίς να το θέλει και χωρίς να το ξέρει, συνεργός σε μια εγκληματική δραστηριότητα, ενώ φυσικά οι προθέσεις του είναι εντελώς διαφορετικές.
Ο κ. Θ. Π. Λιανός είναι καθηγητής της Πολιτικής Οικονομίας στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Φεβ 09
26
Τα παιδιά των φαναριών
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ | 26 Φεβρουαρίου, 2009 | Θ.Π.Λιανός, παιδί, φανάρι | Γράψτε σχόλιο
Θ.Π.ΛΙΑΝΟΣ| Κυριακή 16 Αυγούστου 1998
Τα φανάρια που ρυθμίζουν την κυκλοφορία στους δρόμους της Αττικής έχουν μετατρέψει αυτά τα σημεία των δρόμων σε μια ιδιόμορφη αγορά. Οσο διαρκεί το κόκκινο, αρκετά νεαρά κυρίως άτομα προσφέρουν στους οδηγούς των σταματημένων αυτοκινήτων διάφορα αγαθά και υπηρεσίες. Αλλοι προσφέρουν λουλούδια σε χαμηλή τιμή, άλλοι προσφέρονται να σου καθαρίσουν το μπροστινό τζάμι για ό,τι ποσό έχεις την ευχαρίστηση να δώσεις, άλλοι επιδεικνύουν ακρωτηριασμένα μέλη του σώματός τους ζητώντας την βοήθεια των εποχουμένων. Μαζί με αυτούς, μικρά παιδιά, αγόρια και κορίτσια, με κατάλληλη για την περίπτωση εμφάνιση, δηλαδή βρώμικα, αχτένιστα και κακοντυμένα, ζητούν τον οβολό σας.
Η τελευταία αυτή περίπτωση, δηλαδή, των μικρών παιδιών έχει προκαλέσει ένα ερώτημα στο οποίο έχουν δοθεί δύο αντίθετες απαντήσεις. Το ερώτημα είναι: πρέπει κανείς να βοηθάει τα μικρά αυτά παιδιά δίδοντας ένα μικροποσόν, ή όχι; Η μια απάντηση είναι αρνητική και υποστηρίζει ότι η επαιτεία είναι κοινωνικό φαινόμενο και πρέπει να αντιμετωπισθεί από την πολιτεία, όχι ατομικά από τον κάθε πολίτη. Αν μια κοινωνία είναι συγκροτημένη με τρόπο που επιτρέπει, ή προκαλεί φαινόμενα επαιτείας, τότε η λύση δεν μπορεί να προέλθει παρά μόνο από την εξέταση και την εξαφάνιση των μηχανισμών που την προκαλούν, στον βαθμό που αυτό είναι εφικτό.
Η άλλη απάντηση είναι θετική, και υποστηρίζει ότι η κοινωνία ως σύνολο δεν θα μπορέσει ποτέ να εξαφανίσει την επαιτεία. Σε κάθε κοινωνία υπάρχουν δυνάμεις και μηχανισμοί που φέρνουν οικογένειες και άτομα σε κατάσταση απελπισίας, μια δε διέξοδος είναι η, προσωρινή έστω, αναζήτηση βοήθειας μέσω της επαιτείας. Επιπλέον, ανεξαρτήτως των λόγων που εξωθούν ένα άτομο στην επαιτεία, η απλή ανθρώπινη συμπόνια για τα πάθη ενός συνανθρώπου, και ιδιαίτερα ενός μικρού παιδιού, είναι αρκετή για να οδηγήσει κάποιον στην απόφαση να προσφέρει την ασήμαντη γι’ αυτόν βοήθεια.
Είναι φανερό ότι και οι δύο απαντήσεις έχουν ισχυρή βάση. Τα επιχειρήματα της μιας άποψης δεν αναιρούν τα επιχειρήματα της άλλης. Ο κάθε πολίτης μπορεί να κρίνει και να αποφασίσει, αν θα δώσει ή αν θα αρνηθεί τη μικρή του βοήθεια στην περίπτωση που ανέφερα, δηλαδή αυτής των παιδιών των φαναριών, όπως έχουν χαρακτηρισθεί.
Εχω όμως την εντύπωση ότι η επαιτεία που παρατηρούμε να λαβαίνει χώρα στις γωνιές των οδών, όπου υπάρχουν φανάρια κυκλοφορίας, αλλά και γενικά, δεν έχει καμιά σχέση με την επαιτεία για την οποία τα επιχειρήματα που διατυπώθηκαν πιο πάνω έχουν ισχύ. Η επαιτεία που παρατηρούμε δεν είναι αποτέλεσμα και έκφραση καταστάσεων, π.χ. ανεργίας, φτώχειας κ.ο.κ., που φέρνουν διάφορα άτομα σε κατάσταση απελπισίας. Αντίθετα, πιστεύω ότι είναι μια εξαιρετικά κερδοφόρος δραστηριότητα. Τα παιδιά των φαναριών δεν ζητιανεύουν επειδή πεινούν, αλλά επειδή αποτελούν ένα αποτελεσματικό σημείο επαφής ενός διεφθαρμένου επιχειρηματικού κυκλώματος με το καταναλωτικό του κοινό, δηλαδή, με εμάς.
Υπάρχουν διάφορα στοιχεία που βεβαιώνουν ότι η επαιτεία των παιδιών είναι οργανωμένη επιχείρηση. Πρώτον, έχουν συγκεκριμένα στέκια-φανάρια, στα οποία εναλλάσσονται. Δεύτερον, ζητούν το ίδιο ποσόν χρηματικής βοήθειας, ένα «πενηντάρι». Τρίτον, όσα δεν ζητούν βοήθεια προφορικά, κρατούν ταμπελίτσες γραμμένες με τον ίδιο γραφικό χαρακτήρα, κτλ. Η επιχείρηση πρέπει να είναι εξαιρετικά προσοδοφόρος, αν κρίνει κανείς από την απότομη αύξηση της επαιτείας, τα τελευταία χρόνια, πράγμα που δείχνει ταυτόχρονα ότι οι κάτοικοι της Αθήνας και των προαστίων είναι άνθρωποι του Θεού και πολύ ελεήμονες.
Η δομή των επιχειρήσεων επαιτείας παρουσιάζει ποικιλία και ενδιαφέρον. Αλλες είναι οικογενειακές επιχειρήσεις στενού κύκλου, δηλαδή γονείς και παιδιά. Αλλες οικογενειακές επιχειρήσεις, ευρύτερου κύκλου, δηλαδή συγγενικές οικογένειες με συμμετοχή γονέων, παιδιών, εξαδέλφων κ.ο.κ. Το ένα παιδί ζητιανεύει, π.χ. γωνία Πατησίων και Κοδριγκτώνος και το εξαδελφάκι του, στην Πλατεία Βικτωρίας. Οπως έχει φανεί από τα αστυνομικά δελτία, υπάρχουν και επιχειρήσεις με ευρύτατα κυκλώματα εκμετάλλευσης μικρών παιδιών, με τεράστια κέρδη και εγκληματική δραστηριότητα και σε άλλους «κλάδους».
Οι παραπάνω αναφορές έχουν σκοπό να πείσουν τον αναγνώστη ότι τα επιχειρήματα των δύο αντίθετων απόψεων που προανέφερα είναι άσχετα με την σημερινή πραγματικότητα. Οποιος δίνει «βοήθεια» στους ζητιάνους και στα ζητιανάκια γίνεται, χωρίς να το θέλει και χωρίς να το ξέρει, συνεργός σε μια εγκληματική δραστηριότητα, ενώ φυσικά οι προθέσεις του είναι εντελώς διαφορετικές.
Ο κ. Θ. Π. Λιανός είναι καθηγητής της Πολιτικής Οικονομίας στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Φεβ 09
26
>«Διαμάντια που ομοιοκαταληκτούν με τη νύχτα»
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ | 26 Φεβρουαρίου, 2009 | Δήμητρα Χριστοδούλου | Γράψτε σχόλιο
>
…Δεν ξέρω αν για την ποίηση της Δήμητρας Χριστοδούλου έχει γραφτεί πως δεν είναι γυναικεία, θηλυκή – όταν με αυτό εννοούμε εύθραυστη, λυρική, ερωτική ή, και, τείνουσα, ως εξαρτημένη, να συμπληρωθεί από την εκτοπλασματική παρουσία τού ετέρου ημίσεος. Με ένα τέτοιο σκεπτικό, η δική της ποίηση είναι ανδρική ή, μάλλον όχι, είναι ανδρική και θηλυκή μαζί, το είδος εκείνο που δεν ντρέπεται και επιπλέον κατορθώνει να υποδυθεί πότε το ένα και πότε το άλλο φύλο. Θα προτιμούσα, πάντως, να τη χαρακτηρίσω ποίηση οντολογική ή ανασκαφική του ανθρώπινου βιώματος ή, απλά, λυδία λίθο. Γιατί πάνω σ’ αυτήν σπάνε τα μούτρα τους ναρκισσισμοί και ρητορείες εξίσου. Η Δ. Χριστοδούλου έχει σωθεί «από τον έρωτα της δικής της εικόνας».
Φεβ 09
26
«Διαμάντια που ομοιοκαταληκτούν με τη νύχτα»
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ | 26 Φεβρουαρίου, 2009 | Δήμητρα Χριστοδούλου | Γράψτε σχόλιο
…Δεν ξέρω αν για την ποίηση της Δήμητρας Χριστοδούλου έχει γραφτεί πως δεν είναι γυναικεία, θηλυκή – όταν με αυτό εννοούμε εύθραυστη, λυρική, ερωτική ή, και, τείνουσα, ως εξαρτημένη, να συμπληρωθεί από την εκτοπλασματική παρουσία τού ετέρου ημίσεος. Με ένα τέτοιο σκεπτικό, η δική της ποίηση είναι ανδρική ή, μάλλον όχι, είναι ανδρική και θηλυκή μαζί, το είδος εκείνο που δεν ντρέπεται και επιπλέον κατορθώνει να υποδυθεί πότε το ένα και πότε το άλλο φύλο. Θα προτιμούσα, πάντως, να τη χαρακτηρίσω ποίηση οντολογική ή ανασκαφική του ανθρώπινου βιώματος ή, απλά, λυδία λίθο. Γιατί πάνω σ’ αυτήν σπάνε τα μούτρα τους ναρκισσισμοί και ρητορείες εξίσου. Η Δ. Χριστοδούλου έχει σωθεί «από τον έρωτα της δικής της εικόνας».
Φεβ 09
26
Οι παρενέργειες του Facebook και του ΡlayStation στα παιδιά
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ | 26 Φεβρουαρίου, 2009 | Bebo, Facebook, social media, Twitter, διαδίκτυο, επικοινωνία | Γράψτε σχόλιο
Φεβ 09
24
Αδύνατη η πρόσβαση στο Gmail την Τρίτη για ορισμένους χρήστες
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ | 24 Φεβρουαρίου, 2009 | gmail | Γράψτε σχόλιο
Βλάβη που εμφανίστηκε στην υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Google επηρεάζει ένα αδιευκρίνιστο ποσοστό των εκατομμυρίων χρηστών της από το πρωί της Τρίτης.
Φεβ 09
23
Τηλεμαραθώνιος για ένα νοσοκομείο στη Γάζα
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ | 23 Φεβρουαρίου, 2009 | Γάζα, τηλεμαραθώνιος | Γράψτε σχόλιο
Η ΕΡΤ σε συνεργασία με 11 φορείς (ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, UNICEF, Υπερνομαρχία Αθηνών-Πειραιώς, ΕΝΑΕ, ΚΕΔΚΕ, ΓΕΣΕΒΕ, Δικηγορικό Σύλλογο Αθήνας, Τεχνικό Επιμε-λητήριο Ελλάδας, Ιατρικό Σύλλογο Αθήνας και Φαρμακευτικό Σύλλογο Αθήνας) διοργανώνει από τις 5 το απόγευμα Τηλεμαραθώνιο για την έμπρακτη βοήθεια και αλληλεγγύη στο δοκιμαζόμενο Παλαιστινιακό Λαό της Λωρίδας της Γάζας. Ο Τηλεμαραθώνιος μεταδίδεται από την ΕΤ1 και την EPTworld, και θα ολοκληρωθεί τα μεσάνυχτα.
Οι μεγάλες απώλειες σε ανθρώπινες ζωές, οι τεράστιες καταστροφές σε σπίτια, νοσοκομεία και άλλα κτήρια στην περιοχή της Γάζας, καθώς και οι αυξημένες ανάγκες των κατοίκων σε είδη πρώτης ανάγκης, οδήγησαν στην απόφαση να διοργανωθεί ο Τηλεμαραθώνιος Αγάπης.
Ο Τηλεμαραθώνιος πραγματοποείται σε δύο στούντιο της ΕΡΤ, το Δ και το Γ.
Παρουσιαστές είναι στο στούντιο Δ ανά ώρα, ο Βασίλης Λυριτζής με το Δημήτρη Οικονόμου, η Κατερίνα Μπακογιάννη με τον Τάκη Σπηλιόπουλο, η Πόπη Τσαπανίδου, η Μπήλιω Τσουκαλά, η Ειρήνη Νικολοπούλου, ο Προκόπης Δούκας και η Μαρία Χούκλη.
Στο στούντιο Γ, η Ρίκα Βαγιάννη και η Μάριον Μιχελιδάκη υποδέχονται τα μουσικά σχήματα που πλαισιώνουν το καλλιτεχνικό κομμάτι του Τηλεμαραθωνίου.
Παράλληλα, λειτουργεί και ειδικό τηλεφωνικό κέντρο με τον αριθμό 211-1818004 για τις ανάγκες της διοργάνωσης, από όπου η Μαρίνα Μπεκιάρη μας ενημερώνει για τις προσφορές των συμπολιτών μας.
Τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν, θα διατεθούν στην αποκατάσταση του Χριστιανικού Νοσοκομείου στην περιοχή, το οποίο καταστράφηκε ολοσχερώς στους τελευταίους βομβαρδισμούς. Το νοσοκομείο, που θα σχεδιαστεί από την αρχή από μηχανικούς του Τεχνικού Επιμελητηρίου, θα προσφέρει τις υπηρεσίες του σε όλους τους κατοίκους της περιοχής που το έχουν ανάγκη, ανεξαρτήτως θρησκεύματος.
Οι 11 φορείς που διοργανώνουν αυτή την μεγάλη προσπάθεια, φιλοδοξούν να συγκεντρώσουν, τόσα χρήματα ώστε να υλοποιηθεί αυτός ο στόχος, για το καλό του πολύπαθου λαού της περιοχής της Γάζας.
ΠΗΓΗ: ert.gr
Φεβ 09
23
Diddit – Στα χνάρια του Facebook
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ | 23 Φεβρουαρίου, 2009 | Diddit, social media, διαδίκτυο, κοινότητες | Γράψτε σχόλιο
Το site με την επωνυμία Diddit έχει συγκεντρώσει πάνω από 750.000 αναρτημένες δημοσιεύσεις (posts) και 300.000 προσωπικές ιστορίες χρηστών, οι οποίες κατηγοριοποιούνται ανάλογα με το θέμα τους.
To site καλύπτει μία μεγάλη γκάμα θεμάτων από τέχνη μέχρι ταξίδια ή ψώνια.
Οι χρήστες του site αναρτούν τα… επιτεύγματά τους, προκειμένου να τα επιχειρήσουν και οι άλλοι χρήστες, ενώ μπορούν να αναρτήσουν την ιστορία τους ως «diddit» -όταν πρόκειται για κάτι που έχουν κάνει, ή «wanna do», όταν δεν έχουν πραγματοποιήσει την «αποστολή» τους.
To «Diddit», το οποίο προσφέρεται ως ένας εναλλακτικός τρόπος κοινωνικής δικτύωσης, «στο δρόμο που έχουν χαράξει» μέχρι στιγμής το «Facebook» και το «MySpace», όπως τονίζει ο Paul Gauthier, υπεύθυνος για το εν λόγω site, «είναι ένας χώρος, στον οποίο οι χρήστες θα ανακαλύψουν ενδιαφέροντα, τα οποία δεν πίστευαν ότι είναι δυνατό να υπάρχουν».
Μάλιστα, ο ίδιος δεν διστάζει να το συγκρίνει με το διαδικτυακό παζάρι «Amazon», όπου οι χρήστες πλέον επιλέγουν δικούς τους πρωτότυπους τίτλους για τα προϊόντα που πωλούν.
Πάντως, οι επικριτές του site θεωρούν ότι η υπέρμετρη έπαρση μερικών χρηστών όταν αναρτούν τις ιστορίες τους θα απωθήσει τους νέους χρήστες.
ΠΗΓΗ: e-tipos.com