Θέματα για προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας

0

Συγγραφέας: πρώην ΚΕΣΥΠ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ- Σύνταξη ιστοσελίδας: Τούσκα Αικατερίνη (πρώην Υπεύθυνη ΣΕΠ του ΚΕΣΥΠ Μεσολογγίου) mail@kesyp-mes.ait.sch.gr | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 21-10-2014

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ

Α)Θέματα  που αφορούν στην  προσωπική ανάπτυξη και καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής.

  • Ανακαλύπτω τον εαυτό μου – Καλλιέργεια αυτογνωσίας των μαθητών .
  • Καλλιέργεια Θετικής Αυτοεκτίμησης.
  • Αυτογνωσία και Θέατρο.
  • Η αυτογνωσία μέσα από Μύθους.
  • Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των μαθητών.
  • Αναπτύσσω τον εαυτό μου και ανακαλύπτω τον κόσμο.
  •  Σχέσεις ομάδας-προσωπική ανάπτυξη -δεξιότητες επικοινωνίας.
  •  Ανάπτυξη επαγγελματικών αξιών.
  • Ανάπτυξη στρατηγικών για τη Λήψη Απόφασης.
  • Απόκτηση δεξιοτήτων για τη διαχείριση του Άγχους.
  • Η σημασία της επιλογής στη ζωή μας.
  •  Ενδιαφέροντα και επαγγελματικός προσανατολισμός.
  • Επίλυση συγκρούσεων στις σχέσεις μαθητών μεταξύ τους ή μαθητών – καθηγητών ή μαθητών – γονέων.
  • Προκαταλήψεις-στεεότυπα.
  • Θετικά πρότυπα στη σύγχρονη κοινωνία.
  •  Η επίδραση του κοινωνικού περιβάλλοντος στην επιλογή επαγγέλματος.
  • Το επάγγελμα που μου ταιριάζει.
  • Συμφιλίωση οικογενειακής και εργασιακής ζωής.
  • Η επίδραση του φύλου και των επαγγελμάτων των γονέων στις επαγγελματικές επιλογές των μαθητών. Το φύλο ως παράγοντας επιλογής σπουδών και επαγγέλματος. Η επίδραση του επαγγέλματος  των γονέων στις εκπαιδευτικές & επαγγελματικές επιλογές των μαθητών.
  • Διαχείριση του χρόνου και των προκλήσεων της μαθητικής ζωής.
  • Διαχείριση του χρόνου.
  • Ο ελεύθερος χρόνος στη μαθητική ζωή.
  • Η οργάνωση και διαχείριση του ελεύθερου χρόνου των μαθητών και η συμβολή τους στην καλλιέργεια αξιών και δεξιοτήτων/ Προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη.
  • Βελτίωση δεξιοτήτων επικοινωνίας στις προσωπικές, κοινωνικές και ακαδημαϊκές σχέσεις.
  • Διαπολιτισμική επικοινωνία.
  • Σύνταξη Βιογραφικού Σημειώματος.
  • Ο ρόλος των ΜΜΕ στη διαμόρφωση  προτύπων συμπεριφοράς.
  • ΜΜΕ  και η επίδρασή τους στην Επιλογή Επαγγέλματος.
  • Διακοπές και ταξίδια. Σύνταξη-κατασκευή Τουριστικού Οδηγού της περιοχής μας.
  • Τρόποι αναζήτησης απασχόλησης.
  • Παρουσία & συμπεριφορά σε μια συνέντευξη επιλογής.
  • Δεξιότητες Σταδιοδρομίας και Τεχνικών Αναζήτησης Εργασίας.
  • Μαθαίνω τα επαγγέλματα μέσα από ρόλους.
  • Δημιουργία κινηματογραφικής ταινίας μικρού μήκους (επαγγελματικές  μονογραφίες- τεχνικές αναζήτησης εργασίας).
  • Δημιουργία κινηματογραφικής ταινίας μικρού μήκους- Ανάπτυξη δεξιοτήτων κινηματογράφησης.
  • Δημιουργία διαφημιστικών spot επαγγελμάτων.
  • Γελοιογραφίες σχετικά με  θέματα ΣΕΠ.
  • Δημιουργία προσωπικού φακέλου (Portofolio) του μαθητή.
  • Το θέατρο-Τέχνη και ζωή-Δημιουργία επαγγελματικών μονογραφιών-Θεατρική παράσταση.
  • Εντοπισμός και αξιοποίηση πηγών πληροφόρησης.
  • Σύγχρονες μορφές της πληροφορίας και επικοινωνίας.
  • Δημιουργία σχολικού workshop για την ανάπτυξη δεξιοτήτων (π.χ. εργαστήριο  φωτογραφίας, εργαστήριο κατασκευής κοσμημάτων, εργαστήριο παραγωγής σαπουνιών κλπ.).
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων σχετικών με τη χρήση νέας Τεχνολογίας
  • Ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων μέσω των Νέων Τεχνολογιών-«Δημιουργία Ιστοσελίδας».
  •  Ανάπτυξη δεξιοτήτων πληροφόρησης με έμφαση στην «αυτοπληροφόρηση» των μαθητών.
  • Ραδιοφωνικό εργαστήριο, παραγωγή και παρουσίαση ραδιοφωνικών εκπομπών που έχουν σχέση με τον επαγγελματικό προσανατολισμό.
  • Ενεργός πολίτης-Εθελοντισμός.

Β) Θέματα που αφορούν στο εργασιακό περιβάλλον, στις εργασιακές σχέσεις και στους τομείς των επαγγελμάτων.

  • Υγιεινή  και   ασφάλεια στους χώρους εργασίας.
  • Ευέλικτες Μορφές Απασχόλησης.
  • Νέες μορφές εργασίας ( Τηλεργασία, Μερική Απασχόληση )
  • Επικοινωνιακές σχέσεις εργαζομένων μεταξύ τους και εργαζομένων – εργοδοτών.
  • Επίδραση του υπερβολικού θορύβου κατά την εκτέλεση της εργασίας.
  • Διοικητική, δομή και οργάνωση Επιχείρησης – Μελέτη περίπτωσης.
  • Τεχνικό – Εμποροβιομηχανικό – Οικονομικό Επιμελητήριο και ο ρόλος τους στο χώρο της εργασίας.
  • Πετυχημένοι  επαγγελματίες της χώρας μας και άλλων χωρών στον αιώνα που  έφυγε.
  • Περιγραφές επαγγελμάτων (Επαγγελματικές μονογραφίες).
  •  Μελετώ Μονογραφίες και παίρνω συνεντεύξεις από επαγγελματίες για τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό μου.
  • Τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων ΕΠΑΛ.
  • Επαγγέλματα που χάνονται.
  • Επαγγέλματα που αναπτύσσονται.
  • Ένστολα Επαγγέλματα.
  • Επαγγέλματα Πληροφορικής.
  • Πράσινα επαγγέλματα.
  • Πράσινη επιχειρηματικότητα.
  • Βιολογικές Μονάδες Καλλιέργειας.
  • Αγοτουριστικές Μονάδες.
  • Τα επαγγέλματα στο χώρο του αθλητισμού.
  • Τα επαγγέλματα στο χώρο της υγείας.
  • Τα επαγγέλματα του κινηματογράφου.
  • Το επάγγελμα του μηχανικού.
  • Τα επαγγέλματα στο χώρο του Τουρισμού.
  •  Τα επαγγέλματα που έχουν σχέση με τη Μουσική.
  •  Καλλιτεχνικά επαγγέλματα.
  • Άγιοι και επαγγέλματα.
  •  Η Θάλασσα και τα επαγγέλματα της.
  • Η λίμνη Τριχωνίδα και τα επαγγέλματά της
  • Οι αλυκές και τα επαγγέλματά της.
  •  Επαγγελματικές πορείες ανθρώπων της πόλης μου.
  • Οργάνωση εκδήλωσης στο σχολείο με θέμα: «Ημέρα Σταδιοδρομίας».
  • Επαγγελματικές Δραστηριότητες μέσα από τους Πίνακες Ζωγραφικής διαχρονικά.
  • Τραγούδια και παροιμίες που έχουν σχέση με την δουλειά-εργασία.
  • Ισότητα ευκαιριών απασχόλησης.
  • Ισότητα των δύο φύλων.
  • Φυλετικά στερεότυπα στον χώρο της εργασίας.
  • Γυναίκα και εργασία.
  • Προώθηση της ισότητας των δύο φύλων στην αγορά εργασίας.
  • Κινηματογραφικές απεικονίσεις εργαζόμενων γυναικών.
  • Εργασία και Άτομα με αναπηρία
  • Άτομα με Ειδικές Ανάγκες και η ένταξη τους στην αγορά εργασίας.
  • Νέοι και ανεργία.
  • Παράγοντες που επηρεάζουν τους νέους στην επιλογή επαγγέλματος.

Γ) Θέματα που αφορούν την Εκπαίδευση – Κατάρτιση (επαγγελματικό προσανατολισμό).

  • Εκπαιδευτικά συστήματα στην Ελλάδα και Ευρώπη (Γυμνάσιο-ΓΕΛ-ΕΠΑΛ-ΟΑΕΔ-ΣΕΚ-ΙΕΚ-ΤΕΙ-ΑΕΙ-ΕΑΠ).
  • Το Νέο Εκπαιδευτικό Σύστημα στην Ελλάδα.
  • Πώς θα θέλαμε να είναι το Εκπαιδευτικό Σύστημα για ένα καλύτερο σχολείο.
  • Δρόμοι μετά το Γυμνάσιο.
  • Δια Βίου Μάθηση και Κατάρτιση.
  • Εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
  • Εκπαίδευση ενηλίκων.
  • Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας.
  • Οργάνωση δανειστικής βιβλιοθήκης, αρχείου πληροφόρησης και πίνακα ανακοινώσεων ΣΕΠ.
  • Σπουδές μετά το Γυμνάσιο (Πανελλαδικά ή τοπικά π.χ στο Μεσολόγγι, στο Αγρίνιο).
  • Σπουδές μετά το Λύκειο (Πανελλαδικά ή τοπικά π.χ στο Μεσολόγγι, στο Αγρίνιο, στη Ναύπακτο).
  • Έκδοση σχολικής εφημερίδας ή περιοδικού.
  • Επίδραση της οικογένειας στις Εκπαιδευτικές – Επαγγελματικές αποφάσεις των παιδιών τους.
  • Παράγοντες που επηρεάζουν τη σχολική επίδοση και την επαγγελματικές επιλογές.
  • Γενικό Λύκειο και Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
  • Επαγγελματικό Λύκειο και Πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
  • Στατιστική  ανάλυση των επιτυχιών των μαθητών Γ’  Λυκείου (του σχολείου μας, του νομού μας, της περιφέρειας) για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
  • Εκπαιδευτικές επιλογές-Επαγγελματικές προοπτικές.
  • Γνωρίζω ένα Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα. Η περίπτωση των τμημάτων ΤΕΙ στο Μεσολόγγι, στη Ναύπακτο ή των Πανεπιστημιακών Τμημάτων στο Αγρίνιο.
  • Ηλεκτρονικό PORTFOLIO Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας: «Ένα σύγχρονο εργαλείο για την πρόσβαση και κινητικότητα  στην αγορά εργασίας»  (μέσω της ιστοσελίδας του ΕΟΠΠΕΠ  http://www.eoppep.gr/teens/index.php/digital-folder)
  • Επίδραση Νέων Τεχνολογιών και Πληροφορικής στην εμφάνιση καινούριων επαγγελματικών δραστηριοτήτων στη θέση παραδοσιακών.
  • Διακεκριμένοι επαγγελματίες και επιστήμονες που αποφοίτησαν από το σχολείο μας και μιλούν για την επαγγελματική τους σταδιοδρομία.
  • Γνωριμία με χώρους εργασίας και επαγγέλματα σχετικά με νέες τεχνολογίες.
  • Τεχνικές αναζήτησης εργασίας.
  • Γνωριμία των μαθητών με τον κόσμο των σύγχρονων επιχειρήσεων
  • Εκπαιδευτική και επαγγελματική πληροφόρηση με τη χρήση νέων τεχνολογιών.
  • Η Επαγγελματική Συνέντευξη εργαλείο στην Επιλογή Σπουδών και Επαγγέλματος.
  • Τηλεδιασκέψεις μαθητών με ΑΕΙ & ΤΕΙ.
  • Οργανόγραμμα ενός σύγχρονου οργανισμού ΜΜΕ της πόλης  μας και περιγραφή θέσεων εργασίας.
  • Εργατικά ατυχήματα και πρόληψη.
  • Υγιεινή και Ασφάλεια στους χώρους εργασίας.
  • Συλλογή φωτογραφιών επαγγελμάτων στους χώρους εργασίας. Έκθεση – έκδοση ημερολογίου.
  • Ραδιοφωνικό εργαστήριο, παραγωγή και παρουσίαση ραδιοφωνικών εκπομπών που έχουν σχέση με τον επαγγελματικό προσανατολισμό.
  • Μελέτη -αξιοποίηση αγγελιών προσφοράς εργασίας στον Ημερήσιο Τύπο.

Δ) Θέματα  που αφορούν στην Ευρωπαϊκή διάσταση της εκπαίδευσης-απασχόλησης (Σπουδές και Εργασία στην Ευρώπη).

  • Επαγγελαμικά δικαιώματα εργαζομένων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
  • Διαπολιτισμική επικοινωνία/Ρατσισμός.
  • Ο ΣΕΠ σε χώρες της Ευρώπης.
  • Κινητικότητα μαθητών-φοιτητών στην Ε.Ε.
  • Επαγγελματική κινητικότητα.
  • Αναγνώριση τίτλων εκ[παιδευτικών και επαγγελματικών προσόντων.
  • Τάσεις και προοπτικές στον αυριανό κόσμο της εργασίας.
  • Ελληνική Πολιτισμική Ταυτότητα και Ευρωπαϊκή Ένωση.
  • Κοινωνική Ευρώπη και ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων.
  •  Η ταυτότητα του Ευρωπαίου πολίτη στον 21ο  αιώνα.
  • Ευρωπαϊκή διάσταση στην εκπαίδευση και την απασχόληση.
  • Ευρωδιαβατήριο  (Europass ) – Ευρωπαϊκό Βιογραφικό Σημείωμα.

      http://europass.eoppep.gr/index.php/el/

  • Κινητικότητα στην Ευρώπη. Πόσο έτοιμος είμαι για μια εμπειρία κινητικότητας;
  • Γνωριμία με τις χώρες της Ε.Ε.

Ε) Θέματα  που αφορούν στην  επιχειρηματικότητα των νέων.

  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων επιχειρηματικότητας.
  • Από τη σύλληψη μιας ιδέας μέχρι το στήσιμο μιας επιχείρισης.
  • Μια επιχείρηση γεννιέται: Επιχειρηματικό Σχέδιο.
  •  Επιχειρηματική Δραστηριότητα μέσα από τη δημιουργία εικονικής επιχείρησης.
  • Ανάλυση των χαρακτηριστικών μιας επιχείρισης στην πόλη μου.
  • Επιχειρήσεις που χάνονται.
  • Βιωσιμότητα επιχειρήσεων στη σύγχρονη κοινωνία
  • Δομή και Οργάνωση Επιχειρήσεων.
  • Το Ελληνικό Επιχειρηματικό Δαιμόνιο. Το παρελθόν το παρόν και το μέλλον του.
  • Οι αξίες της Πράσινης Επιχειρηματικότητας και της Βιώσιμης Ανάπτυξης.
  • Η λειτουργία του Εμπορίου στο πλαίσιο της Βιώσιμης Ανάπτυξης.
  • Επιχειρηματικότητα των νέων.
  • Τουριστικές επιχειρήσεις.
  • Δημιουργία Συνεταιριστικής Επιχείρησης.
  • Ενεργός συμμετοχή των μαθητών στο κοινωνικοοικονομικό γίγνεσθαι με βάση τις αρχές της αειφορίας.
  • Η ευθύνη της επιχείρησης προς το κοινωνικό σύνολο.

Θέματα που αφορούν στην οικονομική δραστηριότητα της τοπικής κοινωνίας.

  • Η γεωργία ως επαγγελματική διέξοδος.
  • Τα αγροτικά επαγγέλματα της περιοχής μας, χθες – σήμερα – αύριο.
  • Κοινωνικοοικονομική ζωή των κατοίκων της περιοχής μας.
  • Αγροτουρισμός στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας.
  • Επιχειρηματικότητα στην Αιτωλοακαρνανία – Τοπικοί Συνεταιρισμοί.
  • Βιολογικές καλλιέργειες στην περιοχή μας.
  • Η οικονομική διάσταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σήμερα.
  • Πράσινη Επιχειρηματικότητα. Περιπτώσεις μελέτης στην Αιτωλοακαρνανία.
  • Βιολογικοί Καθαρισμοί Επιχειρήσεων.
  • Αξιοποίηση πόσιμων υδάτων.
  • Μαθαίνω για τον τόπο μου γιατί θέλω να παραμείνω και να εργαστώ σε αυτόν.
  • Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη μιας Τοπικής Επιχείρησης.
  • Καινοτόμες Δραστηριότητες στον Ν. Αιτωλοακαρνανίας.
  • Καταγραφή και εξέλιξη  της επαγγελματικής δραστηριότητας της τοπικής κοινωνίας.
  •  Βιώσιμη ανάπτυξη και καταπολέμηση της φτώχειας.

ΣΤ) Ενεργός πολίτης

Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας που εντάσσονται στο έτος του Ενεργού Πολίτη.

  • Δημιουργία σχολικής εθελοντικής ομάδας.
  • Οι εθελοντικές οργανώσεις της πόλης μου.
  • Ανθρώπινα, κοινωνικά και επαγγελματικά δικαιώματα.
  • Τα δικαιώματα του παιδιού. Το φαινόμενο της παιδικής εργασίας
  • Στερεότυπες αντιλήψεις και κοινωνικές ομάδες.
  • Στερεότυπες αντιλήψεις για τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
  • Στερεότυπες αντιλήψεις στο χώρο της εργασίας.
  • Βιώσιμη ανάπτυξη και καταπολέμηση της φτώχειας.

 Η προθεσμία υποβολής προγραμμάτων είναι Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2014.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση