ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
3η Δεκέμβρη 2022: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
3η Δεκέμβρη 2022: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Η 3η Δεκέμβρη έχει θεσπιστεί από τον Ο.Η.Ε. ως η παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία. Για το έτος 2022 η παγκόσμια ημέρα έχει θέμα: «Μετασχηματιστικές λύσεις για την ενταξιακή ανάπτυξη: ο ρόλος της καινοτομίας στην τροφοδότηση ενός προσβάσιμου και δίκαιου κόσμου / Transformative solutions for inclusive development the role of innovation in fuelling an accessible and equitable world» (International Day of Persons with Disabilities (IDPD), 3 December 2022 | United Nations Enable, n.d.).
Οι έννοιες της συμπερίληψης, της προσβασιμότητας και της δικαιοσύνης είναι επίκαιρες όσο ποτέάλλοτε. Ειδικότερα στην εκπαίδευση, η οποία και έχει επηρεαστεί αναντίρρητα από την πανδημία του COVID-19, οι έννοιες αυτές έχουν τεθεί στο προσκήνιομιας και τόσο η ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση όσο και οι ιδιάζουσες συνθήκες της δια ζώσης εκπαίδευσης έχουν αφήσει ισχυρό το αποτύπωμά τους. Μία συνέπεια των μετασχηματισμών της διδασκαλίας αποτέλεσε η αύξηση τόσο των διαδικτυακών εκπαιδευτικών πηγών όσο και της ανάγκης για πρόσβαση σε αυτές.Ταυτόχρονα όμως ανέκυψε και το ζήτηματης ισότιμης πρόσβασης, καθώς δεν υπήρχαν ίσες ευκαιρίες για όλους τους μαθητές για κοινωνικό-οικονομικούς λόγους.Σε μία συνεχώς μετασχηματιζόμενη Κοινωνία της Πληροφορίας ο κίνδυνος του κοινωνικού αποκλεισμού μετατίθεται από την απτή πραγματική κοινωνία στον ψηφιακό κόσμο του διαδικτύου (Μήτρου, 2006).
Η προσβασιμότητα στην πληροφορία είναι δικαίωμα κατοχυρωμένο στο Σύνταγμα της Ελλάδας με το άρθρο 5Α όπως αυτό αναθεωρήθηκε και τροποποιήθηκε με το Ψήφισμα της 6ης Απριλίου 2001 από την Ζ’ Αναθεωρητική Βουλή των Ελλήνων. Ταυτόχρονα και η πρόσφατη νομολογία (άρθρο 106 του νόμου 4823/2021) θέτει ως αναγκαία την συνθήκη της προσβασιμότητας για το περιεχόμενο ως προς το περιεχόμενο τους, κειμενικό ή/και πολυμεσικό, των ιστοσελίδων όλων των δημοσίων σχολικών μονάδων, κεντρικών και περιφερειακών υπηρεσιών εποπτευόμενων από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Παρόλα αυτά η νομοθεσία δεν είναι από μόνη της ικανή γιατη βελτίωση της προσβασιμότητας τόσο σε ιστοχώρους του δημοσίου όσο και του ιδιωτικού τομέα (Basdekis et al., 2010).
Πέρα από την νομοθεσία και τις τεχνολογικές καινοτομίες, αναγκαία συνθήκη για την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία αποτελεί η εκπαίδευση των καθηγητών όλων των βαθμίδων, στο πλαίσιο της επαγγελματικής τους εξέλιξης. Σκοπός είναι η παραγωγή υλικού που να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλους τους μαθητές τους χωρίς φραγμούς (Russ & Hamidi, 2021), όπως για παράδειγμα μέσω της καθολικής σχεδίασης για την μάθηση (Universal Design for Learning–UDL)(Edyburn, 2021). Το εκπαιδευτικό δυναμικό αποτελεί τον σημαντικότερο μοχλό εφαρμογής των μετασχηματιστικών λύσεων για την βελτίωση της συμπερίληψης μέσα από την εφαρμογή καινοτομιών που θα προάγουν την προσβασιμότητα και την δικαιοσύνη στην εκπαίδευση αλλά και πέρα από αυτή.
Iωάννης Κ. Μεταξάς, Μαθηματικός ΠΕ03 MSc. (Res)
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Basdekis, I., Klironomos, I., Metaxas, I., & Stephanidis, C. (2010). An overview of web accessibility in Greece: A comparative study 2004-2008. Universal Access in the Information Society, 9(2), 185–190. https://doi.org/10.1007/s10209-009-0166-z
Edyburn, D. L. (2021). Universal Usability and Universal Design for Learning. Intervention in School and Clinic, 56(5). https://doi.org/10.1177/1053451220963082
International Day of Persons with Disabilities (IDPD), 3 December 2022 | United Nations Enable. (n.d.). Retrieved December 1, 2022, from https://www.un.org/development/desa/disabilities/international-day-of-persons-with-disabilities-3-december/international-day-of-persons-with-disabilities-idpd-3-december-2022.html
Russ, S., & Hamidi, F. (2021). Online learning accessibility during the COVID-19 pandemic. Proceedings of the 18th International Web for All Conference, W4A 2021. https://doi.org/10.1145/3430263.3452445
Μήτρου, Λ. (2006). Το δικαίωμα συμμετοχής στην Κοινωνία της Πληροφορίας. In Θ. ΠΑΠΑΧΡΙΣΤΟΥ, Τ. ΒΙΔΑΛΗΣ, Λ. ΜΗΤΡΟΥ, & Α. ΤΑΚΗΣ (Eds.), Toδικαίωµα συµµετοχής στην Κοινωνία της Πληροφορίας (pp. 35–56). ΣΑΚΚΟΥΛΑΣ Α.Ε. https://www.sakkoulas.gr/el/editions/l-mitrou-th-papachristou-t-vidalis-to-dikaioma-symmetochis-stin-koinonia-tis-pliroforias-2006/
Έναρξη σχολικής χρονιάς 2021-2022
Την Τετάρτη 1η Σεπτεμβρίου 2021 ξεκίνησε τη λειτουργία του για τη νέα σχολική χρονιά 2021-2022, με νέα πλέον επωνυμία, το Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης – ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Λάρισας.
Ευχόμαστε στους/στις μαθητές/ριες, εκπαιδευτικούς και ΕΕΠ “καλή , γόνιμη και δημιουργική νέα σχολική χρονιά” με υγεία!
Η Προϊσταμένη και το Προσωπικό του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Λάρισας
Υποβολή μηχανογραφικού δελτίου (Μ.Δ.) για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου (Π.Μ.Δ.) για εισαγωγή στα ΔΙΕΚ, έτους 2021
Υποβολή μηχανογραφικού δελτίου (Μ.Δ.) για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου (Π.Μ.Δ.) για εισαγωγή στα ΔΙΕΚ, έτους 2021
Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι οι διαδικασίες για την υποβολή των Μηχανογραφικών Δελτίων (Μ.Δ. και Π.Μ.Δ) έτους 2021 ξεκινούν από τη Δευτέρα 19 Ιουλίου 2021 και λήγουν την Τετάρτη 28 Ιουλίου 2021.
Οι υποψήφιοι θα μπορούν από σήμερα Δευτέρα 19 Ιουλίου 2021 να επισκέπτονται, χρησιμοποιώντας τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας τους (password), την ηλεκτρονική διεύθυνση https://michanografiko.it.minedu.gov.gr/ και να επιλέγουν το Μηχανογραφικό Δελτίο (Μ.Δ) για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ή/ και το Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο (Π.Μ.Δ) για εισαγωγή στα Δημόσια ΙΕΚ.
Α. Όσον αφορά το Μηχανογραφικό Δελτίο(Μ.Δ) για εισαγωγή στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, οι υποψήφιοι μπορούν να συμπληρώνουν κάποιες προσωρινές προτιμήσεις (ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ) και στη συνέχεια να κλειδώσουν το τελικό τους Μηχανογραφικό (επιλέγοντας ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ) το αργότερο έως και την Τετάρτη 28 Ιουλίου 2021 και ώρα 24:00. Κατά τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού, οι υποψήφιοι θα βλέπουν και θα μπορούν να επιλέξουν τα τμήματα εκείνα για τα οποία ο μέσος όρος των βαθμολογικών επιδόσεων του είναι ίσος ή μεγαλύτερος από την ΕΒΕ κάθε τμήματος, συνυπολογιζόμενης όπου απαιτείται και της ΕΒΕ του ειδικού μαθήματος ή των πρακτικών δοκιμασιών.
Μετά την οριστικοποίηση του Μ.Δ για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση οποιαδήποτε τροποποίηση από τους υποψηφίους είναι δυνατή, εντός της προκαθορισμένης ημερομηνίας υποβολής του Μ.Δ και μόνο με τη μεσολάβηση της σχολικής μονάδας.
Μηχανογραφικό Δελτίο μπορούν να υποβάλουν:
– Όσοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ του 2021, και εφόσον κατέχουν ή αποκτούν απολυτήριο (οι υποψήφιοι ΓΕΛ) και απολυτήριο και πτυχίο (οι υποψήφιοι ΕΠΑΛ).
– Όσοι απόφοιτοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερησίων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ τα έτη 2019 ή 2020, διεκδικώντας φέτος το 10% των θέσεων εισακτέων, χωρίς νέα εξέταση. Όσοι απόφοιτοι είναι υποψήφιοι για το 10%, συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής με τα μόρια που είχαν επιτύχει στην τελευταία τους εξέταση και σε αυτούς δεν εφαρμόζεται η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ).
Β. Όσον αφορά το Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο (Π.Μ.Δ) για εισαγωγή στα ΔΙΕΚ οι υποψήφιοι στην ίδια αποκλειστική προθεσμία από την Δευτέρα 19-7-2021 μέχρι και την Τετάρτη 28-7-2021 και ώρα 24:00, με τον ίδιο προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password), μπορούν να υποβάλουν το Παράλληλο Μηχανογραφικό Δελτίο (Π.Μ.Δ) για τα Δημόσια ΙΕΚ.
Εντός της ίδιας προθεσμίας, αν κάποιος υποψήφιος οριστικοποιήσει το παράλληλο μηχανογραφικό του και θελήσει να κάνει οποιαδήποτε τροποποίηση, τότε απλά μπορεί να κάνει Αναίρεση Οριστικοποίησης μέσα από την ίδια την εφαρμογή, χωρίς να προσέλθει στο σχολείο του. Όμως, θα πρέπει να το οριστικοποιήσει ξανά ΕΝΤΟΣ της προθεσμίας.
Δικαιούχοι υποβολής του Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου για εισαγωγή στα Δημόσια ΙΕΚ είναι:
– Οι υποψήφιοι που υπέβαλαν Αίτηση-Δήλωση και συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ημερησίων ή εσπερινών ΓΕΛ/ΕΠΑΛ του 2021. Για την υποβολή του εν λόγω Π.Μ.Δ. θα χρησιμοποιήσουν τον προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password) που θα έχουν ήδη δημιουργήσει.
– Οι τελειόφοιτοι των ημερησίων ή εσπερινών ΓΕΛ/ΕΠΑΛ του τρέχοντος σχολικού έτους που δεν συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ΓΕΛ/ΕΠΑΛ του 2021. Η δημιουργία του προσωπικού κωδικού ασφαλείας (password) από αυτούς τους υποψηφίους για υποβολή Παράλληλου Μηχανογραφικού Δελτίου, γίνεται στο ΓΕΛ/ΕΠΑΛ που φοιτούσαν.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
1. Προτείνεται οι υποψήφιοι να εκτυπώσουν ή/και να αποθηκεύσουν στον υπολογιστή τους το οριστικοποιημένο μηχανογραφικό (που θα έχει αποκτήσει αυτόματα και αριθμό πρωτοκόλλου), ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορούν να δουν τις τελικές προτιμήσεις τους.
2.Επισημαίνεται ότι οι υποψήφιοι που δεν έχουν ήδη αποκτήσει προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password) και ενδιαφέρονται να υποβάλουν Μ.Δ ή /και Π.Μ.Δ. θα πρέπει να απευθυνθούν στο Λύκειό τους τις προκαθορισμένες μέρες λειτουργίας τους για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password).
3.Υπενθυμίζεται ότι η προθεσμία υποβολής των ΜΔ και ΠΜΔ είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της κανένας υποψήφιος δεν θα μπορεί να προβεί στην οριστικοποίηση τους.
4. Για οποιαδήποτε πληροφορία, υποστήριξη, ακόμα και χρήση υπολογιστή που τυχόν δεν διαθέτουν, οι υποψήφιοι θα μπορούν να απευθύνονται στα Λύκειά τους, τα οποία θα είναι ανοιχτά την Τετάρτη 21 Ιουλίου 2021 και την Τετάρτη 28 Ιουλίου 2021.
5.Υπενθυμίζεται τέλος ότι οι υποψήφιοι που παραπέμπονται στις Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις του Σεπτεμβρίου, καταθέτουν Μηχανογραφικό Δελτίο με τις προτιμήσεις τους, μετά τις Επαναληπτικές Εξετάσεις, οπότε και θα μπορέσουν να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password).
Αποτελέσματα βαθμολογιών Μουσικών μαθημάτων
Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι οι βαθμολογίες των Μουσικών Μαθημάτων «Μουσική Αντίληψη και Γνώση» και «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ 2021, θα αναρτηθούν σήμερα μετά τις 12:00 στην ιστοσελίδα https://results.it.minedu.gov.gr του ΥΠΑΙΘ και παράλληλα θα αποσταλούν με γραπτό μήνυμα SMS στο κινητό τηλέφωνο των υποψηφίων εκείνων που το είχαν αιτηθεί.
Πίνακες με τις Ελάχιστες Βάσεις Εισαγωγής
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνει σήμερα, προκειμένου να ενημερωθούν οι υποψήφιοι οι οποίοι συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2021 τόσο των ΓΕΛ όσο και των ΕΠΑΛ, τους πίνακες με τις Ελάχιστες Βάσεις Εισαγωγής (Ε.Β.Ε.) που αντιστοιχούν σε κάθε Σχολή ή Τμήμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Υπενθυμίζεται ότι οι Ε.Β.Ε. προκύπτουν από τις μέσες επιδόσεις των υποψηφίων ανά Επιστημονικό Πεδίο/Τομέα σε συνδυασμό με τους συντελεστές που όρισαν οι ίδιες οι Σχολές/Τμήματα των Πανεπιστημίων. Δηλαδή μια Σχολή/Τμήμα μπορεί να έχει επιλέξει ως Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής το 80% ή το 120% της μέσης επίδοσης των υποψηφίων ή οποιαδήποτε από τις ενδιάμεσες τιμές. Όπως, επίσης, μπορεί να έχει επιλέξει και για το/τα εμπλεκόμενο/-α Ειδικό/-ά Μάθημα/-τα ως Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής Ειδικού Μαθήματος ή Ειδικών Μαθημάτων το 70% ή το 110% της μέσης επίδοσης των υποψηφίων ή οποιαδήποτε από τις ενδιάμεσες τιμές μεταξύ αυτού του διαστήματος.
Επισημαίνεται ότι μαζί με τις Ε.Β.Ε. εμφανίζονται και ο συντελεστής της κάθε Ε.Β.Ε., το Ειδικό Μάθημα ή πρακτική δοκιμασία – εφόσον απαιτείται για την εισαγωγή σε συγκεκριμένες Σχολές ή Τμήματα – και τέλος ο αντίστοιχος συντελεστής Ε.Β.Ε. Ειδικού Μαθήματος.
Λειτουργία του Κ.Ε.Σ.Υ. Λάρισας κατά τη θερινή περίοδο (21-7-2021 ως 31-8-2021)
Σας ενημερώνουμε ότι το Κ.Ε.Σ.Υ. Λάρισας θα παραμείνει κλειστό κατά τη θερινή περίοδο από 21-7-2021 ως 31-8-2021 (ΥΑ αρ. 211076/ΓΔ4 ”Ενιαίος κανονισμός λειτουργίας των Κέντρων εκπαιδευτικής & Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) και ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες του προσωπικού τους”, άρθρο 2, παράγραφος 1).
Η υπηρεσία θα επαναλειτουργήσει από 1/9/2021.
Ενδέχεται να υπάρξει ολιγοήμερη αναστολή λειτουργίας της λόγω επικείμενης μετεγκατάστασης σε νέο κτίριο επί των οδών Δήμητρας και Γαριβάλδη.
Θα υπάρξει νεότερη σχετική ανακοίνωση.
Η Προϊσταμένη και ο Σύλλογος Ε.Π. και Ε.Ε.Π. του Κ.Ε.Σ.Υ. Λάρισας
- 8ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΥΤΙΣΜΟ
- https://www.youtube.com/watch?v=BfD2-tFOGvA
- https://www.youtube.com/watch?v=BfD2-tFOGvA
- https://www.youtube.com/watch?v=ox5G1SLUvn0
- https://www.youtube.com/watch?v=t73q2-26T5k
- «ΘΑΛΗΣ»: Διαδικτυακή Εφαρμογή Δημιουργίας Φύλλων Ασκήσεων Αριθμητικής
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
- ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
- Νέοι κωδικοί και παθήσεις για υποψηφίους με σοβαρές παθήσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
- ΠΕΚΕΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
- ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Πρόσφατα σχόλια